Blogiarhiiv

Laupäev, 30. oktoober 2021

Apr 2016 - Lilleküla ja Eesti Raudtee aasatepikkune taipamatus, rattasaaga ja valitsus versus Hiiumaa kits.

 

Thursday, April 28, 2016

Veel kord Lillekülast.

Raha ei olevat. Aga lubada kõlbas küll. ja koheselt perroonide renoveerimisega koos kulunuks raha palju vähem. Samas, kui Balti jaama kavatsetakse kaasaegseks muuta, sh koos pöörangute lisamisega, siis tuleb see raha leida.




Siin näha, kuidas raha kulutatakse. Kui asju teha ühekorraga, siis lõpptulemus maksab vähem, kui kõike eraldi tehes. Kuidas aga üldse võimalik, et jäetakse normaalsed juurdepääsud tegemata? Nii siin kui ka allpool näha olev äärmiselt sageda kasutusega ligipääs staadioni poolt? Ja on IKKA VEEL tegemata? Selliste asjade jaoks ei ole ju vaja hanget, selliseid peaks tehtama igapäevatöö käigus!




Rapla ja Aegviidu rongid pidanuks aga peatuma ka Lillekülas (Kitseküla nihkuma pigem Veerenni ülesõidu juurde, nii lähemale ESPAK-le kui muule vajalikule ning ümberistumiseks linnaliinibussidele). IRL ja RE lubasid, aga nende lubadustega oleme me juba leppinud. Või kas ikka oleme? Ehk ikkagi ei valiks enam tühikargajaid? Parts püüdis muide nendes tegematajätmistes süüdistada hoopis Tallinna linna, aga nii lolliks ei maksa ka teisi pidada.
See selleks. Nüüd jääb üle vaid lisada LUBATUD pöörangud ja ehitada perroon mõlema suuna jaoks siia, väliskurvi. Et välistada neljast suunast vähemalt kolmel vajadus ümberistumiseks tunneli kasutamine. Sillaühenduse teise perrooniga saabki teha siit.

  

Ah et hoidsime kokku? Või ikka laristasime? Nii kallis lõbu ja selline kvaliteet? Vana perrooni ei remontinud keegi, tundub, et ka siin läheb samuti, lastaksegi, kuni uus hange aastat 30 hiljem!? Muide, asi pole ainult selles kvaliteedis, vaid äärmiselt ohtlikus trepi ääristuses, kuhu tõenäoliselt juba sajad inimesed komistanud.....




Kas rong on hea? Muidugi on. Sõidab neist autodest kiiremini. Isegi jalgrattad sõidavad kiiremini!



Friday, April 29, 2016

Uus tase!


Iseenesest on ju väga tore, et püütakse infot anda, kuid samas näitab see taas ära riigi suhtumise. kuigi nüüd võinuks juba uued lisavagunid kohal olla, aega selleks oli küll. Aga mis sa teed ära, kui matse kuulda võtta ei taheta, sest ollakse ise targad. Tegelikult hoolimatud ja parem on raha matta mõttetutesse kohtadesse. Kahju.

*********************************************

Monday, May 9, 2016

Näitame kitsele valitsust? Parem mitte......


........ sest viimati sööb kits viimasegi rõiva ära.....

Peaminister teatab uhkelt, et valitsus analüüsib, uurib ja puurib. Puurib kuskil ehk küll, aga kahjuks jääb üle vaid imestada. Sest uuritud on juba küll. Ning teisest küljest, ega see uurimine ei annagi mingeid konkreetseid matemaatilisi numbreid. Olen sellest korduvalt kirjutanud, et täiesti võimatu on ennustada reisijate arvu Riisipere-Haapsalu-Rohuküla lõigul. Ja kui mingid arvud ka välja pakutakse, ei ole see kunagi ligilähedaltki 1+00-protsendiline tõde. Sest kui juba Eesti Raudtee teatab näiteks raudtee ülalpidamiskuludeks 5 miljonit eurot, sama kui hiljem selgub, et see vaid 1,5 miljoni ringis, siis.... on selge, et selliseid arvamusi usaldada ei saa. Nagu ei saa ka usaldada valitsuse poolt tehtavaid uurimusi. Põhjus lihtne - lihtsalt ei jagata teemat.
Teadmiseks üks väike näide ka Rein Riisalu poolt tehtud tasuvusuuringu kohta - ühe asjana unustati arvestada üritustega seonduvate võimalik reisijate arv. Loomulikult, igasuguse uuringu tegemiseks on vaja olla maksimaalselt kursis kõigega, absoluutselt kõigega, mis võivad mõjutada positiivsel või negatiivsel kujul. Olen oma 30-aastase kogemuse toel enam-vähem pildi "ette saanud". Vähemalt ma NÄEN asju. Mitte viirastusi. Ja näen neid asju ehk tõepoolest kõige paremini Eestis. See pole enesekiitmine. Vaid usungi seda. Sest olen olnud ka enesekriitiline ja püüdnud ka siin iga kirjutist uuesti ja uuesti mõtetes analüüsida. Nii pilt aina täiustubki.

Muide, vaatasin FB lehte Taastame Haapsalu raudtee, mille autor on Riigikogu Haapsalu Raudtee toetusgrupi esimees Lauri Luik. Selle lehe loomise põhjuseks oli soov "näidata, et raudtee taastamisel on toetajaid. Eesmärgiks 5000 "laiki". Leht jäi aga mõnesaja toetuslaigi juures "toppama". Postitasin ühe pildi, kutsudes üles seda lehte toetama. Lühikese ajaga näitasid head inimesed üles oma toetust ja lehe eesmärk sai täidetud. Üleskutse pilt sai aga lausa ligi 10 000 laiki!
Nüüd? Lehe autor ei suvatsenud praktiliselt mitte kunagi toetajatega suhelda ega neile vastata! Nüüdseks on kustutatud lehel nii minu üleskutse-pilt kui veel sajad postitused-arvamused. Nii palju siis austusest. Muidugi, ega ma väga imestanudki, kui mingil hetkel selgus, et mina "liiga teinud". Olen kõhelnud, kas tõesti nii. Aga mida aeg edasi, seda rohkem olen veendunud, et mu siiski olnud vaid õiglane ja väljateenitud kriitika. Ja kes ei suuda olla üle teenitud kriitikast, selle tõsiseltvõetavus kaob lõpuks täielikult. Nagu ka selle valitsuse oma.


Aga see selleks. See on eelkõige taust, mis tõestab, et selle valitsusega (RE juhtimisel) on lootus raudtee taastamiseks praktiliselt kadunud. AS Lääne Raudtee eesmärk oli erarahadega taastada lõik Turbani tänavu ja kogu raudtee vabariigi 100-ndaks sünnipäevaks. Selleks olnuks vajalik vähemalt märtsiks anda valitsuse poolt jah-sõna! Ootasin mõttes aprilli lõpuni ja nüüd, mais, pole enam mingit põhjust olla rõhutatult vähekriitiline! On aeg mõista, et tõde on valus....
Kuigi jätame alles imeväikese lootusesädeme. Kui ikka RE jt valitsuserakondade toetus aina väheneb, siis võidakse hakata ka reaalsuse midagi ära tegema. Vähemalt konkreetselt lubama. Mitte ähmaseid umbluusid uluma....

Aga läksin teemast natuke kõrvale.
Miks ei ole me saanud lugeda ühtki uuringut, KUI PALJU võiks olla reisijaid Hiiumaalt, Vormsilt ja ka Saaremaalt, kes võiksid sõita autode ja busside asemel rongiga? Täpsemalt, kui palju oleks neid, kes jätaks autoga parvele sõitmata. Ja mitte ainult saartelt, vaid ka vastupidi, saartele?


Ütlen ette, mitte ühtki täpset numbrit ei saa välja tuua. Nagu eelnevaltki kirjutasin. Kuid teema mõtisklemiseks on täiesti olemas! Mitte midagi ei saa öelda ette tuhandel põhjusel. Üldsõnastuses oleks see, et me ei tea ette isegi seda, mis Eestist saab. Kas me suudame inimeste emigratsiooni peatada? Kas on loota taas lastebuumi? Kas me suudame ja eelkõige, tahame, muuta oma maa turismimaaks. Me lihtsalt ei tea, mismoodi inimesed hakkavad liikuma. Me ei tea, mis saab autostumisest. Me ei tea, ega püüagi uurida, mida võiks tähendada väikesed tiiburid + rongid Tallinna, Peterburi, Riiga. Me ei tea, kas Haapsalu võiks saata tiiburiühenduse Rootsiga. Me ei tea, kas meil saab olema ühistransport tasuta või vähemalt, kas saab olema perepilet. Sest valitsusel puudub igasugune visioon. Tõsiseltvõetav visioon.

Aga mõelgem, selle Peep Lillemäe kitseloo valguses. Ja ka teiste lugude valguses, mis näitavad, et ikka ja jälle on probleemiks üle mere pääsemine ja ooteajad. Et lennufirmad tahavad lennata saartele. See kõik tõestab, et sõitjaid on ja mis veel tähtsam, PROBLEEMID on! Ning sellele, et mitte keegi pole tahtnudki otsida vastust küsimustele, mida võiks muuta Rohuküla rong!

* Kui paljud hiidlased võiks jätta oma auto Heltermaale?
* Kui paljud hiidlased loobuks teisest autost Rohukülas?
* Kui palju mõjutaks sõitu (tasuta) ühistransport Hiiumaal? Üleüldine perepilet ühistranspordis?
* Kui paljudele mandrilt küllatulijatele tuleksid sugulased-sõbrad-tuttavad Heltermaale autoga vastu?
* Kui palju mõjutaks olukorda rendi(elektri)autode turu käivitumine?
* Kui palju võiks muutuda Hiiumaa majutusturism, sh seminariturism jm?
* Kui palju mängiks rolli puudega inimeste turismi võimaluste paranemine?
* Kui palju võiks rattamatkajaid tulla, kui oleks soodne elektrirataste rent (mitte ainult sadamas) ja heal tasemel laadimistaristu?
* Kui palju võiks ürituste puhul hakata kasutama tellimusbusse Heltermaalt? 
* Kui palju võiks üldse turismiteenuste jm arv kasvada Hiiumaal?
* Kui palju võiks Hiiumaa "kiirkülastuste" arv kasvada, kui Haapsalu spaade jt külastajad avastaksid hea liiklemisvõimaluse Hiiumaal?
* Kui palju võiks olla neid, kes avastaksid (taas) enda jaoks Hiiumaa?

Ühelegi küsimusele ei saa keegi pakkuda mingit numbrilist katet. Aga vähemalt võime tõdeda, et kõikide küsimuste puhul on võimalus vastused teada saada. Aja jooksul. Sest ühe päeva ega isegi aastaga ei selgu vastused. Inimeste otsused, muuta elustiili, elukohta jpm kestavad läbi aja. Iga faktor võib neid muuta, ühele või teisele poole. Heast sõiduplaanist läbimõtlematuseni, valedest otsustest külalislahkuseni kõiges.

Tänan! Ka ette tänan iga arvamuse eest!


Hiiumaal on hea! Kui mõni veel kahtleb!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar