Saturday, May 28, 2016
Tartu rongi asendusbuss.
Sõit Tartu poole. Aknast ilusad vaated.
Ülenurme peatust ei saanud parima, küll aga parema koha peale. Eesti
Raudtee sõitis inimestest jälle üle, aga see ongi ju tavapärane.
Tartu vaksalis sai natuke aega parajaks tehtud, sest Elron ei suuda
tagada istumist asendusbussile. Bussile, mis läheb ära 10 min enne rongi
saabumist. Nad isegi ei taipa, et selleks ON võimalusi. tase aga ei
võimalda, kahjuks. Aga mis siis ikka.
Sai natuke ringi vaadatud, pole ju ammu Tartusse sattunud. ja
tuttavaidki näha. Vaksali infopunkt töötab hästi ja seda tänu seal
töötavatele inimestele. Mitte Elronile muidugi, sest info kättesaamine
polegi nii lihtne. E-riigis. Üllatav? Ei, muidugi mitte. Nagu pole
üllatav seegi, et kaksikute vankriga pääs rongile on probleemne.
Õigemini, mitte rongile, vaid perroonile. Eesti Raudtee ju.....
Vaksalis juba natuke on midagi. elektroonilist bussiinfot ja
jalgrattahoidjad jne. Tõsi, osa kohalikku infot saad kätte siis kui
vestu lähed. Või teatud ühte teed mööda teisele perroonile. Bussireisija
seda infot aga ei näe. Tüüpiline? No kui olete siin blogis varemgi
olnud, siis teate juba, et see ongi tüüpiline.
Parkla, kust peaks otse mööda ülekäiku teisele perroonile pääsema. Aga
ei pääse. Vaba aeg aga annab võimaluse poest läbi lipsata. Vähe on
väikepoode, mis alles jäänud, siin üks on.
Bussist on teised vaated, kui rongist.
Bussiga sõit tuletab aga meelde, et siin on Palamuse, Äksi, Vudila,
Elistvere Loomapark, Jääaja Teemakeskus, Saadjärv ja Raigastvere järv.
Raske oleks loota, et siia tekiks ka muuseumraudtee, mis neid kohti
ühendaks. Küll aga võiks ühendada buss. Ütlete, et mugavas autokeskses
ühiskonnas ei tuldaks nii? Ei saagi tulla, kui me ei püüagi inimesi
harjutada. Sest harjutada saab vaid siis, kui võimalused olemas. Aga
neid pole kuskil. Just ükskõiksuse ja hoolimatuse tõttu. nagu pole
Tabivere raudteejaamas ka rattalaenutust. Ometi tundub see kant väga
ilus! Saadjärve olen tahtnud juba ammu külastada!
Nii et see pole siin tühipaljas rongisõit bussis, vaid kiire vaade ümbrusele ja mõtiskelu. Midagi saab ju alati paremaks teha!?
On aeg tekitada bussiühendus rongide seonduvalt ja ka rongidevahelisel ajal, mis ühendaks Kaarepere raudteejaama, Palamuse muuseumi, Elistvere Loomaparki, Vudilat, Jääaja Teemaparki, Äksit ja Tabivere raudteejaama. Loomulikult peaks buss tagama ka peatused järvede lähedal ning veelgi olulisem, asendama osaliselt kohalikke bussiliine!
Bussiliini mõttekuse tagamiseks oleks vaja:
1. Rongile 010 lisada peatus Kaareperes.
On muidugi ka teine võimalus, alustada esimest liini Jõgevalt ja tagada sellega ümberistumisvõimalus bussile. See võimaldaks soovi korral ümber istuda ka Tartust ja kagusuunalt tulevatelt rongidelt, väikese ooteajaga. Tõsi, segadust tekitab tõõ- ja puhkepäeviti erinev sõiduplaan kagusuunal.
N.ö. tagasisõiduks peaks sõiduplaanide koostamisel arvestama kõikide rongidega, mis peatuvad Tabiveres-Kaareperes, sest külastajad sooviks koju sõitmiseks kasutada erinevaid variante.
(Varasem rong Tallinnast ei sobi, sest tähendaks, eelkõige lastega väga varajast tõusmist).
2. Bussipileti hinna määramiseks kaaluda erinevaid võimalusi, näiteks kõigi nimetatud objektide külastamise komplekspileti hinna sees või muul moel. Kaaluda tuleb võimalust siduda see Elroni pileti esitamisega. Parim variant oleks muidugi see, kui Elron suudaks luua perepileti soodustusega 50%. See soodustus garanteeriks inimeste "meelitamise" autodest rongidesse.
3. Bussiliini tihedus peab olema sobiv nii erinevatele rongidele minekuks, kui ka erinevate külastusobjektide omavaheliseks külastamiseks.
4. Inimeste teavitamine eeldab korralikku reklaamkampaaniat, meedias, külastusobjektide kodulehekülgedel ja facebooki kontodel, enamustes rongipeatustes ka lääne- ja edelasuunal, Elroni kodulehel, koolides jm.
5. Soodsat komplekspiletit, sest kogu päeva raames võib üldine piletihind osutuda paljudele peredele ülejõukäivaks.
6. Kaasata majutusasutusi piirkonnas, pakkudes komplekspaketina ka võimalust ööbida.
7. Süsteem peaks tagama maist kuni septembrini külastusvõimalused, seda nii töö- kui puhkepäeviti (erandina võib mais ja septembris kaaluda päevi R-P, kuigi kõik sõltub ka sellest, kui aktiivselt sooviks koolid teha sellisena kooliekskursioone-õppepäevi ka nädala sees).
Mis oleks sellise rakenduse pluss- ja miinuspooled?
Kui tihe on busside sõiduplaan kohalikele praegu selles piirkonnas ja kas oleks mõeldav suveperioodil sellise sõiduplaani rakendamine, ms arvestaks kõikide päevaste rongidega?
Millised on praegusel hetkel piirkonda jäävad toitlustusvõimalaused? Kas neid on ka eelmainitud asutustes?
Milline oleks mõttekam sõiduplaan, kas ringliinina Kaarepereat Kaareperesse või Kaareperest Tabiveresse ja ümberpöördult tagasi? Esmapilgul tundub teine variant mõttekam? Millised on kummagi variandi head ja halvad küljed?
Kõik ettepanekud ja arvamused teretulnud ka siin.
Vaatame, mis arvatakse kohapeal!?
On muidugi ka teine võimalus, alustada esimest liini Jõgevalt ja tagada sellega ümberistumisvõimalus bussile. See võimaldaks soovi korral ümber istuda ka Tartust ja kagusuunalt tulevatelt rongidelt, väikese ooteajaga. Tõsi, segadust tekitab tõõ- ja puhkepäeviti erinev sõiduplaan kagusuunal.
N.ö. tagasisõiduks peaks sõiduplaanide koostamisel arvestama kõikide rongidega, mis peatuvad Tabiveres-Kaareperes, sest külastajad sooviks koju sõitmiseks kasutada erinevaid variante.
(Varasem rong Tallinnast ei sobi, sest tähendaks, eelkõige lastega väga varajast tõusmist).
2. Bussipileti hinna määramiseks kaaluda erinevaid võimalusi, näiteks kõigi nimetatud objektide külastamise komplekspileti hinna sees või muul moel. Kaaluda tuleb võimalust siduda see Elroni pileti esitamisega. Parim variant oleks muidugi see, kui Elron suudaks luua perepileti soodustusega 50%. See soodustus garanteeriks inimeste "meelitamise" autodest rongidesse.
3. Bussiliini tihedus peab olema sobiv nii erinevatele rongidele minekuks, kui ka erinevate külastusobjektide omavaheliseks külastamiseks.
4. Inimeste teavitamine eeldab korralikku reklaamkampaaniat, meedias, külastusobjektide kodulehekülgedel ja facebooki kontodel, enamustes rongipeatustes ka lääne- ja edelasuunal, Elroni kodulehel, koolides jm.
5. Soodsat komplekspiletit, sest kogu päeva raames võib üldine piletihind osutuda paljudele peredele ülejõukäivaks.
6. Kaasata majutusasutusi piirkonnas, pakkudes komplekspaketina ka võimalust ööbida.
7. Süsteem peaks tagama maist kuni septembrini külastusvõimalused, seda nii töö- kui puhkepäeviti (erandina võib mais ja septembris kaaluda päevi R-P, kuigi kõik sõltub ka sellest, kui aktiivselt sooviks koolid teha sellisena kooliekskursioone-õppepäevi ka nädala sees).
Mis oleks sellise rakenduse pluss- ja miinuspooled?
Kui tihe on busside sõiduplaan kohalikele praegu selles piirkonnas ja kas oleks mõeldav suveperioodil sellise sõiduplaani rakendamine, ms arvestaks kõikide päevaste rongidega?
Millised on praegusel hetkel piirkonda jäävad toitlustusvõimalaused? Kas neid on ka eelmainitud asutustes?
Milline oleks mõttekam sõiduplaan, kas ringliinina Kaarepereat Kaareperesse või Kaareperest Tabiveresse ja ümberpöördult tagasi? Esmapilgul tundub teine variant mõttekam? Millised on kummagi variandi head ja halvad küljed?
Kõik ettepanekud ja arvamused teretulnud ka siin.
Vaatame, mis arvatakse kohapeal!?
*****************************************************
****************
ja
kui rajategi parklaid või siis n.n.metsakaid, siis oleks hea kui
kalasaba oleks poolpõiki tee suhtes.ja autod peaks paiknema mitte
kabiiniga tee poole vaid metsa poole. s.t. haagiste tagumine ots
teepool.siis tekibki juba 13 m haagisega väike müratõke
mis selja taga. ja loomulikult eest ja tagant läbisõidu võimalusega ja
servadesse võiks jah teha ca30 m pikkused taskud pikkadele vedudele..
miks ma pean puhkeajal veel kuulma möödasõitvate autode müra või lugema
neid?? saksas ongi see suur viga et teeäärsed peatuskohad ninaga tee
poole ja katsu siis seal puhata kui koguaeg üks undamine käib.üks saksa
politsei isegi suurendas kunagi mu trahvi numbrit,et julgesin öelda et
parklad valesti tehtud.pidid olema parimad saksa projekteerijad!!
ütlesin et pange see projekti autor siia teeäärde magama selle müra
kätte-nii kohe väänati mu trahvile 30 euri juurde. edu tegemistes!
(Kindlasti peaks olema võimalusel hekk/metsatukk vahel vms - Minu märkus)
*****************
Muide, see postituse pilt ongi se k6ige hullem n2ide, mida sa otsid...
(meelega postitasin teema just SELLE pildiga. Minu jaoks ongi see koostöö ja ettekujtlusvõime puudumise musternäide Eestis)
***********************
Oleks
mul võimalusi ja vahendeid, ehitaks ise ühe korraliku parkla, täpselt
sellise mis vaja! Kunagi paari tuttavaga arutasime asja, tegin visandi,
kuid jäi asjaajamiste taha pidama!
*************************
Väga tuntud metsaparkla Rootsis Eestlaste jaoks. Parkla küll väike aga korralik tualett vähemalt. Talvel suisa soojendatud.
****************
*******************
Niisugused on esimesed kommentaarid. Ja pole midagi parata, ühes asjas
saanud veendumud kinnitust. Ükskõik kui head spetsialistid meil oma
aladel on, siis koostoimimise, seoste jms koha pealt ollakse sageli väga
eluvõõrad. Ollakse kinni mingites mallides, mudelites, visioonides,
välismaistes näidetes. Aga meil on oma elu ja omad yingimused. Sh ka
kogukondliku elu arendamine. Ja rahalisest küljest tuleb pigem korraga
panustada, et keegi saaks ka külaplatsi, mida muidu ehk ootama
jädaksegi....
*****************
Aitäh, Sven Lusmägi!
***************
Tere!Nonii siis,Sõidan aastaid juba algusel venemaale sai konteinereid vedada ja seal hakkas juba parkimine paremaks muutuma 90ndate algusel,Tver juures olid väga korralikud parklad ja mujalgi paljudes kohtades ,ma nyyd ei mäleta kas pesu sai pesta aga enda pesemiseks olid korralikud saunad ja korralik köök oli ka seal. praegu sõidan Iiri ja Itaalia vahet. Itaalias on Peaaegu igalpool tanklates autojuhil võimalus käiia dušši all,korralik WC ja ka näksimist saad ka.muidugi kui tahad korralikult süüa siis peab mõne restorani juures pidama ja seda kiirteelt ikka maha sõites.mitmes kohas maksad söögi eest ja see on ka parkimise tasu,seal kohtades on ka Dušši võimalus ja WC,teeäärsed niinimetatud metsakaid on ka itaalias aga seal enamuses ma pole seisnud ja ka tihti peale pole seal ka wc enam avatud.aga seda vist sellepärast et ka autojuhtide seas on sigu kes situvad potist mööda või kõrvale. Prantsusmaa on küll kaetud nii metsakate parkimisplatsidega korralikult kus on ka WC ja hooldab neid maantee amet.iga päev käib koristaja läbi. Tanklates on duššid olemas aga seal enamuses tasulised aga see 2-3 eurikut ei tapa.Asuvad vaheldumisi nii tankla kui parkla ca iga 20-30 km kaugusel, inglismaal metsakaid vähe tanklates saab seista 2 tundi tasuta kui ööbid siis maksad. Iirimaal on öldiselt vähe tanklaid parklatega aga neid tuleb juurde.Kui ma 2004 läksin iiri siis seal polnud suuri kiirteidki aga praegu aina ehitatakse ja tee äärde on ka mõnedsellised parkimis koha moodised asjad tehtud et päris tee peal ei seisa ja magades ei tundu nagu oleksid tormisel merel..
Rootsi on ka väga palju nii metsakaid kus on korralikud WC milles isegi talvel soe sees.ükskord juhtus nii et kui hommikul ärkasin siistahtsin vetsu saada aga meeste omas oli too hetk kinni invaliidide omas magasivad poolakad.
*************************
*******************
3 comments:
Tänud!
Inimesed on erinevad. Küllap saab teha ka väiksemaid (väiksematesse busipeatustesse, külapoodide juurde jm).
Sirtsutamine võib ju mõeldav olla, mehed seda aastatuhandeid teinud, aga kui oled seda tüüpi, et "raskemaid surtse" suvaliselt võilille taha poetad, siis no, sorri, vaevalt, et sinna enam minna tahetakse. haiseb ju samuti, nagu toalett, eks ole
Ma lugesin ja lugesin neid ... KASUsid ... aga kui parkla on rhkem kui 10le, sis ma l2hen kyll j2rgmist otsima ...
ReplyInimesel peab olema v6imalus p66sa peale pissida, mitte nagu megaparklates, kus on kyll toalett, aga haisevad ikka.
Loomult lais ja lohakas, seega kesköine kerge surts v6ilille peale ja raskem asi vajaliku kohta