ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

kolmapäev, 22. juuni 2011

HEADE MÕTETE LINNA VANA VAKSAL 4

Tartu Reisikeskus? Ei.
Ülemiste Reisikeskus? Ei.

Hoopis siia tuleb tunnel autodele. Ülemistel. Ühistranspordiobjektid hiljem. Kunagi.
Foto: mina

Siin peaks nüüd Tartu spetsialistid sõna sekka ütlema!

http://www.tartupostimees.ee/478386/taistunniekspress-hakkab-jalle-labi-tartu-kesklinna-soitma/

No nii! Üks asi on selle näite puhul kindel. Kui tahetakse, saab küll süsteeme ümber teha! Ega sellised asjad pole kunagi lihtsad, aga olen veendunud, et hea analüüsi puhul oleks mõeldavad vägagi isesugused variandid, millest valdav enamus reisijaid peaks vaid võitma!

Samas intrigeeriv küsimus tekib. Kuigi Tartu piirkonna rongiühendus pole veel suurem asi, siis tulevikus liiklus muutub kardinaalselt. On ju kümneid lubadusi, mida kõike ei mäletagi. Kord vist isegi Ärapanijas räägiti Bratislava kapsaussidest...

Kas bussifirmad ikka pole huvitatud rongidega sidumisest? Mingilgi tasandil.

******************************

Võtan korraks kaardi ette.

Vabandan kui pudrutan!
1. Kas täistunni ekspress (või ka muud) ei võiks alustada Annelinnast? Või siis bussijaamast ja edasi liikuda vaksalisse, sealt Maaülikooli kaudu Tallinna?
2. Kui hirmsasti pahandavad siis kesklinnakad, mis juhtuks siis kui alustaks vaksalist, ja jätkaks edasi bussijaamast?

Esimese variandi eelduseks, et vaksalis peatuks buss vaksali taga. (Kuna tegemist raudtee vaksaliga, siis esikülg ju raudteepoolne?)
Teise variandi puhul saaks buss alustada ka Ühisterminalist, kui see luuakse ja keegi ei osutuks kaotajaks. Sest buss ju peatuks endistviisi kesklinnas? Ehk vaid see bussiputka oleks olemata ja buss peatuks vajadusel paremas kohas. Sest nagu ma aru saanud, seda tänavate asetust ja liiklust just parimaks ei peeta? Ehk oleks busside peatuskoht mõnesaja meetri raadiuses?



Ümberistumised linnaliinidelt erinevate suundade bussidele oleks Ühisterminalis ja /või linna sees. Kaugliinidelt aga olenevalt suunast tähtsaim võimalus Ühisterminalis!? Milline kaugliini suund või linnapiirkond osutuks kaotajaks?

Ajakadude vähendamiseks ja ka vältimaks liigset liiklust Riia mnt silla all, saaksid bussid jaotatud vastavalt parimatele võimalustele mõlemal pool raudteed. Kahe piirkonna vahe ei ületaks isegi 100 meetrit?! Läbi tunneli või veel parem, ülekäigu kaudu.

Hiljutise artikli plärala põhjal ( kui mõni logistiline põhjendus välja arvata) jäi pigem mulje, et iga pläraja vaatab asju oma vaatenurgast. Või meenutab, milline oli TEMA vajadus nõuka ajal. Või ülikooli ajal (mõni aasta vaid, hiljem ei huvita Tartu teda enam). Või hetkel tudengina. Või hetkel kellegi teisena.Või kuidas hetkel ISE peaks vähem käima. Kuigi aja möödudes võib olla hoopis teises kohas ja olukorras.

Kusjuures ma ei usu, et pidevalt on kõige tähtsam aeg. Iga minut.


Muidugi on üliraske tabad terviklikku pilti! Aga püüdma peaks seda. Ja seda tahaksingi jõudumööda õppida nägema.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar