Blogiarhiiv

laupäev, 4. detsember 2021

Südamega asja juures, RK kandidaadid Kesk-Eestis? Jaan 2019.

 

Pühapäev, 20. jaanuar 2019

Teed nalja, metsamees?


Puukoristaja.


 Metsas kõdunevast puust pole kasu kellelegi, v.a mõned metsaelustikust jutlustavad loodusaktivistid, kes ise oma „elustikku” selgelt defineerida ei oska. Või kui üritavadki, siis paugutavad vales suunas.

Et siis paneks nagu tarka? Aga kui ei ole teadmisi, siis ei ole. Õppimisvõimetu? Aga võiks ju peaga mõelda, siis jääks ehk ka rumalused välja ütlemata? Tegelikkuses on ju pigem nii, et surnud puit on metsas "kõige elusam asi".

Juba järgmisel kevadel oli Hiinas varblasi säilinud umbes 5% endisest. Tapatalgud aga kestsid veel terve aasta, kuni 1960. aasta alul taibati mulluse riisisaagi ikaldumise ja sellest tekkinud näljahäda põhjust: taimesööjad putukad olid pääsenud senise, varblastele tuginenud bioloogilise kontrolli alt.
Kui varblasesõjale Hiina juhtiva ornitoloogi Zheng Zuoxini (1906–1998) tungival vahelesegamisel lõpp tehti, kulus veel mitu aastat riisi- ja nisusaagiga endisele järjele jõudmiseks.

Teisipäev, 15. jaanuar 2019

Südamega asja juures, RK kandidaadid Kesk-Eestis?







Kus algab Kesk-Eesti? Ütleme, et umbes keskelt? Siis alustangi sõitu umbes Kesk-Eestist, kuni "põhja" välja....





Aga seekord jätan vahele selle, mis jäi Jõgeva ja Tapa vahele. Sellegi, et piirkond vajab aeglaste rongide jaoks vähemalt kahte lisapeatust, Tooma ja Äntu. Potentsiaal (sise)turismi arenguteks on siin suur. Väiksemad mured jätan ka välja toomata, eks neistki varem korduvalt kirjuatud ja ametnikke ning kohalikke poliitikuid teavitatud. Kas on huvi ja tahtmist midagi muuta, sõltub juba neist. Seni väga seda ei ole paistnud.


Muide, varem räägiti väga tihti sellest, et ülesõidud kaua kinni. Nüüd räägitakse vähem. Ehk tõesti plaanitakse vähem ka sellistesse kohtadesse viadukte, kalleid ja suht väikese efektiivsusega rajatisi?



Aga nii lihtsalt edasikulgemine ka ei käi! Tekkis plaan vaadata üle Tapa ja Aegviidu vahelise juurdeveobussiliiklus. On hu Lehtses, Jänedal ja Nelijärvel peatuvate rongide vahel päevasel ajal üle mõistuse suur paus! Tapa inimesi see siiski väga ei mõjuta, meil on rongiliiklus suht rahuldav! Aga ometi, kui tahaks minna mingi vahepealse rongi peale?

Esmapilgul tunudub, et asjad pole pahad ja kohati ongi juurdevedu Aegviitu tagatud. Tõsi, õhtul see nii ei ole! Ka on tegu ainult Tapa-Aegviidu bussidega, need ei alusta ei Rakverest ega Tamsalust, muust rääkimata. Kohati oleks see ga väga vajalik. Ka vastassuunas. Nii peaks ka õhtul hiljem olema mõnelt hiliselt rongilt buss Tamsallu näiteks Tapalt 22.40?

Muidugi sõltuvad busside ajad ka muust nagu koolitunnid jm. Ometi, buss, millega mina minna sain, väljus rongist tunduvalt hiljem. Rong saabus Tapale 13.22, buss väljus aga alles 14.35. Tõsi, sellelt sai Aegviidus mõistliku ooteajaga elektrirongile ümber istuda, kuid .... kui see buss väljunuks kohe peale rongi saabumist, tekkinuks ümberistumisvõimalusi kahel moel. Ehk siis Tartust tulevalt rongilt saanuks sõita Tapa ja Aegviidu vahele ning samadest kohtadest siis ka elektrirongile. See ju peaks eeldatavalt tähendama ka paremat täituvust? Sel korral väikses bussis siiski oli üle 10 inimese (keegi ka Paidest jm), osa neist õpilased.
Ehk peaks siin siiski vaatama ka teisele poole? Panema käiku kell 13. 30 väljuva bussi, mis sõidaks Lehtse teed pidi, läbi Tõõrakõrve Aegviitu? Sealgi ju elanikke, aga pole üldse bussiliine? Ja nii ehk kolmel korral päevas? Ärgem unustagem, et vaadata ei saa ainult rongipeatuste juures elavate inimeste järgi!

Igal juhul nii avastadki, et ei ole bussid nii palju seotud, kui võiks. Muidugi on kohati Jootme kaudu üpris keeruline (talvel) mahtuda aega, mis tagaks ümberistumised nii Tapal kui Aegviidus. Kuid proovima peab, nagu peab ka proovima suunata liiklust teist kaudu! Igal juhul on hetki, kus just "maa poole" sõitmisel jääb mõni minut ümberistumisest puudu või tekib pikk ooteaeg.

Seda, et paar kiirrongi võiks vabalt peatuda Aegviidus, pole mõtet rääkima hakatagi. Mis sest, tegu populaarse puhkekohaga või et see annaks lisavõimalusi ka Raasiku jt kohtade jaoks. See on tänapäeval kiiruseihalejate jaoks ületamatu müstika!

Tegelikult on uskumatu ja mõistetamatu seegi, et selle piirkonna bussid on pea iga kell käigus ainult E-R! Ometi on piirkonnas küllaga kohti ja üritusi, mil bussid võiks sõita! Ma ei tahaks uskuda, et neile ei jätkuks nädalavahetusel sõitjaid? Või piisab P&S süsteemist, auto õuest väljaajamisest?

Aga kuidas teiste bussidega? Sellest juba allpool, siis kui buss jõudnud Aegviitu!



Küll aga on kahju, et aastad mööduvad ja Tapa jaamahoone elule ei ärka. Eks ka peale valimisi nähakse vajadust puistata raha "arendamisse ja investeerimisse", kümneid ja sadu miljoneid! Kas just mõistusepäraselt, see jääb juba täna valimislubadusi ja erinevate erakondade "ekspertide" arusaamadest lugedes küll ülimalt kaheldavaks!


Lumekoristus saab aga tänavu hea koolituse!


Kuid näha saab ka läbimõtlematult tellitud ekraane. Mida rohkem ei tellita, aga tõenäoliselt ka lähiaastate jooksul paremate süsteemide jaoks raha "ei tellita"...
Kas aga viidad ei peaks olema ka inliskeelsed? Kasvõi väiksema kirjaga?



Muidugi näeb Tapal ka linnale omapäraseid hooneid.






Majutus ja ...


... söögikoht! Tõsi, tänavapoolsel küljel ei ole ühtegi suunavat viita ja ma oleks otsa ümber pööranud, kui poleks olnud kangekaelne. Et kui ei ole silt SULETUD, siis kasvõi aknast!...



Aga mõnus söögikoht!






Kuid taas ei saa ma nõustuda, et ekraanidel näeb midagi, kuid mitte Eestimaad! Kus on Eesti reklaamkanal ETV+ asemel, härrad ja prouad poliitikud?


Maitses! Ja üllatus-üllatus, ka siin sai söögi kõrvale osta MORSSI!






Kui kõik ja igaüks loevad ning õiglus peaks võidutsema, siis .. kas leidub ikkagi ka mõni väike ja hea idee? Või on vaid võim?



Lumekoristus oli tol päeval päris hea, kuid ristmikel oli lume all väga ohtlikku jääd! Ma ei imestaks, kui traumapunktis oli ka palju rahvast?








Küll aga ei jäänud aega pikemalt muuseumis olla, kuid muuseum oleks seda väärt! Muuseum võiks olla ka jaamahoones? Kuigi ehk on õigus see, et seasl vibratsiooni tõttu eksponaadid aina "rändaks ringi"? Saaks kindlasti ka tagada pehmendused jm, ruumi oleks palju, see peamine!?















Oho, tuttav mees, kes rohkem kui kümne rongipeatuse jaoks raha andmata jättis! Ja ei püüdnudki seda viga hiljem parandada. Isegi püüdnud LUBADA, et püüab? Kas viimane kiiduväärt? Et ei andnud seekord tühja lubadust? Kuid ... peale valimisi võimul ei tee erakond ka suurt midagi? Konkureerib vaid RE-ga esinumbri kohale ühistranspordi vastasuses?




Bussijaamas ekraan kutu, pole ka rongide infot.


See polnud mulle! Aga tundub, et välisturiste tuuakse ühistranspordiga kõvasti?














Kunagi siingi elatud...

















Ja ikkagi ei ole valge põhjaga liiklusmärgi siin kliimas parimad!?






Üks külapood maal jälle kadunud! Kuigi siinkohal ongi kaks ehk liiast?












Aegviidu. Eks siin bussipeatus peakski olema ülekäigule lähemal, mitte ei pea inimesed tingimata tiheda liiklusega maanteed ületama? Ja tagades ka kiirema ümberistumise, vahel  võib väikegi aeg olla oluline!


Eriti siis, kui bussid ei ole rongidega hästi seotud! On küll uskumatu, aga õhtul sõidab üks Ahula buss minema paar minutit enne, teine täpselt rongi saabumise ajal! Tõsi, needki käigus vaid ühel päeval nädalas. Kuid kommertsliinidest ei räägi ma üldse - need ei taha mingil juhul ühtegi reisijat rongidest juurde! Siis pole ime, et neid siin ka vähe on, kuigi olema peaks rohkem, igal juhul. Seda näitab ka P&S autode suur arv piirkonnas! Muidugi peaks olema just avalikk, tasuta liine Koeru ja Järva-Jaani suunas. Vaja oleks isegi Paideni ja Järva-Jaani kaudu ehk isegi Vägevani-Jõgevani?
Muidugi on teha küllaga ka Tapa ümbruskonnas, Rakverest rääkimata. Kas ka tehakse?





Oeh, päris aeganõudev postitamine ja teksti lisamine. Variantide analüüsimine ja läbimõeldud lahenduste leidmine. Vähemalt püüdmine. Meil muide palju poliitikud lubavad bürokraatiat ja ametnikke vähendada, aga ehk on nende vähesus just probleemiks, et ei jõuta, ei tehta, ei süveneta? Või siiski ametnikkonna nõrk võimekus? Või siiski tahtmine?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar