Blogiarhiiv

laupäev, 30. oktoober 2021

Haapsalu ööpäev, vaesed mõtlemisvõimeta bussiärikad ja Kersalu küla. Aug 2015.

 

Sunday, August 9, 2015

Haapsalus käsil mitu asja - õhtu & öö....



Peale supeldamist otsustasin ka natuke muusikat kuulata, lauantai ilta tantsuõhtu ju! Üks soomlane tegi muusikat ja laulis, olid sellised mõnusad ja natuke tuttavad lood.




Vaade, omane romantikapealinnale...













Päris hea maitses! Hind ka selline rahuldav.






Jaama uks lahti!? Kas rong? Ei, erapidu siiski! Mis aga tõestab, et talvisel ajalgi saaks mitmeski kohas kontserte korraldada. Küsimuseks jääb vaid külastajate arv....







Tõrvatilgaks jääb aga siin, vanalinnas, tümakajura! Vabandust, kuid ei ole kuidagi minu jaoks vastuvõetav, vähemalt siin. Africa, seda küll, aga siin.... Ei, tänan väga. Aga eks see näita taset! Muide, ka diskor saaks pakkuda väga erinevat muusikat, mitte lõputut plangutagumist..... 
Pärnu, kommertslik suvepealinn on ehk sobiv selle jaoks, Haapsalu vanalinna osa paraku mitte kuidagi. See on sama nagu see viinapood vanalinnas. Miks?






Kuursaal säädis juba ka ennast unele. Et ka öist rongi ei olnud, aga kuskilt kostus muusikat, seadsin sammud sinnapoole...





Promenaadil jalutada mõnus iga kell!
Muide, pean linnaisasid tänama, et vanalinnas tänavavalgustus polegi tüüpiline, vaid hoopis kodusemate, väiksemate postide otsas. Tõsi küll, liikudes jääd aga mingil hetkel kohta, kus uued LED-valgustid pimestavad...
Aga igatahes parem kui see jube tänavavalgustus, mis on paljudes kohtades meie linnades!





Jahta juures ansambel Vingerpill!











Sirp aga tõusis taevasse...




Majutuskoha leidmisega samal päeval oli juba raskusi. Õnneks sain aga saunapeale magama ja võin sellega täiesti rahul olla!



Aikarali majutus.







Linnapea tegi omi tiire linna peal!




Ka admirali nägin ära!




Romatika ongi igal sammul...














Ennäe, taas mingi grupp! Tuli välja, et tegemist n.ö. orienteerumismängu mängijatega! Nii et tullakse väga ja väga erinevatel põhjustel! Võidavad tulijad ja võidab Haapsalu!




Haapsalu Raamatus pole ainult raamatud! Kuigi ka need teevad paljudele rõõmu, nagu tollelegi noorhärrale!



Võite ise kujutada, KUI maitsev see oli....




Küll aga toetaks ma linnapea mõtet see tänavalõik suveks liikluseks sulgeda. Päris ehmatav oli, kui auto mööda sõites haakus korraks terassi taha!!! Õnnetus ei hüüa tulles, aga kas neid õnnetusi vaja on??











Väga tore on ka see, et A&O on otsustanud kiirsöögikohad teha. Toiduvalik, hinnad ja toiduportsjonid pole aga veel päris paigas....




Tee ääres aga endiselt näha keset kergliiklusteed maasikate müügilett. kas see peabki ka pimedal ajal nii olema? Või võiks vald ikkagi leida võimalused korralike, varikatustega lettide paigaldamiseks?



Siia peaks tulema ka rongipeatus, kas siis siia või teisele poole ülesõitu. Olgu, mis on, otsuse oleks võinud ärav teha ja ühe korraga ristmiku ehitusega ka bussipeatuse sobivasse kohta tuua! Oleks ju odavam lahendus, kui teha mitu korda!


Vana spordimees Endel Susi ootas rongi! Või siiski bussi....




Tohhoo till ae!




Oma feeling on ka selles, kui kohtad linna külalis bussiski (rongis). Ja kui teada saad, et ikka ja jälle vaadatakse rongiteele, oodates sealt näha rongi.....




Vimased kohtumised enne rongile minekut....


 
******************************************************
 
 

Kõik võtavad kõik ettepanekud arvesse Elronist Kersalu külani.

Seda, et riigifirma Elron lubas kõik head ettepanekud arvesse võtta, teavad paljud. Seda, et absoluutset enamust ettepanekutest arvesse ei võetud, teavad vist vähesemad. Aga meil pole siiski põhjust muretseda, sest valitsejad on lubanud juba ammu kodanikuühiskonda kaasata ja kordavad seda lubadust igaks juhuk tihtipeale. eriti enne valimisi.


Nii lõõmab Paldiskis.


http://majandus24.postimees.ee/3293415/kohalike-pahameel-gaasitoru-trassivalikut-ei-koiguta

Kahjuks ei saa tsitaate välja tuua, sest taas tegu artikliga, mis pole kõigi jaoks mõeldud. ka siis, kui ostad ajalehe, ei anna see õigust artiklit arvutis lugeda.

Aga lühidalt on asi nii: Elering soovib Balticconnektor gaasitoru tuua maa alt välja kas Kersalu külast, kus ümberringi ligi sadakond elamukrunti või LNG terminali asukohas Paldiskis, kus pole ümberringi 2,4 km raadiuses ühtegi elumaja. Küla puhul on aga nii, et kui juhtub plahvatus ja tuul on 18 km/sekundis, võib maha põleda kogu küla Mõjuala on 630 m, mõjuanalüüs aga käsitleb vaid 50 m. Kuidas on see võimalik?. Kusjuures, erilist põhjust eelistada üht varianti teisele ei olegi. Seega pole ka selge, miks tegelikult Elering eelistab küla põlema panemist. Ehk sellepärast, et muidu põleks maha mitte elumajad, vaid terminal?

Artikkel aga äärmiselt huvitav.
Paldiskis toimunud keskkonnamõju hindamise aruande kuulamisel selgitas juhtekspert poolteist tundi, mismoodi mõjub toruplanktonile, hoovustele, hüljestele, unustati peaaegu ära INIMESED. Minu jaoks pole siin muidugi midagi üllatavat, inimeste unustamine on võimukoridorides ju absoluutselt igapäevane, ma ütleks lausa igaööpäevane tava!

Aruande koostajad olid küsinud detailplaneeringute kohta infot Keila vallast. Mingeid detailplaneeringuid ei olevat, kuigi kohalikud ütlevad, et hajaasustus seda ei nõuagi. Kas siis oluline planeering või REAALNE OLUKORD?  Kuidas kommenteeris olukorda AS Elering projektijuht? "EGA MEIE EI SAA KÄIA IGAS VÕSAS KONDAMAS! Meie projekt hõlmab sadu ja tuhandeid ruutkilomeetreid, me ei saa kogu seda ala läbi käia."
Ehk ei peagi? Ehk võiks minna sinna, kus olulised sõlmpunktid, nagu toru väljatulek ja kompressorijaam? Või on siingi tegemist ikka ja jälle sama asjaga - ametnikud EI NÄE!?

Sellele järgneb teine hr Heinla suur ämber. Kuna kompressorjaam asub ametlikult Paldiski linna piires, siis info ongi vaid paldisklaste kanalites üleval ja Kersalu küla elanikud said väidetavalt asjast teada juhuslikult (Eesti riigi puhul täiesti tavapärane asi, mida isegi kogenud ja kogen ka praegu pidevalt).

Priit Heinla tõdeb, et kommunikatsioon on olnud kehv, kuid nii on info avaldamine omavalitsustes reguleeritud. "MEIE EI KÄI PLANEERINGUMENETLUSE KÄIGUS ÜMBRUSKONNAS UKSELT UKSELE KÜSIMAS, KAS TE OLETE SELLISE ASJAGA NÕUS!". 

Mulle tuli kohe meelde, kuidas enne valimisi mõni erakond püüdis lausa rohkem kui kahesaja TUHANDE ukse peale koputada ja seda täiesti TASUTA. Aga palkasaavad ametnikud ei koputa ühelegi uksele? Muidugi siis EI NÄE!  On ammu ja tuhandeid kordi räägitud, et osaleda tuleb elus REAALSELT, ametnikud ei võta aga mitte midagi kuulda. Äkki ollakse praegu just Arvamusfestivalil? Seal ju ka saab ennast tühjaks rääkida, aga kasu pole sest mitte tühjagi! Mis asi on siis kodanike kaasamine?
Aga eks ole ka arusaamisega lati probleeme, nagu ka mina olen kirjutanud muude valdkondade kohta. Nii tõepoolest ka siin. Paldiski linn tegi ettekirjutuse ehitada kinnine kompressorjaam, et müra vähendada. Keila vald aga ettekirjutuse teha  müratõkkeseinad. Heinla aga TÕLGENDAB seda nii, et kui jaam tuleb kinnine, siis seinu pole enam vaja. Ah et tõlgendab? Ei tule pähegi, et lasta uurida, kuidas TEGELIKULT need asjad on? Ahjaa, nad ju kellegi ukse taga ei käi! Ega see mingi mardisandi jooksmine ole.....

Nüüd jõuame aga kõige olulisema juurde!

"Inimlikult saan ma aru - kompressorijaam minu tagaaias ei oleks kõige toredam asi" tunnistas ka Heinla. "Ma EI SAA midagi muud öelda, kui et ME VÕTAME ELANIKE ARVAMUST ARVESSE. Aga Paldiski variandi valime kindlasti, KUI tuleb LNG-terminal".

Nõndaviisi siis. Olemegi jõudnud tõdemuseni, et TEIL ON ÕIGUS TEHA ETTEPANEKUID, MEIL ON ÕIGUS NEED ARVESTAMATA JÄTTA!

Kui terminali ei tule, paneme parem külale tule otsa! Sest tõenäolisem on võimalus, et VALITAKSE ALTERNATIIV ühe POLIITILISE TAHTE PÄRAST! Kelle tahte?

Heinla ütles ka ära, et "võite ju kohtusse kaevata, siiani oleme meie ikka peale jäänud". Vaat nii. Ikka teerulliga üle. Nagu valitsuskoalitsioonile viimasel ajal ikka kombeks. Ei tule kellelegi pähegi öelda, et "Oih, vabandust, muidugi me seisame KINDLALT EDASI INIMESE EEST!"!?

Kui raha (või lausrumalus) ruulib, hoolimatusest rääkimata, siis läheme JUST NIMELT ÜLE NABALA, KERSALU, PÜHAJÄRVE jt kohtade.......

2 comments:

  1. Võsas kondamas polegi vaja käia, maakataster tellib igal aastal uued aerofotod ja sealt oleks isegi ilma arvuti tagant tõusmata tegelik olukord näha olnud. Seda lihtsalt meelega ignoreeriti lootuses, et Kersalu rahvas ei märka enne midagi, kui kopp maasse lüüakse.
    Teine küsimus, mille peale Heinla peetpunaseks läks ja kokutama hakkas oli, et kas Elering on teadlik, et ALT EST 1 puhul on tegemist ajaloolise sadamakohaga vähemalt alates Põhjasõjast ja et kas nad on oma eelarvetes ja ajagraafikutes arvestanud arheoloogiliste väljakaevamistega, sest niipea kui kopp maasse lüüakse, hakkab sealt kohe muinsuskaitse alla käivat mudru tulema...ma ei saanudki mingit vastust.

    Reply
  2. Tänud!

    Jah, ignorantsus on võimule väga omane. Aga see pole nende jaoks oluline, sest võim ju käest ära ei kao.....

    Vastuste ootamine on muidugi suur naiivsus, olen seda ka ise kogenud. Tihti. Ja miks muretseda, ka meie ajaloost saab teerulliga üle lasta! Võin muidugi ka näiteid hulgi tuua, aga kes NÄEB, teab niigi. Ning ehk polegi see ajalugu nii oluline, kui tulevikus laulukaare alune must nagu sudaani öö, kellele seda ajalugu siis enam vaja!? Ja ehk nii lähebki, sest maheküüditamine jätkub meil ju endiselt, pole vahet, kas pannakse kinni Pühajärve kool või tühjeneb Kersalu küla!?

    Jõudu enda eest seismiseks, sest kui me seda ise ei tee, ei tee seda keegi!

 
 

Thursday, August 13, 2015

See kõik lausa purskas minu seest välja....

"...oli valus ka?" küsis keegi.
"Mul on teie pärast valus. Teie mandumuse pärast...." umbes nii vastas Majesteet....





Lugesin hiljti üht artiklit ja kui aus olola, siis lausa vihastasin. Kuldar Väärsi muidugi ei tea tõenäoliselt, et olen korduvalt öelnud "sellised bussifirma tegelased võiks suu kinni hoida, siis ei teeks oma marki teadjate ees täis"! Aga ei, millegipärast tullakse lagedale uute "hüüdlausetega", mis asja ainult hullemaks teeb!

http://majandus24.postimees.ee/3292119/bussiettevotted-elroni-luksusrongide-osas-veel-loplikku-vastust-ei-saanud

Mis luksusrongidest käib jutt? Vastuseid pole muidugi ka mina saanud, sest vaja ei ole mitte Tallinnast Tartusse või Elvasse sõitvaid "luksusronge, vaid Riiani või kaugemalegi kurseerivaid kaugronge. Millega MitteKompetentsi Ministeerium hakkama saab, pole muidugi veel teada. Sest pole kindel, kas eelmisest hektarijagu ämbritest on õppust võetud või mitte. Olen korduvalt sarjanud ministeeriumiametnikke asjatundmatuse, eluvõõruse, jm pärast. Kas mul ongi õigus? Sest ka bussifirmad vist eeldavad, et minister (nõunik, ametnik jt) on rumalad ja/või eluvõõrad ja/või asjatundmatud. Sest kuidas muidu saab sellist totrust rääkida? Küllap ikka loodetakse, et "kes esimesena hädaldab, seda usutakse"! Või siis ollakse ise naiivsed? Egolaksust pundunud, mis ei võimalda mitte kuidagi enda puudusi ja tegematajätmisi mõista ja märgata!?

 «Bussiettevõtete esindajad andsid mõista, et nad pole rongide vastu, sest kõigil ühistranspordivahenditel on sektoris oma roll. Küll aga on nende huviks, et rongiliiklus ei mõjutaks bussiturgu kohtades, kus bussid teenusepakkumisega hakkama saavad,» sõnas Michal.



See on muidugi eriti hea lõik!
Äkki teeks vastupidi? Annaks mõista, et bussifirmadel pole teha mitte midagi kohtades, kus rongid sõidavad?
 See meenutab juba maffiat, kes katust pakub (kilekottidega?) ja eeldab, et tema "alale" ei tungita!? Küllap on ka Haapsalu raudtee kontekstis bussiettevõtete lobi niivõrd suur ja käpp sees (RE-s või kellegi juures veel?), et isegi peaminister pakub ekspressbusse!

 SEBE juhatuse esimees Kuldar Väärsi on konkurentsile avatud turu poolt ning alates 1. oktoobrist turul teenuseid pakkuma hakkavad odavbussifirmad neid ei kohuta. «Meie jaoks ei ole vahet, kas tegemist on Šoti taustaga SuperBusi või Eesti taustaga ATKOga. Rongide osas on aga olukord keerulisem, sest võistleme siinkohal otseselt riigi dotatsiooniga.»

Mida siis õieti tahetakse?  Kui natuke silmad lahti8 ringi vaadata, siis on näha, et spetsialistid töötavad Belgias või mujal, nende kirjutisi aga Väärsi jt ei loe või ...... jällegi ei saa aru!? Või ikka ei taha aru saada ja lahmivad endiselt "ebaausast konkurentsist"!?

 Kuna kommertsalustel linnade vahel toimuv liiklus on olnud riigi poolt vähe reguleeritud, ei pruugi Väärsi arvates olla  riigil piisavalt infot selle kohta, mis sektoris täpsemalt toimub, mistõttu tekkis ka vajadus arutelu üle.

Naera puruks!

Esmalt võiksid sellised tegelinskid ISE selgeks teha enda jaoks, MIS sektoris toimub! Aga jällegi, kui ei mõisteta või ei taha mõista, siis jääbki üle vaid lärmi lüüa! Loogiline ju!?
Muidugi võib ka suhtlusvõrgustikus või meedia pläralates  kohata palju inimesi, kes oskavad samuti vaid hüüdlauseid hõigata a la "peab võistlema ebavõrdse konkurentsi tingimustes" jne. Kui aga palud konkreetseid näiteid tuua, siis neid ei ole. Pigem tundub, et ei saada eelnevatest kirjutstest ega aruteludest aru, olgu siis tegemist Hannes Lutsu või kellegi teisega, tunnistada nõrka taset aga ego ei luba!

 http://pluss.postimees.ee/3290825/maanteeamet-utles-superbusile-ei

Millest siin jutt?

Sellest, kuidas liiniloa saamist takistavad nõuded näiteks väljumissageduse osas. Tipptunnil peab kahe bussi vahe olema pool tundi, lisada bussi võib vaid juhul, kui viimase kolme kuu jooksul esines eelneval ja järgneval bussil "ületäituvust" ehk et täituvus oli keskmiselt üle 75%.  Nii taotles Bus Transport Holding Tallinn-Pärnu liinil väljumist 9. 45. teised väljumised olid 9. 30 (täitumus 57) ja 10.00 (täitumus 35%). Muide, loa saamisele antud juhul oleks vajalik, et "ületäituvuse kindlaks tegemiseks saadetakse eelneva ja järgneva bussi firmadele päring"! MNT ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsoni sõnul "ei tea tema juhtumit, kus konkurendid oleks kinnitanud, et nende bussides on ületäitumus....."! Muidugi seda ei kinnitata isegi siis, kui oleks! Kes endale ikka auku kaevaks! Ja üleüldse, miks sis on vahele veel ühte bussi vaja? Et igas bussis oleks VEEL VÄHEM reisijaid? Ma saan aru, kui lähtutaks REAALSEST olukorrast, perioodilisusest, nädalavahetustest jne. Aga siis oleks vaja ametnikku, kes reaalselt kontrolliks täituvust, mitte ei jätaks asja katusepakkuja kätte!

Ja veel üks huvitav lõik. Sama, millest ka mina olen korduvalt kirjutanud ja mis on kivi mädakapsa aeda. Williamson: "Kuigi väljumisaegade piirang kehtib juba aastaid, esitavad bussifirmad aeg-ajalt liinitaotlusi, mis selle reegli vastu eksivad. Nad teavad küll, aga proovivad ikkagi!". Hea tõestus minu poolt öeldule, kas ollakse lollid või mängitakse lolli! Ning püütakse hoolimata kõlavatest sõnadest aina üksteisele ära teha! Lasteaed!

 http://arvamus.postimees.ee/3291875/hanneli-rudi-akki-ministril-ongi-oigus

 Vihjatakse sellele, et liinilubade jagamise eest vastutav ametnik oli veel hiljuti tööl Eesti suurima bussifirma juures ja seisab ka nüüd ennekõike eelmise leivaandja eest. Just seetõttu amet noribki odavbussifirma liinilubade taotlustes pisiasjade kallal, näiteks peatuse rahvakeelse nime üle. Tõsi küll, kõrvalt vaadates tundub kummaline, et tuntud advokaadibüroo valmistab üldse ette dokumendid, milles on võimalik n-ö näpukaid leida. Juristidele ju selle eest makstaksegi, et nad n-ö kuulikindlad paberid teeksid.

 Tänaseks on selgunud, et ainult näpuvigade taha liiniloa saamine ei jäänud. Viimaseid kuid kehtiv seadus lihtsalt ei luba kahel bussil korraga sõitu alustada. Aga väidetavalt polnud see ainus probleem, mis uuele tulijale saatuslikuks sai. Superbus sellest küll avalikult ei räägi, aga kuuldavasti kuluvat nende sõiduplaani kohaselt Tallinna bussijaamast Vana-Pääskülla jõudmiseks kõigest 15 minutit, viis minutit vähem kui konkurentidel. Kogenud autojuhi sõnul peaks sel juhul bussi sõidukiirus olema ligi 60 km/h, aga Eestis ei tohi asulates sõita kiiremini kui 50 km/h.

 Teise vandenõuteooria kohaselt ei tahagi Superbus enne bussituru avamist oma liine avada ja praegu sel teemal ilmuvad artiklid on lihtsalt osa nende osavast meediakampaaniast. Sentigi reklaamile kulutamata kirjutavad kõik Eesti meediaväljaanded suvi läbi sellest, kuidas äraostetud ametnikud ja konkureerivad bussifirmad takistavad ausa vedaja liinile lubamist. Väidetakse, et täpselt sama taktikat kasutas odavbussifirma ka Soomes, ja edukalt.


Viimase teooria kasuks räägivad majandusminister Kristen Michali sõnad pärast üleeilset kohtumist Superbusi esindajatega. Tsiteerin: «Nad ütlesid, et nende huvi on, kui turg avaneb, hakata Eestis konkureerima ja pakkuda tarbijate jaoks võimalikult head teenust.» Äkki minister ei eksinud kohtumist ajakirjaniku jaoks kokku võttes ja mina nagu ka mu kolleegid olemegi osa meediasõja malenuppudest. Kes teadlikult, kes mitte.
Milline vandenõuteooria paika peab, näitab aeg. Aga selge on, et suured muutused ootavad bussisõitjaid ees juba varsti, sest 1. oktoobril avaneb Eestis bussiturg ja senised piirangud saavad ajalooks. Ühtesid bussifirmasid teeb see rõõmsaks, teised aga muretsevad juba praegu, kuidas muutunud oludes ellu jääda.
Muide, selline meediasõda pole Eestis haruldane. Viimati oli selline laiahaardeline andmine alles poolteist aastat tagasi, kui uute rongide liinile tulles paistsid nii mõnegi loo tagant välja ühe konkreetse ettevõtte «kõrvad».

Äkki kohati ongi? Üks pidev susserdamine ning reisija ei huvita bussifirmat tegelikkuses mitte teragi rohkem, kui tema taskust laekuv raha. See, kas ta saab Järvel olevast kodust bussi peale või peab ebamugavalt sõitma Balti jaamast ümberistumistega bussijaama või Järvelt Vana-Pääskülla. Või et Jõgeva inimene saaks mugavalt Tartus istuda otse ümber Mustvee bussi või Tapalt tulija rongilt bussiga Sillamäele. Sest mugavaid võimalusi ei ole ja ei ole paljudes kohtades! Pole siis ime, et otsitakse teisi võimalusi ja bussides vähe rahvast! Aga miks SELLEST aru ei saada? Muide, ei Väärsi ega keegi teine pole siiani suutnud asjalikult selgitada, kuidas rongiliiklus suretab välja Haapsalu-Tartu  või Pärnu-Tõrva- tartu bussiliiklust. Ei oska või ei taha?

 http://tarbija24.postimees.ee/3293395/maanteeameti-juhi-kt-superbus-ei-aja-asju-korrektselt

Mis edasi?  Kas on lootust, et ükskord koidab päev, kus mõistusega asju ajama hakatakse? Või hoopiski ollakse nagu see ogar tihend istme ja rooli vahel, mõistuseta ja surmapõlgavalt hoolimatu?





Sellised ühistransporti muidugi ei tule ja parem ongi. Sest kas ikka tahaks enda kõrvale neid, kes oskavad vaid teisi kraavi ajada!? Nagu mõnigi rullnokk või ka bussifirma tegelane! Mina küll ei tahaks. Riik pidanuks juba ammu normaalse bussiliikluse tagamiseks ja kulude optimeerimiseks (millest sõltub ju ka piletihind) alustama riikliku as loomist, kaugliinidel opereerimiseks! Paraku, lõugamine või meelehe vist ikkagi toimib, sest pigem ollakse valmis rongide opereerimist eraomanike kätte anda. Aga äkki sellepärast Sebe tõstabki kisa, et neile ei koida porgandite opereerimise võimalus? Äärmiselt huvitav oleks näha, millise sõiduplaani Sebe oma rongidele läbi suruks???

 http://tartu.postimees.ee/3291135/bussifirmad-loobuvad-kulavaheliinidest

Kahjuks ei saa lugeda, aga jura jätkub tõenäoliselt.....

Tänu sõbrale sain lugeda. Hr Obolonski ei saa ka asjadest aru. Ei saa aru sellest, et igasugused ümberistumised ei ole head, vaja on neid võimalikult vähe, aga samas piisabvalt palju, kus ja kuidas on juba peenem küsimsu. Küll aga oleks imelik, kui igal juhul rõhutakse sellele, et Põltsamaalt tuleb mööda kihutada, mis sest, et sõitasoovijaid oleks nii sinnani kui sealt edasi. Olgu buss või pooltühi. Paindlikkus on oluline nagu ka arusaam, kui palju ühtesid või teisi liine lisada ja käigus hoida. Ning kas Obolonski on ikka uurinud, äkki soovitakse rohkem ka Adaveresse sõita, eriti siis, kui on PIISAVALT PEATUVAID busse!?




Hea on lasta peatumata, kui ees on tühi tee. Ka siis kui on peatus, kus reisija tahaks bussist väljuda, aga ei saa. Miks ei saa, sellest olengi aina kirjutanud, aga bussifirmasid.....reisija ei huvita! Peaasi on ekspress.......

Raske on aga ette ennustada, mis saab uue seaduse toimimisel, kui võib lisada busse nii palju kui hing ihaldab....

Alo Lõhmus pajatab:

 http://uudised.err.ee/v/arvamus/cd5b2ec0-22a0-4a84-860a-559c8cdf0647/alo-lohmus-rong-pole-bussi-vaenlane

Ning sel ajal kui Alo Lõhmus kirjutab kenasti ja rahulikult ASJAST, otsustab vastukirjutaja hakata rääkima aiaaugust. Kuldar Väärsi lobiseb vastu: Nagu meedia kommentaariumis.....

http://uudised.err.ee/v/arvamus/960c1ace-e7ee-4e62-a031-022ef68413fa/kuldar-vaarsi-rong-on-iseenda-vaenlane

Ha-ha! Kui oleks teine "konkreetne rongioperaator", siis poleks muret? Et miks ikka Osula ei saa porgandit juhtida?

Küsimus ei ole selles, kas rongid peavad olema või mitte, vaid selles, kuidas toimub raudteetranspordi rahastamine riiklikul ja ka konkreetse raudteeettevõtte tasandil.

 Täna sõidavad suuremaid linnu ühendavad diiselrongid, küsides praktiliselt sama või isegi odavamat piletihinda kui bussid. Reisija vaatepunktist on see väga kena – sama raha eest on kaks valikut. Paraku on piletihind aga eksitav, sest tegelikult maksab iga reisija sõit 3-4 korda rohkem. Puudujääva osa pileti hinnast maksab kinni riik ehk tegelikult kõik maksumaksjad.

Nagu ütlesin, sama jura aetakse ikka suust välja! 

Selliselt toimetades on Elroni vaatest kõik väga ilus, kuid väljaspool riigile kuuluva ettevõtte kontorit kisub pilt üsna kiiresti koledaks. Kui riigiettevõtte saab konkurentsivõitluses reisijate pärast tagataskutrumbina pikaajaliselt kasutada riigi dotatsiooni ning piletihinda kunstlikult all hoida, lõpetab bussiliiklus senisel kujul varsti oma tegevuse. Ei kao ainult raudteega paralleelsed bussiliinid, vaid kannatavad ka teised.
Tulemuseks on vigane ühistranspordivõrk, millega reisija ei saa enam mujale kui ainult sinna, kuhu rööpad viivad. Tulemus on riigi tulude kadumine isemajandavast bussisektorist ning kordades kasvavad dotasioonisummad rongiettevõttele, kes ise ots otsaga kokku ei tule. Iseasi, kas bussikonkurentsi kadudes rongipileti hind enam tänaseks jääb.


Hr Väärsi! Vigane ühistranspordivõrk on tänu Sinu ja teiste asjatundmatute demagoogide tegutsemisele!!!

Aga võib ka seda lugeda.

 http://www.riigikogu.ee/v/failide_arhiiv/Riigikogu/MAK/LTA_RdtInfra_Riigikogu-public.pdf


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar