ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

neljapäev, 16. juuni 2011

HEADE MÕTETE LINNA VANA VAKSAL 2

http://www.youtube.com/watch?v=BeSjsDaTVxM

Siin lihtsalt küsimus ajastamises! Kuna oleme jõudsate hobusesammudega minemas uutesse ajastutesse, siis igasuguste asjade parandamiseks ei jää meil aega. Lihtsalt: ME EI VAATA TAGASI! Kui üks töö on valmis, siis jõudsasti uutele töövõitudele!
Mullu oli sama ilusaid hetki kuuldavasti. Kahjuks minul ei õnnestunud sellist haruldast loodusnähtust näha. Küll aga talvel hoiatati vedurijuhte, et ettevaatust, lumi võib alla kukkuda.

Laias laastus on nüüd kaks võimalust.
Ehk olid projekteerijad Araabia Ühendemiraatidest või kuskilt sealt. No kus vihma ei saja. Esiteks tuleb kindlaks teha, kui kaua peab vastu katuseplekk. Tegemist vist tsingitud plekiga, happevihmade ja tööstussaaste osakaalu arvestades on järgmise katusevahetuseni aastat 30. Siis, nagu meil kombeks, teeme hanke või miskit, peale seda ehitatakse uus katus.

Teine võimalus on rongil peatuda enne katust!

Siis tekib muidugi probleem jälle sellega, kuidas leida tunnelit (mis võib-olla uputab) ja põnevuse puudumise üle kurta ei saa...
Aga vaatame kuivadele faktidele rohkem, ärgem laskugem emotsioonidesse! Kui just paduvihma ei kalla! Siiski on katuse all märgata juba esimesi valjuhääldaja poegasid. Antud konteksti sobib Vello Orumetsa laul.

http://www.youtube.com/watch?v=sQZQ_dl-HOM

Ja nüüd, seltsimehed, edasi!


Tartu vajab muutusi! Vaksalis ka. Oleks väga kena kui siin muudaksime veidi rannajoont ja ehitaksime ülekäigu. Näiteks avastaksid siis autoga parklasse tulevad reisijad, et saab kompsudega otse teisele platvormile. Ei usu, et selline võimalus neid ära ehmataks, et soolasambaks muutuks.
Siitpoolt saaks ka ju tulla!? Ja otse ülekäigu kaudu jälle sinna. Kusjuures tegemist huvitava alguse ja lõputa teega. Peaaegu sama kõrge kui europlatvorm. Ja jalgrattaga seal sõites võid üle otsa lennata nagu maailma äärel! Kavalastu on see ära peidetud aia taha, aga tartukad ja ka külalised on terased ning kasutavad seda väga usinasti! Järelikult väga vajalik!?

Ja ka siin pildil paremalt tulles saaks sinna ülekäigule. Aga Tartu nii heade mõtete linn, et kunagi ennemuistsel aal kui platvormi ehitati, saigi linna vaid sealt poolt otsast. Ja kellelgi tuli lausa hiilgav mõte sõgedate juhtimiseks nii, et tolle kollase majakese juurde keevitati üks toru! Aga et lambakari tahtis ikka otse bussile, siis sajast tükki kolmkümmend lammast panid üle käsipuude. Selle taga oli linnusekraav ja et lugu oli talvel, lasti aga viu ja vops kaldast alla! Oh oli uhke vaatepilt! Oleks kelgurada tehtud, oleks ehk parimal juhul saanud kohe bussi uksest tagumiku peal sisse lasta. Aga nagu meil ikka, kõik lõppes poole peal ja sellist tasuta lunaparki ka ei lastud kaua nautida! Ja võetigi toru ära ja tehti trepp jne. Nii et ehk ongi eesti nokkija see kui iga kord kuhu iganes sõites ootavad ees sind aina uued võimalused ja üllatused???

Eriti põnev võib see olla välisturistile, sest ei tea ta kunagi, mis võiks järgmine kord juhtuda. Ja tahabki aina uuesti ja uuesti tulla. Ehk lausa tekib välismaalase kuukaart!?
Kui too ülekäik oleks valmis, siis peaks salamisi asuma uue kallale.
Siiapoole suundudes oleks ülihea võimalus ümberistumiseks. Kui oleks ülekäik. Seda enam, et siis oleks ka vedurijuhil parem võimalus näha ja oodata. Tunnelisse ju ei näe! Kuigi mine tea, kui tulevad uued rongid ja arvutid peal puha, siis ehk on nagu KITT?


Sest siitpoolt oleks ülihea võimalus ümberistumiseks. Rattaga. Vankriga. Invakäruga. Seda enam, et praegu kui invaliid tuleks, peaks ta kihutama vaksali taha. Seal aga ootab mis? Üllatus!!!
Kui muistsetes maalinnades ehk linnustes oleks ikka olnud kaitsekraavid ja muud nipid nagu Tartus, poleks meil vist olnud 700 aastast orjaaega! Sest siit uksest tunnelisse ei pääse ükski ristirüütel, rattamatkaja, lapsevankriga emme ega ka mitte invaliid!
Muidugi, alati võivad tutvused rolli mängida! Mängime musta stsenaariumi läbi (vaadake M-Klubi - antud seeria oleks siin päris kohane!). Oletame, et siiski läbiti see takistus, sest keegi avas teise uksepoole. Lapsevankriga emmed osavad, ehk nad ei vaja abi, sest vankrisiine treppidel pole. Et aga alla jõuda on lihtsam, siis jõuab alla ka invaliid. Kihutab läbi tunneli, kõrvus tuhiseb tuul ja veed vulisevad....

...ja lõpus paistab valgus! On kuulda rongi mörinat ja juba kostab vilegi...
Tuleb tutvuda lifti kasutamise juhendiga. Kõige kohutavam, et rahvustevahelise suhtlemise keeles seda polnudki! (Loodame, et diskrimineerimissüüdistusi ei tule?). Kutsu või tõlk! Oletame, et tunnelivalvur jagab keeli ja tõlgib. Siis vajutaks nuppu, aga... pole nuppu ega lifti. On vaid torud...

Kusjuures oleks ju vaja sama ülekäiku pikendadagi. Töötajate tarvis. Et pääseda ka ohutu liiklemise ülekäiku pidi teisele poole raudteede rägastikku. Kus jõuame rohelisse oaasi. Eks midagi sellist kujutas ette ka Maiken Vardja ja kujutan ka mina!
Siin on avarust ja rohelust ja pesitsevad kivitäks ja kanepilind ja linavästrik ja varblaselutt. Siin võikski olla bussijaam!!!
Sest neid teid ja kaubaronge siin enam varsti pole. On puhas muru. 7 hektarit. Umbes.
Ja jalgrattad ja rattahoidlad nagu praegu vana hea vaksali juures.
Ja võibki edasi sõita Eesti-Läti rattatuurile. 1296 km. Päris hullutav!?
Artikli (eespool viidatud!) pläralas pahatahtlikud inimesed aga pakkusid, et vihma puhul tegemist Kilgi spa`ga  või seiklusrajaga või ekstreemturimiga. Siiski, igas arvamuses võib olla killuke tõtt. Ei usu? Loe teemat uuesti!

Mis aga eriti tragikoomiline, siis ühe pläraja väitel kuulub katus Kilgile (muide, mulle ei meeldi need lambid. Võiks olla ikka midagi stiilsemat ja vanamoodsamat!?)...


....kanalisatsioon linnale, vihma omanik teadmata ja seda ei tohi lasta sellesse kanalisatsiooni ja...

Paneme pumbad? Kogume vee kokku ja transpordime projekteerijale? Neil ju mageveest puudus!
Vaat sellised põnevad lood vana vaksaliga. Muide, need lambid mulle ka ei meeldi! Aga kui nüüd hoolega läbi lugesite, siis saate aru, et tegemist virisejaga, kellele miski ei meeldi!
Või nagu M-Klubis lauldi:

Öös tormab eurorong ja hämaras kupees,
poolärkvel euround näeb Eesti mees...

Sest leidub ju neidki, kes eurorong näevad ühegi peatuseta kihutamas!Ssiis jääksid ka Tartu mured nägemata!?

Püüdsin M-Klubi laulu  leida juutuubi seest, leidsin hoopis selle peale sellise loo

http://www.youtube.com/watch?v=kkp1u0FmhWI

Ahjaa, mis saab rongist maha jäänud invaliidist või ratturist või emmest? Tasa ja targu läbi tunneli (loe kogu juttu tagurpidi), WC-d pole, aga on kuningriiklaste saal! Ja juttu jätkub kauemaks...
*************************************************
Aga kohe lisan uue teema...

Enne aga justnagu tellitult midagi Vambola Paavolt...
http://www.tartupostimees.ee/472178/vambola-paavo-raudteejaam-ja-bussijaam-voiksid-kokku-saada/


No mis sa kostad!?

Muide, kui bussijaan oleks kaubateede asemel, siis (osa) linnaliinide väljumiskoht võiks ikkagi olla vaksali taga?? Nii ummistaks vist vähem ka Riia maanteed!?
ja parklad kahel pool raudteed? Nii "pargi ja sõida" kui "suudle ja sõida" süsteemide rakendamisega.


6 kommentaari:

  1. Paras tragikomöödiline olukord on küll selle Tartu vaksaliga!

    VastaKustuta
  2. Tartu bussijaama toomine raudteejaama täielikult pole kuigi realistlik lahendus, sest olemasolev asukoht on üpris hea. Aga seda võiks küll teha, et kõik Tartumaa maakonnaliinid ning kaugliinid läbiksid nii Tartu bussijaama kui ka raudteejaama. See tähendab, et kui buss väljub näiteks Tartust Tallinnasse, võtaks see esmalt Tartu bussijaamast reisijad peale, suunduks seejärel Tartu raudteejaama, võtaks veel reisijaid peale ning seejärel sirgelt Tallinnasse. Räpina, Võru, Põlva, Jõgeva suuna busside puhul oleks algpeatuseks Tartu raudteejaam ning buss läbiks ka Tartu bussijaama, kust võtaks reisijaid juurde.

    Nii väheneks ruumikitsikus praeguses Tartu bussijaamas, sest bussid viibiksid seal vähem aega ning ka reisijaid oleks veidi vähem. Samas reisijatele on see ainult võit - kaks kärbest ühe hoobiga. Ümberistumine rongilt bussile Tartus on äärmiselt oluline, mõeldamatu on hakata veel vahel linnaliiniga jukerdama.

    VastaKustuta
  3. Täpselt, Anonüümus!
    Just seda aina välja pakungi!
    Kusjuures vajadusel saab isegi linnasisese peatumise koha muuta, kui bussijaama krunt kellelegi väga magus.
    Piltlikult pakuksin välja, et vaksalis on bussijaam, linnas teivaspeatus!?
    Sest Narva või muul suunal ehk vaja teist ted pidi sõita!? Igasugu variante on ja tuleb hoolega läbi mõelda!

    VastaKustuta
  4. Hea mahlane olukirjeldus, just parajas võrdelisuses vaksalisaaga absurdsusega.

    Just sellised nähtused eristavadki Eestit kultuurmaadest.

    Soobel

    VastaKustuta
  5. Tänud Soobel!
    Elu pidi olemagi halbade filmide halb koopia. Mingi sarnane ütluski M-Klubis.
    Eks kultuuri ju ka meile kunagi toodi kõvasti! Osa ehk lihtsalt kaduma läinud pikal teel...

    VastaKustuta