Sunday, January 27, 2013
Lubadused ja tagajärg.
Seoses eelolevate renoveerimistööde jätkumisega tegin viimase katse tagada reisijtele mugav ja lihtne pääs rongidele ning ümberistumiseks. Eks näis, mis vastused kirjale tulevad. Peaga vastu betooni jooksmine on tegelikult väsitav ja valus.
Tere!
Kuna sel aastal jätkuvad ooteplatvormide renoveerimised, siis veel kord püüan Teie tähelepanu juhtida vastuoludele kahe peatuse suhtes.
Jõhvi.
Jõhvi uus platvorm on planeeritud väga ebamugavasse kohta. Kuna Jõhvis on ülekäikudel juhtunud väga palju õnnetusi ning üheks olulisemaks põhjuseks on halb nähtavus kõvera tõttu. Seega oleks vaja raudtee nii jaamas kui ka Oru poole jaamavahe alguses piirata aiaga, mis tagaks selle, et inimesed ei pääseks raudteele. Platvormi ehitamisel jaamateede vahele võib kindlasti eeldada inimeste liiumist üle teede, välja pakutud kohas on aga alanud juba tunneli ehitamine.
Halvim on aga see, et liikumine parklani (bussipeatuse-kaubanduskeskus) on liig kauge. Eraldi parkla ehitamine aga raskendatud ning majanduslikult ebaotstarbekas. Kuigi Jõhvi mitmed asutused on soovinud platvormi ehitamist varem märgitud kohta, s.t. sirgele teeosale ja see vastaks kõige rohkem ka Ooteplatvormide Standardile, siis erinevatel, tõele mittevastavatel põhjustel (kõrvaltee pikendamine, ülesõidu signalisatsioon jms.) on üritatud sellest kõrvale hoida. Ometi tähendaks platvormi ehitamine minu poolt (ja mitte ainult minu) märgitud kohta, et reisijatel on lühim tee valmivasse tunnelisse. Vähetähtis ei ole ka lühim pääs bussijaama ning rongiootamise võimaluste paranemine.
Platvormi ehitamine plaanitavasse kohta tähendab ka seda, et alles peab jääma 1. tee, mille järgi vajadust tegelikult ei ole ning seegi oleks märkimisväärne kokkuhoid, seda eriti tee seisukorda arvestades. Pean silmas kulutusi tee remondiks, mille hulka läheb peale rööbaste, killustiku ja liiprite ka 2 pöörangut.
Seega peab leidma võimaluse ehitada platvorm ikkagi jaamateede piirkonnast välja. Hoolimata perspektiivsest võimalikust kaherajalisest raudteest tulevikus (mida tõenäoliselt ei tule), on võimalik hetkel kaaluda platvormi rajamist ükskõik kummale poole praegusest raudteerajast.
Kadrina.
Kohalik omavalitsus on selgelt väljendanud soovi platvormi asukohana ülesõidust Tapa poole, väljendades ka valmisolekut juurdekuuluva (parkla, juurdepääsuteed, bussipeatus jm) väljaehitamiseks ja hooldamiseks. Viimane on tegelikult ka täiesti õige lähenemine, sest majanduslikult otstarbekas on ala kuulumine ja hooldus ühele asjaosalisele. Ka võimaldab see asukoht vältida inimeste sattumist kõrgendatud ohuga ehk jaamateede piirkonda.
Kuigi juurdepääsu ja parkla ehitamine võib olla mõnevõrra keerulisem maastiku tõttu, ei tohiks täitematerjali leidmine siiski olla nii keeruline, et see võiks takistuseks olla. MKM ja TJA koos EVR Infraga on näinud selle koha sobivust ja otstarbekust ning koht tähendab ka reisijatele mugavamat juurdepääsu.
Lubadused ühildada erinevaid ühistranspordiliike ei tohiks jääda pelgalt lubaduseks, eriti kui puuduvad tõsised takistused. Sarnaselt näiteks Lillekülaga ei tahaks küll lugeda-kuulda hilisemaid ütlemisi stiilis "kuigi lahendus ei ole hea, ei võetud siiski kuulda..." jne.
Käesoleva renoveerimise raames peaks välja ehitama ka kauaoodatud (KOV-id, kohalike elanike arvamusküsitlused, MTÜ-de ja muude kodanike organisatsioonide arvamusavaldused) Sõmeru, Vorbuse, Kalevi ja Energia ooteplatvormid. Nii on Energia kohta juba tehtud ka eelprojekte. Nende peatuste ehitamise viivitamisega või ärajätmisega saaks antud ühiskonnale vale signaal, mis ei tule kasuks ei kellegi reputatsioonile ega ka mitte ühistranspordi populaarsusele.
Parimate soovidega
Kuna sel aastal jätkuvad ooteplatvormide renoveerimised, siis veel kord püüan Teie tähelepanu juhtida vastuoludele kahe peatuse suhtes.
Jõhvi.
Jõhvi uus platvorm on planeeritud väga ebamugavasse kohta. Kuna Jõhvis on ülekäikudel juhtunud väga palju õnnetusi ning üheks olulisemaks põhjuseks on halb nähtavus kõvera tõttu. Seega oleks vaja raudtee nii jaamas kui ka Oru poole jaamavahe alguses piirata aiaga, mis tagaks selle, et inimesed ei pääseks raudteele. Platvormi ehitamisel jaamateede vahele võib kindlasti eeldada inimeste liiumist üle teede, välja pakutud kohas on aga alanud juba tunneli ehitamine.
Halvim on aga see, et liikumine parklani (bussipeatuse-kaubanduskeskus) on liig kauge. Eraldi parkla ehitamine aga raskendatud ning majanduslikult ebaotstarbekas. Kuigi Jõhvi mitmed asutused on soovinud platvormi ehitamist varem märgitud kohta, s.t. sirgele teeosale ja see vastaks kõige rohkem ka Ooteplatvormide Standardile, siis erinevatel, tõele mittevastavatel põhjustel (kõrvaltee pikendamine, ülesõidu signalisatsioon jms.) on üritatud sellest kõrvale hoida. Ometi tähendaks platvormi ehitamine minu poolt (ja mitte ainult minu) märgitud kohta, et reisijatel on lühim tee valmivasse tunnelisse. Vähetähtis ei ole ka lühim pääs bussijaama ning rongiootamise võimaluste paranemine.
Platvormi ehitamine plaanitavasse kohta tähendab ka seda, et alles peab jääma 1. tee, mille järgi vajadust tegelikult ei ole ning seegi oleks märkimisväärne kokkuhoid, seda eriti tee seisukorda arvestades. Pean silmas kulutusi tee remondiks, mille hulka läheb peale rööbaste, killustiku ja liiprite ka 2 pöörangut.
Seega peab leidma võimaluse ehitada platvorm ikkagi jaamateede piirkonnast välja. Hoolimata perspektiivsest võimalikust kaherajalisest raudteest tulevikus (mida tõenäoliselt ei tule), on võimalik hetkel kaaluda platvormi rajamist ükskõik kummale poole praegusest raudteerajast.
Kadrina.
Kohalik omavalitsus on selgelt väljendanud soovi platvormi asukohana ülesõidust Tapa poole, väljendades ka valmisolekut juurdekuuluva (parkla, juurdepääsuteed, bussipeatus jm) väljaehitamiseks ja hooldamiseks. Viimane on tegelikult ka täiesti õige lähenemine, sest majanduslikult otstarbekas on ala kuulumine ja hooldus ühele asjaosalisele. Ka võimaldab see asukoht vältida inimeste sattumist kõrgendatud ohuga ehk jaamateede piirkonda.
Kuigi juurdepääsu ja parkla ehitamine võib olla mõnevõrra keerulisem maastiku tõttu, ei tohiks täitematerjali leidmine siiski olla nii keeruline, et see võiks takistuseks olla. MKM ja TJA koos EVR Infraga on näinud selle koha sobivust ja otstarbekust ning koht tähendab ka reisijatele mugavamat juurdepääsu.
Lubadused ühildada erinevaid ühistranspordiliike ei tohiks jääda pelgalt lubaduseks, eriti kui puuduvad tõsised takistused. Sarnaselt näiteks Lillekülaga ei tahaks küll lugeda-kuulda hilisemaid ütlemisi stiilis "kuigi lahendus ei ole hea, ei võetud siiski kuulda..." jne.
Käesoleva renoveerimise raames peaks välja ehitama ka kauaoodatud (KOV-id, kohalike elanike arvamusküsitlused, MTÜ-de ja muude kodanike organisatsioonide arvamusavaldused) Sõmeru, Vorbuse, Kalevi ja Energia ooteplatvormid. Nii on Energia kohta juba tehtud ka eelprojekte. Nende peatuste ehitamise viivitamisega või ärajätmisega saaks antud ühiskonnale vale signaal, mis ei tule kasuks ei kellegi reputatsioonile ega ka mitte ühistranspordi populaarsusele.
Parimate soovidega
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar