Blogiarhiiv

pühapäev, 4. detsember 2011

HARJU MAAKONNAPLANEERINGU TEEMAPLANEERING 2009-2015

Päris uhkelt kõlab!

http://www.harju.ee/public/Maakonnaplaneering/SI_teemaplan/SI_avalikustamine/_Harju_SI_seletuskiri.pdf

Kõva töö muidugi! Lisaks on olemas ka muud planeeringud, kergliiklusteede kohta näiteks. Loodetavasti natukenegi sellest täitub. Rongipeatustega seonduvat võib eelkõige loota uute rongide tulekul, praegusel hetkel peatuste lisamisega eriti ei tegelda. On küll Elektriraudteel twitteris vist arutelu sõiduplaanide üle. Ometi, on tore kodulehekülg Elektriraudteel, selleks, et soovi korral sõna võtta, pean omale tegema twitterid ja feisbukid ja ei tea, mida veel. Sest blog on neil selline, noh kuidas öelda, pigem nagu auru väljalaskmiseks, tõsist arutelu seal pole. Ja ega mitte ainult neil.

Huvitav, kas bussifirmadel ka sellised? Pole vaadanudki!




Mõned asjad aga Harjumaalt.
Aegviidus soovitakse hilisõhtust väljumist Tallinna. Kui hiline on hiline? Kas peale kl 21 on sõitjaid? Kui palju? Sama tahetakse ka Kehras. Ega mul selle vastu polegi midagi. Teemaplaneering ehk liialt rõhub keskustele. Ometi tahetakse nendest kohtadest sõita ka Tapale, Jõgevale, Tartusse. Tean, et paljudele ei meeldi mõtegi lisapeatustest kiirrongidele, kuid kohati oleks see õigustatud. Kehrast saab selles suunas viimati kl 15.47. Kuidas sõita peale tööpäeva lõppu? Kas ei võiks ikkagi R,P sobitada Aegviitu saabuv elrong 0016-ga? Kindlasti on Aegviidu ka ise nii hea koht, et sõidaks heameelega kiirrongiga kohale või tagasi!? Muidugi on meil ülisuur surve hoopis vastassuunas - ET ÜKSKI RONG KUSKIL EI PEATUKS! Ja samas saab kümnetest peatustest Tapalt Valgani ja Põlvani  Kehrasse vm vaid paar korda päevas. Kas tõesti arvatakse, et sõitasoovijaid poleks? Ning ärgem unustagem, jutt vaid R ja P rongidest 0016 ja 0013. Millised erinevalt tippajal sõitvatest rongidest omavad ka vabu kohti. Seega, kui planeeringud näevad ette nii ja reisijadki seda sooviks ja ka piletitulu suureneks ehk sõiduplaanid muutuks optimaalsemaks - mis aga näitab tegelikkus?

Muide, ka Kõnnu peatuse kaotamine ei andnud ühtegi reisijat rongi juurde. Vaevalt, et keegi sõitma tuli rõõmurõkatuste saatel, et ohoi!, nüüd Pärnusse saab paar minutit kiiremini! Mida me võidame või kaotame, eelistades näivalt häid lahendusi?

Harku kant näeb ette tagada ühistransp ühendus kohapeal 6 korda päevas. Midagi nüüd seal ka tehtud. Ometi saaks ehk ühildada Saku-Aespa suunaga mõni liin?

Kirjas on ka raudteeühenduse pikendamine Turbani. Kaugel see?

Lagedil soovitus tagada võimalus kerliiklusteed pidi raudtee ületamine. Eks oleks loomulik jah. Aga see ka juhtumas, kui ülekäik kaubarongide poolt kinni, saab peagi tunnelit kasutada. Lohutagem end sellega, et paljudes kohtades (Tabivere) pole mingit võimalust.

Esmatarbekaupade ja -teenuste jaoks "toetada maalistesse keskuskantidesse ... teenuskeskuste väljaarendamist...käsitöö müük, kohvik...

Eks see kõik natuke üldsõnaliseks jää, aga siiski au tehtud tööle. Muidugi, kas ametnikud ehk nii või naa kohaliku elu asju tegema ei peaks? Jääks ära kulutused sellistele planeeringutele!?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar