ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

reede, 15. juuli 2011

RONGIGA KÜLLA EESTIMAALE 9 - MUUSEUMRAUDTEE



Ma ei tea, mis ja kus on parem. Lavassaare puhul ei saagi nagu eriti räälida küllaminekust rongiga. Kuigi Lavassaares rongiga saab sõita. Ja olid ajad, kus sai vahel tööd teha ja vahel puhata-lõõgastuda ja mida kõike põnevat teha...

Muuseum Türile? Mnjah, ma oleks samal arvamusel kui poleks ühte agat. Eksponaate lihtsalt kuuri vaatamiseks panna pole mõtet! Kui korralikku raudteed, piisavalt pikka, pole, siis on see surnud muuseum. Jagan pigem seisukohta, et raudtee peab ulatuma kaugele. Paidesse või poolele teele vähemalt. Kuskil oli uudis ka selle kohta, et endise Paide raudtee külades plaanitakse tee tähistada, kus sõitis rong. Pluss külade muud vaatamisväärsused.
Kui aga oleks see võimalik, siis Türil võiks olla väiksem osa eksponaatidest ja rong alustab külalistega sõitu. Suurem osa eksponaatidest peaks olema mujal. Ja tähtis oleks, et see "mujal" oleks suhteliselt lähedal  suurele maanteele. Aga soovitavalt "maal".

Oh neid maaküsimusi, bürokraatiat ja ei teagi, mis takistusi kõik ette tuleks!

Taikse poole minek langeb ära - jõed! Ei maksaks unistada kulgemisest teise raudteega koos... kuigi mine tea. Aga pole ka piisavalt atraktiivne...


Lihtsalt looduses kulgemiseks sobiks ehk suund Kihli peale? Väheatraktiivne ja kus oleks lõppjaam? Kõltsi? Karjäär, mõned majad. Aga ehk olekski hea rahulik koht?

Parim tundub olema ikkagi Paide suund. Olen kuulnud, et ei saa Türilt "välja". Miks mitte? Miks ei võiks Lembitu tänaval (on vist?) raudtee kulgeda asfaldi sees nagu trammitee Tallinnas? Mis on see takistus? Ja edasi Paidesse või Türi-Väätsa tee kõrval või kahe vahelt? On ju tegemist Türi MKA-ga ja see juba ise lisaväärtus ning samas oleks rong piisavalt loodussäästlik liiklusvahend!?


Miks mitte Paideni raudtee koos jalgrattateega?

Noh, tahate Paidet arendada ja turiste meelitada? Davai, lõppjaamaks Paide!? Ja olematu hotelli asemel meelitage turist ööbima uue raudtee vahejaama looduse rüppe. Näiteks Käomäe juurde?

Peaksin täpsema ülevaate saamiseks siiski lähipiirkonna läbi sõitma, et taas tõdeda: Oma silm on kuningas! Siis endalegi selge, kui reaalne mu vaade üldse on...

Kuid vahejaam, kus säilinud midagi ehedat maaelust, ööbimiskoht, loodusmatk matkarajal, kohalikud tooted (ei jäänud ju lehmad kinni vana raudtee ajal?), väiksed kultuuriüritused jpm. Ehk näeb ehedat taluelu ja talutütred lehvitavad rongidele...

KÄOMÄGI.

Talvel tuleksid suusatajad rongiga?
Suvel aga vibutajad. Kõlab hästi vibulaskjate kohta?


Muidugi oleks tore, kui sealsamas oleks ka muidki eksponaate. Näiteks bussid, talumuuseum vms. See tagaks suurema külastajate (ja rongiga sõitjate) arvu.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar