Friday, September 2, 2016
Saue + KIK - Eesti häbiplekk!
KOHUTAV!!!
Mitte see, et parkla ja rattahoidla ehitati. Vaid see, et seda tehti
jälle liiklejaid ehk inimesi räigelt ohtu seades! Ma ei tea, kuidas
saavad oma kohal töötada ametnikud, kes ei saa aru näiteks riigi
(Maanteeameti) soovist püüelda sinnapoole, et liikluses oleks vähem
õnnetusi? Veel olulisem, ei oleks hukkunuid!? Hullem veel, need
ametnikud ei saa asjadest aru ka siis, kui korduvalt, piltidega
illustreeritult, selgitad, kus on vead ja kuidas peab asju tegema? Kui
ei saa aru, siis ei saa ju ka oma tööd teha? Mitte ainult hästi, vaid
üldse ei saa! Siis peaks olema vähemalt võime aru saada ettepanekutest!
Või nõuab see palgataõusu, sest praeguse eest pole mõtlemine töölepingus
sees?
Muide, ülekäigu märgid puuduvad!
Lähedal luuakse Vanamõisa Vabaõhukeskust. Kuigi seal olemas praegu juba
karavani peatuskohad, siis see ei tähenda, et karavanituristid mujal ei
võiks peatuda!?
Parklat juba kasutatakse ja oli ka rattahoidlas ratas.
Projekti käigus rajati 39-kohaline autoparkla ja 20-kohaline jalgrattaparkla koos külgneva kergliiklus- ja juurdepääsuteedega. Mõlemad parklad on turvatud reaalajas jälgitavate ja salvestavate kõrglahutusvõimega kaameratega.
Jalgrattaparklas on muuhulgas viis innovatiivset nutilahendusega kohta, mida saab kasutada tasuta numbrile helistades.
„Vajadus uue ja suurema pargi ja reisi parkla järele on juba ammu olnud, kuna vanem parkla on pidevalt nö üleautostatud ning linna ja ümbruskonna vallarahvas hakkas juba kasutama kõrvalolevat kaupluse parklat. Ääretult head meelt pakub teadmine, et inimesed on hakanud mõtlema ratsionaalselt ja samas keskkonnasõbralikult,“ ütles Saue linnapea Harry Pajundi.
Tee-, üldehitus- ja elektritööd tegi Verston Ehitus OÜ, jalgrattaparkla ehitas ja valvesüsteemi paigaldas Bikeep OÜ. Omanikujärelevalvet teostas SKP Ehitus- ja Õigusbüroo OÜ.
Lisaks on plaanis projekti raames paigaldada veel kaks rongiliikluse reaalaja infotahvlit: üks perroonile ja teine endise raudteejaama juurde viiva asfalteeritud teelõigu lõppu.
Taustainfo.
KIKile laekus raudteepeatuste ühendamiseks teiste kohalike transpordiliikidega 44 toetustaotlust kogusummas ligi 19 miljonit eurot. Toetust said taotleda kohalikud omavalitsused, mida läbib raudtee.
Kokku suunab KIK rongipeatuste ühendamisse teiste transpordiliikidega ligi 13 miljonit eurot, millele lisandub valdade omaosalus. Toetusraha jaotus 30 projekti vahel, mida näeb SIIT. Valdav osa projektidest viiakse ellu juba 2016. aastal. Kõik projektid peavad olema valmis aga hiljemalt 2023. aastaks.
Toetus on mõeldud raudteepeatuse lähedal asuvate kergliiklus- ja juurdepääsuteede, auto- ja jalgrattaparklate ning bussipeatuste ehitamiseks või remontimiseks. Samuti reisijate teenindamiseks ettenähtud raudteepeatuse hoone rekonstrueerimiseks ning peatustesse reaalajas liiklusgraafikuid kuvavate infotahvlite paigaldamiseks.
Toetusmeetme töötas välja Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Tõepoolest, oligi avatud!
Kes aga otsustas, et meil ei liigu (rattahoidlates) välismaalasi? Või
näeb keeleseadus ette, et nemad peavad mõistma eesti keelt? Või
helistama infotelefonile, et saada "innovatiivsuse" kohta infot?
Ühte asja tahaks veel teada. Kus on rattahoidlas elektrirataste
laadimiskohad? Nagu ka elektrisaamise võimalus karavanituristidele ja
teistele? Muidugi on parkla kui sellise ehitamine igati tänuväärt
ettevõtmine ja selle tehtu eest peab tegijaid ka kiitma! Hoolimata
sellest, et tehtu on "puudulik".
Uudisloos on lisaks üks asi, mis osaliselt tekitab positiivset tunnet,
teistpidi negatiivset. Plaanitakse paigaldada kaks reaalaja infotablood.
Ühe asukoht, "endise raudteejaama" juures, on hea. Kuigi see ei olnud
mitte endine raudteejaam, vaid jaamahoone! Küll aga paneb õlgu kehitama
infotabloo paigaldamine perroonile. Kas plaanitakse rongidel teha
pikemaid peatusi, et rongireisijad saaks peatustes astuda perroonile,
tutvuda infoga ja siis edasi sõita? Infotabloosid võiks Sauel tõesti
olla kaks, üks neist siis Tallinna poolses otsas, teine aga mitte
perroonil, vaid kas siis ülekäigu lähedal teises otsas! See vajab veel
täpsustamist. Peaasi, et JÄLLE ei kulutataks suuri rahasid lollustele!
Info peab olema nähtav mitte ühele-kahele grupile vaid võimalikult
paljudele. Nii rongi- kui bussisõitjatele, ülekäiku pidi raudteed
ületavatele ja tööle, kooli, poodi jm suundujatele.
Asja hulleim külg on aga siin. Rattahoidla ehitati eelkõige rongipeatust
silmas pidades. Kas projekteerijad unustasid projektile märkida, kus
raudtee ja perroon asuvad?
Rattur peab rongile jõudmiseks ületama kaks korda SÕIDUTEED, mis on
igati potentsiaalne oht. Eriti kiirustamise puhul. Vähe sellest, rattur,
kes tuleb Tallinna suunast mööda kergliiklusteed, peab seda tegema NELI
KORDA! Arvata võib, et nende hulgas on ka rohkearvuliselt lapsi. Kuidas
saavad ametnikud teha nende liiklemise võimalikult ohtlikuks?
(Muide, pildil veel üks "aegunud" asi! Kanalisatsiooniluuk teel, mitte
teelt kõrvale viidud. Ka siin on selge õppimisvõimetus! Sest teema ei
ole uus ja kaasaegsemast lähenemisest on ennegi räägitud.).
Kas tõesti ei olnud ühtegi muud, ohutumat võimalust?
Võin öelda ausalt ja otse: nendest asjaoludest olen korduvalt
informeerinud ametnikke, KIK-st valla-, linna- ja maavalitsusteni, Eesti
Raudteest ei tea kelleni veel! Ning selgitanud KORDUVALT, kus ja miks
just nii, peaks asuma rattahoidla, olema infotablood, joogivee võimalus,
rekkameestele lausa pesemisvõimalus! Teen seda siis veel korra. Ja
kummardan Raul Vibo ees, kes lubas teha taotluse ehitise ohtlikuks
tunnistamiseks ning nõuda selle (rattahoidla) viimist selle jaoks
sobivasse asukohta! Ühinen nõudmisega ja üksiti teavitan sellest ka
teisi ametnikke, kes tegelevad sarnaste lahendustega kõikides
ühispeatustes.
Oli ka väike positiivne üllatus - ülekäigu ees on torutõke "tagasi ilmunud"!
Kuigi selle lahendus on jällegi poolik ja samuti ohtlik.
Nagu siitki näha, siis sageli lähenetakse ülekäigule diagonaalis ja see on eriti ohtlik seetõttu, et turu kõrval on asfaldiriba kitsas, pigem hakatakse vaatama, et sealt käkaskaela kõrvale ei lenda, mitte vasakult, maa poolt lähenevat rongi. Miks siis võimaldatakse nii sõita?
Kuigi selle lahendus on jällegi poolik ja samuti ohtlik.
Nagu siitki näha, siis sageli lähenetakse ülekäigule diagonaalis ja see on eriti ohtlik seetõttu, et turu kõrval on asfaldiriba kitsas, pigem hakatakse vaatama, et sealt käkaskaela kõrvale ei lenda, mitte vasakult, maa poolt lähenevat rongi. Miks siis võimaldatakse nii sõita?
Muide, ma pole kindel, et torust saab lahedalt mööda kaksikute vankri
või ratastooliga. Seda enam, et ratastoole võib juurde tulla, kui
asjaomased ametnikud asju ümber ei tee....
Üks võimalus rattahoidlale on siin haljasalal, mis asub perrooni Keila-poolses otsas.
Parem asukoht on aga hoopis siin, kas siis puude varjus või siinpoolt
jalgteed oleval platsil. Peamine eelis teise otsa hoidla ees on
bussipeatuse olemasolu, seda enam, et infotabloo peaks andma infot ka
busside kohta.
Olulisi nüansse on veel ja rohkem kui üks.
Kes ei ole rongipeatustes käinud, siis piltidel on näha perroonil
"libresse-tiivakesed". Need, mille otstarve on pea mõttetu. Kaitse
ilmastiku eest on minimaalne. Seega, vaja on mingitki ootekoda! Olen
sadu kordi selgitanud siin ja ka kirjavahetustes, et see võimaldab ühe
asjaga ära teha mitu vajalikku ja kasulikku asja. Näiteks teha siia
rattahoidla, koos katusealuse (mitte sellise plastmassjullaga) ja
infostendide ning -reaalajatablooga (mis ühtse katusealuse puhul oleks
samuti ilmastikumõjude eest kaitstud). Inimene saab halva ilma puhul
varjuda (ja istuda) samas ootekojas. On see halb? Kõik ühes kohas
tähendab seda, et inimene ei pea sarnaselt Türile, Aegviidule jpt
kohtadele tegema pikka rännakut ühelt "objektilt" teisele. Ja
riik/KOV/ettevõte ei pea paigaldama iga objekti juurde uusi kaameraid!
Ega vedama iga "ojekti" juurde elektrit. See kõik on nii elementaarne,
et peaks olema arusaadav kui mitte iseenesest, siis vähemalt peale
esimest selgitust! Või kui ikka jääb midagi arusaamatuks, siis tuletan
meelde, et olena alati pakkunud abi, valmis selgitama ja seda täiesti
tasuta!
Milles on probleem?
Üks inimene ütles, et teda ajab selline asi nutma. Mind, kes ma olen
mingil määral küll emotsionaalne, aga harva vihastan, hakkab see kõik
kohati juba raevu ajama! Kuula ideid, mida pakutakse ja mitte ainult ära
kuula, vaid ka süvene! Kui idee tundub asjalik, võta ühendust ja küsi!
Kutsu kohale!
Meil on aeg luua üleriiklik kodanikuühiskonna ekspertgrupp. ja vajadusel
kutsudagi nad kohal, arutada asju nendega ning põhjendada igakordselt,
miks üks või teine ettepanek ei sobi! Kui vastuväited ei ole
adekvaatselt argumenteeritud, tulebki projekt ümber teha!
Et aga kui juba Sauele sattusin, siis vaatasin ka natuke rohkem ringi.
Siit sain ma NII VÕRRATU pasteedi osta, et sellest ei ole juba praegu kriimugi alles! Ka suitsuvorst oli väga hea!
Küll aga polnud siin midagi erilist. Kusjuures ma ei tea, miks praegu
peaks mingist turuletist müüdama Poola õunu? Kahju oli muidugi sellest,
et siin TURUL, polnud ühtegi turumüüjat selle leti kõrval. Miks asi ei
toimi? Ka eelpoolmainitud müüja oma tehnikaga oli teises kohas (üks
põhjus selles, et siin ei saa elektrit). Siinkohal tuletan meelde, et
olen rääkinud vajadusest parklate puhul kasutada elektrit. Taas, ei
mingit huvi ametnikel? Ka uue parkla juures seda võimalust ei paistnud
olevat. Aga mis siis kui teile saabub külaine? karavaniturist? Miks tema
ei võiks saada inimliku kohtlemise osaliseks?
Nagu mainisin, siis rattahoidla koos juurdekuuluvaga saaks teha lagedale
platsile või puude alla. Puude all on muidugi keerulisem, kuid mõnusam.
Kas tuleb puid maha võtta? Kuigi oleks kahju, siis ehk tulebki. Ja
mitte ainult ehitamise tõttu, vaid ka selle tõttu, et siinsed kõrged
puud võivad langeda liinidele ja raudteele. Seega ükskord tuleb need
nagunii maha võtta. Osaliselt. Selle asemele aga saaks istutada
keskmisekasvulised puud, kohati isegi õuna- ja kirsipuud. Miks meil ei
võiks miski olla ilus nagu Jaapanis?
Raudteeseened vist.....
Saue on koht, kus reisijaid on ääretult palju!
Kui aga keegi kahtleb sõidutee ohtlikkuses, siis mõelge autojuhile, kes
eirab parema käe reeglit, ei peatu ülekäigu ees ja samal ajal räägib
roolis veel mobiiltelefoniga. Te mõelge veel....
Aga loodan, et lähima paari kuu jooksul viiakse rattahoidla Sauel sinna, kus vaja. Koostööd ootan muidugi ka.
Eestis juhtub harva, kui kodanikuühiskonnas on tõsiseid tegijaid. Näis, kas MKM-is, TJA-s ja mujal ka on tegijaid?
Asi on naljast kaugel. See on lakmus! Sest ohtlikke rajatisi peab vähemaks jääma, mitte juurde tulema!
*********************************
7. sept. 16.
Andres Laisk Neeme, pea nüüd tulistamisega hoogu Ma
saan aru, et mis kord kirja saanud peab maailmale teatavaks saama, nui
neljaks. Ükspäev püüdsin su postitusi tõepoolest põhjalikult lugeda su
järjekordse meili peale ja siis mõtlesin et kirjutan sulle ja avaldan
lihtsalt arvamust sinu kirjutiste kliendisõbralikkuse kohta. Liiga palju
korraga, liiga segane ja liiga absolutiseeriv minu jaoks. Tulemusena
raske seda iva kätte saada ja samastuda. Kõige elementaarsem
tootedisain, selle reeglid kehtivad ka siin, kui Rauli sõnu kasutada. Ja
see on tõepoolest mõeldud sõbraliku nõuandena püüdes kaasa aidata, et
su sõnum edaspidi paremini kohale jõuaks. Kui omavalitsus tellib kuskilt
projekti, siis ta ju eeldab, et ka seal projekteerijad mõtlevad ja
sageli mõtlevadki. Ja kui siis keegi sõidab sisse suhteliselt
kompromissitult, et kõik on valesti ja tegelikult olen mina liivimaa
parim projeteerija, siis see võib ka paremates perekondades tõrke
kaasamõtlemises tekitada. Ja nii võivadki head mõtted kaduma minna.
Millest loomulikult oleks kahju.
Olen vabanduse võlgu neile, kes põhjusega ennast ehk puudutatuna
tunnevad või tundsid. Selles suhtes olen tänulik, et Andres Laisk just
nii õiglaselt kirjutas.
Selgitan asjade käiku. Olen praktiliselt kõigega tegelenud omast vabast
ajast, sest soovin, et asjad oleks inimestele parimal võimalikul moel
tehtud ja ühtlasi ka säästetud (riigi, EL-i jt) raha. Kuigi ise olen
kulutanud selleks tuhandeid tunde oma aega ja ka isiklikku raha.
Kui aga kirjutan pidevalt, edastan neid ettepanekuid jms, siis väga
sageli jäetakse vastamata. Jah, ehk on teistelgi AEGA vähe ja ei jõuta
kõigile vastata. Samas pole mu ettepanekud laest võetud, vaid sügava ja
pikaaegse analüüsi tulemus. Seega on vastamata jätmine, kõige esimese ja
loomuliku asjana, vihje millelegi. Näiteks ükskõiksusele või
laiskusele. Saadan siis ettepanekuid uuesti ja uuesti. Kui lõpuks jõuab
aga asi tegemiseni ja ikka tehakse miski ääretult valel moel, siis
sorri, ma olen hoiatanud. Ametnik või keegi teine saab minu kirjutises
sellise tegevuse (tegevusetuse, hoolimatuse) eest ja nii jääb! Sest ta
saab ASJA EEST!
Saue ja paljude teiste kohtade puhul on selge, et asjad, mis võinuks
teha KOHE, tuleb kunagi ikka teha ja siis läheb see maksma vaat et kordi
rohkem. Minu ja meie kõigi raha. Millest saanuks aga teha hoopis uusi
asju ja uues kohas!
Kui aga konkreetselt sauest rääkida, siis see rattahoidla TULEB ÜMBER
VIIA ja seda asja ma pooleli ei jäta. Õnneks on Raul Vibo väga
asjalikult ja konkreetselt selle ka selgeks teinud, nii et,
vutt-vutt-vutt oma vigu parandama!!!
Andres Laisk - suur tänu selle märkuse eest!
Raido Ingerainen Neeme,
ega ainult ratturid rongile lähe. Nüüd jäid ise karpi mõtlema,
autoinimesed pargivad ka autod ja lähevad rongile. Seepärast on ratta ja
autoparkla koos. Laagris on autode uputus rongijaama parklas.
Tänan ka Raidot! Hea meelega lisan ka selle olulise märkuse siia. Siit
selgubki, et vahel saadakse asjadest valesti aru. Rattahoidla on tehtud
just rongile minejate jaoks. Ja see, et autosõitjad KA rongile lähevad,
ei pea veel parkla ja hoidla mitte mingil moel koos olema. Sest rongile
lähevad ka bussisõitjad, aga bussipeatuse juurde ei hakka ju ERALDI
hoidlat tegema?
**********************
Põikasin uuesti sauele. Ennäe, isegi poolenisti vastu päikest on näha,
kus on ülekäik, rattad ja rongid. Kuidas küll mõni teine ei näe?
Viskasin ka pilgu peale mõlemale parklale.
Parklad on, autod on, isegi karavnituriste liigub (nagu ka lähedal
olevas Vanamõisa Vabaajakeskuses). Üheski parklas aga keegi voolu ei
saa. Miks? Või on see vaid minu kiiks?
Ohei, kuuldavasti olla SAKUS tehtud uus parkla Konsumi juures,
kohalkäivad erinevate toodete müüjad ootavad vist aastajagu juba, millal
saab lubatud voolu. Sest euronõuded on, külmikud peavad töötama jne,
aga mitte midagi ei võimaldata. Nii ka siin, voolu vaata ise kust saad!
Aga küsimus Saku asjameestele, miks kuskil suudetakse aastaga
pilvelõhkuja valmis ehitada, aga teisal ei saada mõnda pistikutki
paigaldatud?
Nii et ei ole asi minu kiiksus, asi on loomulikus protsessis!
Mmmmmm, OÜ Latikas vikerforell ja lest marinaadis, imemaitsvad ja hea
hinnaga "oma" pirukad ja palju muud head! Ka peipsi sibulat ja
küüslauku, värsket liha (hea, et ikka elekter on, eraomanikult, muidu
sauekad seda kõike ei saaks....), suitsuvorste jm. Saan ise lisaks
imeheadele asjadele ka aimu, et minu nõudmised erinevate asjade puhul on
ikka ja jälle õiged! Saaks sellest ka ametnikud aru, oleks see riik
tõesti selline, kust jalga nii kergesti ei lastaks!
Mõnus vaade! ja isegi pinke leidub, mis ka ääretult oluline! Kas ka kaugemal ja kui palju, seda ma ei tea....
Kuidas edasi? Millal asjaomased rattahoidla ümber toimetavad?
**********************************
22. 09. 16
FB -Erik Tukmann.
Selle
rattaparklal (kui ta on jaamas ainus) üks ohuriske tõstev omadus on, et
sunnib teistest suundadest tulevaid rattureid mitmeid kordi rattaga
raudteed ületama + veel vähemalt 2-4 korda tiheda liiklusega autoteed
ületama. Selle roosa ratta ja rattakiivri
omaniku ema on kindlasti teinud õige valiku, kui ei luba ratast
rattaparklasse viia. Ega Sauel ei jää muud üle kui rattahoiukohti juurde
teha koos ER-ga ja soovitavalt võimalikult perroonile lähedale.
Anna
minna. Kuigi selles osas, et kõik halvasti või valesti pole nõus. Selle
projektiga (või üheaegselt sellega teisest allikast) tekkis Tõkke
tänava veerde rada millest olen pikalt puudust tundnud. On sinnapoole
sageli asja aga seda kurvi nii jala kui rattaga
oli ilma kõnniteeta päris nõme läbida. Sealtpoolt tulijatele ja
sinnapoole minejatele on ju parkla (auto osa kindlasti) väga heas kohas.
Autode koht ei ole kindlasti otse perrooni veeres ega haljasalade kukil
või asemel. Lihtsalt tuleb rattahoiukohti (katusega) juurde teha ja
ohukohad likvideerida. Pealegi ega siis rattahoiukohad sobi ainult
rongijaamadesse. Rootsis Vallentunas olid ka bussipeatused juba ammusest
(foto 2009) rattahoiukohtadega varustatud. Muuseas mõned meetrid eemal
dubleerituna katusega mõlemal pool raudteed igal kergtee otsal. Autod
aga juba kaugemal põõsaste taga.
Sama
jaam vaatega perroonilt teisele poole. Ratturid panevad ratta katuse
alla ja lähevad siis üle raudtee minimaalset vahemaad läbides
perroonile. Fotolt on näha, et kasvanud rataste hulga prognoosiga
(ehitatakse infrastruktuurile osi juurde ja enamasti tuleb kasutajaid
mingi aja jooksul 30-40% juurde. Hollandlased vähemalt teatud juhtudel
arvestavad sellise kasvuga) pole ka rootsis ideaalselt hakkama saadud
***********************************************************
Sunday, September 11, 2016
Kehras konverentsil
Eks vahel ole vaja ka aega viita!
Aegviidu rongis oli aga meeldivalt palju sõitjaid. Suur osa neist
välismaa tudengeid, kes sõitsid Aegviitu seenele! Väga huvitav, kuidas
neil läks?
Kuskil oli aga ka rattaüritus, nii et taas oli rattaid päris palju. Mingit erirongi (DR) aga näha ei olnud!?
Kehra. Toimus kohaliku MTÜ poolt korraldatud konverents raudtee
teemadel. Ettekanded olid ülihead (vaid majandusest ja numbritest oli
kuivavõitu)! Ja kuigi need kestsid 45 minutit, jäid need isegi liiga
lühikeseks. Näiteks keskkonnaga seonduv oli äärmiselt põnev! Ja igast
ettekandest oli palju kõrva taha panna.
Jaam on väljastpoolt päris kobe, seestpoolt aga vajab kõvasti tegemist. Puhvet oli siiski super!
Vahepeal aga käisin väljas suitsutundi pidamas ja vaatasin ringi. Hea,
et Kehraski tegeletakse olude parandamisega. Samas aga küsiksin, miks
peab suured rahad kulutama bussiootepaviljonile, samal ajal kui jaama
tahetakse teha ootesaali? Ning järjekordselt saab siis olema kaks asja
omaette, ning pole lootust ka ühisele infole?
Üllatav oli aga, et olemas WC-d!
Mingid rongivagunid lähevad kuhugi!
Küll oli aga hea tunne saada mitmel korral kinnitust oma ideede
õigsusele. Sellisena peaks meil kulgema VB ja RB. Paraku, kellegi
rahakott vajab täitmist ja kõik tehakse risti vastupidi õigetele
variantidele.
Peale konverentsi suundusime väikesele lõunale.
Väike peatus Silvi Vraidi pingi juures.
Meie ametnikele oleks selliseid koolitusi vaja. Tase on ikka kohati äärmiselt nõrk! Suurimad tänud, Anne Oruaas jt!
*****************************************************************
Monday, September 12, 2016
Aegviidu matkarada 3.
Ennäe, Aegviidus rattahoidla ka valmis! Pani imestama, et isegi seekord
on kaks asja ühes kohas, s.o. siis hoidla ja istepingid! Tõsi küll, ei
mingit katusealust matkajatele ega rongiootajatele. Mis edasi?
2012.
2016.
Kuigi eelistasin, et rattahoidla oleks parkla juures, siis teatud mõttes
siin pole ka paha. Vaiksem, vähem müra ja autode heitgaase. Kuid taas
tekivad küsimused ja ei mõista mina, miks tahetakse ikka ka tulevikus
iga asja jaoks oma hange teha? Nagu ka ei mõista, miks selle raames ei
suudetud infot ühte kohta koondada? Kas tõesti ei suutnud taas koostööd
teha MKM, Eesti Raudtee, KIK, vallavalitsus, Maanteeamet? On soov
lihtsalt euroraha ära kulutada?
Juba külastajadki kohal. Muide, Aegviidu popp koht ja võiks olla kordi
popim. Hommikul sõitis Aegviitu suur grupp välismaa studente, seenele.
(Eile, 13. 09, muide, sõitis Aegviitu mitusada kooliõpilast, seega mul
jällegi õigus - paaril vanal nostalgiarongil oleks vägagi mõtet
erireiside tarbeks!).
Mida aga taas ei mõisteta, on sõiduplaan! Vähemalt osadel Taru
kiirrongidel tuleb sisse viia Aegviidu peatus, just neil, millele saab
Aegviidus ümber istuda eesõitvast piimarongist ja tagasisuunas siis
vastupidi. Seda enam, et "kiirelt ja mugavalt kohale" ei kehti vaid.
suuremate linnade vahel sõitmiseks, vaid ka populaarsesse puhkepiirkonda
pääsemiseks. Millal ükskord hakatakse aru saama? Seni seda kuidagi ei
paista!
Mis siis Aegviidus valesti?
Mitte ükski infotahvel pole jõudnud parkla juurde. Kas loodetakse, et 10
aasta pärast saab uued KIK-i rahad? Igatahes "matkarada" toimib
endiselt!
Ootekoda koos kogu infoga peaks olema siin. Mitu reaalaja infotahvlit
Aegviitu plaanitakse? Sauele kaks, Aegviitu kolm? Siia saanuks koos
rattahoidla katusealusega teha ka uue ootekoja. Uue selles mõttes, et
praegune bussiootekoda lagunemas ja sellest ei piisa. Siia, parkla
Nelijärve-poolsesse otsa peaks tiooma üle ka Tallinna-suuna
bussipeatuse. See asub nüüd hoopis kaugel ja siiatoomine tähendakski, et
saaks ühe ootekoja teha nii bussi- kui rongiootajatele, matkajatest
rääkimata. Miks seda seekord ei tehtud? Kas üks puidust ootekoda ja
tükike asfalti käis üle jõu?
Kui aga kaasaks mõne puidufirma? Koostöös töötaks välja ootekoja
lahenduse koos infostendide ja muuga ning lubaks ettevõttel ennast selle
ootekoja seintel reklaamida?
Või on äkki see "reaalaja infotabloo"? Paraku ma ei saanudki infot, kas
ja millal saab siit bussiga Nelijärvele. Kas tõesti arvatakse, et see
kleeps on nüüd jätkusuutlik bussitransport?
Infostende leidus ka nurga taga!
Rongid aga õnneks vuravad....
Isegi Nelijärvel on sõitjaid, kuigi võiks olla kordi rohkem! Piisava mõtlemisvõime juures!
Tulge puhkama Aegviitu, Nelijärvele, Kõrvemaale. Rongiga!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar