ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

pühapäev, 5. veebruar 2012

TOETA NAABRIT!



Naabrid on Läti-Leedu, Soome ja Venemaa. Parema meelega ostan võimalusel just naabrite tooteid. Aga naaber on ka lausa su kõrval. Teinud külapoe ja et tänu hulgiladude tootjate poliitikale saab ta kaubad hulga kallimalt kätte. Ja peab ka müüma kallima. Aga tõepoolest, kas vahel ei võiks silma kinni pigistada ja üht-teist oma külapoest osta?  Ja miks mitte just sularahas? On temalgi veidi tulusam. Vastasel juhul lihtsalt saab naabril villand ja paneb pillid kotti!?

http://arvamus.postimees.ee/728412/aivar-reinap-virtsu-oppetund/

Sama, mõtlemisvajadus enne, kui kisa taevani tõuseb, on oluline mujalgi. Ka mõned sõidud Nuustakult või mujalt tuleb teha bussi-rongiga. Et need ikka alles jääks.  Ei tea, kas tegelejad-spetsialistid uute rongide sõiduplaanis arvestavad ka Puka või mõne teise gümnaasiumi sulgemise tuhinas seda, et edaspidi rongiga-bussiga kooli saaks? Või Järva-Jaanist bussiga? Lugesin mitu korda vanast Maalehest võimalikke variante ja sellega kaasnevat ning püüdsin silme ette manada mõndagi piirkonda. Või unustatakse väiksed inimesed ära ja maakohad tühjenevad veelgi kiiremini ühises hingamises ja rütmis Eestimaa tühjenemisega?

Muidugi, ärge unustage bussiga sõites ka piletit võtta või kui vaja, siis nõuda. Seegi oluline.

Peipsi-äärse piirkonna mahajäämust nähes tekib küll mõte, et eurokiirteede asemel võiks tõesti tõsiselt kaaluma hakata raudtee ehitamist ümber Eestimaa. Sõitku seal vaid kohalikud rongid, milledega kuskil RB-l või mujal seotud intercity rongidega. Tooks töökohti ja tõeline areng turismile. Sest mis kasu on kalamüügist teeveerel, kui ostjaid ei ole. Ja mis kasu on kala müügist vaid välismaale, kui koore riisuvad üksikud? Ja mis mõte on investeeringutes ääremaadele, kui sealt lahkutakse? Võhma ja Jõgeva osalt kohad, kuhu pensionile minnes elama minnakse. Miks ei võiks ka Kallaste-Mustvee või Abja-Paluoja olla sellised kohad? Küll mindaks kui on elu mõnusam ja hea transpordiühendus. Mis viga Peipsi veerel odavamalt soetatud eluasemel päevi õhtusse veeretada?

Nagu naelapea pihta! Näe, Kiisler räägib just samast asjast...
http://www.epl.ee/news/eesti/ministri-sona-edaspidi-motleme-investeerides-suuremalt.d?id=63872278

Eks temagi lõpuks mõistab tehtud vigu..
http://www.virtsu.ee/ajalugu/rt_04_sulgemine.html

http://www.histrodamus.ee/?event=Show_event&event_id=2814&layer=179&lang=est#2814

Hoidkem ja hinnakem naabrit. Meid on vähe ja kokkuhoidmine vajalik.

Üldse on kahju mõelda, kui ükskõikselt suhtutakse maal mingite võimaluste tekitamisse. Külaliikumine Kodukant tegeleb rohkem seminaride jms korraldamisega, sisuliste asjadega eriti vaevata end ei suvatseta. Vähemalt selline mulje on mulle küll jäänud!

2 kommentaari:

  1. Piusa platvormi ehitushange välja kuulutatud:
    http://www.evr.ee/?id=31193

    VastaKustuta
  2. Tere Tiberi!

    Ja tänud!

    Nii teatamise kui hea uudise eest!
    Tõenäoliselt teedevaheline, sest jaam kui selline pidavat kaduma!? Mõnes mõttes hea, aga ka halb variant. Kui ise Piusani sõidaks, siis hea meelega ööbiks kohapeal ja kolaks ringi, nii teeks vast mõnigi teine.

    Aga annaks taevas, et Piusani jääks käiku aastaringselt! Või vähemalt oktoobri lõpuni, sest see oluline nii marjulistele kui õpilastele võimalikuks õppeks loodusesse, rääkimata matkajatest...

    VastaKustuta