Wednesday, December 14, 2016
Ettevaatust, loll roolis!
Sa kergitad oma sõidukiirust kuni 100 km/h ja naudid, kuidas ma möödasõiduks enda sõidukiirust 120km/h arendan. Ma olen ammu tahtnud sinult küsida - teid on küll tohutult palju, kuid ma pöördun täna isiklikult just sinu poole - mis mängud need on sellised? Tõenäoliselt juhtuvadki Eesti teedel need hullud vastasuunavööndis kokkupõrked just sinusuguste tõttu. Ma ei räägi sellest, et sa rikud väga tõsiselt liikluseeskirja. Nagu sa tead, hakkas 2011. aastal kehtima uus seadus, et piirkiirusest aeglasemalt sõitjad peavad taha kogunenud kolonni mööda laskma. Ah sa pole kursis?! Et ei tea, kui suur on kolonn?
Ma ütlen sulle nüüd seda väga selgesti - kolonn on alates kahest autost. Seega - kui sinu selja taga turnib mõödasöidu lootuses kaks autot, siis võta teeserva ja lase mööda. Ah et teed on nii kitsad, et ei saa võtta?
Jama. Teeääred on täis sobivaid taskuid ja bussipeatuseid, sul peab olema ainult tahtmist. Ja vähem tapjainstinkti. Muuga ma ei oska selgitada sinu liiklemismaneere. Meie, kes me täna Tallinna-Tartu maanteel olime sinu selja taga vähemalt kilomeetrise kolonnina, oleksime seaduse järgi pidanud saama sõitma 90 km/h. Aga sina ei lasknud! Sa nautisid oma võimu ja tõenäoliselt pidasid võiduks iga luhtunud möödasõitu. Kui oli lubatud sõita 70 km/h, sõitsid sina 65 km/h. Ja ülejäänut me juba teame.
Uuelt aastalt soovin, et politsei süveneks sinusuguste hingeellu ja päris täpselt välja selgitaks, miks sinusugused seda teevad. Kardan, et see on diagnoosiga määratlev.
Ma soovin sulle head uut aastat lootuses, et sa täna ega ka homme oma tapjamänge maanteele harrastama ei lähe.
Samas mainiksin, et mina pole sellist tüüpi veel kogenud, mistõttu usun, et taolised idioodid teel ei ole väga suur probleem.
Huvitav on jälgida neid esialgseid kolonni moodustajaid.
Tõesti - kolonni moodustumise põhjuseks on üldjuhul "arad juhid", kes ei oska ega suuda teha möödasõitu "oma sõitu" tiksuvast juhist.
Olen kolonnides pidanud tegema möödasõite kuni kümnest autost korraga - ja seda ilma kiirust oluliselt ületamata kuna kolonni kiirus oli kukkunud juba alla 70 km/h.
Palusin siis kõrvalistujal vaadata, kes on kolonni pea moodustavad juhid ja millised on nende autod.
Tulemus oli masendav. Sõiduki roolis istumise asend räägib juhi suutlikusest autot kontrollida peaaegu kõik. Ja kui panna sinna juurde veel kas rohelised vahtralehed või pensionitunnistused on sellega moodustunud juba paras seltskond kokku, kes ei suuda kuidagi näha, mis nad kokku on keeranud.
Kui neid süüdimatult "vastavalt võimetele" sõitjaid on koos rohkem, kui kolm hakkabki nende taha kogunema kolonn.
Teine kategooria on muidugi pahatahtlikud!
Olen kohtunud poisikestega, kes arvasid, et nemad on erilised möödasõidu ässad.
Jõudsin järgi "Golf"ile. Ilusti rahulikult möödusin ilma igasuguste probleemideta.
Siis, kui olin jõudnud umbes 500m kaugusele kiirendati ning sõideti minust väga lähedalt mööda (möödasõidu keelu alas) suure kiiruste vahega - minul spido järgi 100 km/h, Palju neil oli ???.
Selliseid ohtlike möödasõite genereeriti kokku umbes viis, mille puhul paaril korral ka takistati mööda jõudmist ning ka oma rajale tagasi tulemist.
Lõpuks ei aidanud muud, kui võtsin kasutusele oma auto füüsilised eelised ja oluliselt suuremad sõidukogemused.
Järjekordse aeglustamise käigus, kui nad tee keskel üritasid mind aeglustama sundida sõitsin hoopis neile paremale küljele kõrvale ja "tegin tagasi" hoides neid vastassuuna vööndis nende valitud kiirusel. Auto mass ja mootori võimsus võimaldas mängida nendega nende enda mängu. Sedasi õnnestus nad sõita olukorda, mis paljudel võtaks kõhu lahti. Ilmselt ka neil juhtus see sest peale äkkpidurdust jäid nad minust maha ja rohkem tülitama ei tulnud.
Tegemist oli ilmselgelt liiklushuligaanidega. Kahju, et POLITSEILE ei õnnestunud siis helistada kuna kogu selle triangli toimumise aja jooksul lihtsalt ei vastatud kõnele.
Ja kui ka oleks vastatud - ega siis Paide politsei ei oleks tahtnud, viitsinud või suutnud väljakutsele reageerida.
Saatuse irooniana - mõni kuu hiljem toimus samas piirkonnas kolme hukkunuga avarii, mille põhjustaja oli alaealine piiratud juhtimisõigusega juht.
Nüüd endast, oletagem, et ma olen linnaliikluse närvilistest tõmblemistest maanteele saanud, nüüd lülitan püsikiirushoidja mulle sobivale (ja see pole kellegi teise asi, mis näidu ma sinna kerin) kiirusele ja tahan vahelduseks natuke aega rahulikult ühtlases tempos kulgeda. Sellega jõuan ma varem või hiljem kellelegi sappa, kes on seni minust järelikult aeglasemini sõitnud. OK, ütleme, et meie kiiruste vahe pole märkimisväärne, näpin natuke oma püsikiirushoidja miinusnuppu, lasen ka paar km madalamaks. Kui nii saaks, siis poleks mingit probleemi. Aga enamasti ei saa, sest kui mu ees sõitja ei kasuta püsikat, vaid väristab jalga pedaalil, kord vajub 70-ni, siis järsku kimab juba 100-ga ja niiviisi lõputult jõnksutades. Ärgu pangu pahaks, aga mulle selline tõmblemine maanteel ei sobi, lihtsalt ei meeldi, ma lähen tast esimesel võimalusel mööda ja ma ei pea talle selle käigu tegemist üldse põhjendama (nüüd siis saite teada), et jälle rahulikult oma algset ühtlast tempot saaks edasi hoida. Võib-olla lubatust veidi kiiremini, võib-olla aeglasemalt, see on ainult minu ja mitte kellegi teise asi (peale kiiruskaamerate ja vormikandjate).
Minu taha ei teki IIALGI ühtegi rongipoega, kiirem saab alati hoogu maha võtmata minust mööda, selleks tõmban ma natuke serva poole, vajadusel lasen ka tema möödasõidu lihtsustamiseks veidi kiirust alla ja seejärel saame kumbki omas tempos rahulikult edasi lasta.
Ma üldse ei saa aru, miks elementaarsest viisakusest iga jumala kord selline ristisõda üles keritakse. Aga matsid jäävad matsideks, siin mingi jutt vaevalt aitab, nagu vastu tuult laskmine. Kõik algab kodusest kasvatusest, kes põeb alaväärsuskompleksi, keda on lapsepõlves kiusatud ja on nüüd kogu maailma peale vihane, saades sellisest tagasi tegemisest oma rahulduse vms
Näe, mõni loll oskab ka viisakamalt kirjutada. Kuid lolliks jääb ikkagi, sest "kiirema peab alati mööda laskma" jm sellised kommentaarid! Kui ikka aru ei saa, siis pole vist lootustki.....
Asi nii, et me kõik peame maanteele ära mahtuma ja me kõik oleme väga erinevad ja loomulikult on meie kõigi arvamus just see kõige-kõige õigem, eksole.
Võtaks omad maanteedel veeretud aastad kokku nii:
1. Kui sul pole plaanis eesolevast mööda sõita, palun hoia pikivahet. Korralikku pikivahet, mitte parkla oma. Sellist, et ka kõige tudisevama käega noor algaja neiu julgeks tagasi reastuda pärast seda, kui tal kiirendusest käed erutusest värisevad.
2. Hoia kiirust! Vali sobiv keskmine sõidukiirus ja hoia seda, olgu see või 76 km/h. Saavad teised sinust mööda ja on endal rahulikum, pole vaja hakata sirgel kiirendama, vastusõitjate lähenedes pidurdama jne tühja tõmblema.
On hea sõiduoskuse üks märke, kui saad maanteel hakkama piduripedaali kasutamata, osates liikluses ette näha ja arvestada erinevaid kiiruspiiranguid ja olukordi. Nii ütles omal ajal minu sõiduõpetaja.
Aitäh!
Ei saa probleemist aru sest igaüks kes sooritab praktikas sellise kiirusega liikuvast autost möödasõidu on automaatselt õigusrikkauja
Millest jutt? Autori koht on kinnimajas
Thursday, December 15, 2016
Aitäh, Kaido Zimmermann!
Üldiselt ongi tulemuseks taas see, et vastuväiteid ei saa tõsiselt võtta, sest omal on sihik paigast ära! Kahju! Aastaid vaidlemist ja oluliste asjade ärategemist sõditakse ikka veel vale asja (kiirraudtee) vastu, mis on tubli tegevus, kuid ka vale asja (kalli ja keskkonnavaenuliku raudtee Tartusse ehitamise) poolt. Ehk siis sisuliselt on Humal jt riigiga "ühes paadis"!
3 comments:
- AnonymousDecember 15, 2016 at 1:49 PM
See funktsionaalne lugemisoskus on Eestimaal jätkuvalt probleemiks.
ReplyDelete
Kaido Zimmermann tõestas selles artiklis kenasti faktidele tuginedes ära, et otseteed kulgevale Rail Balticule pole alternatiivi. Kuidas suutsid Sina sealt välja lugeda, et tegu on regionaalraudteega ja et kiirraudteed vaja ei ole, see jääb mõistatuseks. Tõenäoliselt on see põhjustatud väga elavast fantaasiast. Muide, suhtlusmeedias tuleb mul või Ülol või kellelgi teisel väga sageli asju uuesti ja uuesti kommenteerida ja selgitada. Et Ülo väga lihtsalt ühe selgituse just feissaris kirja pani, siis kopeerin selle ka postituste juurde.
Tõsi, minu jaoks on need sõidud Riiga ja Vilniusesse 10-30 minutit pikemad, sest eeldan ka mõningaid lisapeatusi kaugrongidele, nagu Märjamaa (kui kulgeb VB kõrval), Häädemeeste, Salacsgriva (+ veel mõni peatus Lätis) jne. Ja ikkagi oleks selline rongiliiklus kordades parem kui miski muu, eeldusel, et sõiduplaan on TASEMEL!
Ülo Mälgand: Ma ei viitsi kummaliste ja emotsioonidel põhinevate postulaatide üle vaidlema hakata. Toon vaid mõned numbrid, mis räägivad enda eest. Tallinnast Riiga sõidab buss täna 4.20. Ükskõik, mitu rada sinnapoole kulgeks, oleks pool aastast sõiduaeg ikka 4.20, sest kiiruspiirangud meie kliimavööndis maanteel enamat ei võimalda. Lennukiga kestab lend 50 minutit, kuid lisame siia lennujaama ja linnasüdame vahel liikumise ning reisile registreerumise/lennujaamas passimise aja + ummikud teatud kellaaegadel linnasüdame ja lennujaama vahel liiklemisel. Nii lühikese distantsi puhul on lennuk igal juhul suhteliselt kehv lahendus ja elu näitab, et lennuliikluse tihenedes kolitakse lennujaamu linnadest eemale. Ka Tallinna lennujaama hakkab see oht peagi ähvardama, kuna 4 maandusmiskoridori kulgeb otse üle kesklinna. Lennufirmasid sellised lühidistantsid eriti ei huvitagi, ikka rohkem pikemad vahemaad. Kui RB ehitada olemasoleva Pärnu suunalise koridori baasil tavaraudteena kuni 160 km/h (ca 330 km. distants) tähendaks see, et Tallinnast saab Riiga 2 tunni ja 40 minutiga. Veelgi rohkem muutub olukord rongi kasuks distantsil Tallinn-Vilnius/Kaunas, kus rong kataks vahemaa 4 tunni ja 20 minutiga. S.t. et rong jõuab Tallinnast Vilniusesse sama ajaga, mis Buss Tallinnast Riiga. Vahe on üüratu. See kõik tähendab seda, et liikumine Balti linnade vahel tiheneb oluliselt, sest Euroopa senine kogemus näitab - kui on kiire ja mugav ühendus (aga rong on alati mugavam kui buss ja autoga võrreldes "käed vabad"), siis seda hakatakse kasutama. Täna selline ühendus puudub, järelikult puudub ka tahtmine kasutada.