Blogiarhiiv

teisipäev, 21. detsember 2021

Kesikutel kärss kärnas, rehvidel maa külmand?

 

 
Minul on (hiiumaisest) toidust kõht täis, võin rongile minna. Kus rong on?
Foto: Rene Henri Rand.
 
Krt, ma lõpetan väga rasket tööpäeva ja siis pean lugema sellist uudist? KURRADI KURRAT!
 

Optimistlikum uudis??? See on selline sigadus, et vääriks sellist teksti, mis ei kannata mitte ainult trükimusta vaid juba trükivalget! Jaanus Karilaid võtab sõna ja pehmo mis pehmo!  Aastaid molutanud ja nüüd rehvide sabarakkudena lasete neil endale veel rohkem pähe istuda?  Mingigi selgroog peaks olema, eriti sellise palga eest, ka majandusministril. Mis tähendab, eeldab poliitilist otsust ja raha leidmist? Raha on KÜLL - RB-le kulutamise eest peaks ammu trellid sinetama silme ees! Mis on keskkonnale olulisem, kas väga suurele kasutajaskonnale ja keskkonnale ülitugevalt positiivset pakkuv taristuprojekt või maksumaksja raha kuritegelik raiskamine? Ainuüksi Tallinna sadamatrammitee projekt on võimalik edasi lükata ja raha ümber tõsta, sest selle mõju on nii keskkonnale kui igas mõttes oluliselt väiksem, rääkimata teedel autode arvust ja EESMÄRGIST oluliselt kasvatada ÜT kasutajate arvu!
Kui Keskerakonnal oleks natukenegi selgroogu, tahtmist ja ambitsioone, siis te ütleksite selgelt ja kõlavalt - forsseerida kogu projekti! Ja nii, et tuleva aasta detsembri teisel pühapäeval jõuaks rong Ristile!
Ja NÕRGIM AMBITSIOON PEAKS OLEMA RONG ROHUKÜLLA 2024!

Laineveeri (aastaid vindunud soojadel kohtadel) plära pidevast ettevalmistusest saab aga uskuda vaid tõeline sinisilm! Tegelikkuses on tööd tehtud nii halvasti, et kogu punt tuleks minema peksta. Edelaraudtee ehitas pea samal pikal lõigul uue raudtee, küll elektrifitseerimata, ühe aasta jooksul. Pluss teine aasta projekteerimist. Kui valitsus teinuks tööd sama hästi, olnuks esimese rongi sõit Rohukülla juba  tänavu, hilisemalt tuleval aastal! Mis aastal alustati Rohuküla trassi planeeringuga? Ahjaa, reformierakondlasest maavanema juhtimisel Harjumaal alustati muidugi aastaid hiljem. Teadlikult!
Hr Laineveer, ah et valmima peaks projekt ja "sealt edasi" toimuks maade omandamine. Mis sealt edasi? Trassi võinuks ammu põhimõtteliselt paberile panna, kõik maad omandada ja trassil ettevalmistavad tööd käima lükata. Ei takista tööde kiirendamist ka see "uus liiklusjuhtimissüsteem", sest seda saab teha jookvalt, täiendades ja piisab esimestel aastatel ka kiirusest 140. Uhked numbrid ei tee teuid rahva silmis usaldusväärsemaks!, Seda pidanuks juba RB projektist aru saam. seal, kus tänaseks teada, et polegi nii suuri kaubavedusid, kui planeeritud ja rohepööre peaks suunama tulevikus hoopis vedude kardinaalsele vähendamisel! Nüüdseks, Turba lõigu valmimisest saadik olete rohkem mune süganud, kui tööd teinud ja plaanite samas vaimus jätkata? Sügasite muidugi varemgi!

Alles lükati oma LUBADUSTE täitmine edasi, rääkides Risti jaamani jõudmisest 2024 (rõhutan - liiga pikk tähtaeg nii väikeses mahus töö jaoks, seda enam, et kuluka ja mahuka raudteeviadukti järgi puudub igasugune vajadus!) ja Haapsallu 2026, nüüd püütakse hääli tühjade lubadustega, jõuda Haapsallu 2028? Juba eelmine tärmin on vastupidine sellele, mida peaks tegema! Ja nüüd majandusminister Taavi Aas saadab kooskõlastusringile sellise s...nikerdise? 
Ja kas eesmärk ongi võimalikult mahukad tööd, tagamaks "sponsoritele" n.ö. mahukaid projekte? Nii mahukaid ei saa ju kui MRB- pakti puhul, aga ikka võimalust ja parimat tahtmist mööda!? Muidugi, kui juba lubadused (siingi lubadused?) jagatud, tuleb neid täita, eks ole ja ikka kellegi teise kui rahva heaks!

Ambitsioonid on teil äärmiselt s..., seltsimehed! Laiskus, lohakus, ükskõiksus ja ülbus on ikka eriliselt suured! Võite küll arvata, et inimesed ei saa aru, aga silmad avanevad üha rohkem ja sellise käitumise eest teen kõik, et te hääli võimalikult vähe saaks! Ei maksa oma rahvast pidada nii rumalateks ja isegi siis, kui te neist, oma riigist ega keskkonnast ei hooli! Ainult selja sirgeks ajamine (kõige muu jama kõrval, mida korraldate) võib teil mingi au ja maine tagasi anda!

Rehvid aga, kes niite tõmbavad, hõõruvad heameelest käsi, sest vähem raha vajalikule tähendab rohkem võimalusi lükata seda udustele ja raiskavatele asjadele! Ahjaa, tore on teada, et mõneks aastaks on pidurit tõmmatud uskumatule raiskamisele neljarealiste maanteede ehitamisel, aga kuhu läheb  SEE raha???
Teie aga, kes te hääli annate Reformierakonnale, millal te aru saate, et see erakond ainult hävitab KÕIGES Eesti riiki? Kas nüüd, praeguse valitsuse ajal hakkab juba midagi koitma? Nii nagu Rohuküla raudtee puhul vahel on nad julgenud tunnistada, et ei pea seda kuidagigi mõttekas nagu rongiliiklust, eeltasutuid bussiliiklust ja ÜT üldse, ei pea nad vajalikuks mitte midagi teha igas valdkonnas, mis oleks tõeliselt vajalik teha! Kuni tuumajaama ja arutu kaevandamiseni välja võib neilt kõike oodata!

Kui aus olla, siis varem olin minagi, eriti nii asja sees olles, sinisilmsem. Kuulasin suu ammuli tarka juttu ettevõtmise tähtsusest ja olulisusest, lubadusi ja muud sellist. Suurim kahtlus tekkis aga Turbas esimese rongi saabumisel, kui küsisin Jüri Rataselt olulisima küsimuse. "Kui kaua veel"? Ja vastus kõlas, et "mitte sama kaua kui siin oldud rongita"! Tõepoolest, tänaseks võib veel USKUDA, et nii kaua ei lähe isegi keskerakonna puhul! Oli ju viimasest rongist selleks hetkeks möödas üle 24 aasta! Kas mõne aja pärast on seegi lootus kahtlane?


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar