Thursday, January 17, 2013
Mida Juhan ei õpi, seda Juku ei tea!
http://www.e24.ee/1105296/haapsalus-voetakse-vastu-uhispoordumine-rongiliikluse-taastamiseks
Mitte krooni vaid eurot muidugi.
******************
http://online.le.ee/2013/01/18/avaliku-huvi-kinnitus-majandus-ja-kommunikatsiooniministeeriumile-riisipere-haapsalu-rohukula-raudtee-taastamise-toetuseks/#comment-7297
Kuidas teha Juhanile selgeks seda, mida Juku teab?
Vaatame, mida pläralas kirjutatakse.
-10 +57
Mitte krooni vaid eurot muidugi.
******************
http://online.le.ee/2013/01/18/avaliku-huvi-kinnitus-majandus-ja-kommunikatsiooniministeeriumile-riisipere-haapsalu-rohukula-raudtee-taastamise-toetuseks/#comment-7297
Kuidas teha Juhanile selgeks seda, mida Juku teab?
Vaatame, mida pläralas kirjutatakse.
16.01.2013 17:04
toimetajale :
kas mitte 30 milj eurot?
Raudtee taastamine on aga väga vajalik. Ja kindlasti Rohukülani!
Raudtee taastamine on aga väga vajalik. Ja kindlasti Rohukülani!
16.01.2013 17:56
tige kala :
Seda raudteed on vaja vaid paratamatule hääbumisele määratud Haapsalu linnale. Juba ammu on aeg hakata praeguse kraavilaevanduse asemel Hiiumaaga ühendust pidama kas Noarootsi-Vormsi kaudu või Dirhami sadamast. Aga selleks on vaja täiesti uut ühendusteed Tallinnaga. Haapsalu raudtee asemel võiksid riigiisad tegelda parem Suure väina püsiühendusega (eelistatvalt siiski tunnel) - tuleks odavam ning erinevalt Haapsalu raudteest tasuks ka majanduslikult ära.
-44 +15
16.01.2013 19:51
pärismaalane :
-29 +20
Omaette taset esindab mõni ka Lääne Elus.
Ju on tegemist haigusega, lootma peab, et pole nakkav...
isamaatu kala (vms kartelliparteilane),
Ma olen nõus, et pakutavad alternatiivvariandid võimaldavad mitu korda rohkem rahva raha betooni uputada ja halvemini töötavad lahendused anda (mida poliitprostituudid saaksid mõõduka teenustasu eest ikka ja ikka edasi arendada). Aga ühtlasi efektiivsemalt kurramuse kolklased kiiremini Tallinasse ja edasi Iirimaale kalkuneid kitkumma või New Yorhhi küüditada, s.t. eesti ala paremaks kaubastamiseks siin aastatuhandeid elaanud saastast desinfitseerida.
Ma olen nõus, et pakutavad alternatiivvariandid võimaldavad mitu korda rohkem rahva raha betooni uputada ja halvemini töötavad lahendused anda (mida poliitprostituudid saaksid mõõduka teenustasu eest ikka ja ikka edasi arendada). Aga ühtlasi efektiivsemalt kurramuse kolklased kiiremini Tallinasse ja edasi Iirimaale kalkuneid kitkumma või New Yorhhi küüditada, s.t. eesti ala paremaks kaubastamiseks siin aastatuhandeid elaanud saastast desinfitseerida.
Tigeda purtsumise asemel vee all võiks mõista, et betooni uputamine merre ega uue tee alla pole mõistuspärane ei kaladele ega inimestele. Mille poolest oleks uue maantee ehitamine targem tegu? Kui on teada, et see oleks ääretu lollus! Mil moel tasuks ääremaal ära tohutute tunnelite-sildade ehitamine? Miski on mõtelmises ikka väga paigast ära. Raudtee on tänapäeval niivõrd lihtne asi, et seal ei peagi tingimata kaubavedusid massiliselt olema. Korralikult tehtud raudtee kestab aastakümneid ning tõmbab maanteel liikluse hõredamaks, seega peab ka maantee kauem vastu.
16.01.2013 17:12
Hando :
30 miljonit krooni/eurot, aga mis see reisirongide soetamine, doteerimine jne infra hooldus meile maksma läheb? Selle eest saaks juba armee rekkasi, busse jne.
16.01.2013 18:15
Margus : Milleks lisada maanteedele veel rekkasid ja busse, kui saaks koormuse vähendamiseks kasutada mugavat raudteed?Tõepoolest!? Ja milleks peab uusi ronge soetama? Need ju olemas!? Tahta maanteid rekkasi täis ajada ja varsti neidsamu teid laiemaks-suuremaks ehitada - MIS SEE MAKSMA LÄHEB? Miks me peame minema lolluste teed? Ise endale muresid juurde tekitama! Kuid hea on näha, et Juhanile leidub ka targem Juku vastama!
16.01.2013 17:27
to: Hando :
-5 +41
-4 +7
“Hambad ristis, üritasin viis aastat vastu pidada, sest lootsin, et suhtumine raudteesse muutub,” ütleb Haapsalu Raudtee omanik Aarne Taal.
Kuue aasta tagune Eesti Raudtee ennustus, et vastne omanik ja müügikonkursil osalenud ainus pakkuja teenib aastas kolm miljonit krooni kahjumit, osutus tõeks.
Mullu pakkus Taal raudteed riigile tagasi. Riik ei võtnud. Kevadel küsis mees Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt 3,4 miljonit krooni remondiks. Ei antud.
Praegu on kasutuskõlblik viiendik raudteeliipritest ja rööbastest veelgi vähem. Taal võttis vastu valusa, kuid ekspertide hinnangul ainuõige otsuse. Raudtee demonteerida. Vanarauaks läheb ka vedur Robert, mida ei taha ei Eesti Raudtee ega Edelaraudtee."
Ehk võiks raudtee taastada hoopiski kümne miljoni dollari või VEB-skandaali mehed?
kulla Hando - reisirongid on niikuinii juba olemas, praegu käivad uute rongide testsõidud. Pole normaalne et raudtee koos kontaktliiniga lõpeb Riisiperes võsa vahel.
Kui võrrelda megamahuga ehitustöid Mäo liiklussõlme ehitusel ning muid imeprojekte siis võib ju ka küsida, et milleks see kõik. Rekkade juurdeostmine aga ei mõjutaks kuidagi inimeste liikumisvõimalusi, bussiliiklus Hiiumaa ja Haapsalu-Tallinna vahel on suht kõikuva kvaliteediga, sõltub palju teeoludest ning alati kui on mingi pühadeperiood või suvelgi pole võimalik bussi peale saada. Tahad jalgrattaga sinna kanti - litsu mööda raudteetammi Riisiperest edasi või pane auto katusele. No jama ju...
Kui võrrelda megamahuga ehitustöid Mäo liiklussõlme ehitusel ning muid imeprojekte siis võib ju ka küsida, et milleks see kõik. Rekkade juurdeostmine aga ei mõjutaks kuidagi inimeste liikumisvõimalusi, bussiliiklus Hiiumaa ja Haapsalu-Tallinna vahel on suht kõikuva kvaliteediga, sõltub palju teeoludest ning alati kui on mingi pühadeperiood või suvelgi pole võimalik bussi peale saada. Tahad jalgrattaga sinna kanti - litsu mööda raudteetammi Riisiperest edasi või pane auto katusele. No jama ju...
16.01.2013 17:37
miks mitte :
Alles hiljuti taastati 53km Türi-Viljandi raudtee. Vanad rööpad kisti üles, kindlustati tammi, sisuliselt ju uue tee tegemine. Viljandis lõppev raudtee on ju vähem perspektiivikas, kui Rohuküla sadamasse jõudev haru. Kui eurorahad peale saab siis miks mitte? Ärge olge vastu!
16.01.2013 17:47
voh :
No Viljandi raudtee on ikka suurema hulga rahva jaoks, kui Lääne, Hiiu ja Harjumaa Lehtse-Riisipere maade peale kokku. Raudteel ei hakka keegi tallinnlane Hiiumaale uhama. Millega ta seal Hiiumaal siis ringi liigub? Rendijalgrattaga vast!
Kuni leidub jälle üks Juhan!
Viljandi raudtee reisijate arv on suur kogu lõigu ulatuses, kuid mitte eriti Türilt edasi. Haapsalu raudteel on hoopis rohkem potentsiali just nimelt kasvõi rendijalgrataste koha pealt. Miks ei võiks Hiiumaal olla elektriautode ja -sääreväristajate rent? Ja miks ei hakka raudteel tallinnlane Hiiumaale uhama? Vastupidi! Seda raudteed pidi uhaks Hiiumaale nii harjulane, järvalane, virumaalane, tartlane! Siinsed plärajad võiks Eestimaal veidi rohkem ringi vaadata ja kasvõi kaardi ette võtta! Hea ühenduse korral pole mingi probleem Lääne- ja Hiiumaale tulla Tartust rongiga. Tallinnast rääkimata. Ausalt, ligi 40 aastat raudteel sõitnuna (osaliselt reisijana) oskan ma juba üpris hästi tunnetada reisijate liikumisi. Ning läänesuunal on just puhkajate-matkajate potentsiaal väga kõva!
Muide, ükskord võiks aru saada, et reisijad ei sõida vaid HAAPSALUST TALLINNA, VAID KA VAHEPEATUSTESSE!
16.01.2013 17:40
voh :
Ikka paremaks läheb!
30 milli 30 000 inimese jaoks. Kui siit nüüd edasi kalkuleerida, siis igale inimesele 1000 euri.
Selliseks investeerimiseks poleks ju riigi raha ja Partsu abi üldse vaja.
Võtke oma rahvas kokku, korjake igalt matsilt tonn kokku ja ehitage valmis. Ise saate hiljem nt sõita nt euri eest ja teistelt tahtjatelt võtate nt 5 euri.
Asi tasub ju ära. Mis te selle riigiga üldse jamate ja nõuate. Seda asja on teile vaja ja tehke ära.
30 milli 30 000 inimese jaoks. Kui siit nüüd edasi kalkuleerida, siis igale inimesele 1000 euri.
Selliseks investeerimiseks poleks ju riigi raha ja Partsu abi üldse vaja.
Võtke oma rahvas kokku, korjake igalt matsilt tonn kokku ja ehitage valmis. Ise saate hiljem nt sõita nt euri eest ja teistelt tahtjatelt võtate nt 5 euri.
Asi tasub ju ära. Mis te selle riigiga üldse jamate ja nõuate. Seda asja on teile vaja ja tehke ära.
Ja kui siit edasi arvestada, siis tähendab investeering vaid umbkaudu 30 eurot ühe Eestimaa elaniku kohta!? Sellestki tuleks suurem osa Euroopa Liidust. Mina käiks selle 30 eurot kõhklemata välja. Kas just mingi (Mäo) ristmiku jaoks, see küll kahtlane...
16.01.2013 17:57
xram :
Las see säinas kes liiprid üles kiskus ja maha parseldas, paneb nüüd partsi ukaasiga need omal kulul ilusasti tagasi.
16.01.2013 18:13
yram : Eesti Päevaleht aastal 2004: "Nüüd kangutavad Tartu raudteefirma OÜ Ferranderi mehed teist nädalat Haapsalu–Taebla vahel kangidega liipritest naelu välja ja keeravad rööpaid ühendavaid liideseid lahti. 25-meetrised hirmrasked rööpad veab traktor kuue kaupa platsile, kust need pooleks saetult Emexisse vanarauaks viiakse.“Hambad ristis, üritasin viis aastat vastu pidada, sest lootsin, et suhtumine raudteesse muutub,” ütleb Haapsalu Raudtee omanik Aarne Taal.
Kuue aasta tagune Eesti Raudtee ennustus, et vastne omanik ja müügikonkursil osalenud ainus pakkuja teenib aastas kolm miljonit krooni kahjumit, osutus tõeks.
Mullu pakkus Taal raudteed riigile tagasi. Riik ei võtnud. Kevadel küsis mees Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt 3,4 miljonit krooni remondiks. Ei antud.
Praegu on kasutuskõlblik viiendik raudteeliipritest ja rööbastest veelgi vähem. Taal võttis vastu valusa, kuid ekspertide hinnangul ainuõige otsuse. Raudtee demonteerida. Vanarauaks läheb ka vedur Robert, mida ei taha ei Eesti Raudtee ega Edelaraudtee."
Pohhuismi tõenduseks võib tuua ka selle, et sedasama vedurit võinuks normaalne Eesti Vabariik jätta mälestuseks Haapsallu. Isegi sellele ei mõelda! Kõik puruks! Muidugi võinuks ka see säinas seda teha, kuid kui sul ei ole riigi tuge, siis lööd käega...
16.01.2013 18:42
eesti mees :
Täiesti teostatav. Taastamine toimub Läänemaa teehoiu kulude arvelt. Eks valige Haapsalu rahvas, kas hakkate ainult rongiga sõitma või kasutate edaspidi ka maanteid. (iga läänemaalane hakkab oma ehitusmaterjale ja muud träni tulevikus Haapsalu raudteejaamast hobuvankritel vedama - nagu muiste)
"30 milli 30 000 inimese jaoks. Kui siit nüüd edasi kalkuleerida, siis igale inimesele 1000 euri" No palju enam neid reaalseid raudtee kasutajaid ikka leiab - ehk paarsada.
"30 milli 30 000 inimese jaoks. Kui siit nüüd edasi kalkuleerida, siis igale inimesele 1000 euri" No palju enam neid reaalseid raudtee kasutajaid ikka leiab - ehk paarsada.
Kurat, kui eesti mehed on nii napakad, siis polegi nende jaoks midagi vaja! Taastamine teehoiukulude arvelt? Vot selline mõtlemine võib küll marru ajada! Oled sa kuu pealt kukkunud? Paarsada raudteekasutajat? Oeh, harva vihastun, kuid nii loll jutt ajab ikka vere mitte keema, vaid aurustuma!!! Kus on mõtlemisvõime? Kus on asjadest arusaamine? Kuidas Sa üldse tuled siia sellisty lollust kirjutama? Ja kust sa üldse oma kirjaoskuse said? Oh kurrat küll!!!
16.01.2013 18:45
voh :
Kes selle raudtee Teile kinni maksab? Aga äkki on Haapsalus seda vene tsaari raudteejaama ilma tegeliku rongita hirmus kurb vaadata? Võiks ju ikka Tartu-Jõgeva-Pärnu-Narva-Paide-Võru rahva raha toetusel seda jube kihvti sedöövrit seal soome muttidele näidata koos tegeliku rongiga. Ehitage endale rongikoopia autoratastel ja pange kaubamaja rigi ja vaksali vahel kurseerima . Tuleb odavam ja saate ise ka oma uhkuses paremini tundma.
Ärge norige teiste eesti inimeste raha oma lolli rauteearmastust toetama. Kui aga tahate, siis pange raudeepraam liinil rohuküla-hamburg-rotterdam-barcelona käima ja saategi hulga eesti rekkajuhte tööst ilma jätta, ise ronge imetlemas ja aasta pärast nende mürina peale kaeblemas käima hakata. Kuri asi tuli aga kui mõtlema hakkate, siis mõni vast tuleb maa peale tagasi.
Ärge norige teiste eesti inimeste raha oma lolli rauteearmastust toetama. Kui aga tahate, siis pange raudeepraam liinil rohuküla-hamburg-rotterdam-barcelona käima ja saategi hulga eesti rekkajuhte tööst ilma jätta, ise ronge imetlemas ja aasta pärast nende mürina peale kaeblemas käima hakata. Kuri asi tuli aga kui mõtlema hakkate, siis mõni vast tuleb maa peale tagasi.
Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka voh(17:40 16.01), voh(17:47 16.01), voh(17:55 16.01) ja voh(18:31 16.01).
16.01.2013 21:52
voh :
Kust tuleb selline kurjus ja tigedus? Tabletid võtmata?
Raudtee, mitte rautee!
Kui haridust väheks kipub jääma, on alati võimalus õppida. Küll aga ei peaks püüdma teisi õpetada.
Kuidas õpetada (Tuha)Juhaneid, et osataks märgata seoseid? Märgata inimest? Märgata seda, et autondus on vaid tupiktee?
Omaette taset esindab mõni ka Lääne Elus.
jah rahvast oli sama palju kui kunagise haapsalu KEKi puidutsehhi parteikomitee koosolekul. Inimesed olid ka samad. Eelnev meedikäsitlus et rahvast asjast üldse aru saaks oli =0. Eliit pidas enda käilakõned ära ja rahvas saadeti laiali. Täpselt nagu valitsuse pressikonverents, kus pannakse kuulipilduja lauale ja tulistatakse niikaua kuni saal on vait ja kes veel ägiseb seda peetakse idioodiks või lolliks ja kes tahab loll olla ? mitte keegi. Teate mis selline Napooleoni aegse sõja taktika ei ole lihtsalt kaasaegsele ühiskonnale kohane. Kuid kust kohast sa seda uut malli võtad kui riiklik võimueliit käitub sama moodi järelikult peavad kohalikud nupud seda ennem toompeale minekut kuskil harjutada ju saama. Ainuke vahe on selles et seal saab infotunnis ühe minuti jooksul valitsust kiruda või tühjale saalile kõnet pidada. Kui kohal oli 120 inimest ja nendest 70 andsid allkirja räägib ise enda eest et kõrgem võim ehk rahvas saadeti lihtsalt pikalt. Aga muidu tegeleti õige teemaga.
Ju on tegemist haigusega, lootma peab, et pole nakkav...
Lausa lust on lugeda neid pärleid, mis juba terve Haapsalu linna hääbumist kuulutavad. Veel v6iks raudtee vastu v6itlejate arsenali kuuluda näiteks globaalne soojenemine ja sellest tingitud veeuputus. Sellest lähtuvalt v6iks koheselt k6ik ärastada ja seejärel maha juua, kuna paremat nii, et naa välja ei oska m6elda
ReplyDeleteAitäh, Rene!
ReplyDeleteVäga hästi öeldud, väga hästi! Peame hakkama valima "Eestimaa Pärli"? Ebapärlikarbist?