Blogiarhiiv

esmaspäev, 30. aprill 2012

KUS UUED RONGID TUDUVAD? 2


Uute rongide tulekuni pole palju jäänud. Plaanitakse ka Lilleküla ühispeatuse ehitamist, iseasi, kas oluline ümberistumisvõimalused või sinna plaanitav terminal (hoone)!?
Me ei tea, milline tuleb pöörangute-fooride süsteem ning see oluline läbilaskevõime koha pealt. Kord pakkusin välja, et Balti jaama vaja lisaplatvorme. Sellele vastati, et nende arvates teid juurde pole vaja. Mina pole arvestusi teinud, kuid selletagi võin öelda, et kui Keila suunalt plaanitakse rongi iga veerand tunni tagant ja Aegviidust iga tunni tagant ja ka Edela suunalt peaks rongiliiklus tihenema, siis...on see võimatu. Reisijate pealetulek, veduribrigaadi kabiinivahetus, kaubarongid, reservrongid, tipptundide eripärad...

Üks võimalus koormuse vähendamiseks oleks see, et uued rongid tuduksid Kopli depoos. Nii jääks eriti tipptunnil ära segavad reservrongid jaamavahel. See oluline ka selle koha pealt, et säiliks kolnurk, mille peal vajadusel ronge ümber pöörata. Ja kui kohapeal olemas manöövribrigaad, toimub rongi etteandmine kiiresti.


JÄNESE VABARIIK

Võimas! On olemas ülimalt hea koht, kus inimesed saaksid matkata, puhata, perega loodust nautimas käia, aga kellegi kisa tõttu ei saa keegi midagi teha?

http://www.tartupostimees.ee/825300/janese-matkarada-lipsab-tartlastelt-kaest/

Kallasrada peks olema kuulutatud riigi poolt alaks, kuhu peab vajadusel pääsema kergema tehnikaga. Näiteks kui juhtub midagi erakordset - olgu siis põleng või on keegi sattunud hätta! See tähendab siis ka õigust sillakesi ehitada!

Mingil moel me peame aktsepteerima ka teiste õigusi, mitte ainult enda õigust taga ajada!

See tuletab mulle meelde, ühe kiiksuga võitleja tegemisu Tallinn-Väikses. Kolis sinna elama ja hakkas nõudma, et rongide müra ei tohi olla. Depoo olnud seal aastakümneid enne teda! Seega, arvestanud selle võimalusega! Olen nõus, et tundide viisi mürisev vedur pole normaalne ja selle koha pealt täitsa mõistan teda. Nüüd seda pole juba enam ammu, kuid ullike sõdib ikka, paneb kirja kui rong seisnud paar minutit ühe koha peal jne. Tagajärjeks, et pannakse seletusi asja kohta kirjutama lausa neid, kes asjasse üldse ei puutu ja nüüd peaks vedurijuht sõitma natuke kaugemale, et tema maja juures ei müriseks! Tule taevas appi! Kaugemal elavad ka inimesed!  Probleemi lahendamise asemel käib üks lihtsalt pidevalt närvidele, segades normaalset tööd.

Nii oleme ja jäämegi Jänese Vabariigiks kui ei suuda asju lahendada.

ERM osaks rahva igapäevaelust.

Väga lühidalt kokkuvõetuna võiks ERM olla Eestimaa looduse ja rahva keskel.


Eesti Rahva Muuseumi ehitusplaanid on saanud tagasilöögi ja see oleks parim aeg veel kord kaaluda muuseumiga seonduvat. Rahastusest ilmajäämise üks põhjus oli nn turismiobjekti küsitavus. Teisest küljest on peale seda rohkem tähelepanu pööratud muuseumi teistele aspektidele.
Kuigi poliitikud on lubanud ERM-i valmis ehitada samas mahus, sama koha peale jms, siis ometi on avaldatud arvamust, et sobimatu on koht, muuseumi hoone suurus, liiga optimistlik külastajate arv, pileti maksumus jne. Jälgides selleteemalisi artikleid, jääb minule kui tavakülastajale/vaatajale mulje, et suures osas nii ongi. Kindlasti peab muuseum, eriti ERM, olema turismiobjekt, kuid samapalju ka atraktiivne vabaajaveetmise koht ning oluline hariduse andmisel, rääkimata kultuuri ja eksponaatide säilitamise vajalikkusest.

ERM-i ehitamine Raadile on minu arvates halb idee nii hoone suurust ja edaspidiseid kulusid arvestades (lähtun enamjaolt vastava ala spetsialistide väljaütlemistest) kui ka liig ühekülgne lähenemine, mis on eriti oluline külastajate arvu seisukohalt. Muuseumi olulisteks eesmärkideks varade säilitamise ja eksponeerimise kõrval peaks olema lisaks atraktiivsus ning erinevate eksponeerimisvõimaluste pakkumine. Nii olen veendunud, et hetkel ERM-i näituste majas vaatamiseks väljapandud Eesti taluelu eksponaadid ei sobi ühessegi kivihoonesse, olgu väljapanek kuitahes põnevalt ülesehitatud. Sellised eksponaadid sobivad vaid ehedasse talumajja ja -maastikku, midagi sarnaselt Vabaõhumuuseumile. Sama lugu on tegelikult sugulasrahvaste eksponaatidega.

Erinevaid nüansse on niivõrd palju, et nende üleslugemine läheks väga pikale. seetõttu toon välja vaid mõned, mille üle tasuks arutleda.

* Muuseumi asukoht. Muuseum peaks asuma kohas, kus oleks hea ühistransport, mis sobiks külastajatele nii Eestimaalt kui välismaalt, sealhulgas suurte gruppide kohaletulemiseks.

* Teine oluline kriteerium asukoha pealt on lisavaatamisväärsuste olemasolu. Anti Poolamets pakkus asukohana välja Põllumajandusmuuseumi Ülenurmel. Kindlasti tasuks ka seda varianti kaaluda.
http://arvamus.postimees.ee/802034/kuidas-saada-uus-eesti-rahva-muuseum-lisarahadeta/
Mitmeid huvitavaid vaatenurki puudutas ka Maris Meiessaar
http://www.epl.ee/news/arvamus/kuidas-tootus-opetas-mind-muuseume-armastama.d?id=64320899
Kindlasti on neid kohti veelgi. Minu arvates oleks üks väga sobiv koht Tabivere lähedal, Vooremaa MKA. Tabiveres on väga hea ühistransport ning imeline maastik, mis oleks täiendav publikumagnet turisti jaoks. Hea rongiliiklus tagaks võimaluse mugavalt kohale jõuda ka Euroopast või SRÜ suunalt tulevatele turistidele, samas on see piisavalt lähedal ka Tartule, mis võimaldab vajadusel kiire jõudmise ka Tartusse. Kindlasti tiheneb rongiliiklus lähitulevikus oluliselt.

* Tabivere ümbruses, põhimõtteliselt Vooremaa MKA-l asuvad matkarajad, vaatetornid, järved, mõisad, muuseumid, mälestusmärgid, Kalevipoja lingukivid ja säng, Saadjärve Looduskeskus ja Jahtklubi, kirikud, Elistvere Loomapark, plaanitakse Jääaja Teemaparki. Kaiaveres asub ka Vudila Mängumaa. Selliste täiendavate vaatamisväärsuste olemasolu tähendaks külastajate seisukohalt seda, et külastades üht, on oluliselt suurem võimalus, et külastatakse ka teisi.

* Asukoht n.ö. vabas looduses annab võimaluse ehitada ERM-i järk-järgult ja osaliste investeeringute toel.

* Sarnases asukohas on lihtsam ühendada erinevaid eesmärke - muuseumi eri ajastute eksponaadid erinevates sobivates hoonetes, millised isegi ei pea olema originaalid, vaid jooniste järgi tehtud uusehitised, alustades taluhoonetest ja -õuedest jne. Esiaegade ekspositsiooni saaks ehk ühendada isegi Jääaja Teemapargiga.

* Erinevate hoonete vaheline ala saaks ära kasutata väliste vaatamisväärsuste paigaldamiseks (mälestusmärgid, ausambad jms), samuti on samas võimalik teha teemapäevi, käsitöö- ja muuga seotud üritusi, väljasõppe koolitunde, käsitöö laatasid, vabaõhuüritusi jne. Ekspositsiooni asumine erinevates hoonetes annab külastajatele võimaluse vaheldusrikkamalt liikuda, mitte viibides tundide viisi ühes hoones, samuti sobivas kohas einestada, mis omakorda saaks olla seotud rahvustoitude valmistamisega kohapeal, toitlustusüritustega jne.

* Erinevate vaatamisväärsuste olemasolu annaks võimaluse soovi korral rakendada ka erinevat (ka muuseumite alla kuuluva) transpordi rakendamist külaliste teenindamiseks, olgu selleks siis auto- või bussitransport, hobutransport või muu. See omakorda võib tuua kaasa mõne transpordiliigi muuseumi tulemise samasse, mis on omakorda lisamagnet. Kuna kitsarööpmelise raudtee muuseum plaanitakse kolida Lavassaarest Türile, siis selle koha pealt on vist juba hiljaks jäädud, vastasel juhul oleks mina näinud erinevate objektide vahelise ühe transpordiviisina kitsarööpmelist raudteed.

* Muuseumihoonete ja nendevahelise ala järjestikuse asetuse korral on samasse, n.ö. tahaplaanile ehitada eksponaatide hoidlad, mida siis samuti saab ehitada järk-järgult. Kuna hoidlad ei vaja ilmtingimata väga erilist arhitektuurilist lahendit, oleks seega nende ehitamine kindlasti tunduvalt odavam kui hoidlate asumine ühes suure hoidlas.

* Piisavalt palju oleks kindlasti võimalusi ka omaaegsete filmide näitamiseks mingis hoones, samuti helisalvestiste esitamiseks.

* Asupaik vabas looduses võimaldab korraldada ka vabaõhuetendusi, muusikalisi ettevõtmisi, folklooriüritusi, jaanipäeva, jõulude ja muude tähtpäevadega seotud ettevõtmisi jne.

* Kuna mitmed teisedki muuseumid vaevlevad ruumipuuduses ja olemasolevatel pole piisavalt kohati ka külastajaid, siis oleks võimalik leida ehk piirkonnas koha ka neile, olgu selleks siis Geoloogiamuuseum koos puursüdamike hoidlaga või miski muu.

* Oluline on loomulikult turistidele (eriti välisturistidele) Eesti looduse tutvustamine koos puhkamisvõimalustega antud piirkonnas.


Nagu mainisin, on eriti oluline erinevate hoonete ehitamisel järk-järguline rahastamisvõimalus, kuid ka erinevate külastusobjektide olemasolust tulenevalt ka tunduvalt suurem külastajate arv. Ja kuigi ERM-i praegune projekt olemas, siis tegelikult ei välista see ju asjaolude muutumisel teiste lahenduste võimalust.

reede, 27. aprill 2012

EESTIMAA AJALUGU - OLULINE VÕI MITTE?


Põnev uudis ja palju arvamusi. Huvitav lugeda, mida siis kirjutatakse? Loomulikult kostab üle kõige ja kõigi mammonakummardajatest rullnokkade lärm. Jah, on õige, et keegi taas maha maganud õige hetke ja kellelgi töö tegemata.

http://www.tartupostimees.ee/822834/iidne-asulakoht-pani-kasi-laiutama/

"kaitsjad"
27.04.2012 08:41
Mida nad 22 aastat tegid?! Ja kus nad tee asukohta planeerides olid?! teeehitamise vajadus ei sündinud üleöö. Õiglane oleks, et kes tõkestavaid nõudmisi esitab, see ka finantseerib ja vastutab. Ja kui ei suuda, siis ei kobise kah.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -78 -1  +1 +48
ander kori
27.04.2012 09:43
Proovi nüüd lugeda niimoodi, et aru saad uudisest. Projekti kooskõlastamisel 5 aastat tagasi tehti etterkirjutus, et tuleb teha eeluuringud, mida maanteeamet ei teinud.
teata ebasobivast kommentaarist -4 -1  +1 +94
minevikuhuviline
27.04.2012 09:51
Uskumatu. See on ka sinu ajalugu, mis paartuhat aastat seal paarikümne sentimeetri sügavusel peidus on püsinud ja mille sina oled valmis hetkelise heaolu nimel hunnikusse lükata laskma. Artkilis on ju kirjas, et maanteeamet ei lasknud eeluuringut teha, sellepärast see jama, mitte "kaitsjate".
Minule on küll äärmiselt põnev teada saada, kui suur asula seal ikkagi oli ja mida põnevat sealt välja võib tulla. Võibolla tuleb siit uus lehekülg meie laste ajalooõpikutesse.
Uhke lahendus oleks, kui paari aasta pärast oleks otse valminud ristmiku ääres näiteks asula piirid mahamärgitud ja mõned hoone maketid vms kaasaegselt kujundatud infoedastusvahendid püstitatud.
Sõidan sellest ristmikust mitu korda nädalas läbi, aga olen vabalt valmis paar aastat kannatama selle nimel, et uus lehekülg (või isegi peatükid) kohalikku ajalugu saaks kaante vahele.
teata ebasobivast kommentaarist -9 -1  +1 +110
erm
27.04.2012 09:00
kultuur tallatakse jalgade ja rataste alla.
Eesti 2012.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -10 -1  +1 +49
hmmm
27.04.2012 10:43
miks mitte? Kas kultuur on olulisem , kui inimene? Kes seda kultuuri toodab, kui pole enam inimesi? Või kelle jaoks te seda hoiate?
teata ebasobivast kommentaarist -29 -1  +1 +10
Mr.Q
27.04.2012 11:31
Inimene saabki olla inimene läbi kultuuri. Mälestusi/mälestisi Hoitaksegi kultuurrahvale ja järeltulevatele põlvedele.
Lumpen võib kohati küll eriarvamusele jääda.
teata ebasobivast kommentaarist -2 -1  +1 +19
hmmm-ile
27.04.2012 11:34
Kui kultuur ei ole oluline, siis miks sa üldse oma aega ajalehe lugemisele raiskad ja eriti veel kultuuriga seonduvaid uudiseid jälgid? Inimesele oleks ju olulisem kasutada oma aega selleks, et tarbida asju, et ehitada rohkem Prismasid ja teisi uusi kohti, kus saaks asju tarbida ning ehitada uusi, kiiremaid ja mugavamaid autoteid selliste kohtadeni, kus inimesed saaksid asju tarbida.
Lumpen või mitte, kuid hmmm`i arvamus jääb mulle küll arusaamatuks! Kas inimene sureb välja kui uut teed ei tule või kui see viibib või ehitatakse teistmoodi? Kas Tartunaa jookseb inimestest tühjaks kui ei saa autoga ringi uhada? Ehk peaks Eestis leidma piirkonna, kust kogu "kultuur välja veetakse" ja sinna tegema "inimeste" jaoks piirkonna, kus on seitsmetasandilised ristmikud ja maapind ongi kaetud ainult teedega? Ulme? Ulme ongi, et osa inimesi ei mõista mitte midagi kultuurist. Tõenäoliselt mitte ka liikluskultuurist...
u-toopiline
27.04.2012 09:46
"Maanteeameti Lõuna regiooni asejuhataja Janar Taal tõdes, et see summa on utoopiline "

Pigem on maanteeameti kulutused utoopilised.
Äkki tõesti? Äkki peakski hoo maha võtma, mitte kauaks muidugi, ja vaatama üle, kas taas ei tehta liigkallist objekti? On`s kulutused põhjendatud? Postimehelt ootaks täpsemat ülevaadet, mis ulatuses tuleb projekt ümber teha.
lents
27.04.2012 12:07
Usun, et see lugu ehk tee-ehituse peatamine polegi seotud mingite kildude leidudega. Neid konte ja savikilde on maapõues kõik kohad täis, te ei kujuta ettegi, kuskohas! Tammute niigi iga päev neil! Ja nüüd jäävad potikillud teele ette? Möga! Oletame, et teil on õigus. Aga mismoodi siis väga vanasti need seadused olid, kui meie eellased rajasid oma eluasemed dinosauruste ajaloolistele elupaikadele? Nende luid põhjalikult uurimata? plesiosauruste asulate asukohad märkimata?
Otsige muud põhjust... keda need jäänused seal maa sees segavad? Nad ju ei kao kuhugi.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -18 -1  +1 +6
ajaloohuviline
27.04.2012 12:37
Ma keeldun uskumast, et tervemõistuslik täiskasvanu saab sellist teksti kirjutada muul põhjusel kui lihtsalt nalja pärast..
Ma hindan ka head nalja! Kuigi see suurem asi nali ei ole. Kui aga on nali, siis kahju, et ma naljast aru ei saa. Ja tegelikult ma ei saa isegi aru, mida kod. lents öelda tahtis.
Otu
27.04.2012 12:41
Nii ilus tüdruk ja juba raisus. Arheoloogiks hakkas.
See on juba hea nali! Peamine, mitte pahatahtlik. Ma olen vist küll vanaks jäänud, sest kukkusin kohe artiklit lugema ja tüdrukut ei märganudki.
Selliseid uuringuid kiiresti ei tee, aga ehk oleks võimalik raha leida ja siiski oluliselt suuremalt asi ette võtta, et kiiremini ära teha? Ja et inimeste liiklemisvõimalused tõesti paraneksid? Või teha ajutine möödasõit? Ehk kannataks ära mõnisada meetrit veidike ebamugavamat sõitu?
Mis mõtet meil muidu ERM-´teha oleks kui kultuuri hinnata ei oska?

Mulle jõudis praegu alles kohale, et ajaloo, ERM-i ja kultuuriga tegelevad meil vähk, luik ja haug. Olid vist sellised tegelased...

POPULAARSEMAD KIRJUTISED SIIN BLOGI SENINI.


Vaatasin, milliseid teemasid siin blogis kõige rohkem on seni loetud ja/või vaadatud.
Pika puuga on teistel eest ära

http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/04/antu-mois-muub-munevaid-kanu.html

See vist üks salarelv kuidas inimesi meelitada lugema oma kirjutatut, Tuleb kasutada populaarseid sõnu või sõnapaare. Tegelikult on see muidugi juhus, sest kui kirjutasin teeäärsetest müügikohtadest, siis kummitas peas kuulutused lehest ja Äntu kõlab nii hästi! Nii paningi selle pealkirja. Ja vabandan nende ees, kes minu käest pole kanu osta saanud. Ja selle peale tuli ka kiri, et kuidagi ei saa selle firmaga ühendust. Tõsi ta on, telefoni või meiliaadressi polnudki nii kerge otsida. Lõpuks leidsin ja kirjutasin ka neile, et sellised mured inimestel. Küllap vist on tööd nii palju, et mingit vastust mina samuti pole saanud. Eks see üllatav ole, et firmaga kuidagi ühendust ei saa.
Aga hea külg asja juures on see, et elav huvi sellise teema vastu tõestab, et jätkuvalt võetakse omale mõned kanad ja paar kukke.

Äkki üks anekdoot?

Peremees teab, et kukk juba üksjagu vana ja läheb uut ostma. Valib laadalt ühe välja ja toob koju. Laseb siis teise õue peale lahti ja jääb jälgima. Noor kukk lööb rinna kummi ja läheb vana kuke juurde ning ütleb:
"Nüüd olen mina peremees!"
Vana vastu:
"Oota nüüd, teeme asja ausalt selgeks! Jookseme võidu viis ringi ümber kaevu ja kes võidab, see ka kõik kanad endale saab!?"
Noor kukk nõus. Asuvad stardijoonele ja vana kukk ütleb: "Start" ning paneb liduma, noor kukk joonelt kannul.
Peremees vaatab ja ütleb:
"Kurat, juba viienda kuke ostsin ja jälle pede! Peab sellel ka pea maha võtma!"....

Järgmine on

http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/11/mediaanpalk-naitab-reaalsemat-elu.html

Pagan, jällegi pole see minu teene ja kirjutiski rohkem ajalehest. Kuid oluline see, et sõna "mediaanpalk", mis paremini reaalset elu kirjeldab, on inimeste teadvuses ja selle kohta otsitakse infot.

Kolmandaks

http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/06/diffusil-parim-saasetorjevahend.html

Kevad käes, esimesed sääsed juba platsis ja otsitakse tõrjevahendeid. Ehk aja jooksul midagi ka muutunud, aga mina kasutan siiani Diffusili.

Neljas

http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/11/hakuke-on-avatud.html

Järlepa Haridus- ja Kultuurikeskus. Ja see on rõõmustav, et hoolimata kallutatud jõududest, kes tahavad elu maal vaikselt likvideerida, on määratud läbikukkumisele. Muidugi, ega ma nii põhjalikult polegi ühestki külaasjust kirjutanud ja eks seal palju tuttavaidki. Kuid usun, et kui kirjutada põhjalikumalt ükskõik millise toimiva küla elust, otsitakse ka selle kohta infot. Sest kuni küla elab, elad sina ka...

Viies.

http://eestimaablogi.blogspot.com/2012/02/blog-post.html

Mul on hea meel,et jätkuvalt on loodus populaarne! Ja et väga paljud inimesed linde toidavad.

Kuues.

http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/05/blog-post.html

Mulle on vahel ette heidetud, et minevikus ei saa elada. Vahel natuke saab ja tulebki. Hea, et on inimesi, kes viitsinud ajalugu jäädvustada ja Andrus üks neist. Kellele me raudtee ajaloo säilitamise koha pealt paganama palju võlgu. Ka tohutu panuse eest Lavassaares.

Seitsmes

http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/07/lus-suvepaevad-2011.html

Ja siin siis need, kellele me samuti tänu võlgu! Loodusuurijad ja -kaitsjad on jäävad olulisteks tegijateks ka edaspidi, selles pole kahtlustki. Vähe sellest, nende hulgas väga palju neid, kes kogu oma elu pühendanud Eesti loodusele.

Kaheksas

http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/12/turi-viljandi-hinne-4.html

Huvi uue raudtee vastu suur ja see vastuseks rongiliikluse vaenlastele - raudtee on vajalik ja tulevikuga. Kuigi omal ajal isegi praegune majandusminister kirjutas ajalehes hävitava hinnangu reisirongiliikluse tulevikule, siis ajad ja asjad muutunud. Ning tahes tahtmata peab siin isegi Edgarit kiitma, kes raudtee "tagasi ostis". Sest erafirma, kes sellega vahepeal tegeles, polnud just suurem asi.

Üheksas

http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/03/ametnik-ja-rahvas.html

Huvitav. Millest just selle kirjutise populaarsus? Muidugi, olen siin pikalt kirjutanud ja erineva põhilised teemad koos. Samas, ametnikke palju kirutud, kuid eks seda tekitanud nende poolt valudega sünnitatud ja kasvav bürokraatia. Ja kohatine ükskõiksus ehk. Ja kohatine vastutustundetus ehk. Eks minagi ole neid siin kirunud, kuigi ega me teagi õieti, kui raske ja keeruline võib nende töö tegelikult olla. Kindlasti on erinevaid ametnikke. Kui suhtled kellegagi, kes viitsinud süveneda tüütava kirjutaja kirjadesse ja leidnud aega vastamiseks, siis on isegi veidi piinlik, kui kultad nende aega. Aga ometi, on ju hea kui miski, mida poleks olnud, nüüd olemas!? Neid peab kiitma!
Kuid ei saa ma kiita neid, kes ei kavatsegi vastata või lihtsalt midagi vastu kritseldab. Sest PEAB!  Aga mina EI PEA! Aga kritseldan ka edaspidi. Sest kohati on seda vaja. Ja igal juhul austan neid teisi, kes asjalikke kirju viitsivad ametnikele kirjutada.

Ja kümnes

http://eestimaablogi.blogspot.com/2012/02/uued-rongid-turvalised.html

Turvalisus sama oluline kui looduse hoidmine!

Aga tänud lugemast/vaatamast ja arvamust avaldamast!

LEEDU-LÄTI TURISM


Eks Lätis ja Leedus käiakse puhkamas Eestist vist häbematult vähe!?
Igatahes võiks rohkem käia. Ja oleks ülitore kui sealt rohkem ka siia tuldaks. Muide, ühe artikli pläralas anti väga kenasti nõu.
http://www.tarbija24.ee/822874/leedu-ootab-eestlasi-kulla/

27.04.2012 11:17
Allan :
Paar aastat ei ole käinud, aga enne seda käisin 6 aastat järjest. Odav, kena, toredad inimesed. Soovitan võtta Palangas kodumajutuse või Klaipedas hotelli vanalinna lähedal. Söögiga pirtsutajatele ei soovita, nautige lihtsat ja rammusat toitu (või käige kallimas kohas, kus on euroopalik toit). Palanga on orienteeritud slaavi maitsele (teenindajate esimene keel, muusikavalik kõrtsides jne). Kura säärel on esimene keel saksa keel ja hinnad krõbedamad. Ärge käituge, nagu Eesti oleks maailma naba ja nagu kõik peaks järgima mingit steriilset Tallinna-Helsingi-USA maitset. Kui pannkooki ei pakuta moosiga, võtke kohupiimaga, kui loomaliha on köömnetega ja veidra maitsega, uurige järgmises kohas, äkki kanaliha on ilma, kui söögilaua kohal on kuivanud lilledest pudenev vanik, ärge kurtke, et Eestis on hügieen paremal tasemel, vaid kiitke rahvuslikku stiili ja valige teine laud. Vene keeleta ei pruugi hakkama saada, aga õppige ära 2-3 leedukeelset väljendit (laba diena, aačiuu, prošau) ja teenuindajate süda sulab.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-1 -1  +1 +18
Täiesti usun, et sinna tasub sõita. Ehk sõidaksin isegi kui normaalse rongiga ja normaalsete hindadega kohale saaks. Jalgratas kaasas muidugi! Üksvahe tehti ka Läti tarvis dokfilmi Eesti vaatamisväärsustest. Huvitav kui palju seda Lätis näidatud ja kui palju see mõjunud? Minu ide Eesti SatTV tegemise kohta oleks hea võimalus selliseid reklaamfilme laiemale piirkonnale tutvustada. Aga see selleks. Esialgu tahaks rongigagi minna. Ikka kasvõi läbi Tartu ja 120 km/h.
Sest muidu oleme varsti kõle maa, kuhu tulevad ehk vaid ekstreemsportlased põlevkivikarjääridesse. Point selles, et praegusel kevadisel ajal tapame liigselt palju linde. Paljud linnud lõunamaalt tagasi tulnud ja väga paljud neist enam ei lenda. Praegusel ajal paljud neist toituvad teeäärsete umbrohtude seemnetest, nii ka raudtee ääres. Kui kiirusel 80 km/h jõuavad nad enamasti eest ära lennata, siis 120 juures üpris paljud neist hukkuvad, pole ime kui nädalas see arv sadades. Teha aga kiiruseks 160 km/h tähendab see olukorda, kus linnuparvedest võib üpris vähe järgi jääda! Kas ikka tahame seda? Näiteks, et aastas ulatuks seetõttu hukkuvate lindude arv kümnetesse tuhandetesse?
Ning polegi kaugel aeg kui siia ei tule suurt keegi. Meie Nokkija on loodus ja seda peab oskama hoida.

SÕIDAKS AESPASSE


Raudteel on olemas sõlmjaamad. Tavaliselt  tähendab see seda, et teed hargnevad erinevas suunas, näiteks mei oludes Tapa, Valga jne. Iseenesest võib sõledeks nimetada ka asustaud punkte, kus bussillinid suunduvad mitmesse suunda. Aespale lähim on ehk Kiisa või Kohila. Kuidas aga eestimaal kuhugi jõuda? Pikka aega on käigus liinitaksod Tallinn-Aespa. Mõned aastad tagasi lisati liin Aespasse läbi Laagri. Mitmetel põhjustel (masu, piletihinnad, muu transpordi olemasolu jne) see liin hääbus. On küll mitmeid erinevaid kohalikke liine, kuid liini, mis oleks maksimaalselt kasumlik, hõlmaks võimalikult suure piirkonna (loodusest ülekantud termini "valgala") ja tagaks suurel hulgal erinevaid ümberistumisvõimalusi - seda ei ole ega tule.

http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/06/tallinna-soidu-voimaluste-parandamiseks.html

Tunamullu oli vist periood kui tehti mobiilpositsioonuuring ja ka küsitlus. Ka rongides. See ebaõnnestus. Aega on möödunud ja püüan ikka uurida, mida tehtud täiendavalt. Rapla Maavalitsuselt saabunud vastus on ere näide vastamisest vastamiskohustuse pärast (küll võidakse kiruda sellist seadust!). Mitte mingit infot selles ei ole, aru võib saada vaid sellest, et tollane uuring tehti tõenäoliselt vaid "linnukese" pärast. Kuidas muidu seletada seda, et asi pole mingil moel liikunud ja kedagi see ka ei huvita. Põhjendus, et puuduvad rahalised vahendid, pole piisav. Selliste asjadega venitamine ongi üheks põhjuseks, miks maakondades väheneb elanike arv ja samavõrra ka maksulaekumised. Kui kohapeal pole piisavalt töökohti ja omavalitsus ei võimalda ka piisavalt kiiresti ja mugavalt sõita tööle kaugemale, siis jäävadki tihti kas kulukad või hingele vastuvõetamatud ning kurvad valikud...

Raha tuleb leida ja tagada optimaalne ühistransport, seni aga ei saa jätkuvalt mugavalt sõita punktist A punkti O. Hoolimata sellest, et see võimalus alati oluline just kohaliku piirkonna külastatavuse koha pealt. Aespa on perspektiivikas elamupiirkond, asub just Rapla maakonnas, kuid arengud takerduvad. Miks, see on siililegi selge kui suhtumine ükskõikne, olgu siis KOV-i või riigi poolt.

Peatus. ee näitab Kohila suunalt Laagrisse sõitmiseks variante läbi Liiva. On see normaalne? Nõmmelt või Vana-Pääskülast Türile või Viljandisse aga tuleb sõita läbi Tallinna bussijaama? Tegelikult ka läbi Liiva on võimalik. Aga on see normaalne? Kaugeltki mitte. Ometi peame talitama kilplaslikult, sest selleks sunnivad kilplaslikud olud ja suhtumised.

Ka seadus näeb ette kõvakattega teid külast maakonnakeskusesse või midagi taolist. Kui aga reaalselt on tõmbepiirkonnad teised, kas peakski siis omavalitsusreformiga mingi küla kellegi alt ära tõmbama, sest inimesed liiguvad teisiti? Või kaotama maavalitsused? Kas siis jätkuks vahendeid uuringuteks või muudatusteks?

Muidugi, kui keegi tooks objektiivsed põhjused, miks see liin end ära ei tasu või seal poleks sõitjaid - mis mul muud üle jääb, kui nõustuda... Seni näen vaid tohutul hulgal potentsiaalseid sõitjaid ja väga palju huvilisi ka siin blogis. Ja kohapeal. Ja Vembu-Tembumaa külastajaid ning autode uputust....

Aga samas kui Kurtna-Aespa liinitakso läbi põrus, siis sinnagi kulus raha. Läbipõrumiste eest pole me muidugi keegi kaitstud, kuid läbimõtlemata liine tegema ei peaks. Seepärast ongi oluline konstruktiivne arutelu ja teemaga tegelemine, kuni selgub lõplik tõde.

Kurb, väga kurb!

neljapäev, 26. aprill 2012

JÕHVI PROMENAADILT RONGILE


Nüüd peaks olema ära langenud ka üks "põhjuseid", miks ei saavat uut ooteplatvormi ehitada just sinna, kus tema koht.



http://pr.pohjarannik.ee/keskvaljak-voetakse-promenaadi-projektist-valja/

Eks seegi oleks ülioluline reisijate arvu kasvus! isegi kui tänavu ehitus ei alga. Aga usun, et MKM ja KOV tegelevad selle teemaga väga usinasti ja asi leiab lahenduse.

KINORONG


Kogemata provintsilehte vaadates sattus ette üks uudis. Täitsa huvitav, kas vaatajad ka oodatud? Ehk lausa reisijatega rong? Tundub, et tegemist siiski kummitusrongiga, sest infot praktiliselt polegi. Kui nüüd ikka tahaks, et reisijad ja vaatajad ka projektiga ühineks - ehk annaks varakult teada? Lihtsalt kummaline, kuidas meil ei taheta külastajaid!


http://www.vooremaa.ee/contents.php?cid=1022813

Mingi aeg tagasi sai uuritud võimalust rakendada info tutvustamiseks hüüdlauset "Rongiga külla Eestimaale". Selle taga võinuks olla koostöö raudteelähedaste turismiettevõtjatega, ürituste  korraldajatega jne. Huvilisi oli, aga teist poolt see ei huvitanud. Nii olengi ise seda enda hüüdlauset blogis kasutanud, et natukenegi lugeja googeldades satuks mõningatele tutvustustele. Nojah, ega nädalavahetustel kipuvadki rongid liiga täis olema, pole sinna reisijaid juurde vajagi...

HAIGUS TEEB HAIGEKS.

Ei jaksa iga asjaga tegeleda ega peagi. Siiski tunnistan, et on hea lugeda tippametniku arvamust. Ja olen ka nõus, et väike visiiditasu võib olla. Naljaga pooleks võib öekda, et ikka siin-seal antakse jootraha.

http://www.ohtuleht.ee/474459

Patsiendipoolne omaosalus, mille alla kuulub ka eriarsti visiiditasu, on tervishoius kehtestatud mitmel põhjusel. Esiteks on tervishoiuteenuste osutamine väga kulukas ja nende tasuta saamine võib põhjustada ületarbimist ja seega ka asjatut kulu kõigile Eesti maksumaksjatele, tasuta asjadesse ei suhtuta alati vajaliku hoolivusega. Teiseks eeldatakse, et teatud barjäär eriarstiabi saamisel paneb inimesi rohkem mõtlema oma tervise hoidmisele ja tervislikele eluviisidele.Visiiditasu eriarsti esmasele vastuvõtule ongi kehtestatud seetõttu, et sinna ei pöördutaks kaalutlematult probleemide korral, mida võib lahendada perearst või mis arsti sekkumist ei vaja. See aitab tagada, et tõsiste haigustega patsiendid saavad eriarsti juurde lühema ooteajaga.

Kui aga eriarsti järjekord on üle ettenähtu või hullem veel, lausa (eluohtlikult või tervistkahjustavalt) pikk, siis ehk peaks haigekassa ehk riik vabastama visiiditasust ja maksma mõnekordse trahvi patsiendile, kes maksnud haigekassase oma maksud, ei pääse inimliku ajaga eriarsti juurde?

Tavaliselt tähendavad ju pikad järjekorrad, et inimene aina jätkab tööl käimist haigena, süvendades nii aina oma terviseriket! Jah, kui saad palgaks neljakordse keskmise, siis võid ju vilistada tasuta arstiabile. Kuid kas vilistad ka siis, kui rahakott kõhnuke ja lisaks eritasule tuleb maksta ka kallite analüüside eest? Ning hiljem veel ravimite eest?

Ootaks ametnikelt ka teavet, millal riik on oma maksumaksjaid väärt, ehk millal saab eriarsti juurde normaalse ajaga?

Perearstidest ma ei räägigi. Hirmpalju kuulen lugusid, kus raskete tervisehädadega inimesed saavad soovituseks tegeleda võimlemisega, nätsutada maltsa vms. Kuid tervisehäda on silmadest näha ja hinges on raske, kui tead, et oled võimetu aitama.

HEADE MÕTETE LINNA VANA VAKSAL 17 - KÕIK REISIJA HEAKS!

Tahaks küll juba midagi head reisijatele! Kui ainult kõik asjad meil niikaua aega võtavad... Kas kahju välja nõuda?



http://www.tartupostimees.ee/821928/rein-kilk-muus-osa-tartu-vaksalist-arisobrale/

MAHAMÜÜDUD REISIJAD

No comments minu poolt!


http://www.parnupostimees.ee/820678/raekula-raudteejaama-hoone-kaob-linnapildist/

peedu
25.04.2012 21:04
Kui siiani vedeles seal purukspekstud õllepudelitega ja kusehaisune jube putka,siis paljude arvates oli see väga lahe ja suursugune kultuuriväärtus.Nüüd , kui keegi -vahet pole,kes- tahab sellest inimväärset teeninduskohta teha,siis ei vaibu londipõristajate lärm-me ei tõsta sinna jalgagi.Ja ärge tõstke,kui ei soovi inimese kombel WC-d külastada ja tassike normaalset kohvi juua! Jooge mändide all viina ja kuske võsas ööbikulaulu saatel.Lahe ju...
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -10 -1  +1 +14
loll-peedu kuule
26.04.2012 00:05
Seal oli väga mõnus ja hubane kohvik kus sai hästi ja mõistliku raha eest süüa, ja ei mingit kusehaisu. Selle asemele tuleb nüüd siis tuleohtlik ja bensiinihaisune kabanossiputka. Seda nad nimetavad isegi kohvikuks omastarust! Kõik hea ja vajaliku peab kohe hävitama, mis haigus seda maad küll piinab.
teata ebasobivast kommentaarist -5 -1  +1 +11
Nojah
26.04.2012 15:22
Eks peedud peksid ja kusid seal! Mina mäletan vaid väga maitshvaid praade ja imemõnusat sisustust!
Ja kusele lähen pigem põõsastesse, mitte peedude kombel jaamaseinale.

VÄGA HEA!!!


Ma ei hakka isegi pläralat lugema, võib ette kujutada, millist vahtu seal rullnokad üles peksavad. Jääb loota, et tuleval talvel veel kiirust vähendataks!

http://www.postimees.ee/821822/liikluskomisjon-soovib-loobuda-piirkiiruse-tostmisest-kaherealistel-teedel/

ORJAKS LOODUD...


Lugesin üle plärala ja ausalt öeldes olen üllatatud! Üks küsimus on, kas mingi streigi puhul nõuda kahjutasusid, yeine on, kellelt nõuda!? Teoreetiliselt võiks ju õpetajate ja (raudteelaste toetus) streigi puhul nõuda kahjutasusid ettevõtted, riik, õpilased, reisijad, õpetajad, vedurijuhid ja ei tea kes veel. Kui loed pläralast inimeste arvamusi, siis vahel on tunne, et ei saada asjast aru. Sealhulgas mina. Või saadakse valesti aru. Või ei tahetagi aru saada. Või on tähtis vaid raha.

http://www.e24.ee/819062/edelaraudtee-esitas-streigi-korraldajatele-ule-12-000-eurose-noude/

Selle artikli huvitavamaid plärajaid:
24.04.2012 18:22
muigaja :
Noh, kas raudteeprole arvas, et punatrillala-trullala on tasuta või? :))
teata ebasobivast kommentaarist
-40 -1  +1 +32
Tüüpiline mõtlemine. Mis on viga raudteeproledel? Enamus plärajaid ei kujutagi ette, kui raske see töö võib olla. Ja muide, ennegi nina peale visatud pikemat puhkust, tasuta töörõivastust, kuskil magamise eest palga saamist jne. Üks väga asjalik inimene, kes tööl olnud mõned vahetused, arvas, et lahe kerge töö. Peale esimest täispikka kuud imestas, et ei oskaks arvatagi, et see nii väsitav ja raske on. Kusjuures ega väsimus ei paistagi alati kohe välja, väsimus koguneb ning võib vimka visata hoopis hiljem. Seega - peabki puhkama hästi! Ometi olnud perioode, kus täispikki puhkepäevi praktiliselt polegi, kodus ollakse rohkem nagu kuuvarjutus ja tervis hakkab alt vedama. Või sama olukord teenindajatel, kahe asemel üritatakse igal võimalusel ühega hakkama saada, isegi viisakust ei ole nii palju, et vabandada ja öelda, et inimene haigeks jäänud..N Hoolimata sellest, et mitu ööd niigi kodust ära oldud. Lisatasust kahe inimese töö tegemise eest ma ei räägigi. Või sellest, et reisijate rohkuse tõttu osa saavad tasuta sõita või kaupluse järjekorrast inimesed tüdinevad ja jätavad ostu tegemata. Nii et pigem võiks õppida töötajaid austama. Ja seda muidugi mitte ainult raudteel!

24.04.2012 19:36
isa Goriot :
Sellisel nõudel puudub igasugune õiguslik alus juhul, kui tegemist oli seadusliku streigiga.

Nii ülbet kapitalismi polnud isegi vist 19. sajandil! Edelaraudteest oleks head iroonilist kirjutusainet saanud suurmeister Honore de Balzac!
teata ebasobivast kommentaarist
-24 -1  +1 +43
24.04.2012 19:55
isake goriotile :
sina mine sinna sajandisse tagasi.
kui on firmal töötajatega leping ning töötüli ei ole, siis peavad töötajad lepingut täitma.
niisiis, kui sulle ei meeldi näiteks see, et meil pole surmanuhtlust, ei tähenda see seda, et sina seda korraldada võid ja siis puhtalt pääsed.
aga, mida sulle ikke rääkida - sul ju 150 aastat vanad arusaamised.
teata ebasobivast kommentaarist
-26 -1  +1 +30
24.04.2012 19:59
To: isake Goriotile :
Tolles muinasajas elad Sa ise ja arvad ilmselt, et tööandja võib töövõtjaid suvaliselt pookida, kuidas aga parasjagu pähe kargab!

Mina arvasin, et eesti on ikka õigusriik, kus lähtutakse kehtivatest seadustest.

Ning "Kollektiivse töötüli lahendamise" seadus sätestab sõnaselgelt:

"§ 24. Streigist osavõtjate ja töösulu korraldajate õigused ja vastutus

(1) Streigist osavõttu ei käsitleta töölepingu rikkumisena ja sellega ei kaasne töötaja vastutust, välja arvatud, kui töötaja on kohtu poolt ebaseaduslikuks tunnistatud streigi korraldaja."

Nii et töölepingu rikkumisest rääkida on täielik absurd!
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka isa Goriot(19:36 24.04) ja Suur Valge Paks Kapitalist(19:41 24.04).
teata ebasobivast kommentaarist
-18 -1  +1 +33
Kas esitaks kahjunõude seadusetegijale? Kui ikka veel on seadused mitmeti tõlgendatavad, siis kes on süüdi ja kas keegi üldse on kuskil süüdi? Kui isegi suurte alkäemaksuvõtmiste, raha kantimise, röövmõrvade jm eest saab tingimisi ja enamus suurkurjategijaid muutuvad kohe nõtradeks ja väetiteks?
Plärajad (pläralate järgi otsustades on selliseid väga palju), kes ei saa millestki aru, võiks mõista üht. On loogiline (ja kui seadusest seda aru ei saa, tuleb seadus ümber teha või esitada kahjunõue kellelegi...). Leping on äärmiselt oluline ja seda peaks ikka täitma. Alati võib ka arutada, vaielda ja täpsustada. Kuid kui leping näeb ette, et streiki teatud tingimustel (tööandja vastu) ei tehta, siis mis saab õiguste eest seismisest? Kui kõikidel oleks koll-lepingud tööandjatega ja riik otsustab võtta riburadapidi vastu seadusi, kus kannatavad ainult töötajad - kuidas selle vastu protestida?
Jah, alati võib ju tegutseda, nagu on moodne ühes mahajäänud riigis: Teil on õigus teha ettepanekuid, meil on õigus nendega mitte arvestada...
Nagu M-Klubis kui avastati, et neid kuulatakse pealt. Keegi arvas, et see pole lubatud. Aga sellele vastas vist Majesteet: Me elame õigusriigis - kõigil on õigus pealt kuulata ja olla pealtkuulatud...

24.04.2012 16:01
Iga nädalane reisija :
Olen ER teenusega rahul.Vähemalt Rapla vahet käib kui kellavärk.Mäletan vanu aegu,kus rong seisis tunde teivasjaamas,vagunid olid külmad ja info null.Praegu on minutipealt paigas ja pigem palav kui külm.Streikijaid ei toeta ja pean trahvi(nimetage seda kuidas tahate) õigustatuks.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-61 -1  +1 +65
24.04.2012 17:52
reisijale :
kas tohib paluda lähemat teavet - mis ajad need olid, kui rong "tunde teivasjaamas seisis jne"?


ka praegu seistakse, tihti ongi igasugune info null - ei tööta need Edelaraudtee poolt väljareklaamitud jaamades olevad hääletorud, vaguni kõlaritest tuleb ainult piikse ja krõpsatusi (hiired?), kuulus infotelefon 1447 ei suuda reeglina ammendavaid vastuseid anda...
teata ebasobivast kommentaarist
-13 -1  +1 +23
24.04.2012 18:10
Vist aasta tagasi, :
läks rong rikki enne Liiva jaama, kuigi oli pilet ostetud Balti jaama, siis keegi raha tagasi ei maksnud, rahvas pidi hüppama põlvini lumme, minema jala Männiku teele bussile, ostma bussijuhilt kalli pileti, et kesklinna jõuda, miks reisijatele ei tagastatud osa raha, kuna lõpuni ei saanud sõita? Sama rong läks ka teistel päevadel korduvalt rikki.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka Reisija(18:01 24.04) ja Ma tean ka firmat,(18:06 24.04).
teata ebasobivast kommentaarist
-6 -1  +1 +20
24.04.2012 18:16
kuukaardi omanik :
Mida sa siin kaagutad? Rapla rong on pidevalt ülerahvastatud, ülipalav ja ilma hapniku/õhuta. Tõeline piin. Enamvähem kannatab esimese klassi vagunis sõita, kuid neid ronge liigub ainul 2 korda päevas. Pealegi on pilet ka üsna soolane, kuid kontrast tavaklassiga on jalustrabav. Edelaraudteed ei toeta, nende lapsikus ja jaburas nõudes mõelda välja "saamata jäänud kasum."
teata ebasobivast kommentaarist
-9 -1  +1 +23
24.04.2012 19:44
Eelmisel talvel :
ootasin Balti jaamas poole viiest ER Viljandi rongi, mida ei tulnud ega tulnud, kurikuulsalt infotelefonilt mingit infot ei saanud - kas rong tuleb, millal tuleb - nemad ei tea... Inimesed seisid paarikümnekraadises pakases täielikus teadmatuses. Tund aega hiljem venis (just - venis) rong kohale, uksed tehti lahti ja külmast kanged reisijad ronisid rongi peale. Paraku oli rõõm üürike. Rong sulges uksed ja asus teele, paraku oli liikumiskiirus selline, et jalakäija oleks võinud hea tahtmise korral rongiga kõrvu käia - Balti jaamast Tallinn-Väiksesse sõitis pool tundi! T_Väikses hõigati kõlaritest, et tehnilise rikke tõttu rong edasi ei sõida, kes soovib, võib edasi sõita Rapla rongiga... mis teadupärast Viljandisse ei lähe...
Kuigi kohe väljumisel oli näha, et see rong kaugele ei jõua, müüdi agaralt pileteid.
Ja see pole ainus omataoline juhtum. Rapla-reisijale, kes kiitis, et vagunid on soojad, teadmiseks, et need on soojaks kütnud Viljandist sõitma hakanud inimeste hingeõhk, sest paraku on tavaline, et külmal ajal on vagunis nii külm nagu õues, suvel seevastu meenutab olemine praeahju.
teata ebasobivast kommentaarist
-3 -1  +1 +6
25.04.2012 09:08
Vabandan,kui kedagi solvasin :
Mul negatiivne kogemus puudub.Sõidan vastasfaasis,ehk hommikul maale ja õhtul linna.Rongid soojad ja alati on ruumi.Vastutulevad rongid on küll täis aga keegi ei seisa.Rapla liinil pole viimased kümme aastat kunagi pidanud pettuma.Vanad ajad,mida meenutasin,olid ühest teisest riigist ja ka raudtee keel oli teine.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka Iga nädalane reisija(16:01 24.04).
teata ebasobivast kommentaarist
-0 -1  +1 +3


24.04.2012 16:01
Veidi kõrvalisem teema, kuid olen reisijate arvu kohta ka varem kirjutanud. Infoga ja reisijate austamisega on probleeme, ja suuri, ka tänapäeval. Ning aegade jooksul on reisijate arvu ja rahulolu mõjutavaid tegematajätmisi olnud tohutult. Kas nene puhul on kahjunõudeid esitatud? Seadused (ei tea täpset sõnastust, aga pole ka oluline) näevad ette muudatuste tegemisel reisijate teavitamise nõuet. Enamasti ( ja seda igas valdkonnas) saadakse sellest aru, et piisab kirbukirja lisamisest kuhugi ja sellega on nõue täidetud!? Ei mingit infot peatustes ega rongides. Tohutul hulgal rongidest ja bussidest mahajäävaid reisijaid, nende probleemid töö- ja muudes asjades!? Kas see on pisiasi? Ühes vallas muudeti umbes 3500 inimese postiaadresse ja sellest ei teavitatud mitte kedagi! Sest teavitamiseks ei saa pidada kuskile kodulehe (tohutu infoküllusega) salanurka peidetud teavet! Kuigi on olemas stendid. On olemas elanike esindajate kontaktandmed. Aga pole ju mõtet kahjutasu nõuda ega kellegi poole pöörduda. Sest kui pöördumisele (meielaadressile, facebooki vm) ei järgne väga tihti vastust, rääkimata vabandamisest! Kas nõuda ühelt võib ja endalt ei pea? Kui austatud on siis reisija, omavalitsuse elanik või kes iganes? Tegelikult ju kaudselt ja otseselt ikka ja jälle maksumaksja, töötaja, tulutooja jne...
Sama teemaga (vaata pläralat) seoses on need külmad-palavad rongid, kus reisijatel halb ja seisavad tamburis kokkukukkumise äärel jne. Rääkimata sellest, et aastakümneid olid samas olukorras vedurijuhid, nüüd, õnneks on suudetud vähemalt päikesekatted panna, aga mõnegi rongi kabiini saab soojals alles poolel teel. Või hüppavad reisijad lumme poolel teel ja piletiraha tagasi ei maksta... Kui suur on see kahju?

24.04.2012 16:27
kirde raudtee :
ei sõida enam enam kunagi rongiga ja loodan et edela raudtee vastu näppe saab korralikult
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-20 -1  +1 +22

24.04.2012 20:13
kasvataja :
eks need kõige suuremad punaproled ongi nagu väikesed lapsed, kes pirtsutavad ja jonnivad enda ületähtsustamise vajadusel, nimetades seda oma õiguste seismiseks. Ei sõida rongiga- määä, ei käi jala- määä, ei lähe tööle- määä ja kui tööandjad sellistele tööd ei paku, siin on valitsus süüdi, miks meile ei tagata inimväärne elu ja toitu suhu ei pisteta- määä...
teata ebasobivast kommentaarist
-2 -1  +1 +3

24.04.2012 22:29
Viks :
Sa kasvataja, kasva veel ja saa targemaks. Kompleksidest on muidugi raskem jagu saada. Püha müristus, kuskohast sellised tulevad?

Kui seda streiki ka ei saa nimetada enda õiguste eest seismiseks, siis on selge, et sinusugused ongi sarnaste haigete seaduste tegemise juures.

Sellised kasvatajad vist kasvatavadki meie tulevasi põlvi orjadeks! Tõepoolest, ei saa ju loota, et natukenegi elu-olu paremaks läheks kui puudub oisukenegi austus üksteise vastu!

24.04.2012 16:28

loomulikult küsib :
omanik- kas riik või eraomanik-selliste peessekukkunud streikijailt saamatajäänud tulemit tagasi. Sellist viimati korraldatud streigipornot- raudteelased , pedagoogid ja ei tea kes veel- annab mäletada.tegelikult oli see korraldamata ja mõttetu värk. Nüüd käib peatreikija , habe kikkis tähtsa näoga ringi. Parteikooli haridus ei kõlba kasutada -ühiskonnavorm muutunud, juba ammu ,muide.
Täitsa õigus, ka streigi korraldamist peab õppima. Aga peessekukkunud see kindlasti pole. Ja kui olekski, siis mitte tänu korraldajatele, vaid neile, kes pugejalikult selja küüru tõmbavad ning tormavad streiki murdma. Mis sest, et tavaliselt just selliste läbi kannatavad tööandjad ( ja ka kliendid) kõigen rohkem. Proovigu keegi vastu vaielda, piisavalt hästi teavad kõik osapooled, millest jutt! Vaat see oleks karjuvalt ebanormaalne kui sellised habe kikkis ringi käiks - ja muide, mõni käibki, õigust ülearugi! Lihtsalt paha tunne kui kiputakse parimateks pidama vargaid, ükskõiksust või hoolimatust. Rääkimata neile näkkusülitamisest oma tegevusega, kes sinugi eest püüdnud seista!

24.04.2012 16:29
Dima :
Eestis pole streike ollagi. Vat streijk oleks siis kui kogu maa seisaks nii 2 nädalat jutti. Siis alles need vereimejatest klikivalitsejad saaksid aru, mida see tähendab kui kedagi nii kaua orjastada
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-22 -1  +1 +35

24.04.2012 16:36
See paneks sellise põntsu ,e :
See tekitaks sellise kahju ,et rahasid jääks kõigil vähemaks - ka pensionäridel , Seega rumalus . Riigieelarve puudujääki pole mõtet tekitada .
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka Majanduslikku kahju ei tohi te(16:33 24.04). 
Siin on puhas sotsiaalse ebavõrdsuse küsimus. Nii pensionärid kui tulevased pensionärid kui praegused paljud töötajad on oodanud juba paar aastakümmet aega "kui peaminister tuleb õnne tooma ja..." Ometi pole me mitte viie esimese, vaid viimase hulgas ja pigem võiks mõista, et eestlased (ja ka enamus teisi eestimaalasi muide) on vägagi kannatlikult ja mõistvalt suhtunud sissetulekute vähesusse ja langusesse. Tulemuseks on laenuorjusesse sattumine või töötuks jäämine, välismaale põgenemine ja maksude vähenemine, turvatunde kadu ja ebavõrdsuse tekkimine ning suurenemine. Just nimelt selle nimel, et ei tekiks riigile majanduslikku kahju. Kuid siinne pläraja kirjutab korduvalt ühte teksti, kas tõesti on raske mõista, et rahasid jääbki kõigil vähemaks??? Tegelikult muidugi mitte kõigil, vaid enamusel. Süvene mediaanpalga põhimõttesse ja sellesse, et paljud maksumaksja arvel elavad ametnikud on 1% rikkaimate seas! Aga kui paljud on minimaalpalga peal või suisa sissetulekuta!? Ja neil on veelgi raskem kui meil!

24.04.2012 16:40
Ettenägelikum : Tuleb taas meelde rahvatarkus: Seal kus lõpeb mõistus algab raudtee.
Kuidas juhtkond aru ei saa, et ilma nende töötajateta ei oleks neil üldse seda firmat.
Niivõrd idiootne nõudmine on võimalik vaid Eesti vabariigis, arenenumate ametühingutega riigis see võimalik poleks.
Vaat kui need kõik raudteelased paneks nüüd selle nõude peale joped varna ja ära läheks, kust nad siis kõik selle kvalifitseeritud personali asemele võtavad?
Edelaraudtee on minu jaoks kogu aeg olnud arusaamatu riigi dotatsioonil nullinvesteeringutel liugu laskev firma. Ei tea, kust see otsus küll nüüd tuli need uued vedurid hankida, või saadakse need ka saastekvoodi rahade 
Tõepoolest, kuidas ettevõtja saab ilma töötajateta eksisteerida? Kui keegi selle mulle selgeks teeks, vabandaksin ja koogutaksin nii et vähe pole!

24.04.2012 17:45
Mann :
Tubli Edelaraudtee, nõudke streikijatelt välja kõik kahjud, siis ehk kaob tobedatel ahnitsejatel isu streikida. Vasikaaru peab inimesel olema, kui arvab, et streik toob raha sisse, mida siis omale haarata. Põlgan streike ja streikijaid. Jõudu ja edu tublidele inimestele, kes tööd ei karda ja ei nõustu kunagi streikima (p.s.ma ei ole ühegi erakonna liige ega toetaja)
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-25 -1  +1 +10
Super!!! Tõeline tööandja unistus on selline Mann! Iga arukas inimene saab aru, et streik on kahju riigile, tööandjale ja eelkõige iseendale! Kui majandus toimiks nii, et streikides saaks kõik "endale haarata", siis keegi ei töötakski ju! Hirmutav on, et leidub selliseid inimesi, kes värinaid tekitavaid asju kirjutavad! Jõudu ja edu inimestele, kes tööd teevad ja väärtusi loovad!

24.04.2012 18:22
mölak :
Just, pontul tuleb vaadata peremeest niiskel pilgul, saba liputada ja loota, et saab konti närida
teata ebasobivast kommentaarist
-3 -1  +1 +20

24.04.2012 18:28
Tubli inimene teeb tööd ka :
siis, kui ettevõtja palka ei maksa, ei maksa streikida, töötame kuni koos perega nälga sureme.
Mis te nüüd!?
Aga...

24.04.2012 19:00
kas mäletate veel? :
Millise töötajaid mustava sopalehe edelaraudtee juhtkond netti kokku soperdas? Niinimetatud "rongisõprade ühendus". Täielik läbikukkumine! Kuna töötajad pole lollid ja said haisu ninna kes selle autorid olid ja nimetasid lausa nimesid- siis peaks igale ajudega inimesele arusaadav olema millise kambaga on tegemist Edelaraudtee juhtkonna näol.
Mäletame, miks me ei mäleta! Kus on austus? Ma ei lase sellest lehest ennast häirida, kuigi asja taga vist hoopiski kreeklased või vietnamlased. Mis neist ikka oodata? Aga loomulikult seda ei unustata, sest vahel näitab ka väiksem lüke väga palju... 
25.04.2012 08:42
see :
Edelaraudtee on tüüpiline Mogri Märdi juhitud asutus nagu enamik ettevõtteid Eestis - ei mingit mõistust , ainult suur tahe koorida
aga need vedurimehed võiksid Soome tööle minna, las sõidavad ise või panevad Piilupardi sõitma
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-5 -1  +1 +3
25.04.2012 09:45
Heh :
Pigem oled sina see tüüpiline marksist, kes ei saa ikka aru, et kasumisoov on edasiviiv jõud, mis loob töökohti ja toob poodi laia sortimendi kaupu. Edelaraudteel on täiesti konkurentsivõimelised hinnad ja üsna hea teenus. Ei näe küll põhjust nende kirumiseks.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka to To: isake Goriotile :(08:39 25.04) ja Heh

Ja kes neid laia sortimendi kaupu ostavad? Mina üritan enamasti ikka soodushindadega kaupu osta ning vahel harva luban midagi peenemat. Ja kui palju on neid, kes kartuli ja makaronide peal elavad? Kulla heh, mina pole marksist, aga tean, et ka normaalne palk on edasiviiv jõud, mis tagab turvalise elu, palga päästjatele, õpetajatele, politseinikele, lasteaiakasvatajatele jne. Selleks ei piisa sigarettidest, alkoholist ega hasartmängudest!

(Nagu tellitult, Postimehes artikkel ja nüüd on tee viie parema hulka valla! Just järgmiste valimisteni!)
 http://www.e24.ee/822022/valitsus-tostab-alkoholiaktsiisi-5-protsenti-aastas/

Ei soovi mina streikida, sest reisijad peavad tõepoolest sõita saama. Kuid lugedes pläralatest suurel hulgal vaenulikke, õelaid, omakasupüüdlikke kommentaare, siis ei tohi unustada - vahel tuleb tänavale tulla! Sest ega muidu ei jõua mõnele miski kohale!

Aga sõitke meiega jälle. Isegi siis kui reisijate arv aina kasvab, aga palk tammub paigal ja mõne aja pärast kolinal vähikäiku tegema hakkab!

24.04.2012 19:38
no mis :
sreikige jah,kohe täna ,homme ja pange kohe niikaua kui näljast paiste läete,siis algab uus ja hea elu ,kõht alailma silmiui täis ,tööd polegi vaja kellegi heaks teha sest.... tööandjaid lihtsalt pole,nad on ära sõitnud mujale ja siis kaevake nad europa kohtusse ,interpol otsiba nad ülesse ja toob tagasi .......siis hakake jälle streigiga otsast peale .....
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-6 -1  +1 +6

24.04.2012 19:41
Suur Valge Paks Kapitalist :
Tubli, Pontu, tubli! Sitsi!
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka isa Goriot(19:36 24.04). 


Tööandjad mujale? Kas sinna, kus palgad veel madalamad? Või kus rohkem Pontusid? Ei ole need ka mingi võluvits, pildil olevad juba teist päeva ei tea midagi oma kohustustest, ikka ühele ja teisele poole raudteed oma asju ajama...


Või lausa Euroopasse läheme? Nagu lauluski:

 http://www.youtube.com/watch?v=KT2qckfXDu4

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS



Aga sõitke ikka. Kasvõi vaatama suvelavastust "Kuurort Ruusal". Ikka rongiga.