ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

neljapäev, 9. juuni 2011

METEORIGA MANDRILT SAARTELE

http://www.e24.ee/288451/mandri-ja-saarte-vahel-sõitmine-oli-kasumlik-ka-masu-ajal/


Helgel puuduvad tiivad, aga sõita oli mõnus. Tuulevaikselt. Minu jaoks. Kui kannataks õõtsumist, siis selline lahedaim. Ja kaptengi oli mõnus. Sõidab Talinna ja Prangli vahet. Nüüd küll harvemini.
Foto: Kadi

Tore kui omanik saab kasumit. Eriti tore kui dotatsioonist palju jätkub. Ehk aitaks hoopis see kui tiibur (Meteor - vene ajal tiiburi võrdkuju, sõitis näiteks Leningradi ja Kroonlinna vahet) sõidaks saartele lisaks praamidele? Muidugi langeks praamisõitjate arv ja see juba ei oleks omanikele nii meeldiv ning võiks kaasa tuua autode üleveotasu kasvu. Muide, ma ei teagi, kas liinibussid sõidavad tänapäeval ka praamile või ootab teine buss praami?

Kindlasti vähendaks tiibur ja hästi seotud ühistransport (nii mandril kui saartel) autode vedu, väheneksid järjekorrad ning ehk isegi väheneks praamide sõidusagedus? Mida üritataksegi aina teha. Tiiburite kiirus võimaldaks kindlasti ka lahendusi, kus näit Rohukülast algav sõit Hiiumaale jätkuks peale väikest peatust edasi Saaremaale. Nii ühtlustuks ka liiklusvõimalused saarte vahel. Eriti selles kontekstis oleks Rohukülaga rongiühendus veelgi mõttekam.

Ei kujuta ainult ette kui tihti peaks sõitma tiibur? Kas piisab kui korda kuus kuni kümme päevas Rohukülast Hiiumaale? Osadel vahepeatus Vormsil?

Ja kuidas edasi Saaremaale? Tiiburil, oletame, et 30-50 kohta. Kas peaks Heltermaalt edasi suunduma Orissaarde? Või mõni ka Sõru-Triigi kaudu? Kui palju oleks sealpool sõitjaid, matkajad kaasa arvatud?
Nii saaks ju kaasa haarata Emmaste, Leisi jt piirkonnad!?

Kindlasti oleks tiiburil head lõikust ka Virtsu-Kuivastu või Virtsu-Orissaare liinil. Sest eriti kohalike jaoks võimaldaks see kiiresti Virtsust Orissaarde ja koju pääseda!?

Kui ulmelistema poolte peale minna, siis - kui populaarne oleks (eriti turismi koha pealt) Pärnu-Orissaare liin? Ümberistumisega Hiiumaale?
Või hoopiski Tallinn-Heltermaa? Kuigi see vist liig kulukas.

Lihtsalt teema huvitav, aga rääkida sellest ei taheta. Kas praamiomanikud kardavad?

Räägitud ka tiiburitest Skandinaaviast saartele. Igasugused lisalaevad tekitavad lisavõimalusi ja ehk ka Pärnu või Haapsalu puhkajad Saksamaalt, Soomest, Venemaalt jm teeks heal juhul kohaliku kruiisi kahe linna vahel koos saarte külastamisega!?

Vesta sõidab Helge asemel regulaarselt Pranglile.

Foto: Kadi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar