Blogiarhiiv

Pühapäev, 24. oktoober 2021

Bussifirmade ükskõiksus. Aug 2013

 

Tuesday, August 6, 2013

Bussifirmade ükskõiksus.

Seda artiklit tasub analüüsida!


http://www.tarbija24.ee/1322674/bussifirmad-tombavad-liinivorku-koomale

Hiljuti teatas Sebe, et 1. augustist lõpetavad tegevuse Tallinna-Paide-Koeru-Jõgeva, Tartu-Tabivere-Palamuse-Jõgeva ja Tallinna-Jõhvi bussiliin. Lisaks neile lõpetavad 1. septembrist tegevuse Pärnu-Paide-Rakvere ja Võru-Valga-Pärnu bussiliin.

Ei jõua kõike jälgida, kuid peaks vaatama kui palju on busse näit Pärnu- Rakvere liinil. Vaatasin, väga vähe. Kui isegi nende puhul ei jätkus sõitjaid, siis on midagi mäda! See vajaks muidugi põhjalikumat analüüsi,kuid esialgu torkas silmaüks puudus. Vähegi väiksemates peatustes võib olla probleemiks see, et buss peatub seal liiga vähe kordi päevas. Isegi kõige väiksemas külas on kaks korda päevas peatuv buss liig vähe, rääkimata suuremates kohtades. Võimalus valida sõiduaegu on oluline kõigile.
Ja sama probleem ju kohati ka rongiliikluses. Nii ei suuda Edewlaraudtee siiani taibata, et sellises suures kohas nagu Rakke, peaks vähemalt reedel ja pühapäevalpeatuma ka mõni kiirrong. Ei ole ju normaalne kui sinna saab reedel viimati Tallinnast kella kahe ajal...

Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhtiveksperdi Aini Proosi sõnul näitasid bussifirmade kogutud sõitjate arvu ja piletitulu andmed nende liinide puhul, kus uut konkurssi ei korraldatud, et liini majanduslikult tasuv teenindamine ei ole võimalik, mistõttu pole ka sõidunõudlus kommertsliini käigushoidmiseks piisav.

Iga bussifirma võib väga edukalt manipuleerida statistikaga!

Maanteeamet korraldas konkursi kuuele liinile. Vedajat ei leitud neist neljale: Pärnu-Tallinn, Tallinn-Pärnu, Jõgeva-Tartu ja Tallinn-Paide-Koeru-Jõgeva. Neid liine kasutanud inimestel tuleb nüüd otsida ümberistumisvõimalusi või teisi liine, mis väljuvad teistel kellaaegadel.

Pärnu liinile pole huvilisi??? Midagi on rohkem kui mäda!?!?

Kommentaar
Rein Lätt
majandus- ja kommunikatsiooni­ministeeriumi teede ja raudtee osakonna nõunik
Uus ühistranspordiseadus peaks tekitama võimaluse pakkuda praegustele vedajatele konkurentsi kaugliiniveol. See tähendab, et tahetakse luua võimalus konkurentsi suurenemiseks. Kas ja kuidas võimalikud uued tulijad tegutsevad, on raske ennustada. See ei tarvitse tähendada liinimahu vähendamist, teatud liinidel võivad lihtsalt vedajad muutuda.

Selline lähenemine asjale midagi head ei tähenda. Konkurentsi mõiste Eestis on nii ära solgitud, et seda ma parem ei kasutaks. Ainus pääsetee oleks hoopiski bussiliinide riigi käesolemine! Kuid selle kommentaari järgi tundub, et riigi nägemus asjast hoopis vastupidine. Kui juba uut seadust tehakse vale suundumusega, võib tõesti juhtuda, et bussiliiklus väheneb lähiaastatel katastroofiliselt. Ja selle parandamine kaugemnas tulevikus ei pruugi enam võimalik olla! Nii et riik torpedeerib jälle midagi kapitaalselt? On ikka targad kaptenid meil....

http://www.reporter.ee/2013/08/06/bussifirmad-sulgevad-liine-kas-suudi-on-paranev-rongiliiklus/

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar