Sunday, May 8, 2016
Väärtused.
Head Emadepäeva, kallid naised!
Väärtuste peale ei mõtle igal hetkel. Kui aga täna otsisin pilti, mida
panna Emadepäeva õnnitluseks, leidsin netist selle. Aktuaalne ja samas
ju nii ilus!
Väärtuste hulka kuulus kindlasti ka eilse päeva tegemised. Heameelega
oleks eile olnud talgutel, aga selle asemel pean hoopis selga ravima.
Täna aga otsustasin ikkagi ühe väikese käigu teha. Ja sellega siis toetada ühte teist traditsioonilist väärtust!
Oi see pardifilee oli hea!
Kui aga vaatan piimapudelit, siis mõtlengi neist väärtustest. Oma talude
toodang. Oma maa! Ja tööstused ei maksa talunikele piisavalt. On see
poekettide poolt mahasurutud? Igatahes, imestada pole midagi, kui
välismaiste omanike poeketid ei suvatsegi muretseda oma tarnijate
pärast. Vaid Coop tegi midagi natukene, ausa piima heaks, aga....miks
Coop? Kas see on ikka meie oma firma, kui nimi näitab muud?
Osaliselt on muidugi piimatootjad ise süüdi. Tulnuks juba ammu teha ära
kauaräägitud ühistud, koos piimatööstustega. Nii saaks hinda ise
dikkteerida. Mitte, et seda taevasse ajada, vaid et maksta piima eest
enam-vähem piisavalt ja mitte anda vaheetappide kasumit teistele.
Rääkimata muidugi ka selelst, et kui palju me siis näeme teeveres müügil
oma piima? Mis tekitaks kodutunde?
Nii nagu tekitab kodutunde siinne esimene pilt. Nagu tekitab "Teeme
Ära"! Ja veel palju muud, mis on meile kõigile olulised. Vähemalt peaks
olema! Kõik! Oma maast ja mullast oma rahva poolt valitava presidendini.
Nii nagu me ise valime oma kodu ja maa!
*********************************************************
Tuesday, May 10, 2016
Balti trepp.
RAHA EI OLE!
Ütleks MKM.
Ütleks Eesti Raudtee.
Ütleksid veel paljud.
Mina ütlen, et see ei maksa palju ja on vaja ära teha!
Balti jaama renoveerimisel lipsas kuskil läbi jutt sellestki, kuidas
perroonidele tulevad need libresse-tiivakestega katused. Täispikkuses.
Muidugi ei tehtud seda. Üldse tehti vaid uued perroonid, muu
juurdekuuluv vindub tasapisi, õigemini "loksub paika". Nii paarisaja
aastaga. Ometi võinuks teha ka lihtsaid, aga vajalikke asju.
Üks halvemaid asju on ümberistumistega. tandem Elron/Eesti raudtee ei
vaevu sättima ronge kõrvuti teedele jm sellega seonduvat. Veelgi
ebamugavamaks teeb asjad see, et 4. ja 5. tee asuvad kaugel teistest,
seega peab sageli ümberistumiseks JOOKSMA pika vahemaa. Aga see, et
kedagi see ei huvita, on muidugi niiiii tavaline.
Üks asi, kuidas asja natukenegi mugavamaks teha, oleks selle 1. tee
perrooni esise ehitamine trepiks. Nagunii pole see vajalik, parimal
juhul vaid kaugrongi vedur liigub reisijate kasutatavast osast veidike
kaugemale.
Trepp aga
* võimaldaks ümber istuda vähemalt 6. teel olevale rongile.
* Pakub hea võimaluse parandada oma tegematajätmised ehk normaalsete
pinkide puudumise. Pingid saaks olla täispikkuses, koos mõne
vahekäiguga. Nii nagu spordisaalis või staadionil. Muidugi saab välja
mõelda ka omapäraseid kattevarje, istutada mõned sarnased
madalakasvulised puud nagu on tupikutes. Praeguse aia asemele paigutada
(reklaam)stendid erineva infoga. Selle kohta, mis on vajalik pealinna
visiitkaardil - vaksalis! Infoga ühistranspordi kohta (Tallinna
Bussijaama ja ka Balti jaamast väljuvate busside ning trollide-trammide
sõiduplaanid, taksofirmade telefonid jm), peamised turismiviited jne.
Lisan aga veel ühe tänase pildi. Ilus päiksesärahall toob välja, et vaksal on muutunud juba natuke.
Monday, May 9, 2016
Saku Õlletehas auhinda väärt?
Uskumatu!
Pole küll esimene selline firma Eestis, aga vist esimest korda kirjutab sellest peavoolumeedia.
Töötajate muudatusideede kuulamine andis Saku Õlletehasele aastas kümneid tuhandeid eurosid kokkuhoidu.
Kontoris olijatel ja tootmisplatsil tegutsejatel on asjadest erinev pilt. Tavaliselt nõuavad kontoris olijad töötajatelt lihtsalt rohkema raha teenimist, kuid töötajad näevad seda, kuidas tegelikult töö käib,“ rääkis Erman täna Äripäeva võtmeisikute kogemusfestivalil "Jah! 2016".
See on väärt suureks "puhumist"!
*************************************************************
(Muide, mainin ka tänase vaatenurga alt, et Balti jaama tehakse betoontupikud ja ei mingeidki amortiseerivaid lahendusi väikeste kiirustega tupikusse sõitmiste puhul - ju siis eesolev ühendusseade pole piisavalt kallis.
30. 10. 2021
Tuesday, May 10, 2016
Tupik - püüdmiseks või lõhkumiseks?
Helsingi.
Foto: Mare Ainjärv.
Tallinn.
Loomulikult on Helsingis tupikuprisma ehitatud rongide "keha" järgi. Mis
peaks leevendama kokkupõrget võimalikult väikeste tagajärgedega.
Tallinnas tehti tupikuprismad vana malli järgi. Porgandite puhul, nagu
elu näidanud, need ei sobi. Ehk oleks meilgi aeg need ümber ehitada?
Uued rongid on ju kallid!? Ettevaatus pole ju kunagi liiast!
Vaadake, kuhu "tungis" tupikuprisma?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar