Blogiarhiiv

laupäev, 20. november 2021

Maakonnaliinide peatused Võrus.

 

 
Tulenevalt vajadusest muuta avalikku liinivõrku efektiivsemaks, vähendada sõltuvust ümberistumistest, jõuda ajaliselt oluliselt kiiremini vajalikku piirkonda jm põhjustel on vajalik Võrumaa maakonnaliine muuta. Küsimus pole selles, kas see linnavalitsusele või -peale meeldib vaid selles, et maksumaksja raha tuleb otstarbekalt kasutada ja seega ka paremini eeltasutud bussiliikluse pakutavaid võimalusi. Püüdsin küll linnavalitsuselt ka vastust saada, milline analüüs näitab, et neisse peatustesse neilt suundadelt ei sõideta, aga linn näitas mulle koha kätte! Vähemalt oma arvates.

Erinevaid võimalusi on mitmeid, ühe variandi toon siin välja. Esmalt eeldasin vajadust paljude liinide suunamiseks Koseni, teisalt on lihtsam ja ehk ka piisav ring linnas ära teha. Eks kõik sõltub muidugi linna- ja maakonna elanike vajadustest ning ka pakutud peatused ei ole kivisse raiutud. Isegi ringliikluse suund mitte, sest siingi peab arvestama, kummal suunal linnas rohkem reisijaid ja seega ka mispidi ringi sõita. 
Eeskujuks mingis mõtets ka ainuke liin Tartusse, 21A. Siiani pole suudetud ühtegi liini lsada Tartusse, kuigi vaja oleks.

Tuletan ka meelde, et Vastseliina jm suundadel saab maakonnaliinidega mtmetesse neist peatustest, seega pole midagi loomulikumat kui ka kõikidel suundadel võimalikult sarnased võimalused. Seda enam, et Soo, Turu jm peatused on vägagi suure kasutajate arvuga.

* Sõmerpalu suunalt 
Linavabrik - Kesklinn - Turu - Soo - Raudteejaam - KEK - Autobaas - Bussijaam.

* Põlva suunalt
Bussijaam - Autobaas - KEK - Raudteejaam - Soo - Turu - Kesklinn
 
* Kääpa/Otsa suunalt
Nöörimaa - KEK - Raudteejaam - Soo - Turu - Kesklinn - Bussijaam 

Muidugi peatuks siis Kesklinnas ka Rõuge, Haanja, Vastseliina jt suundade bussid. Ja ega see kõik polegi ju keeruline, sest eks iga kandidaat lubas ka enne valimisi kohalike elu-olu parandada.

Kõrvalmärkusena - juba mõned aastad tagasi sai kohalikele asjameestele välja pakutud  Võru - Põlva liinide suunamiseks läbi Põlva linna jms, rääkimata Tartus kohalike liinide sidumisest rongidega. Nii et tõenäoliselt on neil muudatused kohe-kohe käiku minemas, mõne aastaga saadi ikka hakkama. Eriti oluline Tartu suunal just varahommikune bussiliin, saabumisega Tartu Jaama 7.20 paiku, õhtul Tartust aga 19 ajal. Põlvasse aga hommikuse rongi ajaks.

******************************************************

Kuna blogi päises näeb (oktoober) vaid osasid postitusi poolikute pealkirjadega ja oktoobrikuu "uputasin" teiste postituste siia kopeerimisega (VAREM EESTIMAA BLOGI 2 ja EESTIMAA LOODUSE BLOGI ning kogemata KUSTUTATUD POSTITUSTE FOTOMATERJAL), siis on vaja ka ülevaadet, mida ikkagi leida.
Nii palju siis sai postitusi ja proovisin tundide viisi nende linke postitada.... millegipärast aga suur osa sellestki tehtud tööst läks kaduma. Teie jaoks siin nüüd kerimist muidugi palju, aga see-eest kõik postituste pealkirjad olemas, neile klikates ka neid näete! Ja võin ette öelda, et suur osa tollaseid, aastatest 2012-2016 olnud kitsaskohti on samad ka täna, siis aktuaalsus pole kadunud. Ajalooks muutunud piltide mõjust rääkimata!

Südamest vabandused ja kohtumiseni!

  https://eestimaablogi.blogspot.com/2021/11/eestimaa-blogi-okt-2021-postituste.html


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar