ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

reede, 3. juuni 2011

ORAVA

Teel Oravale. Enne aga meenus koht nimega Kliima. Ehk võiks sinna teha lõkkeplatsi? RMK näiteks. Kindlasti oleks eriti raudteehuvilised väga vaimus, sest tegemist uhke tõusuga Koidula ja Orava vahel. Muidugi oleks super üks korralik metsaonn Kliimasse sobiv.

Siin siis koht, kust saaks materjali ootekodade jaoks? Kindlasti leiduks kohalikke, kes oskaks midagi lihtsat aga head valmis teha.
Vahelduvad vaated ja majad. Rattaga on seda kõike parem näha.
Orava kool.
Oodatakse ka busse. Ja õnneks toimub ka bussiliinide ühildamine rongidega.
Külaplats. Kohaliku poisi sõnul kippuvat selles järves küll vesi õitsema, küll aga oleks omal kohal ehk majutus koos paadisõiduvõimalustega.


Kui on lapsevankreid, on ka lapsi. Kui on lapsi, elab ka küla.

Siin siis kurikuulus mülkasoo Orava ülesõidu lähedal, kus ruumi Ühispeatuse jaoks küllaga. Oletame...
...et jätaks kulutuste tõttu sinna ehitamata. Et aga isegi ei nähta võimalust ehitada kõrvaltee äärde (pildil vaade paremale) võimalikult ülesõidu lähedale, see on mõistetamatu. Parim koht olnuks muidugi ülesõidu ja pöörangu nr 1 vahele. Vahemaa 60 m, kolmevagunilise Stadler Flirti pikkus 54 m. Seega olnuks vaja vaid 45-50 m platvorm panduse ja trepiga keskosas, bussipeatusega (parkla ja muuga) kõrvaloleval platsil. Kuigi ehitus kohe-kohe algamas, tegin ikkagi kirja, viidates veelkordselt möödalaskmistele asjade arengus. Peale valimisi panin omapoolseks näiteks "ühistranspordi parema haakuvuse jms" just seoses Orava, Vastse-Kuuste ja Verioraga seonduva. Tahtsin näha, kas suured lubadused ka reaalsuses teoks tehakse. Koheselt väiksedki muutused. Õppimised Keeni õppetunnist. Kodanikuühiskonnast. Minu jaoks on selge nüüd, et millegi saavutamiseks peab palju piike murdma. Ja Ametnikke kabinetist välja tooma. Ainult paljude asjade jaoks on hilja ja nii mõnegi otsustaja maine kadunud, Ülesõidu taha sohu. Ei saa ju tõsiselt võtta neid, kes ei suuda isegi oma vigu tunnistaja.

Või nagu tunnistavad ühed teiste kohta: "Suhtumine stiilis "me ise teame..."". See pole minu väljend, vaid otsesemalt või kaudsemalt seda paljudki välja öelnud.


Rong võiks sellest peldikust mööda kihutada. Aga ei, tuleb hoog maha võtta...
Liivakastimängud suurtele. Ühe liivakasti asemel mitu hunnikut. Ainult et lisakulutuste hinnaga. Euroköis las lohiseb...
Sama siis seondub ka Vastse-Kuustega. Head pilti ei tulnud, aga seal ei oleks mingil juhul tohtinud teha platvormi jaama kõrvalteele. Vaid ülesõidu taha, kus on inimesed...



1 kommentaar:

  1. Majandusministeeriumi kiri:
    Võru-Valga lõik vajab enne reisirongi liikluse avamist suuremaid investeeringuid, esialgsetel hinnangutel suurusjärgus 16 miljonit eurot. Seal tuleks renoveerida reisiplatvormid ja parandada raudteed, et tõsta kiiruseid 100-120 km/h. Seega sel või tuleval aastal sel liinil reisirongid sõitma ei hakka.Kõige reaalsem on liiklus avada 2014/2015.

    Aga mina tahan vähemalt esialgu Piusale, mitte lugeda ametnike kantseliitlikku teksti.... Vigu ei taheta samuti tunnistada.

    VastaKustuta