Thursday, April 28, 2016
Veel kord Lillekülast.
Siin näha, kuidas raha kulutatakse. Kui asju teha ühekorraga, siis
lõpptulemus maksab vähem, kui kõike eraldi tehes. Kuidas aga üldse
võimalik, et jäetakse normaalsed juurdepääsud tegemata? Nii siin kui ka
allpool näha olev äärmiselt sageda kasutusega ligipääs staadioni poolt?
Ja on IKKA VEEL tegemata? Selliste asjade jaoks ei ole ju vaja hanget,
selliseid peaks tehtama igapäevatöö käigus!
Rapla ja Aegviidu rongid pidanuks aga peatuma ka Lillekülas (Kitseküla
nihkuma pigem Veerenni ülesõidu juurde, nii lähemale ESPAK-le kui muule
vajalikule ning ümberistumiseks linnaliinibussidele). IRL ja RE lubasid,
aga nende lubadustega oleme me juba leppinud. Või kas ikka oleme? Ehk
ikkagi ei valiks enam tühikargajaid? Parts püüdis muide nendes
tegematajätmistes süüdistada hoopis Tallinna linna, aga nii lolliks ei
maksa ka teisi pidada.
See selleks. Nüüd jääb üle vaid lisada LUBATUD pöörangud ja ehitada
perroon mõlema suuna jaoks siia, väliskurvi. Et välistada neljast
suunast vähemalt kolmel vajadus ümberistumiseks tunneli kasutamine.
Sillaühenduse teise perrooniga saabki teha siit.
Ah et hoidsime kokku? Või ikka laristasime? Nii kallis lõbu ja selline
kvaliteet? Vana perrooni ei remontinud keegi, tundub, et ka siin läheb
samuti, lastaksegi, kuni uus hange aastat 30 hiljem!? Muide, asi pole
ainult selles kvaliteedis, vaid äärmiselt ohtlikus trepi ääristuses,
kuhu tõenäoliselt juba sajad inimesed komistanud.....
Kas rong on hea? Muidugi on. Sõidab neist autodest kiiremini. Isegi jalgrattad sõidavad kiiremini!
Friday, April 29, 2016
Uus tase!
Iseenesest on ju väga tore, et püütakse infot anda, kuid samas näitab
see taas ära riigi suhtumise. kuigi nüüd võinuks juba uued lisavagunid
kohal olla, aega selleks oli küll. Aga mis sa teed ära, kui matse kuulda
võtta ei taheta, sest ollakse ise targad. Tegelikult hoolimatud ja
parem on raha matta mõttetutesse kohtadesse. Kahju.
*********************************************
*********************************************
Monday, May 9, 2016
Näitame kitsele valitsust? Parem mitte......
........ sest viimati sööb kits viimasegi rõiva ära.....
Peaminister teatab uhkelt, et valitsus analüüsib, uurib ja puurib.
Puurib kuskil ehk küll, aga kahjuks jääb üle vaid imestada. Sest uuritud
on juba küll. Ning teisest küljest, ega see uurimine ei annagi mingeid
konkreetseid matemaatilisi numbreid. Olen sellest korduvalt kirjutanud,
et täiesti võimatu on ennustada reisijate arvu
Riisipere-Haapsalu-Rohuküla lõigul. Ja kui mingid arvud ka välja
pakutakse, ei ole see kunagi ligilähedaltki 1+00-protsendiline tõde.
Sest kui juba Eesti Raudtee teatab näiteks raudtee ülalpidamiskuludeks 5
miljonit eurot, sama kui hiljem selgub, et see vaid 1,5 miljoni ringis,
siis.... on selge, et selliseid arvamusi usaldada ei saa. Nagu ei saa
ka usaldada valitsuse poolt tehtavaid uurimusi. Põhjus lihtne - lihtsalt
ei jagata teemat.
Teadmiseks üks väike näide ka Rein Riisalu poolt tehtud tasuvusuuringu
kohta - ühe asjana unustati arvestada üritustega seonduvate võimalik
reisijate arv. Loomulikult, igasuguse uuringu tegemiseks on vaja olla
maksimaalselt kursis kõigega, absoluutselt kõigega, mis võivad mõjutada
positiivsel või negatiivsel kujul. Olen oma 30-aastase kogemuse toel
enam-vähem pildi "ette saanud". Vähemalt ma NÄEN asju. Mitte viirastusi.
Ja näen neid asju ehk tõepoolest kõige paremini Eestis. See pole
enesekiitmine. Vaid usungi seda. Sest olen olnud ka enesekriitiline ja
püüdnud ka siin iga kirjutist uuesti ja uuesti mõtetes analüüsida. Nii
pilt aina täiustubki.
Muide, vaatasin FB lehte Taastame Haapsalu raudtee, mille autor on
Riigikogu Haapsalu Raudtee toetusgrupi esimees Lauri Luik. Selle lehe
loomise põhjuseks oli soov "näidata, et raudtee taastamisel on
toetajaid. Eesmärgiks 5000 "laiki". Leht jäi aga mõnesaja toetuslaigi
juures "toppama". Postitasin ühe pildi, kutsudes üles seda lehte
toetama. Lühikese ajaga näitasid head inimesed üles oma toetust ja lehe
eesmärk sai täidetud. Üleskutse pilt sai aga lausa ligi 10 000 laiki!
Nüüd? Lehe autor ei suvatsenud praktiliselt mitte kunagi toetajatega
suhelda ega neile vastata! Nüüdseks on kustutatud lehel nii minu
üleskutse-pilt kui veel sajad postitused-arvamused. Nii palju siis
austusest. Muidugi, ega ma väga imestanudki, kui mingil hetkel selgus,
et mina "liiga teinud". Olen kõhelnud, kas tõesti nii. Aga mida aeg
edasi, seda rohkem olen veendunud, et mu siiski olnud vaid õiglane ja
väljateenitud kriitika. Ja kes ei suuda olla üle teenitud kriitikast,
selle tõsiseltvõetavus kaob lõpuks täielikult. Nagu ka selle valitsuse
oma.
Aga see selleks. See on eelkõige taust, mis tõestab, et selle
valitsusega (RE juhtimisel) on lootus raudtee taastamiseks praktiliselt
kadunud. AS Lääne Raudtee eesmärk oli erarahadega taastada lõik Turbani
tänavu ja kogu raudtee vabariigi 100-ndaks sünnipäevaks. Selleks olnuks
vajalik vähemalt märtsiks anda valitsuse poolt jah-sõna! Ootasin mõttes
aprilli lõpuni ja nüüd, mais, pole enam mingit põhjust olla rõhutatult
vähekriitiline! On aeg mõista, et tõde on valus....
Kuigi jätame alles imeväikese lootusesädeme. Kui ikka RE jt
valitsuserakondade toetus aina väheneb, siis võidakse hakata ka
reaalsuse midagi ära tegema. Vähemalt konkreetselt lubama. Mitte
ähmaseid umbluusid uluma....
Aga läksin teemast natuke kõrvale.
Miks ei ole me saanud lugeda ühtki uuringut, KUI PALJU võiks olla
reisijaid Hiiumaalt, Vormsilt ja ka Saaremaalt, kes võiksid sõita autode
ja busside asemel rongiga? Täpsemalt, kui palju oleks neid, kes jätaks
autoga parvele sõitmata. Ja mitte ainult saartelt, vaid ka vastupidi,
saartele?
Ütlen ette, mitte ühtki täpset numbrit ei saa välja tuua. Nagu
eelnevaltki kirjutasin. Kuid teema mõtisklemiseks on täiesti olemas!
Mitte midagi ei saa öelda ette tuhandel põhjusel. Üldsõnastuses oleks
see, et me ei tea ette isegi seda, mis Eestist saab. Kas me suudame
inimeste emigratsiooni peatada? Kas on loota taas lastebuumi? Kas me
suudame ja eelkõige, tahame, muuta oma maa turismimaaks. Me lihtsalt ei
tea, mismoodi inimesed hakkavad liikuma. Me ei tea, mis saab
autostumisest. Me ei tea, ega püüagi uurida, mida võiks tähendada
väikesed tiiburid + rongid Tallinna, Peterburi, Riiga. Me ei tea, kas
Haapsalu võiks saata tiiburiühenduse Rootsiga. Me ei tea, kas meil saab
olema ühistransport tasuta või vähemalt, kas saab olema perepilet. Sest
valitsusel puudub igasugune visioon. Tõsiseltvõetav visioon.
Aga mõelgem, selle Peep Lillemäe kitseloo valguses. Ja ka teiste lugude
valguses, mis näitavad, et ikka ja jälle on probleemiks üle mere
pääsemine ja ooteajad. Et lennufirmad tahavad lennata saartele. See kõik
tõestab, et sõitjaid on ja mis veel tähtsam, PROBLEEMID on! Ning
sellele, et mitte keegi pole tahtnudki otsida vastust küsimustele, mida
võiks muuta Rohuküla rong!
* Kui paljud hiidlased võiks jätta oma auto Heltermaale?
* Kui paljud hiidlased loobuks teisest autost Rohukülas?
* Kui palju mõjutaks sõitu (tasuta) ühistransport Hiiumaal? Üleüldine perepilet ühistranspordis?
* Kui paljudele mandrilt küllatulijatele tuleksid sugulased-sõbrad-tuttavad Heltermaale autoga vastu?
* Kui palju mõjutaks olukorda rendi(elektri)autode turu käivitumine?
* Kui palju võiks muutuda Hiiumaa majutusturism, sh seminariturism jm?
* Kui palju mängiks rolli puudega inimeste turismi võimaluste paranemine?
* Kui palju võiks rattamatkajaid tulla, kui oleks soodne elektrirataste
rent (mitte ainult sadamas) ja heal tasemel laadimistaristu?
* Kui palju võiks ürituste puhul hakata kasutama tellimusbusse Heltermaalt?
* Kui palju võiks üldse turismiteenuste jm arv kasvada Hiiumaal?
* Kui palju võiks Hiiumaa "kiirkülastuste" arv kasvada, kui Haapsalu
spaade jt külastajad avastaksid hea liiklemisvõimaluse Hiiumaal?
* Kui palju võiks olla neid, kes avastaksid (taas) enda jaoks Hiiumaa?
Ühelegi küsimusele ei saa keegi pakkuda mingit numbrilist katet. Aga
vähemalt võime tõdeda, et kõikide küsimuste puhul on võimalus vastused
teada saada. Aja jooksul. Sest ühe päeva ega isegi aastaga ei selgu
vastused. Inimeste otsused, muuta elustiili, elukohta jpm kestavad läbi
aja. Iga faktor võib neid muuta, ühele või teisele poole. Heast
sõiduplaanist läbimõtlematuseni, valedest otsustest külalislahkuseni
kõiges.
Tänan! Ka ette tänan iga arvamuse eest!
Hiiumaal on hea! Kui mõni veel kahtleb!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar