Blogiarhiiv

laupäev, 23. oktoober 2021

Rongiradadel... Veebr 2013

 

Wednesday, February 20, 2013

Rongiradadel...


HAAPSALU MU ARM!


Päris raske kuu esimese poole järel oli käik Haapsallu igati kosutav. Eks kiskus natuke omaette mõtetesse küll ja seegi ehk jättis jälje suhtlemisel, kuid heade inimestega kohtumine jättis ka uue jälje ja juba parema...

 

.



Väravad on valla, tuleb vaid minna ja avastada see, mis värava taga avaneb. Mitte ei ole peidus...



Vaikuses tunned end kui lumemuinasjutu maal, valgus ja valge on valitsevad ja need on ju helged toonid...





Nii mõnedki FB sõbrad pildistanud palju torne ja tornikesi, korstnaid ja korstnakesi. Nii ka mina.






Loodetavasti venib see rida pikemaks kui tõesti jõuame kord niikaugele, nagu president siin vahetevahel lubanud. Et oleks võrdsed võimalused elamiseks ja liikumiseks, et inimesed tahaksid ja saaksidki elada ka mujal kui Metropolis....




Kas need tornikesed, majad ja vaikus oleks põhjus, miks peaks rongid taas sõitma? Ei, mitte ainult. Miks peaks inimene väga soovima sõita üritustele bussiga? Mis paraku ei ole ju eriti populaarne transport sellistel puhkudel. Seda enam, et rongiaeg on väärtaeg. Kus saad suhelda omas rongis nii sinna kui tagasi sõites. Või aega maha võtta ja lihtsalt nautida ning puhata. Või hoopiski lugeda, milleks ju tihti aeg kipub napiks jääma.



Tallinna bussijaam on suht kena, nüüdseks ka kellad ootesaali pandud, kuigi vaja oleks ka õues. Ometon teada seegi, et õige bussijaam peaks olema Ülemistel ja/või Balti jaama/Rottermani kvartalis. Kahjuks tihtipeale arengukavad ehk head mõtted ei jõuagi jutustamisest kaugemale...






Ometi, olgu busse palju tahes, jäävad need tihtipeale ikkagi hädavariandiks. Ja siin juba tihti lehes esinev hr Osula ei oska kindlasti öelda, mis on konkurents. Ammugi siis koostoimimine. Seegi juba ammu kontrollitud ja selge absoluutselt igasuguste vastuste puudumise näol. Küll aga kuuldavasti paneb pabistamine kukru pärast neid mehi jooksma koridorides ja tagahoovides. Ega ühistranspordi arendamine ei ole vaid bussijaama remont, vaid palju rohkemat. Kuni me seda ei mõista, on väga raske ka muudatusi  läbi viia. Selliseid, mis oleks head nii rongi- kui bussiomanikele, praamiomanikele jpt. Kuid mis ei lähtuks vaid nende kasuahnusest. Poleks üldse vale kui kogu ühistransport kuuluks ühele riigifirmale. Väga läbimõeldud tegevuskavad tooksid kaasa dotatsioonisummade drastilise vähenemise, seega jääks raha rohkem järgi muudeks vajadusteks, olgu siis maanteedele, kergliiklusteedele vm.



Muide, Balti jaamas küll nii korralikku taksopeatust ega-rivi märgata ei ole.Miks?
  
Ümberistumine tähendab vahel ka viimasel minutil jõudmist ja on meeldiv näha, et bussijuht seda mõistab ning taas uksed avab...


 





Tulevane reisiterminali asukoht ehk sõlmpunkt.


























Kuke Galeriis käsitööd ja maale.





Selle maali ostmine oleks kellelegi väga hea kingitus.










Paratamatult ma võrdlesin kahte spaad.  Laine on selgelt tagasihoidlikum, seda siis saunade-basseinide koha pealt. Odavam, kuid samas ka veidi "külmem" ja kõledam. Midagi jääb puudu. Kuid vaadegi hea, otse väiksele viigile. Ja mis olid kaks pisiasja, kuidometi tugevad plussid. Tavalise joogivee asemel olid kannudes sidruni-vaarika ja apelsini-kirsi naturaalsed veed. Väga meeldiv. Isegi juba see, et vesi ei tule aparaadist, vaid saab kannust valada. Ja lisaks võid lebolas väikse menüüga tutvuda (kus kahjuks küll Värska ja Häädemeeste asemel ikka see va Vichy!) ja mul tekkis esimest korda isu jäätisekokteili järele. Polnud küll ehk odav, kuid nagu rusikas silmaauku! Jääkülm, nauditava maitsega ja lihtsalt sulasin seda rüübates!











Suvine sihtmärk...



Varahommikul aga põige Rohukülla.















Mida arvatakse nende akende taga?







































































Küllap tuleb rong varsti...
















12 comments:

  1. "Rongiradadel" algab Tallinna bussijaama piltidega Odra tänavalt.

    Väga asjakohane. Ma just mõne päeva eest tegingi jalutuskäigu rongiradadel.

    Käisin nimelt läbi Odra tänava ristilt alates Türnpu ja Vesivärava tänavad Narva maanteeni.

    Kes mäletab, kus täpselt asub Tallinn-Sadama jaam? Puumajad Narva maantee lõunaküljel on vanad, sealt vahelt peab raudtee läbi minema, aga teisel pool Narva maanteed?

    Ah jaa, teemades "Euroopa uued rongid" ja "Risti-rästi läbi Eestimaa" on ka vaikust kuulda olnud.

    ReplyDelete
  2. Tänud, Anonüümus!

    Praegu ei oskaks mina leida Tallinn-Sadama jaama, ei ole selle koha pealt spetsialist. Kuid uue jaama teeks sadamasse küll.

    Eks ikka ole vaikust. Sellest mul kahju, et ei viitsita arvamust avaldada. Iga arvamus võib kunagi tuua midagi kasulikku...

    ReplyDelete
  3. Siin kohapealsel teemal - mis nüüd täpsemalt on kaugus Balti jaamast Haapsallu? Olen kuulnud numbrit 94,4 km. See on vist sarnane Tallinn-Tamsalu kaugusega 92,6 km?

    ReplyDelete
  4. Et Haapsalu ongi läbi aegade nullkilomeeter ja Balti jaam on 104,4, siis see peakski olema väga täpne tulemus - 104 km 400 m.

    ReplyDelete
  5. Et siis umbes sama palju kui Rakverre ja Kiltsi?

    Teemast "Tallinn, Euroopa uued rongid" vastuseta jäänud kiirenduse teemal:
    Kiirrongid, 1 peatusega, sõidavad Tallinn-Aegviidu 41 minutit.

    Piimarongid teevad pisut eri peatusi:
    Valga rong 5 (Ülemiste, Lagedi, Aruküla, Raasiku, Kehra), 52 minutit
    Tartu rong samad 5, 54 minutit
    Narva rong teeb 4 (Lagedi jätab vahele), 54 minutit
    Rakvere rong 6 (Vesse veel lisaks), 54 minutit

    Elektri kiirrongil on ka 6 peatust (tema Vesses ei peatu, küll aga Kitsekülas) - ja aeg 48 minutit.

    Kas see 6 minutit vahet tuleb ER2 suurema kiirenduse arvelt?

    ReplyDelete
  6. Põhimõtteliselt küll. Samas ma ei tea kui "kibe" elektrirongide plaan on, diisliga eriti varuaega pole jäetud. Eks praegustega kipub ka nadivõitu see kiirendus olema, eriti 3 vag diislil.

    ReplyDelete
  7. Teise koha avastasin ka.
    Rakvere rong teeb 2 30 sekundist peatust (Vesse ja Aruküla) - teised on 60 sekundit.
    Elektrirong teeb kõik 6 30 sekundiga ära.

    Nii et seisuajalt hoiab 2 minutit kokku... aga kas on õige nii teha?

    Ma ei saa sõiduplaanist aru - mis aluse ja loogikaga on paika määratud mis peatused on 30 sekundit ja millised 60?

    ReplyDelete
  8. Jaamad enamasti minut ja teivaspeatused pool minutit. See on mingi arvestuslike sõiduaegade tagaajamine, kuigi on mõttetu. Sest vahel jääb pool või minut jaamavahel just puudu. Ja ega ikka tuleb seista nii kaua kuni reisijad peale-maha. Mõnes peatuses, Roobukal näiteks, vanuritest suvilaomanikud kulutavad palju aega. Talvised pidurdamised, rikked jne.
    Tegelikult tavaolukorras tihtipeale seisame 2-3 korda "kiiremini", vahel aga igast peatusest korjab sekundeid juurde ja proovi siis plaanis sõita.

    ReplyDelete
  9. Teemas Risti-rästi läbi Eestimaa kirjutasin, puhtalt maastiku loogika alusel, et võiks olla raudtee Vändrast Viluvere sõlmjaama.

    Loen ajalugu - ja mis ma näen! Ongi Viluvere sõlmjaam ja Viluvere-Vändra raudtee ehitatud!

    Mida sellega teha?

    ReplyDelete
  10. Viluverest raudtee läks küll, hetkel mõttekam ehk bussidele ümber istuda?

    ReplyDelete
  11. Vastavalt raudteede ehitamise seadusele tuleb ehitada raudtee Vändra-Võhma-Põltsamaa.

    ReplyDelete

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar