Monday, September 21, 2015
Vigalamailt päälinna - kumb on parem?
Mõned pildid Vigalamailt ja siis tagasiteele.
Ojapere külaplats. selline pisike ja nunnu.
Ja kuhu siia siis ikkagi teha bussipeatus? Nii, et peatus on üks, mitte
ei pea ümberistumiseks marssima ei tea kui kaugele ja ületama suurt
maanteed? Nii, et samas oleks ka kioskid, joogivesi,
pingid-katusealused- luuamüüjad, maasikapakkujad, rekkade peatuskoht,
info?
Pole ju see kõik oluline mitte ainult reisijatele või "Pargi ja Sõida"
süsteemi kasutajatele ega bussiliikluse majanduslikule kasulikkusele,
vaid oluline ka nendesamadele luuamüüjatele, sest siis on nende läbimüük
ju oluliselt suurem!?
Selliseid bussipeatuseid on terve Eestimaa täis. Aga kuhu siin parkida
auto? Miks ei ole sobivates peatustes tehtud pikemalt kolmandat rida?
Kus on kohad, kus aeglasemad saaks kiirema mööda lasta? Need pole ju
niisama pisiasjad, vaid väga olulised! Vaadake või meedias ilmuvaid
artikleid liiklusest ja õige pea läheb plärlas andmiseks, et näiteks
aeglasemad liiklejad ei lase kiiremaid mööda! Ja võidki seal küsima
jääda, et KUS seda teha, delfitasemel plärajad ei saagi aru, et pigem on
suvalises kohas hoo mahavõtmine ja kõrvale (kuhu?) tõmbamine kordi
ohtlikum, kui natuke aeglasem kulgemine! Eriti talvel muidugi.
Räägitakse 2+1 maanteedest, miks ei võiks tasapisi hakata tegema
mõnekilomeetriseid möödasõiduradu või siis vähemalt
mõnesajameetrilisigi!?
Kus on siin, väga olulises ja samas sobivas kohas aeglustus- ja
kiirendusrada? Võib hakata küsima, et miks peab eraputkaärimehe jaoks
riik midagi tegema, tegelikult on ju NIIKUINII vaja teha, miks siis
mitte sinna, kuhu on see sobivaim?
Hea kui sellinegi võimalus peatumiseks on. Aga see pole see.
Siingi on näha, et mingi võimalus peatumiseks/parkimiseks ju on. Aga
selline poolpidune! Ja kui turismibuss tahaks teha metsapeatust? Mitte
kuskil tanklas peatuda, vaid juts kaunis metsaveeres? Sellised asjad on
samuti olulisemad, kui me arvata oskame. Meie oma loodusega suudame
mõjutada väga paljusid turiste, bussiaknast vaade pole see, mis üks
mõnus peatus ju.
Ei paista ka siin, kõrvalteele pööramise kohas, mingeid lisaradasid.
Kellele need pikivahe ruudukesed tehakse? Autojuhid on pimedad? Või kas
on nagu mobiiliga roolis probleemi puhul, et 29% on loogilise
mõtlemiseta inimesi? Kes arvavad, et piisav pikivahe on ka 20
sentimeetrit? Äkki peaks politsei hakkama trahvima ka siis, kui
ruudukeste piirkonnas selgelt rikutakse eeskirju? Kas ükskord hakatakse
mõtlema?
Veel üks oluliselt suur probleem! Miks on meil (lumisel maal) mindud
kollasepõhjalistelt märkidelt üle valgetele? Oleks aeg minna tagasi
selgelt nähtavamate märkide juurde! Meil pole lihtsalt aimugi, kui palju
jääb kahe silma vahele valgepõhjalisi märke, olgu siis ülesõitude eel
või ükskõik kus. Aga pimedalegi peaks olema selgem, et kollase põhjaga
märgid on igal juhul kordi paremini märgatavad.
Vana-Pääskülas IKKA VEEL ei mahu mitu bussi korralikult ära. Seekord
küll kiitus linnaliini juhile, kes pea kõik väljujad-jooksjad ära
ootas!
On liikluses (igikestvad?) probleemid? Või saab midagi muuta? Muuta neid
asju, millest ammu räägitud, ka Maanteeameti endi inimeste poolt. On
vaid vaja eelkõige tahtmist!
Mõnevõrra üllatavalt populaarseim teema blogis.
ReplyJa mõnevõrra üllatav ka blogi suur külastajate arv Ukrainast!
Tänud kõigile!