Blogiarhiiv

Laupäev, 30. oktoober 2021

Sept 2016 - Kelle huvide eest seisab Ossinovski, pensioniiga, 4-päevane töönädal ja Sibulatee puhvetid.

 

Thursday, September 15, 2016

Septembri kolmas nädal - pähkliajust süüdimatuseni.


Ei saa tegelikult kurta, et elu oleks igav! Heiti Hääl äsja hõikas midagi poliitikute pähkliajude kohta. Transiidi kadumisega seoses ja selega seotud 500 miljonilisest kahjumist. Muidugi on ta pettunud just selle peale, et tema firma ja transiidiäri üldse kaotab selle summa! Kas see, et riik ise ka kaotab, huvitab ärimehi? Seda teada ei saanud, sest Äripäev rohkem lugeda ei lase. Nojah, reklaamirahadest ei pruugi piisata, seega.... Tühja kah.
Pähkliaju pole muidugi mingi poliitikute omapära. See puudutab ka rattureid, autojuhte ja jalakäijaid, ametnikke jne. Küllap kõiki valdkondi. Muidugi oleks tore lugeda mõnda põhjalikku uurimust, et kelle hulgas kui suur see protsent on!?
Sõidan ise sageli rattaga. Minu jaoks on kolm põhilist asja selle juures: helkurvest, peegel ja teisele liiklejale mõtlemine. Mitte et ma jalakäijana ei mõtleks! Otse loomulikult ei torma ma ülekäigule, näiteks siis, kui autovool möödumas, aga viimane (või üksik) auto peaks minu pärast peatuma. Täna oli aga eriliselt koloriitne minut kõnniteel. Kõigepealt panid vuhinal kahelt poolt mööda tibi, kutt ja papi. Polnud neist kellegi jaoks oluline kella tilistada, saab ju ka külge maha sõites mööda. Pähkliaju noh. Aga seejärel tuli tandem (pildil), kes juba kaugelt, sageli ja rõõmsalt tilistas! Hullem veel - kui selgelt kõrvale tõmbusin, siis öeldi isegi AITÄH!!!

Rongis lugesin aga Postimehest (netist ei saa ju) ja seekord ma lehte rongi ei jätnud. Sest mõndagi on vaja sealt tsiteerida.
JUBA PEALKIRI ISE ON MIDAGI VÄÄRT!


Tule taevas appi! Minister Ossinovski väljaütlemisi siinkohal ei saa just pähkliajuga seostada, siin on tegemist millegi muuga!

On kavas kehtestada haigus-, hooldus- ja sünnitushüvitistele lagi, mis oleks seotud keskmise palgaga. Nagu vanemahüvitise puhul. Haigekassa nõukogu koosolekul ei jõutud aga kokkuleppele, kas lagi peaks olema kaks- või kolm keskmist palka. Ossinovski ise toetab kolmekordset, sest sama on ka vanemahüvitisel. See juba vana teema ja ega pähkliajusid ega paljusid teisi huvitagi, et mitte ühelgi neist pole PÕRANDAT!  Põrandat, mis oleks ka seotud keskmise palgaga. Üldse olevat see küsimus tekitanud elavat arutelu ja vaidlusi. Miks? Mitte sellepärast, et see lagi on liiga kõrge, pigem vastupidi. Sotsist minister (sotsid ju üleüldse aina rõhutavad, et nemad hoolivad ja seisavad kõige rohkem INIMESE eest! Kas jõukate või kõikide? Kõikide puhul näitas asja ära 800-eurose alampalga lubamine ja pea 2 korda väiksema nimel koalitsiooni trügimine. Aga nüüd? Kas vanemahüvitise lagi väheneb? Kus sa sellega, ka muud "laed" tahetakse samale tasemele viia. Miks?

"KUNA HÜVITISTE PUHUL ON ESMANE EESMÄRK SÄÄSTA INIMEST HAIGUSE AJAL VAESUSESSE LANGEMISEST, ON SEE OMA OLEMUSELT ÕIGUSTATUD", ütles minister! Järelikult siis ka vanemapuhkuse ajal. Kas mõnisada eurot sellistel puhkudel on ka normaalne? VAESUSPIIR on siis KOLME KESKMISE PALGA juures?

Kuna aga sääst sellest meetmest on vaid 400 000 euro kandis, siis ministri arvates vaevalt Riigikogu sellega kiirendatud korras menetleks. (!?) Nojah, minu arvates (ja minu jaoks täiesti piisavalt) piisaks ka ÜHEST keskmisest palgast, et mitte vaesusesse langeda. Aga näe, sots seisab INIMESE (!?) eest???

Nii et vanematoetus tuleb kehtestada kindla summana, HOOLIMATA palgast ehk siis näiteks ühe keskmise palga ulatuses! Või hoopiski mediaanpalga? Selle, milles rohkem ja vähem saavad pooled inimesed. Haigushüvitis peaks aga samuti olema üks keskmine palk. Ka alampalga saajatel......

Muidugi on sotsid ka Margus Tsahkna kandadel.


Ühisel jõul ja nõul püütakse Eesti riiki hävitada. Ma ei tea, kas siingi pähkliaju põhjuseks või mitte. Pigem arvan, et see on enamjaolt sihilik tegutsemine. Eesti riigi püsimajäämise alus on meie oma inimene. Mitte see, kes sellise käitumise peale Eestist jalga laseb. Vaid selle, kes siia jääb ja tahabki jääda. INIMVÄÄRSES elukeskkonnas. Ka suhtlusmeediast on näha, kuidas just sotsid ihust ja hingest, nagu käsib Barbi Pilvre manifest - VERI, MULD JA RAHVUS on madalad instinktid - näevad Eesti tulevikku ainult massilise võõramaalaste toomise toel. Neil pole ju tõenäolist ootust inimväärse palga järele. Kui neil küsida aga konkreetselt oma rahva hoidmise kohta või ka selle kohta, miks ikkagi eestlase tööviljakus nii madal on, siis räägitakse kas aiaaugust või ei vastata üldse. Pähkliaju? Ma ei tea! Muidugi, Tsahkna ise vist tahab IRL-i ikka täiega põhja lasta! Sest näe, vindub teine veel!

Pärast mitmekordset küsimist sain ka vastused mõnele küsimusele MKM-lt. KIK ei ole veel vist vastanud.


Neeme J. Sihv kasutajale Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Millal siis ikkagi töötegemine muutusi hakkab tooma?


Blogi loodusest ja ka paljust muust Eestimaal. looduseblogi@gmail.com Vaadake ka eestimaablogi.blogspot.com eestimaablogi2.blogspot.com Neeme
llooduseblogi.blogspot.com|Autor: Neeme Sihv
Neeme Sihv Ülenurmel ei toimunud midagi ei eraettevõtja ega riigiettevõtete ja - asutuste poole pealt. Nüüd Jänedal taas laat, aga rongid vuhisevad mööda. Paunveres vangutaks isegi Kristjan Lible pead, kui teaks, et Suur Paunvere Väljanäitus ja laat ei soovi rohkem külastajaid ning riik ei aita ettevõtjaid ega püüa keskkonda hoida!
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium Tere! Täname küsimuse eest! Jänedal peatub rong 8 korda päevas mõlemas suunas ja nendega oli laadale minek ja tulek mõistlikul ajal tagatud. Jänedalt sõidavad mööda ainult Tallinn-Tartu kiirrongid. Iga Eestis toimuva laada või muu ürituse jaoks ei ole mõistlik rongide sõiduplaani muuta, sest see toob kaasa ka teiste rongide sõiduplaani muudatuse.
Neeme J. Sihv
Neeme J. Sihv Tänan! Kahjuks ei olnud paremat vastust lootagi ja see teeb kurvaks.
1. Riigi kohus on ettevõtlust toetada, samal ajal tagades porgandites võimalikult maksimaalse kasutajate arvu. Või transiidi vähenemine ja maksumaksja osakaalu suurenemine on tühipal...Kuva rohkem
Neeme J. Sihv
Neeme J. Sihv 3. Ning millest Te lugesite välja, et IGA ürituse puhul peaks rongid kuskil peatuma?
*************************

Neeme J. Sihv kasutajale Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Turismiinfopunkt? Kassad? Ootesaal? Politseipunkt? See on ju jaamahoone ja pealinna visiitkaart!? Või taas ei huvita riiki inimene?


Balti jaama ajaloolises raudteepaviljonis toimuva kapitaalremondi käigus lammutas jaama haldav Go Kinnisvara paviljoni 2001. aastal ehitatud teise korruse ning tõi…
delfi.ee|Autor: DELFI





Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium Tere! Kassad ja ootesaal on Balti jaamas olemas ning tagavad reisijate esmased vajadused. Politseipunktid ei kuulu MKM-i haldusalasse ja meie nende avamise üle ei otsusta. Lisaks tuleb arvestada, et ükski suurem hoone Balti jaamas ei kuulu riigi omandis olevale ettevõtjale, mistõttu ei saa riik ka nende kasutusotstarbe üle otsustada. Samuti võib märgata tendentsi, kus reisijad vajavad üha vähem piletikassat ja ootesaali, vaid ostavad pileti internetist või rongist ning lähevad jaama saabudes otse rongile.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tänan! Kas pealinna visiitkaart, mis turismi arenguga muutub aina olulisemaks (maine tekitajaks) peab tagama vaid esmased vajadused? Piletite ostmine võib küll (ajutiselt?) mõnevõrra väheneda, samas tullakse aina rohkem infot küsima, eriti kui jaama infosüsteemid on ürgaegsel tasemel. Isegi inglise keelset infot ei suudeta tagada! Lisaks on vaja just vaksalis TURISMIinfopunkti! See, et politsei ei ole MKM-i rida, ei päde, sest reisijad ja nende turvalisus siiski peaks olema ka MKM-i, Elroni jt huvialas. Muide, rahvusvaheliste rongide kassa peaks ka asuma "inimlikus kättesaadavuses". Küll aga kahtlen, kas hoonete haldajal on vahet, millise hoone või ruumide eest ta kasutustasu saab.
Ülo Mälgand
Ülo Mälgand No mingit sellist vastust ma enamvähem ootasingi. Juhiks siis ministeeriumi inimeste tähelepanu sellele, mil moel meie naaberriikides suhtutakse rongireisijatesse. Kõigis ning rõhutan - KÕIGIS meie lähiriikide pealinnades on korralik vaksalihoone, milles ootepaviljon rongireisijatele, ning lisaks täiemõõduline teenindussfäär. Sellist jama pole isegi meist kaugemates pealinnades märganud,. et riigi peavaksaliks on mingi selvekaupluse eeskoda. Täna on tegemist Eesti riigi kohutava häbiplekiga, millele Neeme Sihv ka õigustatult tähelepanu juhib. See, et fotol olev ajalooline jaamahoone riigi poolt maha parseldati on ise juba äärmine häbiplekk. Hoone tuleks kindlasti riigile tagasi osta ning taastada Tallinna jaamahoone tema ajaloolises tähenduses. See väide, et inimesed vajavad aina vähem ja vähem ooteruumi, ei päde. Ma olen sügavalt veendunud, et ametnik, kes midagi taolist väidab, pole ise vähimalgi määral olukorraga tuttav. Ametiauto aknast paistavad mõnedki asjad läbi kõverpeegli. Miks näiteks Soomes, kus keskmine asustustihedus on meist veel ligi poole väiksem, on säilitatud paljudes väikejaamades hoone funktsioon ooteruumina? Põhjus on lihtne - põhjamaa.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ühes asjas eksid, Ülo. Mitte ainult kõverpeegel pole põhjuseks, vaid põhjamaa tingimustes aeg-ajal aken ka jäätub, nii et isegi peeglit ei näe!
Ülo Mälgand
Ülo Mälgand Tulen tagasi algusesse - hoone, mille erafirma nüüd taastas on 1963. aastal avatud linnalähirongide terminalina, seega otseselt mõeldud reisijate teenindamiseks. Nüüd, mil hoone on täiturust puhastatud, pole üldse kaksipidi mõtlemistki - tuleb taastada vaksalihoone esialgne funktsioon ning riik peab selle asja enda kätte võtma, koostöös eraettevõtjatega. Selline absurd, nagu siin praegu toimub, tõsiselt häbistab Eesti Vabariiki, minister ja tema alluvad peaksid sellest ükskord aru saama. Ma tõesti ei viitsi jälle hakata siia panema fotosid meie naaberriikide pealinnade vaksalihoonetest ja Eesti riigiametnikele meelde tuletama nende funktsioone.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Aga see-eest me jõuame viie rikkama hulka!
Ülo Mälgand
Ülo Mälgand Me oleme juba jõudnud 5 kõige lollima hulka. Või kuidas nimetada neid ühes standardis ooteplatvorme, kus megadisainiga istepingid tehti ... metallist. See ametnik, kes sellise asja üle otsustas tuleks panna 25 kraadise pakase käes sinna hambaid plagistama. Las istub ja mõtiskleb selle üle, kuidas inimesed maakohtades ostavad pileteid internetist ja nad ei vaja rongi oodates mingit tuulekaitset.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Olen oodanud 20 külmakraadiga kaks tundi teivaspeatuses rongi. Info oli puudulik ja sedagi piskut sain vaid tänu "tutvustele"!

**

 Külli Leppik Kui kogu rahvale vaksal tehtaks, siis ju mingit kasumit ei toodeta, eraomanik aga tahab money, money, money - see kõige tähtsam või müüb linnale tagasi miljoneid küsides, nii see kahjuks meie riigis käib

Neeme J. Sihv
Neeme J. Sihv Riik maksab ju nagunii ka teises hoones oleva ooteruumikese eest! Ja turist toob ka raha riigile, seega on vaja ka turistile midagi anda.
Ülo Mälgand
Ülo Mälgand Ametnik poeb mõnusalt selle taha, et "ükski suurem hoone Balti jaamas ei kuulu riigi omandis olevale ettevõtjale". No ja mis siis, et ei kuulu? RailBaltic-u jaoks kavatsetakse kasvõi pool Eesti eramaadest kokku osta või veelgi hullem - seaduse jõuga üldse pooltasuta käest ära võtta. Nüüd Balti jaamas üks maja omandada on äkki sedavõrd suur probleem? Muidugi on küsimus ka poliitilistes prioriteetides, sest ministri haldusalas ei toimu midagi ministri teadmata. Kui Parts poleks Elektriraudtee algatatud rongipargi uuendamise kampaaniaga kaasa läinud, sõidaksid meie raudteedel endiselt akendega prügikastid. Seega sõltub kõik kindlasti ka ministri ja kantslerite tahtest või mittetahtest. Muide, ma ei räägi ilmaasjata raudteejaama tähtsusest ka turismi seisukohalt. Olles pidev suhtleja nii Inglismaa kui Saksamaa raudteefoorumites, olen juhtinud sealsete osalejate (neid on kümneid tuhandeid) tähelepanu Eesti uuenenud rongipargile ning faktile, et siin toimus sajaprotsendiline veeremi uuenemine kahe aasta jooksul. Reaktsioon on olnud ülimalt positiivne ning paljud plaanivad siia suisa ise vaatama tulla. Aga ... hoiatasin, et rongid ja mõned raudteejupid on ka kõik, mis siin uuenesid - pealinnas puudub korralik jaam ning valitsus ei märka vaid paarisaja meetri kaugusel asudes probleemi. Sellest juba enam hästi aru ei saada. Küsitakse, mis valitsus see teil seal siis on? Olengi selgitanud, et meil ongi selline valitsus, kelle arust rongireisija on sotsiaalabi tarbija, järelikult tema peale tuleb kulutada minimaalselt, kui üldse.
Ülo Mälgand
Ülo Mälgand Ja muidugi selle õnnetu nalja võtsin ka foorumites jutuks, kuidas Barroso pandi kusagil Keilas rongi peale ja tõsteti Järvel maha, et mitte näidata Balti jaamas toimuvat täielikku bardakki.
**********************************

Neeme Sihv kasutajale Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Millistes rongipeatustes tekkisid renoveerimise käigus tualetid ja (joogi)veevõimalus, peatuskohad veoautodele jms?


eestimaablogi2.blogspot.com|Autor: Jüri Poeg





Kommentaarid
Neeme Sihv

Kirjuta kommentaar...

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium Tere! Igasse rongipeatusesse tualeti ehitamine ei ole mõistlik, kuna tualeti kasutamine on võimalik ka rongis ja üldjuhul inimesed ülemäära vara rongipeatusesse ootama ei tule. Peatuskohad veoautodele asuvad suuremate maanteede ääres, kuhu on juhil kergem ja mugavam ligi pääseda, rongi peale enamikel veoautojuhtidel minna pole vaja.
Neeme J. Sihv
Neeme J. Sihv Tänan.
1. Lihtsam, odavam ja otstarbekam on teha kahe asemel üks, rohkemate funktsioonidega. Just seal, kus see vajalik ja mõttekas. Ning riigi ja/või maksumaksja raha otstarbekas kasutamine peaks olema prioriteet!
2. Rongipeatustes (olenevalt asukohast jm) peatuvad ka bussid, võimalik, et ka teenusbussid, müügiautod, korraldatakse üritusi, sh laatasid jm. Seal peatuvad ka matkajad jpt. See on probleemi lühiseletus. Seda, et üldjuhul ei tulda varem rongijaama, väoitis ka aastaid tagasi Urmas Glaase. Kuigi tema väited lükati väga paljude poolt ümber, on siiani jäänud uduseks "üldjuhul" väite mõiste. Sama hästi võib öelda, et ÜLDJUHUL rongis tualetid tõesti töötavad. Kuidas aga seletada lapsele seda, et tualetti pole? Ehk läheb mõni valveametnik seda koha peale selgitama? Tualett on elementaarselt vajalik asi ja Eesti peab jõudma tsiviliseeritud riikide hulka.
3 Ka veoautojuhil (või karavaniturstil) tõenäoliselt pole midagi selle vastu, et erinevatest teenustest ja võimalustest osa saada.

Kas nüüd on arusaam sulaselge, miks meil elu ei edene? Mina tean seda ammu, aga kas teavad seda kõik? Vähemalt otsustajad!? Ei tea, väga sageli ei saada asjadest aru. nagu ka Heiti Hääl mainis. Kas pole siis võimalust ka midagi muuta? MUIDUGI ON! Peab lihtsalt tarku nõuandjaid omama, kui kohast loobuda ei soovi!






Siit lähtuvalt on kolm põhiküsimust, millega tuleb targalt tegeleda. Esiteks, hiinlaste jt transiit tuleb tuua Eesti sadamatesse.
Teiseks, reisjatevedu peab jääma ja eriline rõhk tuleb panna effektiivsusele ja rongide (ning ka busside) täituvusele.
Kolmandaks, RB tulen ümber projekteerida normaalseks regionaalraudteeks kõrvuti Via Balticuga (sest nüüd peaks ka viimasele pähkliajule selge olema, et mingit olulist kaubavedu ei saa ka sel raudteel olema) ning teha otsused kõikide võimalike raudteeühenduste kohta Eestis. Täpsemalt, taastada kiirkorras Haapsalu (Rohuküla) raudtee ja Võru rongiliiklus, Lelle-Pärnu lõik naelutada ümber vanaks heaks kitsarööpmeliseks koos muuseumraudtee ületoomisega. Muidugi tähendab see ka igasuguste neljarealiste maanteede planeerimise lõpetamist ja keskendumist 2+1, P&R parklatele ja muudele taristut tõeliselt paremaks muutvatele asjadele ning väiksematele teedele.

Ning kindlasti tuleb teha ümberpöörd ka igasuguste riigiettevõtete erastamisele. Riiklik kommertspank + mõningate valdkondade taastoomine riigi alla, sh teede ehitus ja hooldus, postiteenused aga 

ühildada riikliku panga funktsioonidega jne.


Rohelised jätkavad aga vehkimist ravikanepi teemal. Tahaks ju küll, et inimesed saaksid valudes ja terviseprobleemides parimat abi. Kas aga kanep on ikka võluvits? Elver Loho oma petitsioonis toob aga välja ka selle, mida paljud kanepipooldajad tegelikult loodavad - kanepi lubamist meelelahutusvaldkonnas. Kas selles valdkonnas muidu meelt lahutada ei saa? Kas selle propageerimine pole äkki tulnud kanepi mõjust ajule?

Kuigi olin tööst väsinud nii eile kui olen ka täna, siis põnev elu ometi sunnib arvuti taha mõtteid kirja panema! Ühes asjas olen kaldumas uuele seisukohale:
TÖÖNÄDAL 36-TUNNISEKS EHK 4-PÄEVASEKS!
Sest suures osas töökohtades saaks töö väga edukalt ära tehtud (ja parema tööviljakusega ning palgaga) ka selle ajaga! Kolmas puhkepäev annaks aga võimaluse tõsiselt välja puhata, et järgmisel töönädalal taas anda ennast parim!

Aga nädal veel kestab. Oleks täna selle nädala viimane tööpäev, läheksin homme juba aktiivselt puhkama. Nüüd lähen siiski ülehomme. Ühistarnspordiga, kuigi MKM seda väga ei oota. Vähemalt plaanin minna Sibulateele! Tulge teiegi! Usun, et see võib olla vaimustav! Ja lõõgastav! Kuigi sel nädalavahetusel ka Paunvere Suur Väljanäitus. Kuidas ma aga sinna saan kui korraldajaid ei huvita külastajad ühistranspordiga?

Sisukas oli aga ka Postimehe lisa MaaElu.





Ega peagi selgitama, mis neis lugudes head. Kui pole just pähkliaju, saab igast asjast aru!
 
 *****************************************
 

pühapäev, 18. september 2016

Sibulatee


Reis Sibulateele sai alguse ikka Balti jaamast ja rongiga.


Tahaks väga loota, et Balti jaam saab tagasi oma funktsiooni. Ikkagi pealinna visiitkaart! Kuigi äsjane MKM-i vastus just erilist optimismi ei tekita.


Rong oli täis, Tapani seisti büsti. Paraku on aga reisijad "kavalad", nagu selgus, siis nii mõnigi lippab Tapal mööda perrooni teise otsa ja sõidabki jänest. Elron ei suuda piisavalt teenindajaid tööle võtta (kiputakse hoopis lahkuma, sest inimlikku suhtumist pidi nappima), tõenäoliselt kaotatakse endiselt kuus saamata jäänud piletitulust suure osa. Kui palju, on raske öelda, aga kindlasti  tuhandeid eurosid. Kas rohkem või vähem Ossipi palgast........

Tartus aga ei üllatunudki väga, kui selgus, et perrooni valgustus ei põle. Nii tavapärane!





Põõnasin üksjagu. Ja näe, kohvi ja teedki saaks juua. Kuigi..... ikka võiks ju olla hoopis eestimaised teed?













Korrektsed liiklejad. Ratturid oma rajal, jalakäijad omal.




Taskud ja pläskud ja mis kõik veel. Omamoodi huvitavgi, kuigi mina siis linnainimene ikkagi ei ole.
















Vabadus valida? Tartus pannakse huugama ligi 3 milj eurot, ühendamaks rongidega muud liiklust. Kus on aga vaksalis kaugliinide bussipeatus? Miks reisija peab veel linnaliini kasutama, kui võiks otse ümber istuda?  Räige ükskõiksus ikkagi!






Kohati oli isegi võõrkeelset infot. ja loogiline ju, sest näete, välismaised bussisõitjaid ka liikvel ja mitte vähe.












Ilm oli pilves ja nii proovisin ka bussiaknast olustikupilte tabada.




Saatsin muuhulgas paar päeva tagasi ka Olerexile korduskirja. Olerex, eestimaine ja hea? kett, pidevalt ostab tanklaid juurde. Huvitav, kas ainult pumbatakse (raha) või hakatakse ükskord meil ka midagi näiteks rekkajuhtidele pakkuma? Pesemisvõimalusi jm, mis peaks olema elementaarsed.











Bussipeatuseid oli palju. Bussiõitjaid ka üksjagu. Aga üheski peatuses ei näinud ma parklakübetki. Nii ka neil lõikudel, kus äsja teeremonti tehtud.



Aga puhvetites juba rahvamassid.










Varnjas ulatus aga autoderivi kaugele külast välja. Tõepoolest, rahvast oli palju ja kohati tähendas see ka seda,et parimad palad puhvetites oli juba otsa saanud. Kõhu sain ikkagi täis, nälga ju ei jäänud, aga küllap ei osatud oodata sellist külaliste hulka.


















Ostsin korvi....



...ja head-paremat korvi. Tõsi, oli päris häid ja huvitavaid asju, kuid millegipärast lootsin, et hoidiseid jms on rohkem.






Ja kohtusin vana tuttavaga, kellega pole näinud pea 20 aastat. Tänu minu poolt, sest nii sain jalavaeva vähemaks.



Üllatav oli aga, et müüdi väljamaist kala, liha ja juustu. Sibulatee puhvetite päev ju? Aga nojah, etteruttavalt võin öelda, et eestimaine suitsukala sai ka siin-seal otsa....



Kalasupp läks mul kohe loosi. Hea oli!







Siin on iga hoovi peal oma kanal ja paadisild. Osa neist värskelt tehtud-taastatud. Taimestik kaldal taastus tasapisi.





















Väike pettumus oli tänaval käies näha, et ikkagi on siin raha ka mõttetult magama pandud. Majad tänava ääres ja igal ühel võiks oma värava juures valgusti olla. Ometi on siingi püsti löödud suured postid. Miks? Miks pannakse raha magama, raisatakse metalli, betooni ja muud? Kompenseerige majaomanikele valgusti, hämaruseanduri jm kulud ning olekski asi korras!




















Mekkisin k kooki ja rabarberiveini. Hüva!












Sibulat ostsin muidugi ka. 10 kilo!





































Appi! Kalasalat otsas, karjusin mina. Ja sain ühelt inimeselt tema salati, sest ta otsustas seda siiski mitte süüa. Aitäh! Seeneseljankat sõin ka.






























Jess, pakuti ka värsket õunamahla! Aitäh vaevanägijatele!






















Tartusse ja rongile. Sibulamõrts ja külakostikorv käe otsas....


Hea, et sellised üritusi tehakse!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar