Blogiarhiiv

reede, 15. juuli 2011


Need ratturid ootasid Kiisal üks õhtu pääsu rongile. Ja need polnud veel kõik.

Kui praegugi pole osades rongides (täpsemalt, kõikides vagunites) kohti ratastele (ja emmedele lastevankrite jaoks), siis mis saab uute rongidega? Kas on uutes rongides kohad ratastele igas vagunis? Või tuleb mugava sõidu asemel õudusunenägu, kui vahekäigud on rattaid täis? Või saab reguleerida probleemi rattakontroliga uksel? Et kui kohad on täis, siis peab ootama järgmist rongi? Sest uute rongide korral ju liiklus tiheneb...
Või on meid ootamas mõni seni salastatud üllatus?

Seda enam, et uutest rongidest on avalikkuse ette ametlikult visatud mõned tühjavõitu kirjeldused ja pildid. Vähe, väga vähe!

Rongiliikluse vaenlase nr 1 lemmikpilt!

Võib ju pildilt otsida ka rattaid ja lapsevankreid.

Need ootavad järgmistes peatustes võimalust rongile saada...


********************************Tänud Tiberi!


Tõeliselt kõva info. Jõudsin õnneks ikka lõpuni lugeda!

Kohviautomaadivalmidus...

Tahaks normaalseid eestipäraseid võileibu, head kohvi ja taimeteesid, Värska vett ja muud head. Osta neid inimeselt!

Rattakoht rongis. Või vagunis. Või lubamegi ühe ratturi, ühe emme (soovitavalt mitte kaksikutega)...

Mida tähendab termini mugav sõit? Või mugav rong?

5 kommentaari:

  1. Stadler Flirt
    http://www.flickr.com/photos/elektriraudtee/5685862573/in/set-72157624526624551/

    http://uus.elektriraudtee.ee/tehnilised-andmed/

    VastaKustuta
  2. Jalgratta hoiukohad asuvad diiselrongis mõlemas juhtvagunis 2 ja kolmevagunilistega probleeme ei teki küll aga 4 vagunilistega(mis puudutab vahekäikude ületamist) siiski on positiivne tamburite puudumine!

    Minu sisetunne ütleb et 20 diiselrongist jääb väheks kui tahetakse Haapsalu taastada ja Narva suunal liiklust tihendada ja Pärnu ja Viljandi Valga-Võru-Tartu jne jne jne.

    VastaKustuta
  3. Tänud Tiberi!

    100 % on kindel, et nendest rongidest jääb väheks. Kindlasti aitaks tulevikus see kui Aegviidu elektrifitseeritud lõigu asemel (kuna kaugemale kontaktvõrgu paigaldamine on mõttetu kui kõik reisirongid ja kaubavedurid pole elektriveoga, sest erinevate kuulduste järgi pidi kontaktvõrk ära tasuma 60-120 rongipaariga ööpäevas) oleks elektrirongide sõitmine kuni Rohukülani! Äärmisel juhul võiks elektrirongid sõita Kehrani ning mõningate diislite lisandumisel ja poolkiirrongidel Aegviidu jt lisamine peaks olema liiklus Aegviidu-Tapa lõigul piisav.

    Pean kontrollima, aga Aegviidu jaoks piisavaks peeti Harjumaa planeeringu järgi vist 12 rongi ööpäevas. Ja see oleks täiesti reaalne. Erinevad nüansid muidugi on, aga saaks hakkama.

    Kindlasti aga tuleks juba praegu hakata mõtlema rööbasbussidele! Kuna 20 rongist jääb kindlalt väheks, siis osalt peakski "balalaikal" sõitma rööbasbussid. Tavadiislid pigem mõttekad poolkiirrongidena Võrru jne. Ja võib-olla ka Jõgeva-Tartu tööliste rongi ning ehk mujalgi võiks olla vajadus rööbasbussi järgi.

    Teoreetiliselt võiks ju ka Narva diislite kõrval sõita mõni rööbasbussist piimakas Narva- ja Tapa vahel, ümberistumistega Tapal!?

    VastaKustuta
  4. Majandusministeerium on kategooriliselt keeldunud rööbasbusside soetamisest sest need eriikesid tehniliselt Stadler Flirt rongidest.Ehk veerem peab olema ühte tüüpi.Kui üldse siis rööbasbusside asemel 2vagunilised FLIRT rongid.Näis kui peaks tekkima rongide puuduse/probleem ehk isegi hangitakse juurde...

    VastaKustuta
  5. Tänud Tiberi!

    Ma ütleks nii, et see variant meeldiks mulle isegi rohkem! N.ö. rööbasbusside all peangi rohkem silmas mahukat üksust, s.o. kahevagunilist. Sest väiksemat sorti küna võib tegelikult teatud sündmuste puhul jääda väikseks ning seda ei tohiks kindlasti lubada, et mingitel juhtudel oleks need pilgeni täis, et maha jäävad...

    Oh kurrat, mul tuli meelde üks vana reklaamkampaania, mis läks kontrolli alt välja. Kolmel päeval oli aastaid tagasi kõik piletid 1 kroon! Kujutad ette? Tollal õnneks oli kohati taipu kellelgi rohkem ja õnneks oli tagavaraks mõned koosseisud, nii et Tartusse läks vist 9 vagunit ja nii edasi! Ometi oli nii, et osa sõitatahtjaid jäid lihtsalt maha, sest ei mahtunud rongi! Ja u 1000 inim mahutavusega rongis müüdi pileteid 2000! See oli pöörane! ma ei saanud koju muidu kui läksin kabiini. Kiisal viskasime nagu takutordid maha peldikusse peitunud kolm toksikomaani, mõnes rongis ei saadud niipaljugi liikuda, et pileteid müüa!

    Muide, praegu ülihead ajad tuua rongidele inimesed, kes 10-20 aastat pole rongiga sõitnud. ja neid ongi viimasel ajal ülipalju ilmunud. Peale masu. Loodus tühja kohta ei salli, Kuuuurija ka mitte!

    VastaKustuta