Blogiarhiiv

esmaspäev, 25. oktoober 2021

Paha poisi ommik... Nov 2013

 

Wednesday, November 27, 2013

Paha poisi ommik...

O nagu obune...
Tegelikult rikkus hommiku ära järjekordne Postimehe artikkel. Mitte, et see artikkel halb oleks, vaid seal sisalduv. Aga ajendas mind ikka kirjutama, et aina tihemini kuulen ma, et näen vaid halba, miski ei meeldi, virisen ja vigisen...
Kas leidub keegi, kes ütleks, et näen valesti? Ja muidugi põhjendaks seda? Muidugi mitte nõndamoodi, nagu tüüpiline Pressiesindaja. Firmas, kus väga armastatakse rõhutada sõna SOLIIDNE! See midagi sarnast nagu kellegi esimese muusikaloo puhul kuulutatakse see kohe hitiks! Peaasi, et kuulataks/loetaks ja klikid tuleks? Jannseni plaanimajandus, mida kõik teised järgivad?

Rapla suund otsaga Pääskülas, mida ei mõista Pressiesindaja....



Google (vabamüürlaste kants, mida ma paha inimesena nimetamata ei jäta!?), ei lasknud mul vaesel inimesel pilte üles panna. Paha inimesena ma ei jätnud jonni ja muudkui püüdsin! Nüüd saan ka oma mõtteid välja öelda, mis muidugi Sirbi ahistajatele ei meeldi. Aga ma ei taha olla vasaramees...

Mina ikka paha. Aga mida teeb siis riigi esindajana Pressiesindaja?
Näeb tohutut väljakutset ümberistumistes!


Inna Pärn saab valesti asjadest aru. Ta ei pea möödapoode Tallinnas jalutama. Ta võib hoopis Kohilasse sõita ja kohaliku eluga tutvuda enne ümberistumist!?

Mitte keegi, isegi halval nõuka ajal, ei puutunud põhilist töölkäijate (ehk maksumaksjate, hr Kaareste!) rongi!. Rääkida sellest, et  üks rong PUUDUTAB maakondadevahelist liiklust, on äärmiselt lapsik! Pressiesindaja: "Kaheksa minutit ei ole palju Lelle inimese jaoks, aga inimesele, kes elab kusagil tagamaal, on sõiduaja vähenemine märkimisväärne", sõnas ta. Tule taevas appi, kas meie mõistus on nii mandunud, et keegi eeldab, nagu oleks inimesele "kuskil tagamaal" 8 min oluline? Kas 8 min on õigustus väitele, et "matsid jäävad matsideks?" Üldjuhul oli nii, et kui väheste peatustega rong väljus peale 16, polnud erilisi kaebusi, selge aga see, et peale 17 just on. Väljapääs oleks muidugi selles, et peale 17 sõidaks 2 rongi!

Saku hea näide!

Muidugi, väljakutse pole ka see, et koostöös Harju ÜTK ja Maanteeametiga saaks lõpuks Aespast koos ümberistumistega Kiisal ja Kasemetsas sõita bussiga läbi Saku Laagrisse ja Pääskülla, kaugemalegi. Mis sest, et reisija võidaks rohkem kui 80 minutit. Seda Elronilt unistada (koostööd) oleks ulme...

Kas tõepoolest pole riigis (MKM-is) ühtegi ametnikku, kes mõistaks,et selline suhtumine kisub alla kogu riigi maine?
 Ja nüüd nii oluline lõik,et seda ma suurendan maksimaalselt. Mis sest, et suurus pole oluline...

"ÜKS ASI ON INIMESTE SOOVID JA TEINE ON SEE, MIDA NÄITAVAD REISIJATE LOENDUSE JA PILETITE MÜÜGI ANDMED. SEE ON MEILE VÄGA OLULINE INFO JA SEDA SAAME KOGUMA HAKATA ALLES UUEST AASTAST", 

MIDA???

1. INIMESED POLE RIIGI JAOKS OLULISED???
2. ANDMED? NEED, MIS ON OLEMAS EDELARAUDTEEL, AGA MIDA KEEGI EI PÜÜAGI UURIDA?
3. SEE, ET TEIE NEID KOGUMA SAATE ALLES UUEST AASTAST, TÄHENDAB, ET TE VÕITE TUHANDETELE REISIJATELE SÕNA OTSESES MÕTTES JAMA KOKKU KEERATA?
4. KAS NEED INIMESED PEAVAD KANNATAMA SELLISE RIIGI TEGEVUSE LÄBI? 

Asjad, mis on välja kujunenud iseseisva riigi 20 aastase tegevuse läbi, tahaks üks ametnik keerata pea peale? Pole ka ime, kui MKM-is ehk riigis pole leidunud kedagi, kes äpardunud ametnikku koolitusele saadaks.

Tahtsin kangesti oma märkused hoida aasta lõpuks. Aga selline matslus (mis matsid sõiduvõimaluseta jätab?), ajab vere keema! Pärnu ümberistumisega rong on üks kõige suuremaid lollusi. Just sel kellaajal, sest see ajab uuest aastast trammid, mis niigi ülerahvastatud, veelgi enam täis! Rääkimata sellest, et rongiajad inimestele ei sobi! Pärnust sel ajal hommikul tulev rong tuleb viia OTSE Tallinnani, kasvõi lisades vaid Rapla, Kohila ja Kiisa peatused (et ei tekiks olukorda, kus rong jälle Saue kombel seisab), tagades INIMESTELE normaalse tööle sõitmise intervalli (üks Kaareste lemmiksõnu, mille tähendust ta ei mõista!) Sest kui tööle minnes on vahe üle tunni (ja matsidele Vilivere metsadest üle kahe tunni!), siis pole ime, et maanteed on endiselt autosid täis! Üks valesid otsuseid, mida kunagi tegin, oli just sõiduplaanis ümberistumine Lelles. Sellisel moel.

Mis siin pikalt rääkida, kogu asjale lähenemine on tüüpiline praegusele valitsusele. Aga kulla Postimees. Ka Tapa suunal on vähem peatusi. Liinil, kus tööle tulles on rongide vahe u 30-35 min, tegi Kaareste rohkem kui tund! Kas see ongi sõiduvõimaluste parandamine? Mida meie armas riik lubab?

Ja mida teeb riik ehk Kaareste maikuust? Raasikult Tartusse sõitmiseks tuleb ümber istuda Aegviidus ja Tapal!? Kui Kaareste mõtlemise jaoks see nii põnev, ehk teeks veel ümberistumise Jõgeval? Ja veel kaugemale sõitmiseks Tartus? Ja Elvas? Miks mitte teha sõlmjaamaks veel Mägiste? Ja miks lubada sõitjatel Valga ja Tartu vahelt sõita Kaareperesse, Tabiveresse, Rakkesse, Kiltsi, Lehtsesse ja veel kümnetesse peatustesse? Õnneks on meil mees, kes sellise asja võimatuks teeb! Polegi vaja, sest me ju rõhume neile, keda on palju!? Miks hoitakse tõsisel kohal (riigi maine jaoks) nii asjatundmatuid??

Mis on aga riigi soovitus, kui teist rongid mööda kihutavad?

"TA (KAARESTE) SOOVITAS INIMESTEL PIGEM RÕÕMUSTADA SELLE ÜLE, ET VÄLJUMISTE ARV ON SAGENENUD!"

 Nii et ärge olge kadedad selle üle, et naabritel läheb paremini!

 Mind aga ajab marru, et riik ongi selline ja kuskilt ei paista, et Juhan-Poiss hakkaks välja vahetama sobimatuid ametnikke! Neid, kes riigi maine alla kisuvad! Aga minagi soovitan, head inimesed, ärge muretsege, teie elu kevadest läheb veelgi hullemaks! Muuhulgas väheneb ka riigi tulubaas, sest tänu diletatntide tegevusele jääb saamata tohutu hulk piletiraha. Aga sest pole ka midagi, sest raha läheb nagunii  kreeklastele....

Parts, kes lubab riigiettevõtte raha naabrite jäähokile, aga paneb pasunasse meie kenadele tüdrukutele-vehklejatele (Juhan, tüdrukutele??), ei suuda eristada, mis on riigile tähtsaim? Miks sa ei austa kultimulti ministrit? Oled ikka veel kohal, kus tegija oleks kümned miljonid andnud KA kohalikele inimestele? Millal valijad ometi mõistavad, et selliseid tegijaid ei tohi valida?


Aastaid tagasi sain käima pandud lisa Türi rongi. Muide õhtune sõitis ka oma 8 min kiiremini, aga mitte keegi ei öelnud, et neid see aeg rõõmustas. Neid rõõmustas NÄILINE kiire sõit!. See, kui väiksemad peatused vahele jäid! Aga see oli õigustatud, sest see oli uus rong! Kaareste aga teeb kiiremaks mingi rongi, mis eluaeg sõitnud kõigi jaoks. Ja ta on veel uhke selle üle!?!? Mis on pildil valesti? 

Küllap vist mina, paha poiss, kes pole millegagi rahul. Selline tüüpiline viriseja, nagu me kõik. Tüüpilised eestlased!? Ehk ikka on tüüpiline pugejalikult ja euroopalikult käituv ametnik?Maist kehtima hakkava sõiduplaani kavand on kõige ehedam näide sellest, kuidas ei tohiks asju teha! Aga riik jätab uue aastani tööle ametniku, kes maine alla kisub? Mitte ainult Elroni, vaid üldse riigi maine!?


Ahjaa, alles see oli kui MKM-i ajajoonel süüdistas mind rahulolematuses üks kirjutaja? Sellessamas Kitsekülas, mille kohta pikk arutelu MKM-i ajajoonel. Kus muidugi tuhanded minni ametnikud ei julge oma arvamust välja öelda. Sealsamas ülekäigul oli eile hommikul juhus, kus halva nähtavusega kurvist ilmus mu silme ette väike tüdrukutirts, iga sammuga vaikselt rööbastele lähenedes... Kes üldse ei vaadanud ja minu imestuseks ei reageerinud ka suurele pasunale. Sekundi murdosade väitel käisid mu peast läbi tuhanded mõtted, sh ka tirts rongi all... Kiirpidurdus. Ülekäigul, kus ohutusega tegelev OLE ja riik ei ole soovinud midagi teha! Ülekäigul, mis südame valust kokku kiskus ja pani mõtlema vaid kohutavale õnnetusele!


Kas oli ta kurt? Ei, rääkis ju telefoniga. Aga miks ei olnud lapsel mingit ohutunnet?Kui palju vanemad üldse talle liiklust selgitasid? Millegipärast tundus pigem, et ta oli väga mures, mine tea, mis see oli, mis ta tähelepanu nii kõrvale tõmbas, ei te...

Kiirpidurdus tähendas seda, et peatusin kaks vagunit ülekäigust kaugemal.Et ehk tirts olnuks kolmanda vaguni all.....

Mis teha, et iga normaalse mõtlemisega inimene mõistaks, et ma pole paha poiss? Vaid lihtsalt muretsen ja hoolin?



Aga SIIN pole kaarested/partsid julgenud kunagi midagi öelda....

Aga kas Kaareste on kordagi muret tundnud, et Tapa ja Narva vahel reisija peab leppima väljumisega tseealast? Elroni kodulehel pole sõnagi sellest, et riik ei suutnud sealkandis perroone valmis ehitada! Vastukajad on ju aina positiivsed, nagu öeldakse Elroonias!

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Uudistes oli,et Kalev Vapper viis palju raha jahtidele. Juhan ei teadnud, et huvide konflikt!? Juhan ei tea, et FB sõprade hulgas paljud uhkesti jahiga sõidavad? Teab, et Haapsalu raudtee sõbrad iga päev talle tervisi saada,vad aga ei suuda kordagi siin oma arvamust avaldada?  Peab ta vist sõprade hulgast kustutama....

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

01. 12.

Elron Võideldakse pigem eri huvigruppide vahel. Arusaadavalt ei ühti kõiki ronge peatuma panna tahtva X valla soovid tema seljataga olevate maakondade soovidega ekspressrongide järele jne.

Meil on kohustus lisaks soovidele kaaluda ka teisi asjaolusid lõplike otsuste langetamisel.

Vägagi huvitav lause Elronilt rahulolematutele FB-s. Lõpuks ometi üks asjalik vastus!!! Ainult, et....miks peakski arvestama kellegi KÕIKI soove? Läheneda tuleb teemale targalt, kaalutletult ja lahendusi leidma vastavalt kellaajale, sõitasoovijate arvule ja paljule muule! Ahjaa, Elron ei tea ju midagi sõitjatest, nagu nad eespool tunnistavad. Veel kord, miks siis ei küsita teadjatelt? Kardetakse oma koha pärast? Ja selle nimel keeratakse rongiliiklus pea peale?
Üks soliidne firma peaks suutma kõiki oma otsuseid põhjendada nii "X-valdadele kui kui seljatagustele". Just seepärast ma väidangi, et õigus on mul ja siinne ainult kinnitab seda! Muidugi tuleb igati arvestada soovidega, kuid mõistlikus ulatuses.

Elron jagas viidet.
Täna avati Balti jaama reisikeskuses Selveri pood, kus on ligi 6000 erinevat toodet, peamiselt värske toidukaup, teatas Selver.
«Balti jaam on üks olulisemaid Tallinna kesklinna sõlmpunkte, kus liigub iga päev tuhandeid inimesi,» rääkis Selveri keti müügidirektor Kristi Lomp. «Samas puudus seni selles kesklinna osas korralik toidupood,» põhjendas ta kohavalikut. «Tegu on selgelt teistest Selveritest eristuva poega, sest siia ootame eelkõige rongi, bussi ja trolliga liikuvaid inimesi, aga loomulikult tahame olla ka kohaliku elaniku esimeseks valikuks,» lisas Lomp.

Kaupluse avamisega loodi 37 uut töökohta. Lisaks Selveri kauplusele tegutsevad reisijate terminalis ka postkontor, internetipunkt, restoran, reisibüroo ning teised teenusepakkujad.

«Sortimendi koostamisel oleme lähtunud nii kohaliku elaniku ootustest kui ka läbisõitvate inimeste eelistusest,» rääkis Kristi Lomp. «Avame kaupluse juba hommikul kell 7, et tööle tõttavad inimesed saaksid kuuma kohvi ja saiakese kiirelt kaasa haarata,» lisas ta. «Tipptundidel kiireks ostlemiseks pakume SelveEkspressi iseteenindust.»

  • Ülo Mälgand Mind paneb ikkagi sügavalt hämmelduma rongiettevõtte esindajate arusaam asjadest. Et Selver on justkui reisijatele määratult palju olulisem kui näiteks korraliku ootepaviljoni eksistents Eesti pealinna raudteejaamas? See on isegi nii oluline, et uudist tuleb suisa dubleerida. Samas ei tehta märkamagi, et sealsamas Balti jaamas paari sammu kaugusel asub 1963. aastal eriprojekti järgi justnimelt elektrirongiga reisijate teenindamiseks ehitatud ootesaal, mis paraku pole mitte reisijate, vaid hilbu- ja nodikaupmeeste käsutuses. Hoone on paarikümne aasta jooksul tugevalt amortiseerunud ning tema väljanägemine kontrasteerub kõige hullemal kombel uute rongide ning renoveeritud perroonidega. Seda kõike Elron aga justkui ei märka või vähemalt jääb mulje, et see pole nende jaoks üldse teema. Ma siis küsiksin otse (kui Elroni esindaja üldse on suuteline millelegi vastama) - millal hakatakase tegelema reisijate ootesaali probleemiga? Kaua veel tolereeritakse sellist olukorda, nagu täna Balti jaamas? Kusjuures tuletaksin meelde, et Balti jaam on Eesti Vabariigi pealinna raudteejaam - meie üks visiitkaart ka Lõuna-Eestisse kulgevatele turistidele. Viimati Soomet külastades avastasin, et seal on peaaegu igas väiksemaski raudteejaamas ootesaal siiani avatud ning reisijaid ei jäeta vihma, tuisu ja tuule kätte või peletata kuhugile kaubanduskeskusesse.

Oi, saab Ülo ka varsti bloki peale...
Mina sinna enam vist elus ei jõua...

Tore see FB...


Küsiks Elronilt, MKM-lt ja maavalitsustelt?

1. Miks peab hommikul Hagudist jt väiksematest sõitmisel Keavasse ootama kella 10-ni?

2. Miks kaks rongi sõidavad järjest Türini? Kas 14.30 väljuv rong ei võiks tulla tagasi Raplast, et sõita kõigi peatustega peal kl 17 Raplani? (Vähendades võimalust, et väike rong ületäituvuse pärast seisma ei jääks... Õnneks on küll hea see, et uued rongid ei ole tapvalt palavad, kus nagu Edela konservides inimesed meelemärkust kaotama kippusid...)

3. Miks Keava inimesed ei saa hommikul sõita Viljandisse ega Pärnusse?

4. Miks ei võiks kaaluda kell 13. 20 väljuval rongil peatuse vahelejätmist Männikul?

5. Miks ei võiks 20.41 rong minna Türini (vajadusel jätta vahele Männiku, Keava ja Käru peatuse, ning tulla hommikul tagasi sellises vahemikus et jõuaks Tallinna peale kl 8-t?
Tegelikult isegi Viljandini, jättes vahele veel Kärevere, Ollepa ja Sürgavere? Seesama rong võib tagasi tulles vahele jätta Sürgavere, Olustvere, Ollepa, Kärevere, ehk ka Käru ja Männiku?

6. Pärnust 6.35 võiks väljuda varem, et teha ümberistumised peale kl 8 Tallinna saabuvale rongile või teise võimalusena ise Tallinna sõita? Või Lelles ümberistumist tagades uuesti Pärnu? Taas on küsimus ületäituvus ja REISIJATE ARVU VÄHENEMINE EBAMUGAVATE SÕIDUVÕIMALUSTE TÕTTU!)

7. Kaaluma peaks ka Türilt 12.45 väljuval rongil mõne väiksema peatuse vahelejätmist, vähemalt Männikul.

8. Kui viimane Rapla-Tallinn ära jätta, peaks kaaluma eelneva rongi hilisemat saabumist vajadusel.

9. Hommikune Tallinn-Tartu aeglane ja kiirrong tuleb tuua varasemaks, nii et mõlemaga jõuaks Tartusse tunduvalt enne 10, soovitavalt 09.30 (tagades ka sobivama jõudmise Tapale, Tamsallu ja Jõgevale). Aeglane saabuks vahetult enne kiirrongi, nii et kiirrongilt saaks ka Valga suunale ümber istuda. ( Enamus kõikvõimalikke seminare jm algavad kelle 10!). Tegelikkuses oleks vajalik muidugi rong, mis jõuaks Tartusse kella 8 paiku!)

10. Puudub võimalus hommikul Lagedilt, Arukülast ja Raasikult sõita Tartusse., puhkepäevadel aga üldse varane sõiduvõimalus? (Või peaks mõned maainimesed ööbima Tallinna hotellides, elavdamaks majandust? Ümberistumiselembus? Lembus kohasem mujal, mitte tuhandeid reisijaid puudutavas kontekstis...)

11. 14. 09 Tartusse peaks peatuma ka Aegviidus. Tagamaks ümberistumis ja Tallinn - Aegviidu elanike sõiduvõimalusi ning taastamaks Aegviidu puhkamispiirkonna väärtust! Või pole see Elroni asi?)

12. Kl 18.49 peaks peatuma ka Arukülas ja Raasikul.

13. 20.49 peaks peatuma ka Aegviidus, Rakkes ja Tabiveres. Seda just nädalavahetust silmas pidades.

14. Hommikul Narvast saabuv esimene rong peatuks ka Raasikul, Arukülas, Lagedil ja Vesses, et kaotada nende sõitjate jaoks (Tapalt ja kaugemalt) ebanormaalne intervall ning taastada puuduv sõiduvõimalus just kaugemalt tulles. Eriti oluline Tallinna saabumine 7.35, mitte hiljem. Vahele võib jätta Oru, Vaivara ja Kabala peatuse. Mingil juhul ei ole vastuvõetav ümberistumine sellise ooteajaga!

15. Kl 14. 07 Tartust väljumisel peaks peatuma ka Rakkes ja Aegviidus, enne seda välj. peaks aga väljuma Tartu-Jõgeva, et tagada Kärkna, Tabivere ja Kaarepere inimestele ümberistumine Jõgeval.

16. Õhtusel Tartust (20.29).tuleval rongil liiga pikk ümberistumisaeg Aegviidus, seega tuleb lisada Raasiku ja Aruküla. Vaevalt, et reisija sooviks Aegviidus poodides käia.... Kindlasti lisada ka peatus Kitsekülas hilise saabumise tõttu.

17. Tallinn - Aegviidu 14.35 võib vabalt sõita ka Kehrani, tagasituleval rongil teine kohe sabas?

18. Tartu-Valga ja Tartu -Koidula-(Piusale iga päev), väljumine Tartust varasemaks peale aeglase ja kiireka saabumist 9.30 paiku.
(Koidula praegune sõiduplaan näitab ära, et süsteemi ei mõisteta - Koidula rong peaks sõitma ka Piusale, sealseks külastamiseks vajalik aga minimaalselt 3 tundi. Praegune variant tähendab, et Piusale sõitjate arv võib väheneda rohkem kui 90%, sest õpilasekskursioonidel pole võimalik seal enam käia. Või kuidas saab asjadest aru Elron ja MKM?)
Praegune aeg valitud Tartu-Jõgeva rongile tulenevalt rongide ringlusest, et ehk Koidulast (Piusalt) tulev rong lähebki Jõgevale. Tulemuseks on igati ebasobiv sõiduplaan nii Piusa kui Jõgeva jaoks. On siis rongid reisijate või linnukeste jaoks?

19. Piusalt päeval kohe tagasi kiirrongina, peatustega Koidulas, Verioral, Põlvas, Taevaskojas, Valgemetsas, Vastse-Kuustes, Ülenurmel ja Kirsil, tagades ümberistumise Jõgeva ja Tallinna rongile. (Pole ju vahet kas rong seisab ebamajanduslikult kaua kuskil vaid selles, et inimestel oleks mõtet rongile tulla...)

20. Peale seda tagasi Piusale kiirrongina, enam-vähem samade peatustega. Piusalt tagasi tavarongina nii, et jõuaks 17.26 väljuvale Tallinna kiirrongile.

21. Ka Valgas seisev rong seisu asemel saata kiirrongina Tartusse, peatustega Keeni, Palupere, Puka, Elva, Nõo, Aardla, tagasi samamoodi Valka. (Muidugi võiks esialgu ka väiksema kiirusega Võrru sõita, aga seda kanti oliitikud enam ei mäletagi. Mis siis, et juba praegu sellise sõiduvõimaluse pakkumine annaks reisijatest rohkem aimu kui kallid uuringud...).


21. Puudub sobiv rong Tallinnast Tartusse kella 9 paiku, peatustega Aegviidus, Tapal, Tamsalus, Kiltsis (2 peatuvat rongi liiga vähe), Rakkes, Tabiveres, Jõgeval, mis Tartust tuleks samade peatustega koheselt tagasi.

22. Õhtusel Tallinn - Narva rongile võib kaaluda Kabala, Vaivara ja Oru peatuste ärajätmist, sama ka varahommikusel tagasisõidul. Seda enam, et nendest peatustest vaevalt sel kellajal tööle või kooli sõidetakse. Lisaks on esialgu väga kahtlane ka praeguse Rakvere rongi pikendamine Narvani, kuna Narva sõitjate hulk väga tugevalt langenud. Kuni uued rongid ei too vastupidist tendentsi (bussid ka dubleerivad), ning Narva ja Jõhvi vahel pole peatusi, kus oleks mõtet peatuda, peaks kulude kokkuhoiu eesmärgil esialgu pikendama selle rongi vaid Kiviõlini või Jõhvini!?

23. 4-tunnine vahe Aegviidust päevasel ajal on sulaselgelt llig. Peab kaaluma võimalust jätta rong tehnoloogilise vajaduse korral käigust ära vaid ühel päeval nädalas, nt kolmapäeval.

24. 21.48 Riisiperre saabuv rong tagasi Keilasse, peatustega Laitses, Kibunas ja Vasalemmas, tagades ümberistumise 22.20 Tallinna suunduvale rongile. Ootab ära Tallinnast Keilasse saabuva rongi 22.40 ja suundub Riisiperre (igapäevaselt), saabuv rong omakorda suundub aga edasi Paldiskisse.
 Hommikul Paldiskist tagasi osaliselt kiirendatud koosseisuna igapäevaselt. Varase väljumise puhul ehk võimalik kombineerida Riisiperest tulevale rongile ümberistumine jne...

25. Hommikused varased saabumised Riisipere-Paldiski suunalt peavad tagama ka puhkepäeviti ümberistumised varastele Tartu ja Rapla suuna rongidele ning vastupidi.

26. Info kõikide suundade sõiduplaanide kohta tagada kõikides peatustes üle kogu Eesti, (soovitavalt kaheteelises piirkonnas mitte perroonidel) ühtsel infostendil koos kohaliku bussiliiklusega.

27. Jõgevalt vajalik rong Tartusse saabumisega u 07.20, tagasi Tallinna. Jõgevale jõudmise aeg tuleks sättida nii, et jõuaks umbes 08.10-08.20

28. Üksikute rongide puhul peaks kaaluma ka üksikute vähekasutatavate peatuste ära jätmist. Kui Mustjõel peatub pea 13 rongi päevas, siis see on tõepoolest asi, mille puhul näpp meelekoha juurde läheb ja mitte ainult minul... Nii peakski tasa ja targu mõnelgi rongil Mustjõe, Lahinguvälja ja Parila ehk ära jätma. Küsimus eelkõiige mõttetuses, samas ka kokkuhoius. Kokkuhoitava rahaga peaks hoopiski tegema peatuse Mustjõe Kõrtsitalu juurde, kus oleks kordades rohke sõitjaid, kuigi periooditi. Muide, marjulistele-seenelistele sobiks see peatus samuti ja kui peakski keegi avaldama rahulolematust tiheda "võõraste" liikumise üle, siis leiab ka selle jaoks hoobasid.

29. Ka Kõnnu peatuse peaks taastama. Sest tollal oli ju väide, et ajavõiduga lisandub tuhandeid reisijaid. Kus need on, MKM? Ahjaa, kust saada raha? Ikka mõistusega tehtavast sõiduplaanist. Lihtsalt küsimus: Kas tõesti kõik elektrirongid Riisiperest peavad peatuma Jaanikas ja Kulnas? Jaaknat te ju ei taastaks? Mul pole midagi selle vastu kui kuskil on head sõiduvõimalused, agatuleb kaaluda, kas 15 rongi viie inimese jaoks ikka natuke palju pole? Küsimus ongi mõtlemises, mitte Exceli tabeli tegemise oskuses!

30. Lugupeetud Elron! Mida olete teinud Sõmeru, Kalevi, Energia ja Vorbuse peatuste taastamiseks? Ah, et kus need on ja milleks neid vaja? Nojah, küsimus vist valel aadressil....

31. MKM-i ja ka Elroni ükskõiksus, mis kaasa toonud selle, et valitsuse valimislubadus Lilleküla Ühispeatuse kohta vette vedama läinud, peaks tähendama ka seda, et kõik kiirrongid peatuks ka Kitsekülas. Etsil siin oma osa, sest ta ei suuda kuidagi Tallinna bussiliiklust kaasajastada. Või tekib hirm, et bussifirmadega konkureerides kaotame viimasedki reisijad?

32. Peab aga ka kiitma. Kaotades nädalapäevadest sõltuvad totrused, võib tulemus olla äärmiselt tulemuslik! Kardan küll, et selle tegevuse põhjuseks mitte soov tagada inimestele midagi paremat, vaid teadmatus, riskin ma muidugi järjekordse vinguja nimesaamisega...

33. Tallinn-Viljandi väljumisega 19.05 peaks väljuma hiljem, u 19.25.

Jne, jne

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Minu mõistus ei võta!

Kas Raplast Viljandisse ja Lehtsest Tartusse saab osta vaid sularahas või kliendikaardiga, tagasiteel ka pangakaardiga? Või ümberistumisega tsoonide rongilt kaugrongile tähendab eraldi piletite ostmist?

Kõik selleteemalised kirjutised on vastuolulised.

Uuest aastast saab rongipileteid soetada vaid rongist või interneti teel. Raudteejaamades Elron pileteid ei müü. Rongist on võimalik pileteid osta sularahas või Elroni sõidukaardiga. Sõidukaart on oma olemuselt sarnane Tallinna ühiskaardiga.
Sinna saab klient raha peale laadida ning seejärel endale rongist pileteid soetada või kaardile näiteks perioodipileti osta. Sõidukaarte hakatakse müüma rongides. Inimesed, kes Tallinnas tööl käivad ja sealset ühistransporti kasutavad, saavad oma Tallinna ühiskaarti kasutada ka Elroni rongides.



Ja lisaks veel ID-kaardiga ja rohelise kaardiga ja sinise kaardiga ja....?


Miks üldse on vaja laadida kaarti? On see mugavam ja kasulikum firmale? Kui nii, siis ehk mõistetav, aga millise kohvriga uuest aastats peaks kaarte kaasas kandma?

Nii keerulised lahendused? Erinevad terminalid vagunisaatjatel? Kui kaua nii piletimüük aega võtab ja kui paljud sõitjad jõuavad enne rongist väljuda?


Perepiletitel pole üldse soodustust? 
Lemmikloomapilet?
Rattaga sõit?
Õpetajate soodustus?
Kaitseväelased?
Politsei ja turvafirmad?
Kiirrongipiletitel lisahinnad ja tavapileti puhul lisapilet? 

Kuupiletite hinnad on erinevad piima- ja kiirrongidel? Ma sooviks teada, kes selle idee taga on? Kui Tapa ja Tartu vahel on piimaronge vaid 2 ja elroonlased ega MKM kuidagi ei mõista, et sõiduvõimaluste parandamine puudutab ka väiksemaid peatusi, kuidas saab üldse asjale nii läheneda? Ja lisaks tahaks teada, nagu enamik pläralates kirjutajaid, kas Viljandi rong on kiirrong või lausa ekspress? Kui Elron, MKM või riik ei suuda või ei taha parandada inimeste sõiduvõimalusi riigis, siis kuidas tohib lubada sellist lollust?

Ahjaa, milline saab olema kord uuel aastal Balti jaamas kui senine turvafirma enam ei toimeta seal?

Mis on põhjuseks kassade kadumises? Kas eeldatav kokkuhoid on suurem kui kulu nende ülalpidamisele? Või peamine põhjus ülevaate puudumine diiselrongide täituvusest ning piletimüügi jm eripäradest? Sama, mille suurelt ja punaseks tegin?

Kogu soust, mida pädevad tegelased Elronist ja MKM-st keedavad, toob kaasa mitte ainult kulude kasvu, vaid ka oma inimeste rahulolematuse. Oma inimeste all pean ma silmas mitte töötajaid neis asutustes, vaid ikka Eestimaal...


Siin puudu üks oluline asi! Ikka pole veel tuhandeid arvamusi, et ma näen asju valesti!? 


Head inimesed!?

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

06. 12.

Oeh!
Leidsin sellise vastuse Fb-s
Elron Elroni nägemuses pakub ootesaali teenust kas raudteeomanik läbi operaatori või kohalik omavalitsus, vastavalt oma elanike soovidele.

Täna on nt Edelaraudtee Infrastruktuuri AS pakkumas oma taristu suuremates jaamades ootesaaliteenust, mida me neilt ka ostame.

Paraku AS Eesti Raudtee vastavat teenust ei paku. Samas nõustume ka käsitlusega, kus ootesaal ei peagi olemas olema, kuna inimesel pole vajadust ooteplatvormile mitmekümneid minuteid varem tulla.

Küll on ootesaalid ja ka muu taristu vajalik seal, kus raudteepeatus on osa suuremast ühistranspordisõlmest - st. ootesaal teenindaks nii rongi- kui bussikasutajaid.

Balti jaamas peaks kindlasti ootesaal olema, ent täna ei ole ükski sealne eraomanikust kinnisvaraomanik huvitatud korraliku ja riigi jaoks taskukohase ootesaaliteenuse rajamisest huvitatud. Balti jaama omanik GoGroup pakkus Elronile rendiks just sellist ootesaali, mis nüüdseks seal olemas on. Selle me ka rendile võtsime.

Loodame, et lähitulevikus otsustab Tallinn Balti jaama korraliku ühistransporditerminali rajada, kus on olemas ootesaal nii rongi- kui bussikasutajatele, ja ka linnatranspordile. MKM on sellist arengut toetamas, kuna järgmisest aastast alates on kõigil Eesti omavalitsustel võimalik taotleda EL kaasfinantseerimist selliste terminalide rajamisel. Kuuldavasti on selles valdkonnas nt Rakvere linn julgelt otsuseid tegemas.

Ma ei tea...

Muidu ju kõik õige, aga miks ei suudeta mõista, et inimesed ei saa alati tulla viimasel minutil. Küll tuleb buss varem või mis iganes. Ooteruumid peaksid olema elementaarsed, millegi pärast ei mõisteta seda meie riigis. Miks küll?

Nüüd on küll 90 milj olemas, eks näis, millega hakkama saadakse.

***********************************

Huvitav saab olema ka rongide ringlus. Täpselt pole sotti saanud, kuidas Lõuna-Eestis ja Pärnus kurseerivad rongid hakkavad hoolduses käima ja kui tihti!? Mingis mõttes annaks see võimaluse lisada neid ronge tippaegadel Tartust ja Pärnust Tallinna. Kui tõesti on nii, et need rongid tulevad mingil ajal hooldusesse, siis võiks seda proovida planeerida reedeti ja pühapäeviti!? Aga eks uuest aastast näeb, sest adekvaatset infot ju pole...



3 comments:

  1. No kus on siis tuhandete MKM-i ja Elroni asjameeste selgitused, et ma olen nii negatiivne ja pahatahtlik?

    Reply
  2. Tallinnas PEAB olema kassa või infopunkt!!! Elron ilmselt ei tule selle pealegi, mis "lolle" küsimusi turistidelt võib tulla, kust saada infot nt hilienemiste korral jne. No ühe infopunkti ülalpidamine ei saa ju nii kulukas olla.. Vajadusel saaks ju anda funktsioone juurde nt Harjumaa piletid, Tallinna piletid, üldine turistiinfo jnejne..
    *Diiselrongi peatumata jätmine Tallinna ja Aegviidu vahel on mõistlik, kui elektrirongigabon tipptundidel tagatud intetvall 30 min ja mõistlik ümberistumisaeg Aegviidus Tartu/Narva rongidele, AGA seda EI TOHI TEHA enne kui need tingimused on täidetud!!!!
    *Käiku tuleb anda Tartu-Jõgeva-Tartu rong ning Valga-Tartu vahele lisada veel üks rong, niiet saaks Elvasse 2h tagant ja Valka 4h tagant. Ei pea kasutama ühtset malli kõikide peatustega.
    *Piusa lühike seisuaeg on totrus, ka marju- ja seenelised lähiümbruses ei jõua oma tiiru ära teha.
    *Viimased väljumised Viljandist, Valgast, Narvast, Pärnust peaksid olema vähemalt kell 19
    ---
    Piletimüügist:
    ilmselt on kaardimaksetega mõeldud nii, et "tsoonirongides" ei ole kaardimaksevõimalustega müügiterminale, seega peaks saama Viljandi rongist kaardiga maksta saama ka Tallinna-Kohila pileti eest

    ja koha eelnev valik I klassis peaks kindlast säiluma!, muidu Täistunniekspressiga võistlemine läheb väga raskeks

    -
    See on minu isiklik tagasihoidlik arvamus

    Reply
  3. Tänud!

    Aga see asjalik arvamus!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar