Blogiarhiiv

reede, 29. oktoober 2021

Jalutades Tallinnas, RB toetusgrupp Riigikogus ja turiste leidub. Nov 2014.

 

Wednesday, November 12, 2014

Lihtsalt jalutades läbi linna.


Väike jalutuskäik linnas. Ilm ülimalt mõnus, ehk vaid päike võinuks rohkem piiluda!


Kuigi ma pole linnainimene, siis ilusaid ja huvitavaid maju ikka märkan.



Kas see maja just ilus ja huvitav, aga silma torkas ikka.


Küll jälgisin midagi muud, remonditud Pärnu maanteed. Eks see pluss, et remonditud, kuid miinused torkavad juba esimesel pilgul silma.
 Kui autode kihutamise vähendamiseks tehakse kaasajal tihti ringteid, siis ratturite "vastu" aitab kindlasti selline variant. Allamäge, tuul kõrvus vihisemas, on hoo mahavõtmiseks kõige parem variant betoonkamakad. Eks see mingis mõttes ka mõistetav, mõtle kui kihutad ikka bussipeatusesse...





Buss ellistas teist rada. Võimalik, et sõna BUS oli bussijuhile tundmatus keeles...


Rattur "minuga ei juhtu midagi"-tüüpi! Mis see lahtiste kätega sõitmine ära ei ole...


Ikka räägitakse tänavate valgustamisest. Küllap siis on vaja igasuguseid poste, näed bussipeatuse siltigi hea kinnitada. Kas aga peab isegi siin olema "suur" tänavavalgustus, on iseasi. Vähemalt Vabaduse väljakult kino "Kosmoseni" võiks hoopiski valgustid olla majade küljes. Kõnnitee oleks valge ja sellest küll Ehk isegi lausa ilusam! Kindlasti aga kordi odavam, eriti kui arvestada, et linnavõim igal pool selle pealt säästa püüab. Tulevikumõtlemine kahjuks, niipea meil sellest aru ei saada.



Küll mul on uhke telefon! Seda hea näppida sõidu ajal...


Lugemishimu on! 
Jaan Kross "Kallid kaasteelised II"
Dorothy L. Sayers "Mürgitatud märjuke"
Shelley Klein "Ajaloo kurikuulsaimad piraadid"
4 eurot 25 senti.



Maitsed on erinevad, aga kioskeid, kasvõi selliseid, võiks üle Eesti rohkem olla. Nagu korduvalt kirjutanud ja põhjendanud. Kahjuks MKM ja teised ju ei hakka mingeid putkasid ometi ehitama! Ettevõtja aga ei ehita ka, kui tingimusi pole.


Paekivist ehitised alati ilusad!





Eestimaise kauba pood. Turistidele.



Siin oli lapsepõlves mu lemmiksöögikoht Tallinnas, "10 minutit". Viiner, kapsas, tomatimahl...





Linnaametnikud bravuuritsevad mujal, kui tublid nad on. ja riigiametnikud teevad turismi arengukavasid. Pimedad mõlemad, kurdid ka veel lisaks!


Ja koju. Aeg midagi maitsvat süüa. Mitte poest ostetud valmistoodet...


Ilusat päeva Teilegi!
 

Saturday, November 22, 2014

Rail Baltica toetusgrupp Riigikogus.

Kui mina Riigikogusse jõudsin, oli koosolek juba alanud...
Tegelikult ei olnud ja algus lükkus edasi,sest osa tulijaid olid ummikutes.Võinuks ju tulla, kasutades "Pargi ja Sõida" süsteemi? Balti jaam käeulatuses ja ronge tuleb Türilt ja Lellest ja Kohilast ja Laagrist...!?



Kalle Palling juhatas koosolekut ja jutuks ikka RB trassid. Olen aus, ükskõik, kuskaudu neid planeerida, ollakse vastu. Ja õigusega. Sest kogu süsteem püsti pandud valedel alustel. No ei ole meil vaja kiirust 240, piisab 140-160 km/h. Ja mitte kahe- vaid üheteelisena. Mõned lõigud võib ju kaheteelisena teha, möödasõiduks.  Aga olen sellest kirjutanud, pikemalt siin ei hakka. Saaks ka olemasoleva Pärnu raudtee korda, seda enam, et asulatest möödasõitmine üks suurimatest lollustest. Või veelgi enam, miks siis üldse tehti uued perroonid? Varem ei osatud ette näha,et Pärnu liini vaja remontida? Pagan küll, kui mitte midagi ette ei osata näha, mille me sellise juhtimise all siis lõpuks saame? MILLISE RB SAAME?
 Ka sel liinil saab õgvendada kui vaja. Näiteks Sindi juures. Ja seda ka ütlesin, enne kuulates ära kõik maavanemad ja vallavanemad. Neile peaks see küll meeldima, sest kaoksid pea kõik praegused probleemid. Pärnuni. Kaugema nurga omad peaks aga pigem õnnelikud olema, et tuleb hea liiklemisvõimalus, mis lisaks endi sõitmisele tooks ka puhkajaid. Tegemist ikka mere äärse piirkonnaga. Pallingule see kindlasti ahvatlev ei tundunud, sest kui on ikka kästud ära teha, siis mõistuse häälele kohta ei ole!
Minu jaoks aga väga oluline, et paraneks juurdepääs Häädemeestele ja Kablile jt kohtadele. Rääkimata Lottemaa ja Jõulumäe värava eest läbisõitmisest. Tasub hoolega mõelda, et kui ikka midagi tehakse, nagu seesama Lottemaa, Jõulumäe vm, siis lausa PEAB tagama nendeni juurdepääsu ka kaugemalt tulijatele. Sest olgu,et need meelelahtuse ja puhkamise kohad, siiski nemadki toimivad tänu külastajatele. Ning ma ei taha näha ega kuulda ühtegi poliitikut või asjameest, et ega "ärikate" TOETAMINE POLE RIIGI ASI!  Sest see pole ärikate maailm!

Muide, siia vahele sobiks tuletada meelde veel üht turismiatraktsiooni - Lavassaare Muuseumraudteed. Ei puutu justkui sellesse teemasse, aga ikkagi. Miks sama usinalt Palling ja Co ei tegele muuseumite arendamisega? Eestis on kümneid muuseume, mis vajaks riigi tuge ja koostööd. Miks ei huvita riiki see, et leida Eestis ÜKS koht raudteel, kuskohast tasuks ehitada kitsarööpmeline raudtee? Mis ühendaks juurdepääsuvõimalusena mingi väga huvitava koha? Kompleksina? Sest paraku hetkevalitsejaid ei huvitagi üleriiklik areng!. Sellised pisiasjad pole nende jaoks! Kuigi peaks!


Ning ärge öelge, et ma ei viriseks. Öelge parem, mida on muuseumite juures head ära tehtud peale ERM-i? Kuigi ka ERM pole tühjagi parim variant minu jaoks ja ei näe ju veel ka seda kui palju kõikvõimalikest eksponaatidest, mis meil olemas, vaataja ette tuleb! Ehk siis mahub!?





Kohal oli ka Juhan Parts, kes tõstatas küsimuse trassi ülevaatamiseks uute ekspertide kaasabil Kui aga mõelda, kelle ajal sellega pingsalt tegeleti,siis....!?
Miks minnakse kilpkonnakaravanina aina edasi, kõikvõimalike klappidega? Miks juba varem ei osata näha ka muid variante? Ning miks kodanikke ja ühendusi pigem linnukese pärast kaasa kutsutakse?
Selgelt oli tunda siingi, et nii on.Ja mitte mina ei tundnud. Üksi. Vaid seda saab aru nii omavalitsustegelaste kui nendesamade kodanikuühiskonna liikmete jutust. Ja see on paratamatult see, mis riigi mainet alla kisub. Sa võid soovida kõigest südamest mingi tõeliselt hea ideega välja tulla, lihtsalt aidata hoidumast mõttetutest otsustest. Või muuta midagi paremaks.Aga seda ei suudeta mõista, sest arusaam mingist konkreetsest lõigust või asjast on olematu.




Kui aga nii edasi läheb, jäävad vast siin saalidki sama tühjaks kui Eestimaa...
Või hakkavad ülikiiretele rongidele, mis peatumata mööda kihutavad,lehvitama orjadena inimesed kolmandast maailmast? 50 000? Või veel teist samapalju juurde? Kas nad ikka ellu jäävad,kui poliitikud ei mõista, et isegi Nõiakaev ei ole niisama asjake, vaid selle haare ulatub kaugemale? Teed ühes kohas lolluse, ja mõjutad sellega sadu ruutkilomeetreid?



Enne tuleb vaadata,kas juba ei mõju! Näiteks seinad hakkavad vajuma?


Juttu jätkus kauemaks ka õues, sest ega isegi vallavanemad tihti ei saa piisavalt infot ja selgitusi. Nii vähemalt tundus. Neil kindlasti endilgi piisavalt tegemist, proovi siis jõuda ennast kõigega kursis hoida.
Siiski oli tore näha veelgi tuttavaid liikumas. Haapsalust rongiga? Kus sa sellega, ka Innar Mäesalulon sellest kahju....



 

Mõned sammud ja juba Balti jaam. Mis peale Toompea ilu tundus eriti jube! Kahjuks!



Balti jaamas juba lootsin, et tulevad kassad ja ootesaal, aga naiivne ikka. Viinapood hoopis! Vat nii! Jooge, seltsimehed! Ega RB siia ei tule ja sealt rongist tulles seda häbi ei näe, millel pole otsa ega äärt....


  

Sunday, November 23, 2014

Turiste ikka leidub.



Tallinna jõutakse ja aina rohkem ning see väga meeldiv. Kuidas aga neid Tallinnast kaugemale tirida? Arengukavadest jääb väheks, rohkem on vaja teha. Nii, et meil tõesti oleks kuulsus, millest kodus sõpradele-naabritele räägitakse.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar