Kuna
päises näeb vaid osasid postitusi poolikute pealkirjadega ja
oktoobrikuu "uputasin" teiste postituste siia kopeerimisega (VAREM EESTIMAA BLOGI 2 ja EESTIMAA LOODUSE BLOGI ning kogemata KUSTUTATUD POSTITUSTE FOTOMATERJAL), siis on
vaja ka ülevaadet, mida ikkagi leida.
Nii palju siis sai postitusi ja
proovisin tundide viisi nende linke postitada.... millegipärast aga
suur osa sellestki tehtud tööst läks kaduma. Teie jaoks siin nüüd
kerimist muidugi palju, aga see-eest kõik postituste pealkirjad olemas,
neile klikates ka neid näete!
Südamest vabandused ja kohtumiseni!
Mõned tänavused värsked postitused nimekirja lõpus!
https://eestimaablogi.blogspot.com/2021/11/eestimaa-blogi-okt-2021-postituste.html
Ja nüüd värske teema juurde.
Mardilaadal siis käidud ja "kasudega" - kott head kraami täis. Muidugi pidin küll seljas tassima, sest busse jus seal muuseumi pool peaaegu pole ja kui ongi, ega need teistega kokku sobi. Plaanisin algul Koidula kaudu sõita, aga enne tuli Räpina - Võru buss ja valisin selle. Selle bussi puhul on ka selge pluss olemas. Kuigi Võrru sõita läbi Räpina on tunduvalt pikem tee ja otsebusse ongi vähe (nädalavahetusel, nagu kombeks, üldse mitte), siis on sellisest pikemast liinist ikkagi kasu. Kasvõi neile, kes Mikitamäelt või Võõpsust soovivad Võrru või mujale, sest neile pole vaja ümberistumist. Pikema ehk kokkuliidetud liini plussid on siin ilmsed ja veel ilmsem on see otsemate liinide puhul. Setomaa valla valimisliidu lubadus on aga osavalt sõnastatud ja annab võimaluse mitte tegeleda bussiliikluse paremaks muutmisega, vaid piisab MINGITEST SÕIDUVÕIMALUSTEST.
Bussiliinid
peavad võimaldama inimestel liikuda valla ühest osast teise ja tagatud
peab olema ühendus tõmbekeskustega (Värska, Võru, Põlva, Räpina).
Mis siin täna tagatud on? Mingitel aegadel mingid sinka-vonka ringiga sõitvad bussiliinid, aga valimislubadus ongi juba täna täidetud!? Kes valimisliidust ISE pidevalt busse kasutab?
Kas aga mõni Värska bussidest võiks alustada ja lõpetada Verhulitsas?
Aga muidugi oli pika sõidu minu jaoks ka piltides. Kuigi ilm veidi halvemaks läinud, ka pildistamise mõttes. See aga ei tohi nautimist segada.
Väga äge on nii sõites näha sirge lõpus asulat.
Huvitav, katusega infostend ja isegi pingid pandud. Infot aga seintel polegi? Milleks need ikkagi siis tehtud sellistena. Projektirahad?
Vaadates mahavõetud metsadest jäänud raielanke, peaks siin puitu jätkuma ka ootekodade tegemiseks ju? Ja ilus puit ju iseenesest ning laastukatus. Väga stiilne, oleks vaid asjadel otstarve olemas!
See vist aga ongi ootekoda. Muidugi on siin hästi tagatud võimalus reisijal bussijuhi pilgu eest peitu pugeda!
Võõpsus on aga vähemalt suur katusealune ja eks ka mõnevõrra kaitsetpakkuv tuulte eest. Busside sõiduplaan on aga üksjagu uimane, aega tuleb palju parajaks teha ja mõnes kohas liinil langes kiirus isegi alla 50 km/h.
Siin aga stiilne kuigi ka kaitset ilmastiku eest eriti ei paku.
Tee ääres mõnusad puud, ka kergliiklusteel pakuvad päikese eest varju. Kuid kohtades, kus on pikemad vahed sees, pole istutatud ühtegi uut puud. Huvitav, autoaknast peaks ju ametnikud nägema samu asju? Või on läbitud koolitused ja pingsalt jälgitakse vaid ühte - teed!?
Siiski saab ka kiita. Räpinas võttis küll aastaid aega, aga nüüdseks mõned bussiliinid (229, 230) Tartusse seatud nii, et alustatakse Kaubanduse ja Halduskeskuste peatustest ja ka lõpetatakse seal. Tõsi, see ei käi kõikide liinide kohta, aga väike edusamm seegi.
Ja loomulikult on siin sõitjaid. Üldiselt aga siinkandis elemntaarsest aru ei saada - maakonnaliinidega ükskõik millises linnas saab ühtedest suundadest linnas erinevatesse peatustesse, teistest suundades aga vaid bussijaamani, mis sageli linna ühes servas. Juba ammu pidanuks ametnikke ja ka kohalikke poliitikuid hakkama kahtluseuss närima!? Kui ühelt poolt nii ja teiselt naa, siis .... äkki teeks teise bussijaama teise linna serva ja ei laseks ühelgi maakonnaliinidel linnades peatusi teha? Mõelge kui äge, kui Missost tulles saad ehk Kubija peatuseni ja kõik? Kui palju saaks kütust kokku hoida, kui bussid ei peaks linnas sõitma?
Sellised männid tõmbavad aga kohe tähelepanu.
Mis aga veel silma torkas, olid eurokraavid ja üks kindel "valimislubadus" - ei mingit peatumist teel! Ükskõik, mis põhjusel vaja ka peatuda, mingeid võimalusi selleks ei ole! Teepeenrad kitsad ja MITTE ÜHESKI BUSSIPEATUSES POLE P&S PARKIMISKOHTI! Kuigi sellest vist ametnikud ise juba 20+ aastat rääkinud!
Lõpuks ka üks kapitaalne ja äge ootekoda! Sellistesse laiemad pingid ja on ka rattamatkajatele kohad olemas, kus pausi pidada!
Teisal näeb aga tänapäeva - eurotrepp ja ei muud!
Maarjakased vist.
Tegelikult on kindlaid reegleid bussiliikluses veelgi - võimalusel ei mingeid sidumisi rongidega!
Selliste asjade jaoks raha jätkub, parkimiskohtadele bussipeatustes aga mitte. Kas üks ohutus tundub olulisem kui teine?
Kuigi ebapraktiline, aga vähemalt ilus.
Üks parkla siiski oli, aga loomulikult mitte bussipeatuses.
Sageli peatutakse vajaduse korral bussitaskutes, kohati nii bussiliiklust segades.
Pika sõidu peale kiskus juba hämaraks.
Ja Võruski peaks Põlva jm bussid alsutama Kubijalt või Nöörimaalt. Ka kaugliinid, mis sest, et mõne arvates Võru "nii väike, et igalt poolt jõuab 5 min kohale". Ma ei tea, millest on tekkinud selline üsna sage, aga totter arusaam? Kaob igasugune reaalsusetunnetus?
Igatahes kohale ma jõudsin.
************************************************************
16.11.
Küsisin Võru linna FB lehel sõiduplaanimuudatuste postituse all, millal jõutakse tõsiste ja vajalike muudatusteni, millega iga suuna sõitjad saaksid Võru LINNAS samadesse peatustesse, nagu teised. Lisaks, millistele analüüsidele toetudes on veendutud, et Tartu, Põlva jt suundade inimesed neisse peatustesse sõita ei soovi!?
BLOKK!
Pole ime, linnapea ju Anti Allas! Aga nõrkus on hoolimatuse, ükskõiksuse ja aferistliku suhtumise tunnus!
***********************************
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar