Blogiarhiiv

pühapäev, 24. oktoober 2021

Serviti, ikka serviti... 2. - Sept 2013

 

Wednesday, September 4, 2013

Serviti, ikka serviti...2

Väidetavalt lähevad Kalevipojad tänapäeval võõrsile, jättes siilid siia. Ka Olevipojad jäetakse siia.
Siile peaks hoidma ja nendega arvestama.Olevipojad aga teevad kõike silmaklappidega,ümbritsevat märkamata. Ka siilid nagu muu looduski, tallatakse jalge alla...

Rail Baltica ja Via Baltica - kaksikvennad?

RB-d hakati tegema valest otsast.Praegune trassivariantide arutelu välja toonud palju vigu ja ühe põhitõe! Planeerijad ei tea mitte midagi Eestimaa elust ega loodusest! Alles nüüd nähakse (ainult kas ka mõitetakse või tehakse nägu, et mõistetakse?) osaliselt, mida planeering kaasa toob! Ja needon alles pungad, mitte õied. Muide, üllatav on loodusesõprade pea täielik vaikimine! Sh nende, kestavad,kuidas liiguvad loomad, kuidas biotoopide kadumine kaotab liigid jpt.Miks?Pole nende asi???

Meie Olevipojad tahavad teha kaks ühendust Euroopasse.Ja ohutud liiklemisvõimalused. Pärnu mnt suht sirge, Via Baltica tekkimisel veelgi sirgem. Tõsi küll, nüüdseks teada,et autode arv ei vaja kaugeltki neljarealist maanteed. Äkki teekski siis kohe kaherealise koos raudteega?

1. Kindlasti peaks olema igati loogilisem, lihtsam ja odavam planeerida asju korraga? Üks hange, üks tellimus,üks...tegemine!?

2. Odavam peaksolema ka ehitus!? Või soovib keegi väita, et odavam on ehitada eraldi kaks silda, viadukti, ökodukti?

3. Ühtne viadukt (rongidele) tagab ka ühtse läbipääsu ristuvatele teedele? Kohati ehk koos koduloomadega! Või lausa metsloomadega? Poleju ka väheolulised kokkupõrked metsloomadega maanteedel...

4.Ühtne viadukt võib kohati lahendada ka põllumajandustehnika ja -loomade läbipääsu?

5. Ühine lahendus võimaldab lihtsamini planeerida teenindusteed? Või isegi hädavariandina kasutada neidsamu teid tulevikus põhimaantee remondi ajal ümbersõiduna?

6. Ühine lahendus tagab trassi piires tulevikus võimaluse ka kohalikel reisijatel sõita nii bussiga kui rongiga? Lihtsama Ühispeatuste lahendusega? Ühtse parkimisega, "Pargi ja Sõida" süsteemiga.Üleüldse, ÜHTSE TARISTUGA!? Välisturistide ümberistumisega kiirrongidelt kohalikele, et sõita Varbolasse, Ruunaveresse, Märjamaale jm? Ning loomulikult ka igasuguste mahasõiduteed ning sinnakuuluva parema lahenduse ja otstarbekama kasutuse. Üks tee, üks parkla,üks aeglustus-ja kiirendusrada, üks bussi-ja rongipeatus...

7. Väiksemate teede puhul peab leidma võimaluse samatasapinnaliseks ristumiseks,olgu või inimfaktoriga valvesüsteem! Mis oleks seotud mingi muu antud koha funktsiooniga, olgu minu pärast või politseipunkt trassil...

8.Vähetähtis poleka võimalus tagada veelühe suure piirkonna elanikele ja külalistele sõita kohalike rongidega tulevikus. Eriti siis kui selgub,et AECOM-i pakutud reisijate arv on utoopiline või et kaubavedu hakkab aina langema ja langema...

Kindlasti osataks pakkuda ka muid nüansse, mis teeb kogu süsteemi mõttekamaks. Vaid ühte arvamust ma ei oota. Et "erinevate asjade jaoks ei saa kasutada seda ja seda raha..."

Loodetavasti on ka maantee piiranguvöönd nii lai, et seegi hõlbustab maade kasutamist ning vööndi mõningast laiendamist?


Terevisioonis just Heikki Kalle mainis,et praegu pole tegemist trassivalikuga! Millega siis? Ja veel on aega kõik ümber mõelda!

See kõik ei tähenda, et ma ei eelistaks normaalset rongiliiklust üle Tartu! Kuid lausraiskamist ma ka ei kannata!

*********************************************

Mulle meeldis Maigi Novek arvamus.Lihtne ja samas hooliv. Muidugi tean, et konnadest kui ühest looduse osast ei hoolita. Projektid konnatunnelite ehituseks riigis nagu olemas, samas neid ei viida täide, rääkimata sellest, et minu koduteel ei kavatseta seda ka toetada. Veelgi vähem tasub uskuda, et RB puhul hoitakse loodust. Üks ökodukt Baltikumis (?) pole lahendus loodusele, rääkimata konnadest...


Minge loodusesse!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar