ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

reede, 10. juuni 2011

IGAÜKS OTSIB TEED PADAORUST VÄLJA? 2

Talgulised Pranglil aastal 10224. Foto: Kadi
On päris palju asju, mida tehes muutuks elu Eestimaal paremaks. Ja on asju, mida tegemata jättes oleks tulemus sama...


http://www.tartupostimees.ee/466092/tartu-ringtee-silla-hind-loi-pahviks
Hinnad panevad mõtlema. Ehk saaks leida sellest praegu terakesegi ja avada Koidula-Valga rongiliikluse kasvõi nädalavahetustel? Või kui palju saaks selle raha eest katta mustkattega teid üle Eesti? Kuid ringteed on vaja! Pläralas pakuti riiklikku ehitusfirmat. Tegelikult oleks see õige küll. tegelikud kulud oleks kindlasti tunduvalt väiksemad ja riiklik firma peaks vaid omadega mäele jõudma. Mitte röögatut kasumit taga ajama. Seega võimaldaks odavamalt ehitada ja töötajatele osa kasumi arvelt ka normaalset palka maksta. Rääkida, et erafirmad ja hanked on odavamad, on viimane lollus. Seda enam, et hanke võitjal pole tavalist ühtegi töölist ja kõik tehakse allhankijate ...alhankijate kaudu. Ning iga allhankija tahab kraapida kasumit, mis vähegi õnnestub. Kui palju läheb tavaliselt selliste hangete puhul kasumiks? 30 %?
Kui omal ajal Eesti Raudtee lõpetas teedeehituse ja loodi erafirma (oli vist tollal Koehne), siis enne erastamist maksis üks pöörangu vahetus 25 000, peale erastamist erafirma küsis 250 000. Isegi kui EVR oleks tollal muretsenud korraliku tehnika, oleks tõenäoliselt ikkagi olnud erafirmast 3-5 korda odavam. Seega maksame lihtsalt erakordseid summasid eraettevõtjate kaukasse.

http://www.tallinnapostimees.ee/466288/vanalinna-tanavale-pandi-joogikraan/
Minu pärast olgu see või Etsi ja Tallinna Vee promo, aga joogivee kohti peaks ka maal olema. Eriti möödasõitjatele mõeldes. Nagu on Paluperas...
Kaua me peame mõttetult raha kulutama, et vett poest osta? Kusjuures maailmas ammu teada, et plastpudelid pole loodussäästlik eluviis.
Vanasti olid paljudes rongipeatustes pumpkaevud. Midagi sellist võiks olla ka suuremates asulates ja Ühispeatustes!?

http://www.postimees.ee/466696/pentus-tutvustas-balti-kolleegidele-luitemaa-looduskaitseala/

Tolkuse matkaraba hea külastada ja üks põhjus on see, et teeveeres on suur parkla. Milliseid olen soovitanud mujalegi ka Via Baltica trassil. Kuhu oleks pr Pentus parkinud kõik need autod kui parklat polnuks? Kuhu peaks parkima paljud sõitjad oma auto kui vaja peatust teha. Kasvõi matkaraja külastuseks. Ühest parklast eesti peale jääb veidi väheks...


http://www.tarbija24.ee/466616/sebe-vottis-kasutusele-juba-kolmanda-ratastoolibussi/

Väga tore uudis! Millal aga saab lõpuks rattabussid?  Kasvõi broneerides! Oleks ju hea sõita Saaremaale rattamatkale kui perega või grupiga saaks bussiga praamini (või tiiburini?). See vist on palju keerulisem, et pole keegi suvatsenud asja ette võtta. Ikka tehakse üks väike asjake ja puhutakse suureks!

http://www.tallinnapostimees.ee/466542/uhissoidukite-kvartalikaart-kaob-liigse-odavuse-tottu/

Kui aga sulle loobitakse kaikaid kodarasse? Millest oli Tallinnas nii suur kahjum ühistranspordis? Imelik! Soodsama taksoga kilomeetri hind umbes 40 senti, bussipilet...
Ja endiselt sülitatakse mittetallinlasele! Mille alusel? Ja on see õiglane?
Ei ole meil õiguskantslerist mingit tolku. Lihtsamaid asjugi urgitseb aasta ja ikka midagi ei muutu.
Mul muidugi suhteliselt suva. Sõidan rattaga. Aga Tallinna hinnapoliitika vähendab veelgi sõitjate arvu või kasvatab pikk-kõrvu.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar