Wednesday, November 12, 2014
Lihtsalt jalutades läbi linna.
Väike jalutuskäik linnas. Ilm ülimalt mõnus, ehk vaid päike võinuks rohkem piiluda!
Kuigi ma pole linnainimene, siis ilusaid ja huvitavaid maju ikka märkan.
Kas see maja just ilus ja huvitav, aga silma torkas ikka.
Küll jälgisin midagi muud, remonditud Pärnu maanteed. Eks see pluss, et
remonditud, kuid miinused torkavad juba esimesel pilgul silma.
Kui autode kihutamise vähendamiseks tehakse kaasajal tihti ringteid,
siis ratturite "vastu" aitab kindlasti selline variant. Allamäge, tuul
kõrvus vihisemas, on hoo mahavõtmiseks kõige parem variant
betoonkamakad. Eks see mingis mõttes ka mõistetav, mõtle kui kihutad
ikka bussipeatusesse...
Buss ellistas teist rada. Võimalik, et sõna BUS oli bussijuhile tundmatus keeles...
Rattur "minuga ei juhtu midagi"-tüüpi! Mis see lahtiste kätega sõitmine ära ei ole...
Ikka räägitakse tänavate valgustamisest. Küllap siis on vaja igasuguseid
poste, näed bussipeatuse siltigi hea kinnitada. Kas aga peab isegi siin
olema "suur" tänavavalgustus, on iseasi. Vähemalt Vabaduse väljakult
kino "Kosmoseni" võiks hoopiski valgustid olla majade küljes. Kõnnitee
oleks valge ja sellest küll Ehk isegi lausa ilusam! Kindlasti aga kordi
odavam, eriti kui arvestada, et linnavõim igal pool selle pealt säästa
püüab. Tulevikumõtlemine kahjuks, niipea meil sellest aru ei saada.
Küll mul on uhke telefon! Seda hea näppida sõidu ajal...
Lugemishimu on!
Jaan Kross "Kallid kaasteelised II"
Dorothy L. Sayers "Mürgitatud märjuke"
Shelley Klein "Ajaloo kurikuulsaimad piraadid"
4 eurot 25 senti.
Dorothy L. Sayers "Mürgitatud märjuke"
Shelley Klein "Ajaloo kurikuulsaimad piraadid"
4 eurot 25 senti.
Maitsed on erinevad, aga kioskeid, kasvõi selliseid, võiks üle Eesti
rohkem olla. Nagu korduvalt kirjutanud ja põhjendanud. Kahjuks MKM ja
teised ju ei hakka mingeid putkasid ometi ehitama! Ettevõtja aga ei
ehita ka, kui tingimusi pole.
Paekivist ehitised alati ilusad!
Eestimaise kauba pood. Turistidele.
Siin oli lapsepõlves mu lemmiksöögikoht Tallinnas, "10 minutit". Viiner, kapsas, tomatimahl...
Linnaametnikud bravuuritsevad mujal, kui tublid nad on. ja
riigiametnikud teevad turismi arengukavasid. Pimedad mõlemad, kurdid ka
veel lisaks!
Ja koju. Aeg midagi maitsvat süüa. Mitte poest ostetud valmistoodet...
Ilusat päeva Teilegi!
Saturday, November 22, 2014
Rail Baltica toetusgrupp Riigikogus.
Tegelikult ei olnud ja algus lükkus edasi,sest osa tulijaid olid ummikutes.Võinuks ju tulla, kasutades "Pargi ja Sõida" süsteemi? Balti jaam käeulatuses ja ronge tuleb Türilt ja Lellest ja Kohilast ja Laagrist...!?
Kalle Palling juhatas koosolekut ja jutuks ikka RB trassid. Olen aus,
ükskõik, kuskaudu neid planeerida, ollakse vastu. Ja õigusega. Sest kogu
süsteem püsti pandud valedel alustel. No ei ole meil vaja kiirust 240,
piisab 140-160 km/h. Ja mitte kahe- vaid üheteelisena. Mõned lõigud võib
ju kaheteelisena teha, möödasõiduks. Aga olen sellest kirjutanud,
pikemalt siin ei hakka. Saaks ka olemasoleva Pärnu raudtee korda, seda
enam, et asulatest möödasõitmine üks suurimatest lollustest. Või veelgi
enam, miks siis üldse tehti uued perroonid? Varem ei osatud ette näha,et
Pärnu liini vaja remontida? Pagan küll, kui mitte midagi ette ei osata
näha, mille me sellise juhtimise all siis lõpuks saame? MILLISE RB
SAAME?
Ka sel liinil saab õgvendada kui vaja. Näiteks Sindi juures. Ja seda ka
ütlesin, enne kuulates ära kõik maavanemad ja vallavanemad. Neile peaks
see küll meeldima, sest kaoksid pea kõik praegused probleemid. Pärnuni.
Kaugema nurga omad peaks aga pigem õnnelikud olema, et tuleb hea
liiklemisvõimalus, mis lisaks endi sõitmisele tooks ka puhkajaid.
Tegemist ikka mere äärse piirkonnaga. Pallingule see kindlasti ahvatlev
ei tundunud, sest kui on ikka kästud ära teha, siis mõistuse häälele
kohta ei ole!
Minu jaoks aga väga oluline, et paraneks juurdepääs Häädemeestele ja
Kablile jt kohtadele. Rääkimata Lottemaa ja Jõulumäe värava eest
läbisõitmisest. Tasub hoolega mõelda, et kui ikka midagi tehakse, nagu
seesama Lottemaa, Jõulumäe vm, siis lausa PEAB tagama nendeni
juurdepääsu ka kaugemalt tulijatele. Sest olgu,et need meelelahtuse ja
puhkamise kohad, siiski nemadki toimivad tänu külastajatele. Ning ma ei
taha näha ega kuulda ühtegi poliitikut või asjameest, et ega "ärikate"
TOETAMINE POLE RIIGI ASI! Sest see pole ärikate maailm!
Muide, siia vahele sobiks tuletada meelde veel üht turismiatraktsiooni -
Lavassaare Muuseumraudteed. Ei puutu justkui sellesse teemasse, aga
ikkagi. Miks sama usinalt Palling ja Co ei tegele muuseumite
arendamisega? Eestis on kümneid muuseume, mis vajaks riigi tuge ja
koostööd. Miks ei huvita riiki see, et leida Eestis ÜKS koht raudteel,
kuskohast tasuks ehitada kitsarööpmeline raudtee? Mis ühendaks
juurdepääsuvõimalusena mingi väga huvitava koha? Kompleksina? Sest
paraku hetkevalitsejaid ei huvitagi üleriiklik areng!. Sellised
pisiasjad pole nende jaoks! Kuigi peaks!
Ning ärge öelge, et ma ei viriseks. Öelge parem, mida on muuseumite
juures head ära tehtud peale ERM-i? Kuigi ka ERM pole tühjagi parim
variant minu jaoks ja ei näe ju veel ka seda kui palju kõikvõimalikest
eksponaatidest, mis meil olemas, vaataja ette tuleb! Ehk siis mahub!?
Kohal oli ka Juhan Parts, kes tõstatas küsimuse trassi ülevaatamiseks
uute ekspertide kaasabil Kui aga mõelda, kelle ajal sellega pingsalt
tegeleti,siis....!?
Miks minnakse kilpkonnakaravanina aina edasi, kõikvõimalike klappidega?
Miks juba varem ei osata näha ka muid variante? Ning miks kodanikke ja
ühendusi pigem linnukese pärast kaasa kutsutakse?
Selgelt oli tunda siingi, et nii on.Ja mitte mina ei tundnud. Üksi. Vaid
seda saab aru nii omavalitsustegelaste kui nendesamade
kodanikuühiskonna liikmete jutust. Ja see on paratamatult see, mis riigi
mainet alla kisub. Sa võid soovida kõigest südamest mingi tõeliselt hea
ideega välja tulla, lihtsalt aidata hoidumast mõttetutest otsustest.
Või muuta midagi paremaks.Aga seda ei suudeta mõista, sest arusaam
mingist konkreetsest lõigust või asjast on olematu.
Kui aga nii edasi läheb, jäävad vast siin saalidki sama tühjaks kui Eestimaa...
Või hakkavad ülikiiretele rongidele, mis peatumata mööda
kihutavad,lehvitama orjadena inimesed kolmandast maailmast? 50 000? Või
veel teist samapalju juurde? Kas nad ikka ellu jäävad,kui poliitikud ei
mõista, et isegi Nõiakaev ei ole niisama asjake, vaid selle haare ulatub
kaugemale? Teed ühes kohas lolluse, ja mõjutad sellega sadu
ruutkilomeetreid?
Enne tuleb vaadata,kas juba ei mõju! Näiteks seinad hakkavad vajuma?
Juttu jätkus kauemaks ka õues, sest ega isegi vallavanemad tihti ei saa
piisavalt infot ja selgitusi. Nii vähemalt tundus. Neil kindlasti
endilgi piisavalt tegemist, proovi siis jõuda ennast kõigega kursis
hoida.
Siiski oli tore näha veelgi tuttavaid liikumas. Haapsalust rongiga? Kus sa sellega, ka Innar Mäesalulon sellest kahju....
Mõned sammud ja juba Balti jaam. Mis peale Toompea ilu tundus eriti jube! Kahjuks!
Balti jaamas juba lootsin, et tulevad kassad ja ootesaal, aga naiivne
ikka. Viinapood hoopis! Vat nii! Jooge, seltsimehed! Ega RB siia ei tule
ja sealt rongist tulles seda häbi ei näe, millel pole otsa ega äärt....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar