Käisime Noarootsis. Rene põhjusteas pika võttepäeva, aga see oli tore tunne....
Muide, ka teeärsete parklate (bussipeatuste jm) tekkimisega ei saa
absoluutselt rahul olla. Remonditavaid kilomeetreid koguneb palju, ühtki
parkimiskohta autodele turismibussidele jt, aga mitte!?
Mind väga huvitaks, miks meil nii palju RÄÄGITAKSE nende vajadusest, aga tegijad sellest midagi kuulnud pole?
Eilse
külastusega Läänemaale sain veendumust ka selles osas, et ka raudtee
lähipiirkonnad, nagu Noarootsi, Matsalu, Dirham jt, on osa sellest.
Haapsalu raudteel on võimalik tagada väga hea rongide täituvus, koos
töös bussifirmadega ja "Pargi ja Sõida" süsteemi rakendades. Kohalike
turismiga tegelejate kindlustundest tuleviku suhtes rääkimata. Muide,
eile õhtul oli Haapsalus peaaegu 100%-selt majutuskohad hõivatud. Kas
seda ka ei nähta? Või kardetakse majutusasutustes samasugust
ületäituvust, nagu on pidevalt rongides?
Väike repliik FB-s minister Palole.
Ja mõnigi veel juurde. Lihtsalt infoks.
Noarootsist näeb Haapsalut käeulatuses. Kohalikud tulid rohu vahelt
piiluma, millega tegu, vallavalitsusest ei tuldud. Aga isegi ilma
vallavanemata tõi ringsõit selgelt välja ka nende kantide sobivuse
rongiliikluseks. Olgu siis autoga Nigula-Leediküla peatusesse sõites või
rattaga rongilt Põõsaspeale või Pürksi suundudes. Mulle meeldib
viimasel ajal öelda, et MA NÄEN, vastukaaluks ametnikele, kes tihti EI
NÄE....
Ettevedu ehk juurdevedu. Vanasti nimetati kitsarööpmelist raudteed
juurdeveoraudteeks. Nende eesmärk teatud mõttes oli kaupade ja reisijate
juurde- ehk ettevedu "suurtele". Põhimõtteliselt on Noarootsi üks
näiteid juurdeveopiirkondadest. Nagu kõikjal Eestis. Saamaks aru, mida
raudtee annab, millised seosed võivad tekkida jne, ei tohi piirduda
sellega, mida näed rongi aknast, aga näha tuleb kaugemale. See oligi
saate võttepäeva eesmärk. Üksiti näidata ka seda, et mitte ainult
kohalikud ei saa tulla rongile, vaid ka külalised tulla rongiga puhkama.
Ja veel, Nigula peatuse olulisusest. See on kõige otsem võimalus
suunduda Noarootsi ning Dirhamisse. Taeblas jääb rongipeatus
bussipeatusest ja maanteest liiga kaugele, Nigula aga parim variant.
Österby sadamamuulil.
Tuleb meelde, üks laul filmist "Siin me oleme"...
Kas ministriproua näeb?
Pürksi mõis.
Noarootsi Gümnaasium asub Pürksis. See, et õpilased tulevad siia üle
Eesti, tähendab muuhulgas ka seda, et ka neile on rongiliiklus oluline,
ning vastupidi. Taas üks sihtgrupp, tera-tera haaval reisijaid "üles
korjates" täitubki rong! Või on õigem kõiki vedada Tallinnast bussidega?
Õpilasi, spaaturiste ja kooliekskursioone jne?
Lahtiste silmadega ringi käies näeb, et siin elatakse veel...
Kuigi taevas võib olla tume!
Saare mõis. Tänu omanikele suurte rahade eest taastatud. Saab puhata, süüa - mis sa veel oskad tahta?
Ehitatud siitsamast murtud paest. Ja õnneks hoitakse alles asju, mida inimesed just hoidmise pärast annetanud! Vägev!
Siin elati palju aega enne Euroliitu...
Rongidega seotud bussiliiklus ongi oluline nii kohalikule kui
külalisele. Ma ei pea sugugi tulema kohale autoga, tihti on palju
lihtsam võimalus.
Tasemel ühispeatus tähendab ka paremat minekut kohalike kaupadele. Sellest Ühispeatuste teemades küllaga juttu olnud.
Peaminister ei tea midagi Kohila keraamikast, ehk võiks ta siit lugeda
varasemaid kirjutisi? Saaks paljugi imelist näha ja teada!
Hea kodune lõuna (pildilt puudu pannkoogid) ja kõht püsis õhtuni täis!
Produtsent "ehmatas ennast siniseks" kui pakuti otse aiast korjatud
melissiteed. Kui paljud meie noored teavad, et ka nii saab? Ja veel
parema kui poepakikestest?
Tegemist on ilusa kandiga ja tõepoolest, aina rohkem on kohti, kus puhata!
Teeristi!
http://www.teeristivilla.ee/
Tundub, et kuldnokad juba kogunevad.
Kes esimene sussid püsti viskas?
Vesikiil.
Punnpea ja all keegi silmikutest?
Merelaevanduse päevamärgid.
Tuttavad kohad.
Vasta