Blogiarhiiv

laupäev, 23. oktoober 2021

Põtrade arengukava 2014-2020. 19.12.2012

 

Wednesday, December 19, 2012



Tulevaks aastaks valiti meil esmakordselt Aasta Loom - Hunt. Loodetavasti valitakse järgmiseks aastaks põder. Siis ehk võib tekkida lootus, et kirjutisi põtradest ( ja teiste metsloomade hukkumisest ehk hukkamisest) märgatakse. Iseaasi, kas sellest siin riigis ka midagi kasu saab olema.
Kui kuskil on koht, kus 150 km pikkusel trassil liiguvad põdrad ülitihti  vaid umbes 10 km lõigul, siis on olulisem tõsta sel lõigul rongide kiirus 100, 120 või rohkemagi km-ni tunnis. Sest siis on inimene ehk looduse kroon võitnud mõne minuti! Ei ole mingilgi moel mõeldav hoopiski kiiruse alandamine 60-ni seoses metsloomade eriti tiheda kontsentratsiooniga! Sest siis kaotaks firma konkurentsieelise, rahvas loobuks ühistranspordist ja kõik väärtused lendavad kuradile. Peale inimlike muidugi. Need juba kuradile saadetud...

******************************

21. 12. 10225

Hommikuse rongiga tormas põder otse rongi ette, pasundasin ja pidurid, oli nii nibin-nabin, et kadus vaateväljast ja hing tahtis kinni jääda....kui peeglist nägin, et ikkagi jäid sentimeetrid puudu ja pööras tagasi ning mühinal läbi lume metsa poole... Hinges kergem...

Ja ikka seal samas kandis muidugi...

********************

26. 12. 10226.

Paar päeva tagasi siis jälle põder surnuks sõidetud, sedakorda siis selle lõigu piiri lähedal. Minul läks täna hommikul õnneks, sõitsin aeglasemalt ning põder oli, kuid jõudis eespool rahulikult tee ületada.
Häid pühi!

****************************
 29. 12. 10226

Nüüd siis lisaks põtradele samas ka paar kährikut  alla aetud. See, et see piirkond (km 12-21) vajab eri lähenemist, on selge igale raudteelasele, kes seal sõidab ja natukenegi mõtlemist omab.

Kaks sõitu sellel lõigul ja kohtumised:






2 comments:

  1. Kusjuures jah...
    Aga las see lubatud kiirus olla see 120 vöi 160, aga plaan olgu tehtud 60 peale, siis pole tavaolukorras vaja kimada? Kui seda kimamist vahel juhtub (plaanile järgisõitmise juhtumil) on väike tõenäosus mõne looma allajäämiseks.
    Olen kogu aeg tagunud seda rauda et soiduplaan peab olema tehtud reserviga. Isegi Soomes kui on vinged ja uued rongid tehakse plaanid 10% reserviga. Sellist hullust (kusjuures nende rimakatega mis meil siin on) nagu Lelle-Viljandi seal ei kohta.

    ReplyDelete
  2. Tänan, Veiko!

    Meil juba pea igalpool plaanide tegemine nagu silmaklaapidega hobuse traav - aina vähem mõistetakse, mis on raudtee ja rongid, nähakse vaid müütilist konkurentsi ja raha kõliseb kõrvus...

    Kuid plaan peab ikka realne olema, täiesti nõus.

    ReplyDelete


1 kommentaar:

  1. Täna Risti - Ellamaa vahele loomatunneleid ei planeerita. Loomade hukkumine on vähetähtis, oluline on, et ükski auto ei jääks Ellamaa tõkkepuu taha HETKEKS seisma...

    VastaKustuta