Sunday, March 6, 2016
Raudtee on käeulatuses....
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/roomusonum-laanlastele-haapsalu-raudtee-on-joudnud-kaeulatusse?id=73864653
05.03.2016 22:26
See on veel lollem idee kui Rail Baltica. Mingi 90km pärast
raudteed uuesti ehitama hakata... sõidab seal heal juhul 30 inimest
päevas...
Ikka veel on neid, kes asjadest midagi aru ei saa. Või on tegemist mitte
rumalate, vaid teadlike bussifirmade lobistidega? Aga kurvaks teeb
küll, kui selliseid "teadjaid" eestlaste hulgas palju!
Aga tundub, et AS Lääne Raudtee on läbirääkimistega lõpusirgele jõudnud. Seepärast oligi oodata vähe konkreetsemat lubadust.
**************************************
Tuesday, March 8, 2016
Elektrirong Pääsküla-Saku.
Riik vajab oma arengutes juba lausa kiir abi! Nali naljaks, miks ei
suudeta mitte kuidagi vedama saada, tehes asju kiiresti, hästi ja
läbikaalutult?
Laagri ja Saku vaheline lõik on põhimõtteliselt ilma ühistranspordita.
Maanteeamet pole suutnud (loe: tahtnud!) teha kõige vähematki sellel
suunal, hoolimata sellest, et väga hea pakkumine on laual juba rohkem
kui 5 aastat!
Oleks kasvõi katseliselt seda ettepanekut tasapisi järgima hakatud,
oleks praeguseks tõenäoliselt juba pidev bussiliiklus olemas. Ning
küsimus pole selles, kas need bussid sõidavad Laagrist edasi Nõmme
ja/või Keila suunal, küsimus on põhimõttes.
Ärgem unustagem, et Saku inimesed soovivad bussiühendust Keilaga ......
...... ning kõvasti on ühistranspordiprobleeme ka Sauel.
Ei maksa muidugi lasta ennast heidutada justkui väikesest huvist neil
lehtedel. Pigem on inimesed käega löönud, nähes kui ükskõikne ja lausa
hoolimatu on riik ehk nende endi maksudest ülalpeetavad ametnikud. See
ei muutugi? Kas endal ebamugav ei tundu?
Tänavu on aga ees raudteeremont lõigul Liiva-Rapla ja see annab
enneolematu võimaluse ja põhjuse katsetada ja seejärel analüüsida Elroni
asendusbusside liiklust sellelsamal lõigul.
Üks eeldusi, miks tõsiseltvõetavad ametnikud peavad selle probleem
kõrgel tasemel käsile võtma, on Elroni mannetus ja hoolimatus. Siiani
pole ju näiteks suudetud (loe taas: tahetud) panna paika nende aastate
jooksul asendusbusside põhimõtteid, peatusi ja infot edelasuunal
(tegelikult ka ida- ja kagusuunal). Hoolimata sellest, et asendusbussid
pole võõrad nende suundade jaoks, seega on tahtlikult reisijatele
põhjustatud probleeme ja muresid.
Kuidas lahendada asendusbusside liiklus remondiperioodil edelasuunal?
Väga põhjalikult tuleb kaaluda Balti-jaamast läbi linna liikuvate
asendusbusside asendamist bussidega Pääsküla jaamast (osaliselt ehk ka
Laagrist/Vana-Pääskülast) liinil Pääsküla - Saku - Kasemetsa - Kiisa -
Kohila - Rapla.
* Vähendab sõltuvust linnaliiklusest ja ummikutest
*Tagab olemasolevate rongide (läänesuunal) parema täituvuse
* Lihtsustab maasuunal piletite müüki (põhiline müük toimub juba lõigul Tallinnast Pääskülani)
* Tagab sõiduvõimaluse nii Tallinn-Väikse (Tondi) kui Liiva (Järve) jaamade kasutajatele.
*Tagab kiirema ja lühima võimaluse ümberistumiseks trammidelt rongidele (Tondi).
* Tagab ühtlase sõiduplaani kehtivuse remondiperioodil, olenemata
remonditavast lõigust (piisavalt on kogemusi probleemidest
kõikvõimalikest erinevatest remondiaegsetest sõiduplaanidest ja
erinevustest)
* Tagab kindlama võimaluse (eriti väheinformeeritud reisijatele)
ümberistumisteks kõikjal liinidega seonduvates kohtades tänu kindlale
sõiduplaanile remondipäevadel (erinevalt näiteks Valga ja Koidula
rongidega toimuvast).
* Tagab ühistranspordi katselise ülevaatlikkuse lõigul lääne- ja edelasuuna vahel.
* Võimaldab mingil määral uurida reisijate soove ja vajadusi sellesuunalise liikluse käivitamiseks
* Tagab inimestele sõiduvõimalused-ümberistumise Sakust ja Kiisa-Kohila
piirkonnast Pärnu ja Haapsalu suuna bussidele kui ka Keila-Nõmme
(Mustamäe) piirkonna ühendamiseks Kiisa (Vembu-Tembumaa,
suvilapiirkond), Rapla, Türi ja Viljandi suunaga.
* Tagab võimaluse asendusbusside kokkuhoiul, samas pakkudes proovimiseks
variante alustadagi sõitu Keilast (läbi Saue?) ja Mustamäe-Nõmmelt ning
suundudes seejärel Pääskülast (Laagrist) siis juba päris asendusbussina
edasi Kiisa suunal.
* Tagab ühesuguse võimaluse igal remondipäevadel hoida käigus ühed ja samadel kellaaegadel Tallinn-Pääsküla rongid.
Elron!
MKM!
Maanteeamet!
Tagage reisijate vajadusi maksimaalselt rahuldav variant või võtke
vaevaks ja tõestage, et see variant on mõttetu, võimatu, kulukas ja
mittevajalik! Põhjaliku selgitusega sel juhul, mitte tühja jutuga.
Tulemus? Selgus, kas meil ollakse võimelised midagi tegema ja/või
selgitama või vastupidi, süüdistused saamatuses saavad selge põhjenduse.
Karm, aga õiglane! Senine käitumine ei ole ei reisijasõbralik ega
ammugi mitte maksumaksja rahade optimaalne kasutamine.
***************************************
21. 03.
Kuidas üldse see remont tehakse?
Kas suured kõverad kuskil ka õgvendatakse? Kasvõi meetri võrra? Mitte mingil juhul!
Kas Hagudi ja Männiku (Saku) jaamad tulevad tagasi? Kahtlane.
Kas Valdeku peatus tehakse ülesõidu juurde või ehk on mõttekam 5. liini
lõpp-peatuse juures? Seal, kus lähedal käiakse ka ujumas ja küllap ka
sinna sõidetaks? Kus NAGUNII on vaja teha ülekäik?
Kas keegi mõelnud ka Aranküla peatuse vajalikkusele? Kas jaamateed saavad kohe kodeeritud?
Saturday, March 12, 2016
Raudtee(ta) jaamadest ajutise turuni.
Kevadväsimus kallal, aga siiski, päris tuppa istuma ka ei tahtnud jääda. Pealegi, päike säras nii mõnusasti....
Arhitektuurimuuseum.
Siin siis värskelt avatud ka Kaido Haageni näitus Raudtee(ta) jaamad.
Mõnusas miljöös ning mõnusas kontekstis. Kuigi paljud raudteed suletud,
siis head pildid Kaidolt tekitasid pigem lootust, kui kurvameelsust!
Lootust, et tulevik on parem!
Ja ikka veel, kuidas teab lapsevankriga inimene, kumma kätt pöörata?
Uus, ehk ajutine Balti jaama turg ka üle vaadatud! Käib kah.
Muidugi on see vana Balti Raudtee hoone huvitav!
Lisan siia ka mõned varasemad pildid. Ilu pärast.
Edusammud Balti jaamas - ilmunud on NOOL!