Blogiarhiiv

Laupäev, 4. detsember 2021

Jäägem inimesteks ning Ida-Virumaa bussiliinidest. Jaan 2019.

 

Esmaspäev, 31. detsember 2018

INIMESED, JÄÄGEM INIMESTEKS!


"Postimehele" teeb hukkunud loomadest rohkem muret kitsede poolt näritavad puuoksad! 
MIS INIMESED ME OLEME???

 
*******************************
 
 

Kolmapäev, 30. jaanuar 2019

Ida-Virumaa bussiliinid.


Kohtla-Nõmme. Kui aastaid tagasi sõitsime kohapeale vaatama, kuhu peaks perroonid tulema, oli siin kutsu juba peatuse kohta märgistamas!
Tõsi, peatus lõpuks tuligi, aga meie edukal riigil võtab veel mitu aastat aega, et siia ka bussipeatus teha. See on küll uskumatu laiskus ja ükskõiksus, aga nüüd, enne valimisi on taas asutud rääkima siiasõitvatest bussidest.


Nii kirjutas Eve East.

"Põhjarannik" kirjutamas ka teemal.


Muidugi hea, et siin saab lugeda, "Postimees" pole veel selles lehes artikleid tasuliseks muutmisega ära solkinud. Ühena esimestest saame teada, et endiselt plaanitakse bussiliine vana aja meetoditega. Ma ei tunne selle piirkonna ühistransporti väga põhjalikult, aga millegipärast ma ei ole veendunud, et sundida inimesi veel rohkem ümber istuda oleks hea mõte!? Iidlat silmas pidades? On ju tegelikkuses nii, et ükskõik kus, ükskõik kustpoolt tulles, ei ole inimese jaoks ainus sihtkoht, vaid soovitakse erinevatesse kohtadesse linnas. Ja ALATI ei ole linnaliinile ümberistumine absoluutselt mõttekas, vastupidi, see PELETAB INIMESI ÜHISTRANSPORDIST EEMALE!
 
Tegelikkuses peaks hoopis vaatama seda, kas liini 43 ei saaks PIKENDADA? Ehk et ühendada see osaliselt näiteks Mäetaguse liiniga? Nii peatuks bussid jätkuvalt kõikides peatustes linna sees. Või õnnestuks 114 ja 43 ühte liita, kulgedes mõlemat pidi ja haarateski endasse nii Kaevandusmuuseumi kui Kohtla - Nõmme Jaama? Üleüldse peab maakondlik bussiliiklus maksimaalselt olema seotud rongipeatustega ja peatuvate rongide aegadega. Tegelikkuses peaks alustama taotlemist, et mõlemad Narva ekspressrongid peatuks ka Kohtla-Nõmmel, sest on ju nii muuseumi kui muu puhul paljuski olulised turistid ja hetkel on just kõige "magusamad" kohaletuleku rongid need, mis mööda kihutavad! Kerge see ei ole, sest Elronis puudub lai silmavaade. Ja see lühinägelikkus võib tähendada, et väga paljud puhkajad jätavad tulemata!

43. liin lüheneb

Kõige suuremad muudatused ootavad ees 43. liinil (Kohtla-Nõmme − Iidla) sõitjaid.
Praeguste plaanide järgi see buss enam Iidlasse sõitma ei hakkaks, lõpp-peatus oleks Jõhvi bussijaamas, ümberistumisvõimalus Iidla suunal on postkontori peatuses.
Teine suur muudatus on Kohtla-Järve Järve linnaosas nn alumise ringi (Torujõe − Olevi − Kalevi tänav) väljajäämine ehk siis buss sõidaks otse mööda Järveküla teed.
Kolmandaks hakkaks buss rongiaegadel sõitma kaevandusmuuseumi asemel Kohtla-Nõmme raudteejaama. Kuidas seda Elroni suvise ja talvise sõidugraafikuga kõige paremini klapitada, pole veel päris selge.
Lisanduma peaks kaks väljumisaega (tööpäevadel praeguse 16 asemel 18, puhkepäevadel 9 või 10 asemel 11).
43. liiniga seotud plaanide tutvustamiseks ja arutamiseks kohtuvad Toila vallavalitsuse ning ühistranspordikeskuse esindajad Kohtla-Nõmme elanikega 31. jaanuaril kell 18 Kohtla-Nõmme rahvamajas.

Mind see imestama ei pane. Kuidas asju klapitada, pole IKKA VEEL selge, aga loomulikult ei ole leitud aastate jooksul aega ka nõu küsida! Ometi olen ma korduvalt ja juba pikka aega soovitanud võimalusi, kuidas teha. Aga kui otsustada puhtalt artikli teksti järgi, siis tundub, et päris hästi ikka aru ei saada. Sellestki, mida tähendab rongipeatus ja kaevandusmuuseum? Mis mõttes rongiaegadel hakkab buss sõitma muuseumi asemel rongijaama? Mis mõttes???
Rongipeatuse üks mõte ongi, et rongireisija saaks mitte ainult Kohtla-Järvele vaid ka muuseumi!? Seega, sõiduplaan peab tagama kaks asja ja seda võimalusel iga rongi puhul. Näiteks alustab buss Kaevandusmuuseumis, jõuab Jaama (Peatuse nimi Kohtla-Nõmme Jaam, mis peab olema ka iga liini kirjelduses sees) enne rongi, et reisijad saaks rongile, seejärel oodanud rongi ära, sõidab uuesti kaevandusmuuseumisse ja seejärel Jõhvi läbi Kohtla - Järve. Järgmise rongi ajaks on buss uuesti kohal, tulles Jaama taas läbi Kaevandusmuuseumi. IGA rongi puhul peab olema võimalus mõlemat pidi ümber istuda! Mismoodi teisiti asju üldse plaanitakse?

Ja loomulikult on see vajalik ka puhkepäevadel, sest rongiga muuseumisse võidaksegi tulla rohkem just nimelt puhkepäevadel kui klassiekskursioonid välja arvata.

Valaste.

Valastet ja Sakat Jõhviga ühendav bussiliin nr 105 saab väljumisaegu lisaks ning erinevalt praegusest hakkab sõitma ka puhkepäevadel.
"Ühe selle liini bussi tahaks panna sõitma Jõhvist otse Valastele, mitte Toila kaudu, see muudaks kohalejõudmise oluliselt kiiremaks. Küll aga võiks see buss sõita läbi Uikala küla, kus praegu buss üldse ei käi," ütles Luts, et selle liiniga pole asjad veel lõplikult selged. "Oluline on see, et saime liinikilomeetrid kokku, kellaaegadega on veel lihvimise asi."

See on rõõmustav uudis! Kuigi loomulikult ei tohi viivitada mitte aastani 2020, hankeni, vaid võimalus tuleb leida kiiresti.
Mitu väljumisaega lisaks? Ida-Virumaal ei ole küll õpitud nõu kuulda võtma, aga ehk oleks aeg? Kuidas on võimalik, et siiani pole buss suunatud Jõhvi Jaama, et saaks ka rongilt ümber istuda ja tesistpidi rongile? Bussiaegade peab püüdma maksimaalselt arvestada rongidega. Seda nii kohalike kui külaliste heaks! Muidugi ei oleks paha, kui osa busse sõidakski Jõhvi Jaam - Valaste - Toila - Jõhvi Jaam. Ning Valaste, Toila ja Ontika bussiring peabki (puhkepäevadel) olema nii hea, et päevaga saaks kolm kohta läbi sõita!? Ja oluline pole mitte liinikilomeetreid KOKKU SAADA, vaid ikka vaadata vajaduste järgi. Uikala peaks ehk tõesti saama oma liinid, aga mitu korda päevas on nende jaoks piisav? Arvestama peab sellega, et kui soovikski sõita päevaga läbi Toila, Valaste Juga ja Ontika, siis otseliin Uikala kaudu ju neid KÕIKI ei saa haarata?

Loos mainitakse ka seda, et liinivõrk on paigas ja et Heiki Lutsu sõnul"Oluline on see, et saime liinikilomeetrid kokku, kellaaegadega on veel lihvimise asi."  . Kas peamine ongi kilomeetrid kokku ajada? Esimese asjana pidanuksi ära tegema selle, mis aastate jooksul tegemata!? Rongidega ühendamine maksimaalsel võimalikul moel. Kuna pole lootagi, et perrooni "õigele kohale veetakse", siis tuleb bussipeatus luua perrooni juurde! Olgugi, et see mõnevõrra ebamugavam, kuid kiire ja mugav ümberistumine, niivõrd kui see võimalik, peaks olema prioriteet.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar