Wednesday, December 5, 2012
Padaoru (Hädaoru?) poole teel...
Lubatakse ikka odavamat hinda, kuid tegelikkus tihtipeale teine. Samasugused jamad ka teedehoolduses.
http://www.tallinnapostimees.ee/1061064/tallinn-laseb-prugiveo-hindadest-ohu-valja/
Maal ei viidud mul konteinerit tühjaks. Kuna asus värava taga ja lepingus polnud märgitud, et võib võtta ka sealt. No ei olnud mnd kodus, et konteiner värava ette viia. Nüüd see punkt lisatud ja...jälle tühjendamata. Eks näis, kas seekord põhjuseks lumi? Või peaksin nädal varem värava ette viima, et teehöövel selle puruks lükkaks? Lumi tuli maha kui mind kodus polnud....
Raplamaa Sõnumites kirjutati aga pikalt teedehooldusest Rapla vallas.
http://www.sonumid.ee/index.php3?teema=uudis&lookup=uudis&ID=514629
Ka juhtkiri sellel teemal ja vist Tiit Tammsaar kirjutas ka. Kusjuures väga õigesti kirjutatud. Riigihanke seadused toovad kaasa selle, et tehnika muretsenud kohalikud firmad kirjutagu kulud korstnasse, hanke võitis Veolia, uue nimega AS Eesti Keskkonnateenused. Ehk sama firma, kes ei saa minu konteinerit tühjendatud. Hooldajad aga kurdavad, et ned õieti ei teagi, mida tegema peavad. Ja koorub välja ka tõdemus. Et asju mis korralikult seni tehtud, ei märgata enne kui keegi enam ei tee. Jutt külameeste panusest lume lükkamisel. On paraku täiesti loomulik, et suured ja uhked firmad eesotsas veel teadjamate juhtidega ei oska üldse märgata ümber toimuvat, rääkimata millegagi hakkama saamisest. Kuidas peaksime selliste juhtidega üldse kuhugi jõudma?
Ahjaa, kuskil nägin reklaami kui palju ikka uusi pakendikonteinereid kuhugi tuleb. Millegipärast aga maal kipuvad need kaduma? Ja meie külla pole aastate jooksul ühtegi suudetud panna!? Kuigi suurem konteinerite arv tähendaks kulude kokkuhoidu...
************************
Teedehoolduses tuleks kogu kupatus "kokku lükata" ja algusest alustada. Äraproovitud meetodil ning ühiste jõududega. Teede hooldus peaks kuuluma Ras-le koos kogu vajaliku tehnikaga suuremate teede hoolduseks. Väiksemate teede puhul oleks tegijateks kohalikud ettevõtted või üksikisikud, kes siis oleks firma töötajad või lepingulised töövõtjad. Tihtipeale on ju ka talunikel tehnika, millest osa talvel seisab ja see pole majanduslikult mõttekas. Süsteemi väljatöötamisel ei tohiks kaasata suurfirmade arvamust, sest nende eesmärgiks on RAHA ehk kasum. Erinevalt riigist, kelle eesmärgiks peaks olema ka RAHA - just selle otstarbekas kulutamine.
**************************
Prügikonteineri tühjendamise kohta sain aga vastuse, kus autojuht märkis: "Puudub konteiner"! Et mis mõttes? Asi läheb juba detektiivinduse valdkonda, sest järgmisel päeval nägin oma silmaga konteinerit. Väga põnev! Hetkel võiks ironiseerida, et firmad muutuvad nii saamatuks kui üldse olla saab ja ei tea, mis on konteiner!? Nagu teehooldajad ei teadnud mida teha. Kuigi tegemist peaks olema lume lükkamisega!? Muidugi, asjad keerulisemad, aga natuke ajab juba naerma.
Kahju, et Raplamaa Sõnumite artikleid netis pole pea kunagi täies ulatuses. Oleks hea lugeda ja mõtiskleda. Muide, kui reedel nuriseti teeseisundi üle, siis kohati polnud sahk esmaspäevakski kohale jõudnud. Seega on asjad ikka väga mädad. Tuua näiteid Soome teehooldusnõuetest pole nagu kohane. sest meil enamsati probleemiks, et kohale jõutakse liiga hilja või tehnika pole vastav. Küsimus siis eelkõige suhtumises.
Ahjaa, Haapsallu sõites oli üllatav ka teine nurk. Sattusin kokku mehega, kes aastakümneid teedehoolduses tegev olnud ning üllatav kuulda, et puisturi juht ei tohi sisse põigata Risti, Palivere teedele (kus liigub pidevalt ühistransport) ja seal soola (õigemini siis kemikaale, mille mõju erinevalt soola mõjust kuni -10 kraadini mõjub vaid kuni -5 juures) puistata. On see siis näide taas sellest, et hoolitseme vaid (linnukese pärast) suurte teede eest ja kõrvalseisjad jäävad taas omapäi? See paar kilomeetrit ei tõsta oluliselt kulusid, kuid peaks olema elementaarne, et teede soolatamist toimuks veidi laiemalt.
Kuna mittesoolatamise puhul kannavad autod seda sodi kaasa ja näiteks Taeblas pudeneb see bussipeatuse platsile (bussid, autod), siis aja jooksul on selliste platside pind vahel tohutute aukudega paksu jäälume sees. Olen neid ise märganud aastakümnete jooksul paljudes kohtades. Mis ohtlikud jalakäijale ja lõhkuv tehnikale. Peaks olema taas elementaarne, et sellised bussipeatuse platsid ja parklad on erilise tähelepanu all. Ometi tundub mulle, et olulist nihet paremuse poole pole? Aga ei, meil nii riigiisadel kui väikestel juhtidel oleksid justkui kohustuslikud silmaklapid - mitte mingil juhul ei tohi näha muud kui vaid otse ette!?
Muidugi aitab see kui lood tegematajätmistest teha selliselt, et rahvas seda lugeda ei saaks. Sakalas värske uudis halvasti (?) tehtud ringristmikust Viljandi külje all muidugi....tasuline.
Ime, et selle artikli kohta terake siiski lugeda lastakse.
http://www.parnupostimees.ee/1065260/maal-bussi-ootajal-tuleb-hangeski-sumbata/
On hirm, et inimesed pläralas hirmsasti kiruma hakkavad? Ei kannata otseütlemisi? Mis see peitmine aitab, viha jääb inimestes ju alles!?
********************
Uus Haljala viadukt.
http://www.virumaateataja.ee/1065478/rumal-projekt-jatab-juhid-hatta/
****************************
09.12.
AS Kaskkonnateenused käitumine on hoolimata JOKK olukorrast ülimalt ülbe! Ei ole mõeldav, et iga inimene, kellel on oma prügikonteiner, peaks tellima selle juurde tühjendamispäevaks koristusfirma. Konteineri järjekordse tühjendamatajätmise põhjuseks toodi nüüd lepingu punkt, kus on öeldud, et konteineri ümbrus peab olema lumest puhastatud. Normaalse inimese mõtlemise järgi tähendab see eelkõige seda, mis seal punktiski kirjas - et konteineri tühjendamine oleks võimalik. Ma tõepoolest ei kujuta ette, kas AS Keskkonnateenudsed prügivedajad on nii äpud, et nad ei suuda väikse lume olemasolul konteinerit mõned meetrid liigutada? Kui aga elanik läheb tööle ning algab lumesadu? Võtan vaba päeva? See on nii ajuvaba mõtlemine, aga oligi teada, et ega vabandusi tegematajätmise pärast sealt loota ei ole! Eks ootan uuele kirjale vastust esmaspäevani ja kui tühisõidu arvet ei tühistata ning vabandust ei tule, tõstan selle küsimuse tõsiselt üles Ja vaatame, mis siis öeldakse.
***************************
Küll oleme ikka viletsad...
http://www.vorumaateataja.ee/index.php/ee/component/content/article/63-viimased-uudised/5794-lasva-vald-jai-lumega-janni#comments
Ja nii peaaegu igal pool.
*********************************
14.12.
Nüüd siis nii kaugel, et Veolia tunnistas mokaotsast oma tegematajätmisi ning loodame, et prügiveoga saab asjad korda.
Kuid Raplamaa Sõnunid kirjutas kuidas Rapla vald loobus Veolia teenetest lemelükkamisel. Arvata võib, et sellise suhtumisega firmast ei saagi asja. RAHA! Ja selle nimel asjatundmatu suhtumine, millega kaasneb igaks juhuk kandideerimine mingitele hangetele. Oluliseks ei peeta ka teemaga kursis olemist ja vastavate spetsialistide-tehnika olemasolu.
http://www.sonumid.ee/index.php3?teema=uudis&lookup=uudis&ID=514649
Muide, RS-i juhtkirjad vist parim tase Eestis. Isegi suured lehed ei suuda nii asjalikult probleeme lahata. Eeskuju võiks küll võtta!
"Lubatakse ikka odavamat hinda, kuid tegelikkus tihtipeale teine." Muidugi, see on vana tõde et kooner maksab kaks korda :P
ReplyDeleteJõuame jälle sinna, et mõnedel tarkust?....
ReplyDeleteIlmaasjata pole inglastel vanasõna: Ma pole nii rikas, et osta odavat asja...