ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

teisipäev, 20. detsember 2011

Valgamaa ühistranspordi edusammud



http://www.valgamv.ee/web/doc/Transport/Uhistransport.pdf

http://www.valgamv.ee/web/doc/Transport/Uuringu_Lisad.pdf
Kuidas küll uuringus saab väita, et "päevas väljub kaks rongi Tartu suunal, üks neist on Valga-Tallinn, teine Valga-Tartu liin"? Kas selline uuring tekitab usaldust, kui ometi teada, et mõlemad rongid lähevad Tallinna? Tabeli järgi aga hoopis Tallinnast Valka vaid üks rong!? Vähemalt mulle teada, et need rongid sõidavad ikka algusest lõpuni. Ehk see üks põhjusi, miks "dotatsiooni osakaal suur"? Kui reisijad ei leia Valga-Tartu rongi või otsingutest ei saa teada, et Tallinnast saab Koidulasse rongiga. No mis sa sõidad rongiga Taevaskotta, kui rong ei lähe sinna, ütleb andmebaas!!!???

See siis näpukas, mis siiski ei tohiks tekkinud olla. Ka uuringus peaks olema selge viide, et Tartus saab õhtuselt rongilt ümber istuda. Muidugi, seni kuni pole Tallinnaga kiirronge, võiks kaaluda vähemalt 0210- le ünberistumisvõimalust 0010-lt. Natuke teeks Tallinna poolt sõidu kiiremaks. Lõunased rongid muidugi vajalikud ja ka praeguse lõunase rongi pikendamine vähemalt Võruni. Rääkimata balalaika vajalikust üldiselt.

Nii nagu vahel pläralateski näha, oleks vaja liinide ühildamist. Näiteks Tõrva-Mägiste-Puka-Otepää. On ju selge, et nii tõepoolest võib õnnestuda ühistransporti kasumlikumaks muuta ja see ainult tervitatav.

Et Väheru mõeldav ühispeatusena, tuleks seal eriti hoolega mõelda ooteplatvormi asukoha üle.

Hea on, et Ühispeatused on jõudnud n.ö.  kaardile ja nendest juttu mitmel korral. Aja jooksul muutub seegi ehk sisukaks ja tihti kasutatavaks terminiks.
Mõte, et taristut poleks kohati vaja ega mõttekas välja ehitada, on kahetsusväärt.

Sest kuigi see võib olla kulukas, siiski ei tohiks unustada, et sama Ühispeatust kasutataks ju ka müügipunktidena, parklana, teenusbusside seisukohana, hooajalistel ja sihtotstarbelistel müükidel, laadimispunktidena, frantsiisikontorina jne. Nende n.ö ehituslikud kulud jääksid seega ära!?

Vabandust, et Kirikuküla asemel kirjutasin Kirikumäe!

Aga kõige rohkem meeldis mulle üks märkus Palupera kohta! "Bussipeatused liiga lähedal, et tund aega oodata"! See tegelikult nii paljuütlev ja omajagu armas, et lihtsalt ajab muigama. Võiks ju parafraseerida üht infraettevõtet, kellele parim kui ooteplatvormid ikka inimestele väga lähedale ei tuleks...

Aga tänud Valga Maavalitsusele ja Regiole. Nüüd pole muud kui kopp maasse...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar