pühapäev, 19. märts 2017
Maanteemuuseum
Tahtsin Maateemuuseumisse minna rongi ja bussiga. Kahjuks on sealgi
kandis bussidega äärmiselt nadid lood. Seepärast läksin juba Tartus
bussile.
Sõitsin siis vähemalt raudtee alt läbi. Monstrum liiklussõlm tehtud!
Nii mõnigi öelnud, et mu blogi muutunud negatiivseks ja kurjaks. Kuigi
Postitee oli ääretult äge ja muuseum mõnus, siis ikkagi olengi kuri!
Ülimalt KURI!!!
Ajal kui endiselt ähvardab Eestit kurnav Rail Baltic ja mõistust ei
paista kuskilt (ei valitsuse ega tartlastes-vastaste poolt), siis ometi
on meil näide olemas, kuidas maantee saab kulgeda raudteega kõrvuti!
4-realist Via Balticat muidugi pole vaja, kohati tehes 2+1 ja RB,
õigemini Normal Rail Baltic ehk NRB üherajalisena tähendaks ülikõva
rahalist ja loodusvarade poolset kokkuhoidu. Raha jätkuks paljuks muuks
oluliseks. Aga mis samal ajal sünnib? Värsked uudised, mis tõestavad, et
tase on olematu ja ääretu lollus ruulib!
Kas tõepoolest on Pressiesindaja palgatud idiootsusi rääkima või ongi
tase selline? Meie ametnikel on olnud aega paarkümmend aastat õppida
ning peaks juba mõistma vähemalt kõige lihtsamaid asju? Et Valga ja
Koidula vahel ei ole ainult Võru! Ja et bussid ei asenda ronge! Miks
seda ei mõisteta? Või seda, et vaja on ka Riia-Peterburi rongi. Tahaks
ju loota, et tuleb keegi ja vabandab sellise taseme eest, aga ei! Tuleb
hoopis austatud president ja paneb NÄTAKI!
Valgamaad külastanud vabariigi president Kersti Kaljulaid on kindel, et pärast
Rail Balticu ehitamist paraneb ühendus ka Riia ja Tartu vahel,
võimaldades Kesk-Euroopa turistidele parema juurdepääsu Lõuna-Eesti
rahule ja vaikusele.
„Lõuna-Eestil kahtlemata on
turismipiirkonnana hea väljavaade toimida,” lausus president Kaljulaid
pärast kohtumist Otepää piirkonna turismiettevõtjatega Lõunaeestlasele.
„Ma arvan, et kui meil ükskord on Rail
Baltic, kui Riiast saab siia kiiresti rongiga ka Tartu suunas liikuda,
see kindlasti muudab selle piirkonna kättesaadavamaks Kesk-Euroopa
ülerahvastatud piirkondade elanikele, kes väga hea meelega ostaksid rahu
ja vaikust,” rääkis Kaljulaid.
„Teades, mis toimub näiteks Saksamaa jõgede
ääres kämpingutes, mis on võrreldes meie Lõuna-Eestiga ikkagi väga
koledad kohad, siis potentsiaali on kõvasti,” lisas riigipea.
Kaljulaid ei jaga kartust, et Pärnu kaudu
kulgev Rail Baltic lõikab Lõuna-Eesti „kaardilt välja” ning piirkonna
ühendatus muu ilmaga jääb unarusse.
„Ma olen täiesti kindel, et kui Rail Baltic
hakkab valmis saama, siis me näeme väga kiiret Tartu-Riia rongiühendust
üsna kiirelt tekkimas. Ma olen selles täiesti kindel,” lausus Kaljulaid.
Andke mulle andeks, aga sellist idiootsust kuuldes on asi selge - aidata
saab vaid mõistuse võidukäik! Mismoodi peaks RB tooma turiste
Kagu-Eestisse??? Ja kuidas saab üldse rääkida, et midagi nii olulist
nagu rongiliiklus siin kandis, saab käivituda alles PÄRAST Rail Balticu
valmimist? Tule taevas appi! See ju lihtsalt saabki ainult kurjaks
ajada!? Õigus on tal küll selles, et meil on POTENTSIAALI KÕVASTI, aga
miks siis mõistus selle kasutamiseni ei küüni??? Miks peaks me
potentsiaali hakkama kasutama ära 10 aasta pärast? Siis, kui meil on
kõri kinni pigistatud selle KIIRraudtee ülalpidamisega? Kuradi kuradi
kurat!!!
Käisin ka turisinfopunktist läbi ja uurisin natuke asju. Üks suurimaid
probleeme paljude välisturistide jaoks on muide meie maakohtade vilets
ühistransport. sest hea meelega minnakse Soomaale või Peipsi äärde vm
just bussiga. Aga kui me lähtumegi sellest, et toome välisturistid SIIA
ning rohkem meid ei huvita, siis kuulsus meie hoolimatuse kohta levib
välismaale kiiresti ja põhjalikult!
Ühistranspordi peaksidki koordineerima keskused, kuigi nad sageli
ääremaast kaugel. Murekohaks on aga hoopiski ametnike tase ja see
kuulutab veelgi rohkem kurja! Lugege neid kolme uudist ja siis püüdke
ette kujutada head tulemust! Homme, mitte 22. sajandil!
Torkan siia vahele ühe pildi tagasiteelt. Kui selgus, et laupäeval saab
küll bussiga Varbusele, aga tagasi alles pühapäeval...... sain ma õnneks
tänu headele inimestele autoga Vastse-Kuustesse. See on üks neist
kohtades, kus ei õnnestunud perrooni viia paremale kohale. Ja kui nüüd
Kõiv arvab, et omavalitsused oleks parem lahendus, siis hoidku taevas
meid selle eest!
30. septembril k.a. toimunud vallavolikogu istungil andis vallavanem L. Liba volikogu
liikmetele informatsiooni Neeme Sihvi tõstatatud ettepanekust
rongi- ja bussipeatuse ühildamiseks. Vallavalitsuse hinnangul oleks projekt tehniliselt
küllaltki keerukas ning ka kallis. Valla üldplaneeringu avaliku arutelu käigus ei
tõstatanud keegi seda probleemi ja selliseks investeeringuks ei ole raha kavandatud.
Arvestades rongi ja busside praegust sõidugraafikut, mis ei ühildu, ei ole võimalik, et
bussilt mindaks edasi rongile või vastupidi. Seega puudub otsene avalik huvi peatuste
ühildamiseks.
Vallavolikogu liikmed võtsid esitatud info teadmiseks ja leidsid samuti, et praeguses
majandussituatsioonis ei ole mõistlik teha investeeringuid bussi- ja rongipeatuse
ühildamiseks Vastse-Kuustes.
Lugupidamisega
Lennart Liba
vallavanem
liikmetele informatsiooni Neeme Sihvi tõstatatud ettepanekust
rongi- ja bussipeatuse ühildamiseks. Vallavalitsuse hinnangul oleks projekt tehniliselt
küllaltki keerukas ning ka kallis. Valla üldplaneeringu avaliku arutelu käigus ei
tõstatanud keegi seda probleemi ja selliseks investeeringuks ei ole raha kavandatud.
Arvestades rongi ja busside praegust sõidugraafikut, mis ei ühildu, ei ole võimalik, et
bussilt mindaks edasi rongile või vastupidi. Seega puudub otsene avalik huvi peatuste
ühildamiseks.
Vallavolikogu liikmed võtsid esitatud info teadmiseks ja leidsid samuti, et praeguses
majandussituatsioonis ei ole mõistlik teha investeeringuid bussi- ja rongipeatuse
ühildamiseks Vastse-Kuustes.
Lugupidamisega
Lennart Liba
vallavanem
Peaksin olema positiivne ja rõõmus?
Just selliste tegelaste pärast ongi elu Eestimaal paljudes valdkondades
nii viletsal tasemel, nagu on. Selle asemel, et sõita rongiga
Vastse-Kuustesse või mõnda muusse peatusesse ja sealt bussile minna,
pidin tegema pikema sõidu! Rääkimata muidugi sellest, et maakondlik
bussiliiklus juba võiks olla tasuta, seegi annaks arengutõuke. Ja teps
mitte ei pea kõik bussid alustama Tartust, vaid just nimelt oleks vaja
tagada kohati juurdeveoliinid. Aga kui tase on selline, et ETTE NÄHA ei
osata absoluutselt, siis peabki olema kuri karjas! Kas siis muuhulgas
vallavolikogus ei leidu kedagi, kes oskaks natukenegi ette näha? Või on
põhiprobleemiks just see, et TURISTID TULEVAD ning see on ainult
selleks, et saaks raporteerida, et tulevad? Igas majandusharus on vaja
teha ROHKEMAID ASJU, KUI TAHAD EDU SAAVUTADA, mitte lihtsalt sõnu ritta
seada!! Aga nagu neist uudistest selgub, siis just sellest ei saada aru.
Või ei taheta saada? Huvitav, miks president või majandusminister
välismaale hotelli minnes eeldab, et talle veel ka toitu ja voodipesu
pakutakse? Tähtis oli ju see, et ta SINNA tuleks, mitte muu?
EI OLE VÕIMALIK, ET MINDAKS BUSSILT RONGILE VÕI VASTUPIDI?
Oh issand-issand küll......
Metsa aga raiutakse ja majandus õitseb?
Aga Postitee on tõesti ilus. Ja vaatakski nüüd natuke midagi ilusamat ja
põnevamat. Ometi ei saa aga siingi kriitikata. Mis komme on tänapäeval
panna sõiduplaanid postide külge, kui ootekoda olemas? Heakene küll,
vastassuuna peatused vahel üksteisest eemal ja see on ka kohati
suhteliselt mõistetamatu. Et siis ühele poole sõites saad vihma- või
tuulevarju minna, teises suunas ei saa? Miks sageli peab nii olema?
Peatuste ümbertegemisel ja/teeremondi käigus peaks sellised asjad ikkagi
läbi mõtlema?
Ja kui tuled bussilt ning tahad tagasisõidu aegu vaadata, pead vahel mitusada meetrit kõndima edasi-tagasi? Ometi on ju ootekojas võimalik ka sõiduplaani üles panna? Muu infoga KOOS?
Buss sõitis ära ja siis sain teada, et pean vist kuuse alla jääma!
Tegelikult muidugi siin lähedal ka majutuskohti, aga tagasisõiduks sel
päeval tõesti bussi ei olnud. Ma ei kahelnud muidugi, et kui kuidagi ei
saa, siis kuidagi ikkagi saab. head inimesed pole ju siiski maailmast
otsa lõppenu! Nii oligi. Aitäh, head inimesed!
Ja ometi tahaks ma, et ühistransport oleks parem, maakohtades inimestel
elu oleks parem ja tahan, et selle nimel ametnikud teeks tööd! Nii nagu
vaja! On selge, et igale poole ei saa panna 10 bussi päevas, aga midagi
saab ikkagi kohati muuta! Muidugi mitte Vastse-Kuuste vallavolikogu
taseme juures! Püha püss, ma ei suuda siiamaani maha rahuneda, kui
mõtlen sellisele suhtumisele! Ja siis pole ka ime, kui rongides-bussides
sõitjaid vähem kui võiks. Üheks põhjuseks ongi ju sõiduplaanide
sobimatus ja soovimatus midagi muuta. Mõistlikum ongi jätte mitmekümneks
aastaks olukord selliseks?
Muuseumis toimuvad osaliselt remonditööd. Praegu ei olnud kahjuks veel
ka teetuba avatud, see avatakse vist mais, nagu väga tore ja asjalik
muuseumitöötaja ütles.
Kõike ja kõikjalt ma muidugi ei pildistanud. Tasub ise kindlasti kohale
minna. Ka sel päeval olid mitmed külalised autodega kohal. Olgugi, et
Maanteemuuseum on veidike justkui "kolkas". Aga mis teha kui too maantee
oli kunagi põhitee ja uhke Postijaam just siin olemas!
Vaadata oli palju, ka kuulata. Sest taustaks tuli vanu propaganda
helindeid jm. Olemas ka erinevaid ekraane. Aga kaks viga oli ka siin.
Nagu paljudes muudes kohtades, näiteks ERM-is ja Rahvusarhiivis ning
mujal.
Tekstide lugemine ebamugav ja valgustus läbi mõtlemata.
Ning puudub ingliskeelne tõlge.
Jällegi saab ainult mõelda, miks asju tehakse tegemise pärast, aga
elementaarset asja mõista ei suudeta? Jah, mitmes keeles ehk ei saa
teha, aga inglise keel peaks kindlasti olema, ehk ka vene keel (Läti ja
Venemaa lähedus). On küll olemas voldikud jm, kuid see pole ju see!?
Üleval ka lastemuuseum, kuid sinna ma ei läinud. Seekord. Loodan, et
saan siia uuesti tulla, juba pikemalt ja siis vaatan ära ka selle, mis
võib head nostalgiat tekitada. Ei tekita ju ainult vanad autod jm, vaid
ka mänguasjad! Tartu Mänguasjademuuseumiski veel käimata.
Et kiireet polnud kuhugi, käisin korraks ka Tilleorus ära. Eks tahtnuks
ka matkarajale minna, aga jätan selle kevadisemale ajale.
Tee seisukor külmakerget tõttu natuke halb, mingil ajal pidavat aga
remont algama. Loodan, et selline arhailisus siiski säilib, kuigi eks
kohati võivad langenud puud tee kinni panna tormijärgselt. Samas ei
võigi väga kerge käega puid maha võtta, sest siis võivad vihmadega valla
pääseda liivavaringud ja -voolud.
Siin tuli kohe meelde info muuseumist. Eks tolleaegsete skulptuuridega
(masstoodang) on nagu on, kuid iseenesest mõte teha puhkekohti jm on
aktuaalne ka tänapäeval. Ehk aktuaalsemgi, kuna tänapäeval turism tõsine
majandusharu ja tulevikus Eestile ülioluline! Purskkaevu sellises kohas
näha aga müstika omaette!
Eestis on kindlasti veel palju autosid jm tehnikat, mis võiks siin olla.
Muidugi, suur osa on erakätes ja eks neid muuseume ja varjupaiku võibki
mitu olla.
Siin siis võimuerakondade lemmikliiklusvahendid!
Aga ehk võikski puhkekohtades, peatustes jm olla rohkem selliseid
istmeid? Saaks paljudele vanadele rehvidele anda uue elu ning samas
oleks sellised suhteliselt odavad?
Nii mõnusalt erinevaid kive ja erinevaid ehitisi jm asju. Punasest tellisest põllukivideni, fantastika!
Küll aga peaks siia vist kaamera panema. Ja need, kes autoroolist
tabatakse mobiiliga rääkimas, saata siia muuseumisse ringkäigule. Koos
shokifilmidega avariidest!?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar