Blogiarhiiv

esmaspäev, 15. juuli 2024

Raudtee ALT saab peagi läbi, Endla tänava PEALT ei saa?

 

 
Kõnni jala, olla Elron öelnud! Ega see ju paha soovitus polegi iseenesest, aga eks siis võtan kuulda! Elron ju kuulda ise ei võta, olgu soovitused nii head ja südamest kui tahes. Eesmärke Lillekülast jala minekuks oli tegelikult mitu ja pildirodu ulatub Lillekülast ja Paldiski maantee töötegemisest kaugemale, kuid põhirõhk on ikkagi siin raudteel ja ühistranspordil üldse. Eks ka Eesti raudtee ja tallinna linn ole tegelikult samat masti, mis Elron. Aga hoiatama neid kõiki peab ja igapäevaselt. Vähemalt ei saa nad öelda, et laual on head ja säästlid lahendused, kuigi megalt tahetakse teha ikka midagi grandioosset, kuigi magu nõrk ja kael ei kanna. Ehk et raha pole kunagi laristamiseks ning loodusvarasid peab hoidma.
 
Esmalt aga imestasin, et mis luulusid rongis hommikul teavitati, et rongid Balti jaama ei sõida? Tallinn ongi seesama Balti jaam ehk laiemalt Tallinna Jaam. Tabloo, kaasaegne, kallis ja innovatiivne ehk ... näitab sulaselgelt et rongid sõidavad Tallinna, mitte Lillekülani!
 
 
Samas on peatustes Terviserajad.ee plakatid üleval (ma arvan, et nende omad). Kilomeetrimõõtjat mul küljes pole, aga selgus, et Lillekülast annab ikka "vänderdada", mitte mingisuguseid otseteid ei ole! Ja eks see ole tegelikult loomulik, sest Lillekülas pole siiani isegi GALERIID ÜLE eNDLA TÄNAVA, Tuleb tõesti vänderdada üle mitmete sõiduridade, et kuhugi jõuda. 

 
Eelmise linnavalitsuse ajal räägiti vähemalt Kristiine ühisterminalist, kuigi pea kõik, alates Vladimir Svetist, jahverdasid mingitest kümnetest miljonitest! Praegune, kus osalisteks ka Lillekülla perroonid RAJADA LUBANUD Isamaa ja Reformierakond, on üsna vagusi!? Ja-jaa, ma tean, et tegu on petistega, aga see ei muuda tõsiasja, et juba enne 2015 aasta valimisi olid lubadused üleval ja peale valimisi lausa VALIMISPROGRAMMIS sees!
Idee hakata nihutama perroone Endla tänavale lähemale on raiskav, asjakohatu ja haige. Nii võib öelda küll. Tegelikult, vaatame parem piltide kaupa, mida on vaja teha.
Ahjaa, kuigi rongis isegi vene keeles jagati infot, siis ometi kaks vene meest astusid ka rongist välja ja nähes inimesi peale minemas, arvas üks kohe, et "konetshno edet do Balti".... Aga, tutkit brat! Ärge uskuge kõike, mis tabloodel hiilgab, see pole puhas kuld!

 
Väljuva suuna perrooni otsast on vaja otseteed ehk galeriid, mille kaudu saaks umbes raudtee tasapinnal, inimesed liikuda Endla tänavani ja sellest üle. Võiks ju olla ka lihtsalt sillake, aga ohutus on oluline ja seega on vaja ARENENUD riikides kasutatavat klaasgalerii rajatist. Tegelikult on neid meilgi siin-seal, näiteks Go Shnelli hotelli ja Balti jaama vahel, nii et leiutada ratast pole vaja (ma ei pea siin silmas Ratast, kelle erakond osutus äpuks ja pealinnas just logelemise tõttu võimust ilma jäi) 
 

 Lisan ka pildi Balti jaamast, et oleks selge arusaam, mine tea, mida mõistetakse galerii all Eesti Raudteel vm...
 
Kitsavõitu need olud siin on, aga normaalne pole ka see, et otseteed ei ole, allpool näha olevas katusealuses paistvat paarikümne sentimeetri laiust kõnniteed ju normaalseks pidada ei saa.


 
Galerii ulatukski siit edasi, üle Endla tänava, aga loomulikult tuleks ka enne tänavat alla trepp ja lift. Pääs keskuse ees olevasse peatusesse (see õige õige Lilleküla Jaam peatus) on ju loomulik?

 
Siit tuleks siis trepp ja lift alla. Galerii aga jätkuks üle tänava.

 
Bussipeatus Lilleküla Jaam  teisel pool teed asuks aga just siin, nagu pildilt näha. Vahemaa perrooni ja peatuste vahel oleks küll mõnisada meetrit, aga see on täiesti normaalsuse piiril olev vahemaa.
 

 
Samasugune galerii oleks ka teisel pool raudteed, et saaks otse üle eespool näha olevale kõnniteele. Algaks see kuskil siinsamas, sest liikumisteena saab kasutada ka äärmise rööpapaari kõrval olevat perrooni (üks kahest, mis siiani puudub). Nimelt, väga säästliku variandi puhul võiks Lillekülla ehitada ka ühe uue perrooni, kuid see tekitab ikkagi takistusi rongide läbilaskmisel, seega on vaja ühte perrooni ka Tehnika tänavapoolsele küljele. See ulatuksi peaaegu ristmikuni, nii et galerii oleks siinpool lühem kui teisel pool raudteed.
Loomulikult ka siinsel küljel olevast galeriist saaks treppide ja liftiga mõlemale poole Endla tänavat.

Lihtne? Kas see on liiga lihtne, et keegi seda ette ei võta? Tahaks tõesti liigutada kümneid miljoneid, et ikka niriseks sellest rohkem vasemale ja paremale või?

NII PERROONID KUI GALERIID JA UUS BUSSIPEATUS ON PRIORITEETNE ehk et venitada pole siin enam midagi! Ümberistumisvõimalus peab olema kõigi kolme suuna vahel tagatud siin! (Kitseküla peatuse võib nihutada tunduvalt lähemale Veerennile). Eesti arengute pidur ongi mökude mõtlemisviis. Kuigi kõik asjad võivad aega võtta, põhjuseid on palju, siis kui juba tegema hakatakse, tuleks teha stiilis - asi valmis ja seejärel vigade parandus. Mökud ei too innovatiivsust, Eesti Raudtee on seda tõestanud alati! Zimmermann aga peaks olema mees, kes lööb rusika lauale ja paneb oma inimesed tööle! Kui vaja, siis minnes poliitikute ette ja öeldes, et ASJAD SAAVAD 100% TOIMIDA VAID NII! Ja sama lugu on nii siinsete perroonide, pöörangute kui galeriidega! Üle 10 aasta on RAISKU lastud, pakkumata inimestele loomulikke liikumisteid. Raiskulaskmine ongi pidur!


 
Ka Tehnika tänava ääres pole head ja mugavat kõnniteed, aga vähemalt sillutatud kattega rattarada võiks olla ka siin raudtee ja tänava vahel? Sillutatud nagu Läänemaa Tervisetee?

 
Praegu teisele poole tänavat saamiseks tuleb ka siin teha hiigelring! See on autostunud rohepealinna musternäide, kuidas asjad ei tohi olla! Aga kuna otsustajad siin ega mujal ei käi, siis jätkub vanaviisi. Ehk vaid rattapealinna üksikud kauboid kastirattaga ja ilma vahel on väljaspool autosid. Ja ei maksa unustada, et just siinpool teed liikudes saab rattaga kõige hõlpsamalt Paldiski maantee rattatunnelini! Ega sedagi, et kui muidu on jalakäijad mingi x mass, siis rongisõitjad ongi selge mass ja neid on palju. Seega on pääs erinevatesse suundadesse oluline just otseteena, mis välistab ka vajadust sattuda liiklussoontele. Tunnelid ning sillad on väga kulukad, seega on neid vaja just sinna, kus tegu on massiga.


 
Autosid uhab siin mis kole, seda nähes ongi selge, miks Tallinnast pole saanud ja niipea ka ei saa rohelist ühistranspordi pealinna. Huvitav, mida küll kergelt särav helkur Kristjan Järvan siinkandis näeks?


 
Mõnusalt varjuline tänav küll, aga ma seekord jalutasin tänava ja raudtee vahel. Sealsamas, kus võiks olla pehmekattega rattarada. Looduslik. Piltidel näete seda.
 


 
Algul nägin ühte koppa tööhoos, seejärel juba "sõpra" appi tulemas ja mida edasi läksin, seda rohkem neid sai. Tamm on aga üsna võimas, isegi pool tosinat koppa polnud päevaga kuigi sügavale maasse oma kaevamisega jõudnud.


 
Mingeid asendusbusse siin silma ei hakanud, aga eks see oleks Elronile ka hirmkallis teenus. Usutavasti ajal kui paljud inimesed linnast jalga lasknud, saab asja kergemini üle elada.
 

 Muide, marketite puhul on ammu teada, et asukoht väga oluline. Ja tundub, et nädalaks ajaks on pagarid vist Hurghadasse kupatatud? Selline pilt avanes hommikul pea inimtühjas Selveris. Siin muidu alati saab ikka vägagi värskeid pirukaid!

 
Hommikul oli lusti Balti jaamas rohkemgi! Ega nii lihtne polegi ju saada pilti tühjast jaamast!

 
Aga piirkonna (ma täpsemalt ei tea millise) innovatiivseimaks pürgiv Eesti Raudtee omab juba ühte tablood vähemalt, kus saab natuke rohkem infot näidata, teised, hirmkalli raha eest ostetud ja aastaid tühjana seisnud tablood nii innovatiivsed pole. Aga kuidas sa pürgidki innovatiivseks, kui kõik oleks väga kaasaegne? Iseasi, kas oma vigadest õpitakse. Kuigi tabloode asukohtigi sai väga rõhutatud üle 10 aasta tagasi, siis tarkust see Eesti Raudteel toonud ei ole.

 


 
See pilt ei tulnud välja päris nii nagu oleks tahtnud, aga alles jätan ikka. Hoiatuseks, et igasugune arendamine tähendab tohutult loodusvarade kulutamist! Nii et väga ja väga peab mõtlema, kas peab jätkama kohati suurusehullustusega või peab alati ikka väga hoolikalt kaaluma, mida ja kui palju teha!

 
Lubatud hiigeltrotuaari asemel saab tunnel olema siiski kipakam. Ja ehk piisabki?





 
Ristiku tänava uhkete hõberemmelgate aeg paistab aga ikka läbi olema. Päris paljudel puudel vääveltorikud õgivad kuis jaksavad.

 


 
Telliskivi tänaval on kaks väikepoodi. Väga vajalikud igal pool. Üks natuke suurem väiksest, teine, kuhu pärast sisse astusin esimest korda, oli nii väike, et isegi omanik oli oma nina puruks löönud. Ja osta sai vaid alkoholi.  Kahe peale saaks paraja keskmise ja sobiva kokku?



 
Oeh...

 
Vahel on kakeldud siin selle pärast, et jalakäijad ronivat rattateele, isegi üks isehakanud "raehärra" Efbees kobisenud! Aga ausalt öeldes, ega jalakäijana väga liiklusmärke vahigi ja kui teepinnal puudub ka märgistus... Enamasti õnneks saab hakkama, head inimesed saavad ikka aru ja üksteisega läbi.








 
 
Vaatasin kahele poole, Kopli rongi näha ei olnud...



 
Ma ka ei saa aru! Kuidas selline moodustis nagu reformierakondapetisaktsioon üldse alles on?


 
Oleks selliseid kioskeid üle Eestimaa...

 
Riik aga lasi isegi Edelaraudtee vanad vagunid vanarauda viia! Eks oleks tegelikult vapustus küll olnud, kui järsku kuskil turismiatraktsioonina oleks kasutusele võetud!










 
Raamatuturg aga paistab toimivat! Kel mure, et pole raamatuid kuhugi panna, äkki võetaks siin midagigi vastu?

 

 

 

 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar