Blogiarhiiv

neljapäev, 25. november 2021

Taro ja Saar - uskumatult aferistlikud arusaamad!

 

 
Pilt tehtud mõni aasta tagasi Maanteemuuseumis, kus siis ka tänane Terevisioon. 
 

Ausalt, ma vihastan harva, aga tänane ajas kopsu üle maksa!

Igor Taro ja Kagu ÜTK juht Sander Saar olid Katrin Viirpalu külalisteks (saates 41:32). 

Alguses oli jutt selline:
Katrin: "Sander, sa nüüd vaatasid seda busside sõiduplaani. Kuidas oleks kui Tartust üks pere tahaks laupäeval tulla vaatama, mis kellase bussiga võiks nad tulla?"
Sander: "Jah, laupäeval saaks siia bussiga tulla ja saaks ka ära, aga siinkohal tasuks võtta ühistransporti mitte nii kitsa vaatega, vaid käsitleda mobiilsust kui laiemalt..."
Katrin: "Oota-oota nüüd. laupäeval mis kell saab siia?"
Sander: "Lõunast".
Katrin: " Lõunast, tahetakse aega viita õhtuni, muuseumi sulgemiseni, 
Sander: "Tuleb jalutada ca 3 km teisele poole orgu Puskaru peatuseni ja saab üle Põlva tagasi"
Katrin: "Novembris ei ole väga tore jalutada 3 km"
Sander: "Noh, vaidleks vastu..."
Katrin: "No kuidas kellelegi"...

See on lihtsalt uskumatu! Kuidas saab ÜTK eesotsas inimene, kes ei kujuta ette, mida tähendab lastega tunde möllata ja siis jalutada nende väsinud nupsukestega 3 km ning veel sõita tagasi üle PÕLVA! Ja kes ei saa aru, et seesama otsebuss, mis kohati on täna ja kohati pole (ühes suunas E-L, teises R jaP) oleks ka ühenduslüli Võru ning kõigi vahelejäävate peatuste jaoks Tartuga ning seal veel ka rongiga? Muide, vahepeal on ka Karilatsi muuseum.

Buss saabub Varbuse Mõisa enne kl 12. Peredel lastega piisab maksimum 3-4 tunnist. Puskarust buss väljub 18. 24, peatus.ee pakub sinna 3,6 km jõudmiseks jalgsikäigu ajaks 51 min. Põlvasse jõudmine 18.35.Põlvast buss väljub 20.00 ja jõuab Tartusse 21.15. 
Kusjuures varem läheb buss ka Ihamarust ja Põlvas oleks peaaegu täpselt võimalik ka ümber istuda, aga seda Saar vist ei tea?
Küll aga, palun leidke mulle pere, KES OLEKS NÕUS NII SEIKLEMA! Mõneks tunniks minnes tead ette, et päev kujuneb LASTEGA 11-tunniseks!?? Muide, miks mõlemad need bussid ei põika Varbuse Mõisa sisse? Edasi-tagasi vaid 8 km. Ups, vabandust, pole mõtet, sest ka Põlvast tuleks sinnajõudmiseks needsamad vahemaad jala käia, seega, keegi ei sõidaks?

Ma lisaks siia veel ühe olulise asja. Kui TAHAKSKI tulla Tartust rongiga Põlvasse ja siis bussiga mis sel ajal sinna kanti või kohale viiks, siis see buss ei alusta ju Põlva jaamast rongi ajal (Sander Saarele vajadus ammu teada). Tagasi aga polegi sellist sobivat bussi. Pole rongide ajal sisuliselt ÜHTEGI maakonnaliinide bussi jaamas!

Ükskõik, kes nüüd vaatab neid aegu, kujutab ette perega niisugust seiklemist, peaks küsima, kas tegu on rumalusega või kallutatusega? Kui vaadata Saare reageeringut sel teemal, kus ta KOHE viis jutu MUJALE, võib eeldada, et tegutsetakse kellegi huvides. Edasine muide kinnitab seda, sest ka Taro on millegi pärast aastaid raiunud kui rauda nõudeteenuse teemat! Taas, kelle huvides? Riigi ega sõitjate huvid need ei saa olla, sest, kordan, tegu kalli, keerulise ja vaid teatud piirkondade väheste inimeste jaoks sobilik ja vajalik.
Kuigi jah, eks ka laiskus ja ükskõiksus on see, mis suunab tegema seda, millest edaspidi jutt. Oluline, et ei peaks tegelema REGULAARSETE AVALIKE BUSSILIINIDEGA ehk põhitööga ehk kõige olulisema asjaga!

Taro jätkab eestikahesajaliku demagoogiaga, öeldes, et vajatakse küll, aga ega vanad ajad tagasi ei tule. Edasi bla-bla-bla innovatsioonist. Mõlemad jõuavad ülikalli (maksumaksja jaoks) nõudeteenuseni, mis sobib ainult teatud üksikutele sihtgruppidele. Mitte perega Varbusele tulekuks. Sinna on vaja regulaarliini ja seda kahel põhjusel: kuna tegu on riigiasutusega (piletiraha on ju ka oluline) ja niikuinii vajatakse sellel suunal tihedat bussiliiklust Tartu ja Võru vahele jäävate kohtade huvides. Ehk mitte ei raiska raha vaid kasutaks seda efektiivselt!? Taro kulutas 2012 aasta paiku ka raha uuringutele mõne kohaliku küla nõudeliinide jaoks, aga liine pole tänaseni.
Edasine jutt tõendab, et pakutav innovatsiooniline variant on kulukas ja väga AEGANÕUDEV ehk kas Taro ettevõtjana plaanib ääremaa-bolte sõitma hakata panema, kui ettevõtja!?

Muidugi on ääretult aferistlik rongiliikluse vastase ja endise maavanema (kelle ajal ühistranspordi SUUNDUMUS oli selgelt vales suunas) jutt KURIKUULSAST TASUTA transpordist. Eks ta endise isamaalasena muidugi oli KA SELLE süsteemi räige vastane. Ja oli väga paha tegu panna raha selle arendamiseks, mille arendamisega kõrval istuv ÜTK juht tänaseni s... pole teinud? Vastupidi, suurem osa rahast pidanukski minema tasuta bussiliikluse innovatiivseks arendamiseks

Viirpalu küsimuse peale, et siis tänasel kujukl on tegu kaduva nähtusega, vastab Taro, et teatud suurte keskuste vahel ta muidugi jääb ja ka turismiobjektide puhul. Küsiks vahele, miks Maanteemuuseum suurte keskuste vahel ei ole siis see koht? Ah et hästi on Taevaskojas, kus on rong olemas? Kaks korda päevas on hästi? Äkki ikka 5-6 x päevas, kus soovi korral saaks ühe päevaga 2-3 kohta läbi sõita? Mh-ah? 
Sama siis muide ka bussiliiklusega, sest JUST SEDA TE POLE TEINUD MAAVLITSUSTE AJAST TÄNASE HETKENI! Bussid saavad väga paljudes kohtades väga edukalt pakkuda head teenust HAJAASUSTUSELE, millest jutt aga seda vaid juhul kui bussiliinid ei sõidaks pool aega tühjalt vaid liiguks suurte keskuste vahel ja mitte ainult A ja B, vaid ka A, B,C ja isegi D. Näiteks Räpina - Põlva - Kanepi - Otepää - Rõngu (isegi kuni kaks võimalikku sidumist rongidega, kui nende sagedus oleks hea) või Võru - Sangaste - Tõrva - Viljandi või Vana-Vastseliina - Võru - Ihamaru - Tartu jaam (rongide ajal loomulikult). Miks ettevõtja-poliitiku ja ÜTK juhi tase ei küüni selle arusaamani?

Taro räägib rongiga seoses ka Värska spaast, aga ka selles osas ei ole tänini mitte essugi! Saar mainib lisaks, et "kasutuse kasvu nähakse erinevate transpordiliikide sidumist", tuues näiteks tõukse jm, aga üldse ei tee nägugi, et sisuliselt ükski bussiliin Kagu ÜTK haldusalas pole ei Põlvas, Tsirguliinas, Tartus ega muja rongidega seotud. Just SELLE kaudu saaks reisijate arvu ENIM kasvatada!

Milles on meie riigi haldusalas probleem, et möllata lastakse neil, kes asjast midagi ei jaga?

Aga muidu see Terevisioon Põlvamaal tõesti väga huvitav. Ja nagu Sulev Valner ütles: "palju erilisi inimesi". Nii oligi, lisaks veel väga "erilisi" inimesi nagu siit aimu saab. Igatahes tasub kõik lood ära vaadata! Ka tatsuvast ekskavaatorist väga lahe lugu, taustaks muusika multikast "Kolmanda planeedi saladus". Jätke need "väga erilised" hingerahu pärast vahele ja nautige teisi lugusid!

**********************************

Sõiduplaan Võru - Varbuse Mõis - Tartu Jaam on aga lihtne (vastavalt tänastele rongiaegadele ja tuletan meelde, et mitmed olulised ajad Võru - Tartu liinil katmata, Võru ajad teisest linna servast, Soo peatusest):
 
Võru/Soo 5.45 - Tartu Jaam 7. 20 (E-L)
Tartu Jaam 8.45 - Võru/Soo 10.20 (E-L)
 Võru/Soo 7.35 - Põlva - Tartu Jaam 9.35 (praegune 21A Põlva kaudu)
Tartu Jaam 10.20 - Võru/Soo 11.55 (praegune 21B)
Võru/Soo 14.45 - Tartu Jaam 16.20
Tartu Jaam 17.30 - Võru/Soo 19.05
Võru/Soo 17.00 - Tartu Jaam 18.40
Tartu Jaam 20.10 - Võru/Soo 21.45

Teadmiseks ÜTK juhile:

* Katab ära Võrus mitmed täna puuduvad kuid olulised kellaajad, tagades neile ka mingigi võimaluse rongidega sõiduks.
* Loomulikult ka Liiva, Karilatsi, Ihamaru, Puskaru, Raiste, Parksepa kui ka Väimela jaoks.
* Annab võimaluse külastada (riigile olulisi kohti) mõistliku aja ja mugavusega, sobitades neid käike oma ajaliste võimalustega.
* Eri kantide inimesed saavad võimaluse sõita asjaajamisteks või lihtsalt poodi Võrus kui Tartus.
* Tekitab võimalusi Teie mainitud hajaasustuses.
* Annab võimaluse mitmete maakohtade inimestele kasutada bussi ka töölesõiduks, (hädakorral isegi Võrust, kus täna on see võimalus vaid halva valikuga kommertsliinidega).
* Tagab IGAPÄEVASED sõiduvõimalused 
* Võrukate jaoks see sõiduplaan annab ka pealelõunasel ajal mingigi võimaluse muuseumi tulla.
* Kommertsliinidelt see kõik vaevalt, et reisijaid ära võtab, pigem võiks neid juurde anda, tagades samal ajal soodsamad sõiduvõimalused (üks ots tasuta, teine kommertsiga)

Eesmärk on ju kasvatada ÜT kasutajate arvu ja protsenti?

Muuseumid on üldiselt avatud T-L, Maanteemuuseum sügisest kevadeni küll K-P, miks, ei tea. Küll aga on see pigem abiks sellele, et ka P võiks sõitjaid natukenegi rohkem olla. Kahjuks on sel perioodil Teemaja kohvik suletud. Mingi kohvi ja koduste võileibade võimalus võiks olla?

Siia lõppu tundsin, et tahan lisada ühe olulise selgituse. Ma tõepoolest pean sellist suhtumist, nagu intervjuus selgelt avaldus, täiesti vastuvõetamatuks. Oma tööd ma ei teeks kunagi niimoodi, ma ei suudaks. Kui teha, siis ainult riigile ja sõitjatele mõeldes! Ainult!
Ehk vaid üks asi on veel oluline - bussijuhtide töötuurid ehk -tingimused võivad siin rolli mängida.


**********************************************

Nii nagu novembrikuu esimese postitusena panin kirja tohutu hulga OKTOOBRIS tehtud postituste pealkirju linkidena, teen seda ka novembri kohta. Nimelt, ma kopeerin blogi 2. ja 3. osast ning ka Looduse Blogist vanu postitusi siia, et need oleks ühes kohas koos. Et päismikus ei saa kogu pealkirja pikkust näha ja et oleks ka süsteem, mille järgi otsitavat lihtsamini leida, siis ülevaatena on tulemus parem.
 
2021 NOVEMBRI postituste lingid, KLIKKA ja postitus avaneb!
 

 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar