Blogiarhiiv

Laupäev, 4. detsember 2021

Taas Kärdlasse ja tagasisõit peaaegu Tallinna. Juuli 2021.

 

Laupäev, 31. juuli 2021

Taas Kärdlasse ja tagasisõit.

 

 
Teisel päeval taas aeg Kärdlasse sõita ja seekord ma ei plaaninud sõita edasi, Luidjale või kuhugi. Palavust ju natuke oli ja seetõttu oli mõte korrakski ennast vette kasta. 

TS laevad aga annab teada 23.07, et võimalusel sõitke bussiga! Vallalehel on selle uudise pealkiri "Hiiumaale saab - Ootame Sind"! TS Laevadel on muidugi hea sellist plära soovitada, neid ju ei huvitu, kas bussile üldse saab!

Mandri ja Hiiumaa vahel sõidavad täna jätkuvalt Tiiu ja Leiger – reedel toimib parvlaevaliiklus Hiiumaa suunal täiesti tavapäraselt.

Laupäeva hommikust esmaspäeva hilisõhtuni sõidavad Hiiumaa liinil Leiger ja Regula. Vaatamata muudatustele saab Hiiumaale jätkuvalt tulla ja Hiiumaalt minna – keegi ei pea sõitu ära jätma. 

Kui e-pileteid ei ole enam saadaval, siis on pileteid võimalik osta sadamakassast. Kui jätad auto sadamasse ja reisijapiletit veebist osta ei saa, siis suundu kassase. 

Autoga ja broneeringuta sadamasse tulles tasub siiski arvestada tavapärasest pikema ooteajaga. TS Laevad kedagi kaile ootama ei jäta ning vajadusel teeb lisareise, et kõik soovijad pääseksid mandrilt Hiiumaale ja vastupidi. 

TS Laevad soovitab võimalusel reisida auto asemel liinibussiga

Korduma kippuvad küsimused pikemaltTS Laevade infotelefon +372 618 1310 töötab iga päev kell 8–20.
 
 

 
Käinas tasub ööbida küll, kui vähegi rahulikumat piirkonda tahta. Praegu vist küll ujula ei töötanud, aga mingil ajal seegi plussiks.


 
 
Hiiumaalgi on karsti?



 
Siin me oleme!?



 
Näe, isegi bussiaknast ei saa rahulikult pildistada, et hiidlane ette ei tuleks!

 
Taas mõni sõitja lisaks, kuigi buss üsna tühi.





 
Kärdlas tiir tehtud, aga et homseks lubati tormi, siis otsustasin Tallinna ära sõita. Ei taha mitte laeval kõikuda ja öökida, mis parata.  Mõnus oli küll ja heameelega jäänuks kauemaks. Mõtlesin, mis siin ikka. Kobin bussi peale ja sõidan. Kuigi ausalt oleks tahtnud, et Hiiumaa vallas oleks selle ajani natukenegi ennast liigutatud ja nõutud Transpordiametilt tuge. Ratas ju sõitis ka autuga mööda Eestimaad ja lubas igal pool, et endiselt eeltasutud bussid, endiselt tegeletakse ja arendatakse ning et kõikjal head ühistransporti väga vaja! Kuid Taavi Aas jääb vist isegi Simsonile alla - ta ei suuda midagi head ära teha. Juba mitu aastat!
Ja nii oleksingi tahtnud sõita kohaliku liiniga Heltermaale ja Rohukülast siis teise liiniga rongile. (Tegelikult pole selle parve ajal isegi Rohukülast ühtegi bussi Haapsallu). Nii pidin leppima kommertsliiniga.
 
 
Aga ei ole see  nii lihtne! Tallinnani vabu kohti pole. Võinuks ju minna ka kohaliku liiniga või nagu läksin, sellesamaga Haapsaluni. Kuid pole ju mandril Rohuküla - Haapsalu - Turba Jaam liine! Rong on nii lähedal ja samas ei saa kätte, sest maakonnapiire ületavaid liine ei suuda kohalikud poliitikud ette näha, mätas on ju nii madal! Haapsalu linn jt on omalt sama kohmakad ja käpardlikud nagu Hiiumaa vald! PEÜTK-st ma ei räägigi. 
Seega, Haapsaluni vaid ja et pole sugugi kindel nagu sealt võiks kahele hilisemale bussile saada, peab jääma ööbima. Võib olla viimases ehk ka olnuks kohti, aga nii kaua ma ringi kooberdada ei tahtnud.  Ning kui selgus, et ööbimiseks ülihea pakkumine....

Küsimus Transpordiametile ja vastus:
Lisabusse on kohe vaja selliseid, mis igas piirkonnas ka kohalikele sõiduvõimalusi parandaks. Te enda tegemata töö ju?
Miks lisabusse praamidele sõidutada?
Miks mitte käivitada Hiiumaal bussidega 4× päevas ringliin?
Miks sõidutada lisabusse MÕLEMALT saarelt Tallinnani kui sama raha eest saaks 2×rohkem busse Virtsust ja Rohukülast Turba Jaamani? Järgmisel aastal Risti Jaamani, sh ekspressidele?
Miks ei võiks needsamad kohalikud bussid mõlemalt saarelt tuua parvele lisaks Tallinna sõitjatele ka need, kes soovivad sõita Pärnusse vm? Rohuküla- Virtsu - Pärnu? Läbi Türi Tartusse, kus ka viletsad ühendused?
Rohepööre a la Transpordiamet? On teil valdkonnast mingit aimu, et suudate vastata?
· Vasta · 6 p tagasi · Muudetud
Autor
Transpordiamet
Neeme Sihv Transpordiamet paraku maakonnaliine tellida ei saa. Aga idee on suurepärane. Sellega tasuks pöörduda kohaliku vallavalitsuse poole, kuna maakonnaliine tellivad vallad ja kohalikud ühistranspordikeskused.
· Vasta · 5 p tagasi
Neeme Sihv
Transpordiamet tänud. Ja vallad soovitavad pöörduda ÜTK-de poole? Kes siis lõpuks juhib ühistranspordi arenguprotsesse? Valdades ei saada aru, ÜTK-d ei saa aru....? Hiidlased raiuvad kui rauda, et kõik hästi!
Kärdla:
Tallinnani vabu kohti pole. Võinuks ju Kärdlast minna ka kohaliku liiniga või nagu läksin, sellesamaga Haapsaluni. Kuid pole ju mandril Rohuküla - Haapsalu - Turba Jaam liine! Rong on nii lähedal ja samas ei saa kätte, sest maakonnapiire ületavaid liine ei suuda kohalikud poliitikud ette näha, mätas on ju nii madal! Haapsalu linn jt on omalt sama kohmakad ja käpardlikud nagu Hiiumaa vald! PEÜTK-st ma ei räägigi.


Vallad ei saa/ei oska/ei taha ju tellida (maakonna)piire ületavaid liine? Hea kui nad midagi teispool valla piiregi üldse märkavad, rääkimata siis maakonnapiiridest. Turbast sõidavad bussid Ellamaale, Ristilt sõidavad Haapsallu, vahe on olematu, ametniku tugitooli jagu!? Nagu krd lasteaed!


 
 FB-s jagati infot:

27.07.2021
Lisareisid Triigi-Sõru liinil 30.07 ja 01.08

Reisiparvlaev Soela teostab lisareisid 30.07 ja 01.08 liinil  Sõru-Triigi kell 13:30 ja Triigi-Sõru 14:30. Seoses lisareiside teostamisega võib esineda hilinemisi järgnevates graafikujärgsetes väljumistes, eeldatavalt kuni 30 minutit.

 
Ehk on ikka kohalikes ametnikes viga? 
 
Kommentaar:

Läksid kui soojad saiad. aastaid on asjaosalised rääkinud, et üle 4 reisi ei jõua, sinna vahele ka et pole tarvis teile ju. Tegelikkuses nüüd selgub et jõuab 5 reisi küll ja need lisareisid täitusid väga kiiresti. Kui veel lisada arvutus, et umbes 50 % keskmise täituvuse juures on reis kasumis, siis jääb tõesti arusaamatuks, miks see Sõru Triigi nii valus teema on pidevalt.....

Ülimalt huvitav! Räägin ka aastaid, aga.... "pole vaja ja kõik hästi? Nüüd tuleb aga välja, et mujalgi "pole vaja" ja taas vallavanem ei suuda vastata? Ehk ikka uusi poliitikuid ja ametnikke Hiiumaal vaja?

 
Haapsalu inimesedki käivad Hiiumaal puhkamas ja tahaks paremaid ning sagedamaid ühendusi, õhtul ehk isegi hilisemal ajal. Aga ei morjenda see poliitikuid.

 
Ka Käinas oli neid, kes bussile soovisid, aga nägid vaid trääsa. 
Ja need valevorstid, kes (esimesest teemast tõin ma nad poollõõpides mängu), kes Hiiumaal raiuvad kui rauda, et bussiliiklusega kõik korras? Nad ei suuda isegi ühelegi küsimusele vastata! Muide, ka vallavalitsus ei suuda ühtegi argumenti ümber lükata, lihtsalt vaikitakse! Sealhulgas vallavanem.
 
Lisan siia 2020. aastal tehtud etetpaneku koos täiendava sõiduplaaniga Rohuküla - Turba - Tallinn


Küll oli aga hea meel, et Käinas ühtekomateist paremaks saab, seda oli hea näha.





 
Suuremõisas lisandus ka reisijaid, segadust ka kohanumbritega (mitmel inimestel samade kohanumbritega piletid), aga vähemalt oli selge, et parveni veab välja. Hea autosõitjatele muidugi, et Tiiu sõidab tänagi (neljapäeval), mahuvad peale. Kohalikud bussid ei pea ju mahtuma, piisaks sellest, kui saaks iga parve puhul Heltermaalt peale kõmpida ja Rohukülast taas bussile.

 
Kohalik liin siin ringi hiiliski, aga mõni hiidlane raiub nagu rauda, et sõitjaid pole. Muidugi, krt, põle, kui mandril ei saa edasi ei Turba, Tartu, Rapla, Pärnu ega ühelgi muul suunal!!! Samalt praamil polnud isegi Rohuküla - Haapsalu bussi vastas!



 
Tagasivaade Suuremõisale.

 
 
Mõnusad vaated.






 
Heltermaale jäetakse ka autosid, aga taas küsimus, kuidas Rohukülast edasi!? On`s poliitikud siis nii autousku, et rohkemat näha ei suuda või ei viitsita tööd teha?
Muidugi on mõnel inimesel teine auto teisel pool. Muidugi saab hädakorral ka mõne kohaliku bussiga Haapsallu ja seal Haapsalu - Tallinn bussile ehk istuda. Aga kellel neid asju nii keeruliseks on vaja teha?

Muidugi on praeguse ja varasemate valitsuste tegematajätmine ka see, et lasti vanad laevad mujale müüa ja ei ostetud suuremat reserviks.










 
Kui bussiliiklus oleks paika pandud korralikult, ei saaks Heltermaal nii väikse bussiga hakkamagi!



 
Puit läheb!

 
Seekord mahtusid õnneks kõik autod parvele.





 
Kui olid pikad järjekorrad, nuriseti, et moottorratturid panid kõigist mööda ja miks tagasi ei saadetud. Aga üldiselt suudetakse neid liiklusvahendeid ka "nurkadesse" sokutada ja tore ongi, kui vähemalt nemad ei pea pikas järjekorras seisma?


 
Ilm oli mõnus ja nauditi kõrgeimal tekil sõitmist.





 



 
Kõht oli täis, aga kiirema lahkumise tõttu pidin midagigi kohalikku siit kaasa ostma.



 
Söögid tunduvad siin aga üpris head olema.

 


 
Kühmnokkade punt lasi aga farvaatrist kiiremalt jalga.



 



 
06.02.22
 
Lisan siia paar kommentaari, mis eriti hästi iseloomustab arusaamu. Ma arvan, et üpris palju ametnikke just nii asju vaatavadki, ainuke küsimus on - kuidas te oma ametikohale saite?
 
 
Urve Reimann
Rohukülas võiks küll iga laeva vastus buss olla ,et sealt edasi pääseks Haapsallu ja Tallinna,kõigil ei ole autot istumise all,aga liikuda on vaja
5
  • Erki Kallas
    Urve Reimann kellel reaalselt liikuda vaja,see omab autot. Neid tühje busse 1-2 inimesega küll ja veel. Laevadel sõites joonistub pilt hästi,palju jala minejaid on.
  • Urve Reimann
    Erki Kallas kui Rohukülast edasi ei saa,siis ei ole ju mõtet liikuda,on ainult hommikune varjant,sest õhtuse bussiga sõites,ei pääse TAllinnast enam edasi,kuna hilisemad väljumised on ära võetud praktiliselt.Suvel on sõitjaid kindlasti palju.
    1
  • Neeme Sihv
    Autor
    Erki Kallas olete vallavalitsuse või miski muu ametnik? Te arusaam täpselt selline, sp ka asjad ei arene.
    Reisijate arvu üle ei saa mitte kuskil otsustada selle üle, mis on vaid selle, mis oleks kui asjad paigas on. See on sama hea kui lugeda reisijaid N. Peatuses, kus buss/rong ei peatu.




 
Kindlasti on ka siit neid, kes tahaks rongile saada ja kohalik liin saaks seda pakkuda.
















 
 
Ehk peaks hakkama kahjutasu küsima, kui selgub, et busse pole millega edasi sõita? Ei oska siin majas keegi sellega tegeleda? Siis küsige, krt Piisab praegu Palivere suuna busside pikendamisest vajalikel aegadel Turba Jaamani, varsti juba ainult Risti Jaamani! Ja muidugi, mitte lihtsalt pikendamisest vaid ikka Rohukülast alates. Sealt suunast sõidetaks ju otsebussiga ka Uuemõisani? Täiesti loogiline lähenemine.



 
Posti tänava remont edeneb tasapisi.







 
Siin tänav aga korras ja ehk niipea siin ka rappimiseks ei lähe.


 
Busse uhab aga nii et vähe pole!




 
Aga näe, Hiiumaale õppima kutsuvad küll!


 
Hm, busside puudust ei paista siin ka olevat!











 












 
 
Häh, välja on parem vaadata.









 
Ja nagu plaanitud, Turba! Küll tasulise, mitte eeltasutud bussiga ja küll mitte Turba Jaama.


 
 
Väike jalutuskäik kulub ära.








 
Muide, endiselt ei suuda Elron varahommikust rongi Turbani sõidutada.


 
Pole ma ainuke rongile mineja.




 
Turba on saanud hea arengutõuke, tipp-poliitikud aga, et mitte liiga kiiresti raudteed taastada, pakkusid välja, et vaja ka analüüsida mõju. Nemad analüüsivad? Milleks demonstreeritakse enda pealiskaudsust?




 
Siit sõitis kunagi kirtsarööpmeline, turbarappa.




 
Ja ikka pole Eesti Raudtee suutnud tööga peale hakata!






 




 Ja jõudiski lõpule seiklusrikas (mere)reis!
Kuid ikkagi ootan endiselt vastuseid ja selgitusi Hiiumaa vallalt, Läänemaa KOV-idelt, PEÜTK-lt ja MKM-ilt. Mida loomulikult ei tulegi....

**********************

03.08.

Hiljuti sõitis Urmas Paet Hiiumaale ja ütles, et edasi kohaliku bussiga sõitis üksi ja POLE HÄDA MIDAGI! Tõsi, Paet on sellest erakonnast, kes jättis Rohuküla raudtee taastamise unarusse ja siiani seda ei soovi! Samast erakonnast, kes täna riiki juhib ning mitte grammigi ei tee asjade paremaks muutmiseks! Meheraas pidanuks eputamise asmel hoopis tõstatama probleemi, MIKS ON BUSS TÜHI! Kuid see ei sobi erakonna agendaga - suruda peale autostumist!

Hiiumaa inimeste esindajate inimlik palve, et vähemalt eeloleval nädalavahetusel oleks praamiühendus Hiiumaaga tavapärane, põrkus vastu bürokraatlikku tuimust.
See, et Hiiumaal on tulemas kõige külalisterohkem nädalavahetus aastas ei huvita neid, kelle pädevuses on praamiliiklust korraldada. Eesotsas majandusministriga.
Juba kaks nädalavahetust on Hiiumaal praamile saamise ooteaeg veninud kuni kaheksatunniseks. Ja see jätkub.
Hiiumaa ettevõtjate kahju on suur, sest nii mõnedki on pika järjekorra hirmus tühistanud varem kavandatud Hiiumaa-reisi koos majutuse ja muude teenustega. Rääkimata sellest, et kuni kaheksatunnine ooteaeg polegi inimlikult aktsepteeritav.
Selles olukorras oli Hiiumaa juhtide ettepanek, et vähemalt ühel nädalavahetusel laabuks praamiühendus enam-vähem normaalselt, mõistlik ja inimlik, arvestades, et senisel kahel nädalavahetusel oli prioriteet ühendus Muhu- ja Saaremaaga. Seda küünilisem on otsus see ettepanek tagasi lükata ning ka suve kõige külalisrohkemal nädalavahetusel jätta Hiiumaa ettevõtjad ja kõik hiidlased kehva olukorda.
Sel majandusministri otsusel pole ainult majanduslik hind Hiiumaa ettevõtetele, vaid ka sõnum kõigile hiidlastele, et isegi teie kompromissi otsiv tagasihoidlik soov ei loe. Eesti riigivõim ei tohiks nii käituda. Eriti Eesti väiksemate ja pealinnast kaugemate piirkondade suhtes.
PS Lõppude lõpuks on ülim aeg hankida veel üks parvlaev, et praegune olukord varsti jälle ei korduks.

*****************************

Kuigi jutt sisuliselt õige, siis ei saa võtta tõsiselt jutupaunikuid, kes ei saa või ei taha aru saada ja muuta! Sest miks siis Reformierakond riigi tüüri juures lubab ÜHELE OSAPOOLELE IGAL NÄDALAVAHETUSEL KÄRU KEERATA? Midagi RE 17 aastat siiski arendas - sedasama bürokraatlikku tuimust!

 FB:
Hiiumaa üks liidritest:
 
Ei ole vaja ümber nurga juttu ajada. Mis su konkreetne probleem on ja kas oled selle vallale edasi andnud kirjalikult? Kui jah, siis kas oled vastuse saanud? Kui oled ja ei ole vastust saanud, lasen kohe kontrollida

Mis siin öelda? Saada kiri või ära saada, kui ei taheta, pole ka mingit kasu. Ja tuletan meelde, kõik need ettepanekud on kordi olnud FB-s, sealsamas gruppides, kus needsamad arvamusliidrid neid näevad. Neilt ka küsitud. Et aga ISE huvi ei tunta, ei näita minu taset vaid nende omi. ISE peab tahtma midagi muuta! Seda enam, et ise tahetakse valituks küll osutuda, olla pildil ja prominent. Kohaliku elu edendaja!

*************************************************

Tänase seisuga pole öelda muud:
 
 
Rohkem või vähem on paljudes kommentaarides tõde ja asjalikkust. Kuid aeg-ajalt ka postitusi, kus püütakse viidata saarlastele. Küll seda, et nemad ei pea kogu aeg eelisseisundis olema (õige kah, võrdsus tähendanuks ehk nädalavahetusi kordamööda Regulaga! 
 
Kuid ka seda, et saarlased pangu lisabusse sõitma. Miks seda aga ise ei taheta teha? Sõru lisabussid oli vaid üks väike erand, mis üldiselt midagi ei muutnud?
Kui ma eeldan Hiiumaal paremat bussiliiklust, siis heideti mulle ette, miks ma Saaremaalt seda ei eelda. Muidugi eeldan! Mõlemal saarel on aastaid bussiliiklus hooletusse jäetud ja sellega soodustatud autokasutuse kasvu! See on ühistranspordi reegel ja fakt.
 
Paremad reservid? Loomulikult, Regula kõrval või asemel pidanuks ostetama veel üks laev, kasvõi Leedolt! Sama vähe tuntakse vajadusi nagu ka rongiliikluses. Juba enne porgandeid ütlesin, et diiselronge on vaja minim 23-24, muretseti 18. Ütlesin, et Balti jaamas teid vähe, vastati, et nende arvutuste järgi piisab. Nüüd ehitatakse juurde. Jne jne.
 
Kristi Linkov mainis, et aasta-aastalt kasvab parvede kasutajate arv! Loomulikult, selle nimel ju ka saartel tööd tehakse.
Aga kus on saartel tehtud töö bussiliikluse parandamiseks? Oleks pea aastataguste ettepanekute järgi talitatud, olnuks täna kaks asja :
a) saartele tulijate arv oleks VEEL suurem
b) Autosid oleks parvedele tänaste sõitjate hulgast olnud vähem!
Mõlemad aidanuks midagigi muuta! Just eriolukorras eriti! Nii et suuresti on süü ka omavalitsustel, püütagu seda eitada või mitte märgata!
 
Lisada võib, et "õnneks" juhtus õnnetus enne valimis. Nüüd saab üks osapool näidata, et hästi on oma saare eest seistud, teine aga, kui kangelaslikult peetakse läbirääkimisi. Läbirääkimised tulevad aga siis kui töö on tegemata!
 
Mulle meeldis kui lahedal kuskil vist vallavanem teatas, kuidas seistakse ühistranspordi eest! Puhas VALE, seistakse autode eest, parved on siin vaid vahend.

*************

08.08

Lisada tasub veel täiendavat infot. Hiiumaal ikkagi on bussisõitjaid ja kaks tõestust. Esiteks oli Hiiu Lehes lugu hiljuti käiku pandud bussist, Lux Express ja sellest, et piletid välja müüdud.

Teiseks teatas ka hiiumaa.ee, et:

Arvestades suviselt usinat liikumist mandri ja Hiiumaa vahel on sel reedel, 6. augustil Rohukülast kell 19 väljuval parvlaeval vastas maakonnaliini buss 635B Kärdla-Heltermaa-Käina-Kärdla.  

Buss väljub Kärdlast kell 19.50, Heltermaalt 20.30. Käinast 20.50 ja jõuab Kärdlasse 21.15, sõit on kõigile reisijaile tasuta. Sõiduõiguse annab valideerimiskaart või bussijuhilt saadav nullpilet.

Seega ikkagi usinalt sõidetakse? Ja mis on järeldus? Hiidlaste endi tegemata töö, et ENNE pole püütud tagada inimlikke ja normaalseid võimalusi! Muidugi, nagu öeldud, ka mandri poolt mökud vastas, õigemini polegi midagi vastas! Rohuküla - Haapsalu buss ei lähe arvesse, see pole ühistransport vaid läänlaste ja PEÜTK ühine "linnuke".

Lisabussi aeg nüüd küll juba möödanik, edasi püütakse vallavalitsuses taas talveuneks valmistuma hakata.

*******************

Ei taha ka selle artikli puhul eraldi lugu teha, mõttekam on ikkagi seotud asjad koos hoida.

 
Sisuga olin väga põnevil tutvuma, esmalt aga ajas lausa naerma, sest Egeli Raudmäe jaoks on kõik ametikohad sassis nagu Kört-Pärtli särk. See näitab selgelt ära taas, kui vilets on ikkagi meie ajakirjanike tase. sama saab aimu ka muuga tutvudes. Ometi on selliste lugude lugemisest kasu, sest ka poliitikute/ametnike väljaütlemiste järgi saab paljustki aimu.

Seda, kuidas kohalikke muresid nähakse ja tähtsustatakse sõltub vaatenurgast. On loomulik, et murekohad on pooltel erinevad. Praegune vallavanem Reili Rand leiab, et peamised Hiiumaa probleemid on seotud sotsiaalsete teemadega. Tema sõnul peab vald tegelema sellega, et püsielanike arv oleks languse asemel pigem tõusuteel. Sellele aitavad Ranna sõnul kaasa näiteks töökohtade loomine ja avalikke teenuste kättesaadavuse parendamine.

Reili Rand ongi praegu puhkusel just seetõttu, et kohalike elanike arv kasvab. Tõdemused on aga üldsõnalised, eks seegi ole vaatenurga küsimus.

Praamigraafik on aga just selle vaatenurga küsimus. On ülihea, et aasta ringi nüüd tihedam liiklus, kuid pole imekspandav, et Eesti mees suudab "mõelda vaid ühele asja korraga". Seda tõestab praegune vallavanema kohusetäitja Hergo Tasuja, kes näeb graafiku tihendamise koha pealt n.ö. võitu vaid kaubavedamises. See, et nii saaks hoopis rohkem kohaliku elaniku jaoks pakkuda ka reisiveos, ei suuda näha ei tema ega vist mitte keegi. Peale hr Kokovkini ehk, kes hiljuti kogemata sedagi mainis.

Antti Leigri aga on pehmo ja eks seda põhjusta mingil määral ka see, et tegu majandusministri erakonnakaaslasega. Ei saa ju ometi kritiseerida, eriti kuna ka majandusminister ise ei jaga avalikust bussiliinivõrgust ja selle toimimisest midagi. Kui Leigri ka teaks võiks ju ta KE esindajana midagi muuta, aga vist ei tea. Ma mõnel korral küsimusi küsinud, asjalikke vastuseid pole või pole üldse mingit arvamust. Ega teadmisi.

Kohalikele täielikku eesõigust praamile pääsuks ei saa aga anda, kuigi mõni kohalik nii mõtleb. Turism ON hiiumaa jaoks rohkem kui oluline ja kui natuke peeglisse vaadata, siis on osal kohalikest rohkem või vähematel kordadel võimalusel ka auto koju või sadamasse jätta. Olukorrad on väga erinevad, aga kohvrite tarimisest vm ei maksa siinkohal rääkida, küsimus põhimõttelises suhtumises.
Kuid rõhutan, see eeldab mandripoolset korrastatud ühendust ja kui on päevas 6 parve, siis peab olema mandril vastas bussid ka kuuel korral. Tallinna suunal aastaringi. teistel suundadel piisab ehk olenevalt aastaajast 3-4 korrast.

Kas sellest saab aru ka Aivar Viidik? Vaadates tema kirjutatut või vastamat jätmist arvan, et ei saa! Viidik tahaks näha ka volikogu istungitel mõlemalt poolt rohkem mõistmist. Ehk on liiga vähe tööd tehtud, kui millegagi volikogusse tullakse? Hea idee ja lahenduse korral peaks ju mõistmine ludinal tulema?

Valimised tulekul?
 
Erinevate erakondade jaoks on võimule saades olulised erinevad asjad ja tegurid. Antti Leigri toob välja, et Keskerakonna eesmärk peale valimisi on tagada teha, et viimase nelja aasta jooksul tehtud suured investeeringud kannaks vilja ja et allüksused ei peaks ebaõnnestumiste tõttu enda eelarveid kärpima. Reili Rand toob välja, et Sotsiaaldemokraatliku erakonna jaoks on oluline, et Hiiumaa säiliks elupaigana konkurentsis ja selleks tuleb tegeleda pideva elukeskkonna arenguga. Aivar Viidingu sõnul tuleks Reformierakonna meelest lisaks sotsiaalsete probleemide lahendamisele tegeleda ka valla võimustruktuuride töökorraldusega, et Hiiumaa vallajuhtimine oleks paremini korraldatud.

Hea lugeda sellest veidi pikemaltki. Sotsid arvavad, et neid usaldatakse inimestena ja eelmised valimised seda näitasidki. Seega, ehk peaks SDE-st lahkuma? Kui praegu reitingute järgi nii saarel kui üldse sotside toetus madal, sisi on ju erakondlikult nende puhu liikmelisus pigem kahjuks? Hea inimene, lahku SDE-st ja võid saada hoopis rohkem hääli? Üllatuslikult on vähemalt sõnades sotsid päris tihti juhtunud avalduma häid mõtteid. MÕNES valdkonnas.

Leigri ja KE loodetavasti erilist toetust ei saa, sest viimane aasta-paar on nende tõsiseltvõetavust kõvasti kahandanud. Kõige muu (nagu valitsuse lõhkumine jm) kõrval saab aimu, et ise nad ÜT valdkonnastoetavad pigem raiskavaid lahendusi nagu RB, suured loodusressursse raiskavad projektid jm.

Viidik eelistab Reformierakonna nimekirja ja küllap peab silmas tulevikus taas Riigikogusse pääsemist, mitte niivõrd kohalikku elu. Ehk ongi parem, sest nagu näha, reaalse elu arusaam on nõrguke ja peab lootma ehk ei jõuagi kõrgemale-kaugemale?

Paraku, kohalike puhul EKRE või teiste suhtes ei oska ma midagi öelda. Regionaalpoliitika pole kahjuks EKRE puhul ka just asi, mida nad väga mõistaks ja millest hoolib?

************
17.08

Aleksander Kelder  küsis:
miks ikkagi peaks keegi eelistama Tallinnast Rohukülla saamiseks bussile rong+buss varianti (arvestame tavalise inimese, mitte ühistranspordifanaatikuga)?

Vastasin:
lihtsalt sp et
* vahel pole kohti
* et on matkajaid
* et paari päevaga kohtasin inimesi, kel hetkel polnud autot ja nad sõidaks
* et kellegi jaoks oluline sääst
* et keegi tahab Keilasse, Nõmmele jm
* et ühe-kahe valiku asemel päevas on 5-6 valikut
* et saab sõita kogu ringilt Heltermaa - Kärdla - Luidja - Emmaste - Käina - Heltermaa ringil ja kordi päevas.
* et saab ka hilja õhtul ja hommikul vara
* et saab ka Taeblasse, Paliveresse, Ristile
* et tihenevad sõiduvõimalused Hiiumaalgi
* et rong viib Balti jaama ja kogu liinil rohkem peatusi ehk sihtkohale lähemal....
* et on kohti ( ka kohtusin Hiiumaal) kuhu ei saa ka Tallinna Bussijaamast, Balti jaamast ümber istudes saaks*
* et erinevate gruppide puhul saab autota tulla või sadamasse jötta jt jääb autode jaoks oarvel rohkem kohti.
* et reisijate arvud kasvavad
* et kõik ei sõida vaid Tallinnast

 Aleksander:
sa ikka küsimust lugesid? Tallinn, Rohuküla, buss vs rong+buss...

Vastasin:

Püha Hiiumaa Kits!
Sellele ma vastasingi ja tõin hunniku põhjuseid välja! Ma arvasin, et midagigi ühistranspordist jagad!?
;Kui palju ÜLDSE sõidab busse Tallinn - Rohuküla?  Millistes peatustes need peatuvad? Kas Rohuküla asemel väljuvad Hiiumaa ja Vormsi parved nüüd kuskilt mujalt? Eesti ei ole ainult Tallinn!


**********************


22. 02. 2022.

Lisan siia veel ühe huvitava mõttevahetuse. Leigri (KE).


  • Aira Toss
    No Antti Leigri on veel lihtsalt nii noor mees, tema ei tea mida tähendab see tunne kui oma lapsed ja lapselapsed peavad sellist hinda maksma siinsete sugulaste külastamiseks. Minu oma võsukesel on pealinnas küll täitsa hea sissetulek ning ega see pilet ju ostmata ei jää, aga ma ei saa tõesti aru miks on Eesti riigis nii, et minu lapselapsel on minu juurde jõudmine oluliselt kallim kui tema teise Pärnus elava vanaema juurde jõudmine. Aga veelkord, Antti Leigri on veel noor inimene, ta ei saa vanade inimeste muredest aru.


    Antti Leigri
    Aira Toss Kiirbuss- sõidab iga päev, hind normaalne, ei pea sadamas ootama, saab teha laeval õlle, hoiab keskkonda ja saab ka magada sõidu ajal. Lennuk- kiire värk, selle pileti hind pole tõusnud. 🙂 Ole ikka positiivne!


    Aira Toss
    Antti Leigri mina ise kasutan kiirbussi Tallinasse sõiduks küll, tõesti hea ja mugav, õlle joomist siiski pole veel harrastanud. Ma siiski ei ole märganud et kiirbussis väga väikelastega sõidetakse. Ma ei tea kas Sina bussi kasutad, aga kui juhtud kasutama, siis palun vaata missugused turvameetmed seal on. Kas sobivad pisipõnnidele ?


  • Antti Leigri
    Aira Toss kui lähed järsku suurest pildist detailseks, siis turvameetmed on ka ninde pisipõnnide enda tarvis, lisaks on kindlasti tülikas sõita kiirbussis 10mine jahikoeraga (eeskirjades väikeloom) või viia Hiiumaalt pagasina 13 ruumi küttepuid, mille vanavanematelt sai odavamalt, kui mandrilt ostes.


  • Aira Toss
    Antti Leigri ma ei saa nüüd Su kommentaarist hästi aru. Alles kiitsid kiirbussi , aga mis siis nüüd ? Enam ei kiidagi.


  • Aira Toss
    Antti Leigri kiirbussi kohta üks tähelepanek veel. Tallinnast väljub see enne tööpäeva lõppu, seega töötavatele inimesteel see Hiiumaa külastamiseks eriti sobiv transpordivahend just ei ole.


  • Antti Leigri
    Aira Toss kas oled vastava ettepaneku teinud?


  • Aira Toss
    Antti Leigri see on Sul hea küsimus. Sellised küsimused on demagoogia klassika. Sa ju saad ise ka väga hästi aru, et kiirbuss peabki väljuma enne tööpäeva lõppu , muidu lihtsalt ei jõua kella 19.00 praamile. Seega - miks ma peaks tegema ebamõistlikke ettepanekuid?


  • Antti Leigri
    Aira Toss Sest Sa ise ütled alati nii siin vastates 🙂


  • Andres Raudsepp
    Aira Toss Ei tea mis päev see täna küll on aga juba teist korda pean sinu jutule vahele segama. 🙂 Uurisin põhiseadust ja selgus, et seal on küll juttu võrdsest kohtlemisest, kuid seda, et Hiidlane peab kiirbussiga jõudma 19.00 laevale, ma ei leidnud! Mis näiteks takistab bussi väljumist Tallinnast kell 03.00 öösel? Kui on nõudlus, siis peab olema pakkumine.


  • Neeme J. Sihv
    Antti Leigri te olete vist endiselt Keskerakonnas? Ja minu teada Ratas, kui Hiiumaal käis, rääkis tasuta bussiliikluse olulisusest ja eesmärkidest selle parandamiseks. Ta vist ise küll ei sõida, ei joogid bussi ega ilma jookideta? Te siis sõidate?
    Sest buss kord päevas on naljanumber, sellest mitte rääkida on märgiline muidugi. Eriti kui räägitakse vanavanemate sõitudest või külastamisest.
    Küttepuude jutt läks aga juba üpris seosetuks. Kas KE jagab jälle küttepuid sadamas?
    Aga ennetaks küsimust, kas olen ettepaneku teinud (mine tea, vastata kunagi ei taha, aga äkki küsitegi), et olen küll. Ja just nimelt ratsionaalsusest lähtuvalt. Muide, kui Aira tahakski hilisema bussiga tulla, mis muide pole üldsegi ebamõistlik, siis Haapsalustki hiljem ei tule ju busse hilisemale praamile?
    Aga jah, miks armastate erakonnas bravuurselt esineda, lubada ja samas valetada? Lubadus, et ka hiidlased saaks Tallinnas tasuta sõita, on ju täitmata? Peresid väärtustate ka, aga perepiletit ju praamil (ka autoga sõites) ei ole? Lastega pole bussis just mugav sõita, rongi toomisega aga venitate?
    Ja millised ettepanekud tehtud? Teate ju küll, aga miks ei kommenteeri? Oleks ju hea võimalus näidata, et hoolite?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar