Blogiarhiiv

laupäev, 6. november 2021

2017 juuni. Palupera, Puka ja Rõngu. (postitus Eestimaa Looduse Blogist).

 

laupäev, 17. juuni 2017

Palupera, Rõngu ja Puka.


Käisin Tartus ka Anne kanali ääres, aga ujuma siiski ei riski veel. Kuigi oli palav, siis vesi võiks vist minu vanuses soojem olla. Aga ehk ikka jõuan see suvi kuhugi sulberdama.


Aastaid tagasi sai pakutud esialgu sellist varianti (vastavalt tolleaegsetele sõiduplaanidele), hiljem kohendatud. Läks Valgamaa arengukavva. Aga arengukava ei kohusta millekski ja asjapulgad ei tegutse....

2011.

 Tere

Mul muidugi veidi keeruline mingit plaani teha, sest ei tea kuidas ja kuhu sõidetakse tööle, kooli, arstile, asju ajama jne. Siiski püüan midagi mõelda logistiliselt optimaalset.

1. Buss peaks jõudma Palupera jaama 06.45. Pukas on rongile pääsemise võimalus ja hommikul vara ehk majutusasutustest eriti soovijaid pole. Et Otepäält väljumine oleks võimalikult hiline, peaks sõitma:

a) rongile Paluperasse

Otepää 06.15
Kirikumäe 06.25
Palupera tee 06.35
Palupera jaam 06.40

b) Kui rongile tahtjaid ka Rõngust

Otepää 06.00
Kirikumäe 06.10
Palupera tee 06.20
Palupera jaam 06.25
Rõngu 06.32 v 06.35
Palupera jaam 06.45

 Võimalik ümberistumine Valga-Tartu-Tallinna rongile. Tartus 07.20, Tallinnas 10.40. Valga rongilt võimalik ümberistumine ka Riia rongile, kui need käiku jäävad.

Valgast tulevalt rongilt võimalik sõita

Palupera jaam 06.50
Rõngu 06.57
Palupera jaam 07.05
Palupera tee 07.10
Kirikumäe 07.20
Otepää 07.30

Sobib sõitmiseks tööle Otepääle ja ehk ka õpilastele, nii Rõngust kui Paluperast.

2. Tallinnast rong 0210

Otepää 10.00
Kirikumäe 10.10
Palupera tee 10.20
Palupera jaam 10.25
Rõngu s 10.32 v 10.35
Palupera jaam s 10.45 v 10.50 Rõngu inimestel võimalik istuda Valga rongile, rongilt aga Otepää bussile. Otepäält saab ka Valka sõita, ooteajag Paluperas u 20 min.
Palupera tee 10.55
Otepää 11.05
edasi Kuutsemäe, Sihva ja Arula kaudu Pukka, eesmärgiks inimeste puhkama ja majutusasutustesse viimine. Kuigi majutusasutustesse Otepää-Puka mnt ääres jõuab väikese ringiga, ei ole sõiduaeg oluliselt pikk.

3.Rong Valgast 0213.

Otepäält Sihva jne kaudu Pukka.
Otepää 16. 15 u, et põigata läbi Kuutsemäelt jms., teel 3-4 peatust. Võib sobida ka õpilastele.
Puka 16.45
Aakre16.55
Rõngu 17.03
Palupera jaam 17.10 Rongi välj 17.14

*Pukas rongi ooteaeg u 20 min, sest muidu ei jõuaks Rõngu inimesed rongile. Kui selleks pole vajadust, võib buss liikuda + 15 min, kuid siis Rõngu inimesed ei saa rongile, vaid vaba liikumine Otepääle läbi Palupera.
* Teine võimalus tuua buss otse Paluperra, kuid siis peaks alustama ja sõitma Puka.Arula-Otepää-Palupera, saabumisega 17.10 Paluperra. Rõngust läbi sõitmisel peaks välj Otepäält olema u 16.30, ilma Rõnguta 16.45. Pukast vastavalt 15.50 või 16.05 läbi majutusasutuste ja Kuutsemäe Otepääle ja Paluperasse.
*Palju oleneb sellest mis suunas sel kellaajal rohkem liikujaid, kas Pukast Otepääle või Otepäält Pukka ja Aakre kaudu Rõngu?

4. Õhtune rong Tallinnast ümberistumisega Tartus.

Buss võib alustada Rõngust või Pukast läbi Aakre, kui on soovijaid Valka sõitmiseks?

a) Palupera jaam 18.56
Rõngu .19.05.
Palupera tee19.15
Kirikumäe 19.25
Otepää 19.35
edasi Kuutsemäe, Sihva, majutuspiirkond. Lõpetamine u 20.05 Pukas???

b) Palupera jaam 18.56
Palupera tee 19.00
Kirikumäe 19.10
Otepää 19.20
edasi Kuutsemäe, Sihva, majutuspiirkond. Lõpetamine u 19.50 Pukas?

* Tartu poolt tulevate rongide puhul peaks ümberistumine olema Paluperas, sest kiiremini Otepääle (kohalikele) ja võidame rongi sõiduaja arvelt, s. o. 10 min Puka ja Palupera vahel.
* Tartu poole minevate rongide puhul võiks Otepäält minev buss vajadusel sõita läbi Puka, sest ring poleks väga pikk ja ooteaeg Pukas samuti mitte. Hommikusel rongil pole just mõtet, sest muidu Otepäält liiga vara.
* Kindlasti peaks käigusoleku päevad R,L,P. Siis saab bussidesse toppida kõik - töölkäijad, õpilased, Tartu ja Tallinna üliõpilased, suuskajad, matkajad, arstile ja poodi minejad jne. Parim oleks muidugi igapäevane käigusolek, eriti suvel ja koolivaheaegadel.
* Ehk vajalik kohati ka Hellenurme lisamine? Oleneb, milline potentsiaalne reisijate arv, vajadus, matkajate huvi jne.
* Ümberistumine (eriti ooteajaga, sest ilma selleta ei saa) vajab ühtset ootepaviljoni, mis oleks võimalikult ilmastikukindel ja asuks nii et ühel pool rongi-, teisel bussipeatus, s. t. parklas.  Ehk võimalik rajada midagi eurotoetuste või külaliikumiste ja kohalik puiduettevõtete toel
* Palupera jaama kl 17.10 jõudev buss (vt p 3), seismise või tagasisõitmise asemel, kas võiks sõita Rannu või Pikasillale või Hellenurme kaudu Elvasse? See võimaldaks parandada liiklust nende kantide elanikele ja matkajatele. Samuti saaks Valgast rongilt tulev inimene sinnakanti ja sealtkandist tulev sõitja taas Valga rongile.
* Kui õnnestuks bussiliiklus käivitada, püüaksin hea seista selle eest, et vastav info jõuaks diiselrongides olevatele stendidele ja ka Edelaraudtee koduleheküljele.

Esialgselt siis sellised variandid.

Parimate soovidega

.......

Tere!
 
Peale mõningasi arutelusid on selge, et vajadus juurdeveoliini järgi on olemas. Küsimus vaid Rõngus, kellelt siiani pole ühtki arvamust, võimalik, et selle järgi Rõngu elanikel pole bussiühendus Otepääga ja Tallinna sõiduvõimalus oluline. Muus osas palun alustada uuringuid bussiliini käivitamiseks. Huvi pole siiani näidanud ka Puka. Kindlasti on vaid Palupera kaudu bussiliin oluliselt odavam ja esialgselt peakski ehk liini nii käivitama, et buss liigub Palupera rongijaama ja Otepää vahel. Usun, et kindlasti leitakse ka võimalus Ühispeatuse väljaehitamiseks Paluperas, hoolimata masust! Ehk võimalik Ühispeatuste ehitamiseks rakendada ka eurotoetusi.
 
Lugupidamisega
 
 .......

Aga nagu kohapeal näha, ei ole mingit ühispeatust Paluperas välja ehitatud, ammugi pole seal sedasama bussiliiklust. Pole õigel pool ülekäiku, pole ootekoda. Pole tegelikult mitte midagi, mis teeks peatusest ühispeatuse.

Paluperas siis lühike perroon ja ülekäik viidud valele poole. Aga pole hullu, sest rongile ja rongist maha saab ikka. Ometi tuleb siit minna edasi. Nii otseses kui kaudses mõttes.




See plats peaks siin olema bussipeatus Selles katusealuses saaks olla aga ka kiosk või muid teeäärseid müügivõimalusi.  Asukoht on ülihea. Ehe võimalus teha üks korralik ja asjalik ühispeatus.



Siit saab matkaja vähemalt joogivett!


Muidugi oleks siiagi vaja Otepääni kergliiklusteed. Kasvõi Tervisetee variandis.









Palupera park oli sellise palavusega hea koht rändajale. Kuid siit edasi jällegi bussiga ei saanud, õnneks sain autole.





Ja õige pea olin Rõngus. Kenas suuremas asulas.








Kuid nagu kiuste ei läinud lähimate tundide jooksul taas bussi sinna, kuhu tahtsin.


Uhke Rõngu turg aga tegutseb aktiivselt vist vaid teisipäeviti. Miks küll? Kas sp, et möödasõitjad ei tule ostma või seepärast, et turul midagi ei müüda? Ah ei, Poola maasikaid ikkagi müüdi. Eestimaist - nothing! Ei sibula, ei käsitööd ei muud.....




Külastasin ka muuseumi. Hea nostalgitseda.














Õnneks on aga pood selline, kus mõnevõrra tavalisest rohkem eestimaist. K.a. Rõngu enda tooteid muidugi.










Söögi hinnad suht head. Ja kvaliteet samuti enam-vähem.


Aga nagu ütlesin, edasi bussiga ei saanud. Sain autoga. Tänud aitajatele.



Hea, et siingi parkla olemas. Tõsi, kuuma päikese käes, nii autos, kui laua taga olles. Kas tõesti on nii raske hoolida? Ja muidugi ilma joogiveeta. Pesemisvõimaluseta. Hea oleks, kui mõne parkla saaks teha hoopis veekogu äärde. Vähe suurema, kui see teeäärne kraav siin.



Mingi vana kiosk väga hea koha peal! Ei tea, mis seisus?





Puka.



































































Kui lugesin Seda vastust, siis peaksin vist uuesti kirjutama ja küsima, miks Aegviidus bussid mõni minut enne rongi ära lähevad? Aga ma ei jõua lihtsalt kogu Eestit näideteks tuua? Vaatab ikka ametnik aegu, ikka ja alati?

 Tere

Täname küsimuste eest! Vastame Lääne-Viru maakonda puudutavatele küsimustele, mille kohta meil on infot:


1. Lääne-Viru Maavalitsus üritab igal võimalusel panna rongid ja bussid omavahel klappima. Vahelduva eduga on rongidega seotud ca. 30 erinevat väljumist. Vahelduva eduga just sellepärast, et viimasel paaril aastal toimub raudteel väga palju remonte ning muudatused on niivõrd sagedased, et alati busse rongidega klappima panna ei ole võimalik. Seda eelkõige olukordades, kui remondid on lühiajalised või varieeruvad kuupäevade kaupa. Kindlasti teeme suuremaid muudatusi kaks korda aastas, kui muutuvad rongide põhisõiduplaanid. Väiksemaid muudatusi tehakse jooksvalt vastavalt sellele, kui lühiajalised on rongide sõiduplaani muudatused. Puudutavad need Rakvere, Tapa, Aegviidu, Tamsalu, Kiltsi ja Rakke rongijaamu.

2. Eelpool nimetatud peatustes peatusid juba varem rongid ja bussid ühes ja samas kohas (va. Rakvere). Lääne-Viru Maavalitsusele teadaolevalt rohkem bussi- ja rongijaamu ei ole kohalikud omavalitsused soovinud ühendada. 

3. Rakvere linnas on plaanis kindlasti ühendada rohkem busse rongidega, kuid seda ei saa teha seni, kuni ebastabiilsus rongiühendustega jätkub.

4. Kõikides rongijaamades, kus peatuvad ka bussid, on eraldi olemas nii rongide, kui busside sõiduplaanid. Ühine on olemas Tapal ning Väike-Maarja bussijaamas, kust inimesed saavad infot Kiltsis ümberistumiste kohta.

5. Info avaldatakse nii maakondlikes, kui kohalikes ajalehtedes, maavalitsuse kodulehel, sõltuvalt olukorrast bussides, ära vahetatakse bussipeatustes olevad sõiduplaanid ning samuti on info kättesaadav internetis aadressidelwww.peatus.ee ning www.tpilet.ee.


Lugupidamisega

Martin Keskküla
Lääne-Viru Maavalitsus
Arengu- ja planeeringuosakond

Ühistranspordi vanemspetsialist






Tartu lähedal kulutatakse euroraha juurdepääsuteede tegemiseks raudteejaamale. Kindlasti saab midagi paremaks.






Näeb aga ka mõningastki kohalikku kaubavedu. Või hoopis välismaalt tulnud puit? 


Vägeva - riigiasutuste tulevane asukoht?




Ära väsitas.... 
 
************************************
 
10.01.21
 
Ideest on möödas juba varsti 10 aastat. Eks püüan pakutud sõiduplaani tänaste rongiaegadega kooskõlastada. Värskelt üks Kuutsemäe "boss" väidab, et bussidega Kuutsemäele ei tuldaks. Eks ollakse oma mätta otsas harjunud, et Kuutsemäele sõidavad ainult mäesuusatajad autoga, sest see koht on naba! Teisi, peale n.ö. klientide näha ei osata. kas samasugune pilusilmne vaade omane ka ametnikele?
 
Et seni pole riik mõelnud mingilgi moel sellele, kuidas tuua inimesi riigi enda asutustesse nagu muuseumid jm puhkamisega seonduv, peab seda ise tegema. Arvestades nii bussijuhtide tööaegu kui palju muud. Limnoloogia on koht, kus asub ka Järvemuuseum, Rannust aga sõidab buss Tartusse1 h 10 - 1h 40 min. Läbi Palupera on sama aeg. Vajadusel saab Tartu - Ulila - Rannu liine pikendadagi ja siduda Palupera Jaam - Otepää liinidega, mis tõstaks efektiivsust. Näiteks Tartu - Ulila - Rannu - Limnoloogia - Rõngu - Palupera Jaam - Otepää või ka Tartu - Puhja - Rannu - Elva Jaam. Seni ollakse harjunud keskusest sõitma kuhugi kaugele ja tagasi, selle asemel, et jõuda mõnesse suuremasse kohta ja siis tagasiteed alustada.
Loomulikult on vajadus ka Otepää - Mustla - Viljandi liini järele. Maailma Lõpp, peatus, mis tekkis "iseenesest" Viljandi piirile, tähendaks, et liin läbiks Viljandit ehk et Männimäele jm ei pea sõitma ümberistumisega. Palupera Jaam bussipeatus peab muidugi perrooni juures mahutama korraga mitut bussi.

Ristümberistumine Paluperas tähendab võimalusi sõita ka Valga suuna peatustest Viljandi suunale ja vastupid jne.
 
Otepää - Palupera Jaam - Rõngu - Rannu
 
 Otepää 6.30
Palupera Jaam s 6.54 
Rong Valga - Tallinn 6.57
Palupera Jaam v 7.00
Rannu 7.25
 
Rannu - Limnoloogia - Rõngu - Palupera Jaam - Otepää
 
Rannu 7.30
Palupera Jaam s 8.00
Rong Valga - Tallinn 8.04 
Palupera Jaam v 8.07
Otepää 8.31


Maailma Lõpp - Mustla - Rõngu - Palupera Jaam - Otepää

Maailma Lõpp 6.24
Palupera Jaam s 8.01
Rong Valga .- Tallinn 8.04
Palupera Jaam v 8.07
Otepää 8.31


Otepää - Palupera Jaam - Rõngu - Mustla - Maailma Lõpp (Viljandi)

Otepää 7.36
Palupera Jaam s 8.00
Rong Valga - Tallinn 8.04. 
Palupera Jaam v 8.07.
Maailma Lõpp 9.40


Maailma Lõpp - Mustla - Rõngu - Palupera Jaam - Otepää

Maailma Lõpp 9.05.
Palupera Jaam s 10.42.
Rong Tallinn - Valga 10.45
Palupera Jaam v 10.48
Otepää 11.12
 

Elva Jaam - Rannu - Limnoloogia- Puhja - Tartu

Rong Tallinn - Valga 10.36
Elva 10.40
Rannu 11.00
Limnoloogia 11.20
(Tartusse edasi)


Otepää - Palupera Jaam - Rõngu - Mustla - Maailma Lõpp

Otepää 10.18
Palupera Jaam s 10.42
Rong Tallinn- Valga 10.45
Palupera Jaam v 10.48
Maailma Lõpp 12.25

Tartu - Puhja -  Rannu - Limnoloogia - Elva Jaam

(Tartust)
Rannu 13.00
Limnoloogia 13. 20
Elva Jaam 13.39
Rong Valga - Tallinn 13.42
 

Maailma Lõpp - Mustla - Rõngu - Palupera Jaam - Otepää

Maailma Lõpp 11.23
Palupera Jaam s 13.30
Rong Valga - Tallinn 13.33
Palupera Jaam v 13.36
Otepää 14.00


Otepää - Palupera Jaam - Rõngu - Mustla - Maailma Lõpp

Otepää 13.06
Palupera Jaam s 13.30
Rong Valga - Tallinn 13.33
Palupera Jaam v 13.36
Maailma Lõpp 15.13


Rannu - Rõngu - Palupera Jaam - Otepää 

Rannu 14.13
Palupera Jaam s 14.43
Rong Tallinn - Valga 14.46
Palupera Jaam v 14.49
Otepää 15.13

Otepää - Palupera Jaam - Rõngu - Mustla -Maailma Lõpp

Otepää 17.32
Palupera Jaam s 17.56
Rong Tallinn - Valga 17.59
Palupera Jaam v 18.02
Maailma Lõpp 19.39


Maailma Lõpp - Mustla - Rõngu - Palupera Jaam - Otepää
 
Maailma Lõpp 16.25
Palupera Jaam s 18.12
Rong Valga - Tallinn 18.15
Otepää 18.49
 
 
Selline oleks siis üks variantidest.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar