Blogiarhiiv

Pühapäev, 24. oktoober 2021

Oleme ikka müstiliselt nõrgad. 08. 2013.

 

Friday, August 9, 2013

See on nii! Ja ei maksa arvata, et jälle siin blogis pritsitakse lihtsalt tatti ning ma ei mõista asju globaalsemalt...

Aga äkki teeks vastupidi? Enne kui plärtsuma hakata (nagu Vooremaa peatoimetaja nimetab kommentaariume peldikuseinaks või kuskil maakonnalehes sõimatakse (mind mitteteadjaks" jms), vaid võtaks hoo maha, mõtleks ja siis ütleks!?!?

Ma ei pea siin silmas neid lapsikuid mehi, kes kuskile midagi kritseldavad või end lausa kunstnikuks peavad. Või lausa "tõelisteks tõerääkijateks"!

Peale puhkust tööleminekul ootasid mind vanad ja uued asjad. Ja ikka seesamune asjatundmatus. Mis haakub muide Hardo Aasmäe artikliga. Ma ei tea, kui hästi mõned reisiveo erispetsialistid õhtust pidu oskavad teha, kuid raudteel, vähe sellest et ei oska, lisaks pole ka suutelised midagigi õppima. Kõige lihtsamat!

Juba enne puhkust kaevati üles jupike Käru platvormi. Edasised tööd seiskusid. Kaasa tõi see selle, et pikal rongil tohime avada nüüd vaid ühe ukse. Ja siit hargneb mitu "mõistmatuse" niiti. Püüan need eraldi välja tuua.

1. Käru ooteplatvormiks saab tüüpiline "piimapukk". See, mis tehakse sinna, kus keskmiselt ei ole üle 12 reisija rongi kohta. Noh, see on midagi sarnast Soobeli jutule reformierakondlasest, kes uppus jõkke, mille keskmine (statistiline) sügavus oli 30 sm... Sest vahel hoopiski rohkem ja kui eeldada, et Elektriraudtee ning MKM-i plaan on reisijate arvu kahekordistada...

Mõnda aega tagasi kehtis nõue, et piimapukk ei tohi olla ülesõidule (ülekäigule) lähemal kui 70 m. Nüüdsest ei pidavat kehtima!? Tähendab, peatuv rong võib sulgeda ülesõidu? Kui aga rong jääb ootama kiirabi vm, siis kas autod jäävadki ülesõidu taha seisma? Arvestades reformierakondlaste valitsuse statistikast ja kokkuhoiust, pole ime kui operatiivteenistus saabub kolme tunni pärast või mida iganes muud...
Veel Kärust. Planeeritav muuseumraudtee üleviimine Lavassaarest Türile võib kaasa tuua võimaluse paralleelse liini Türi-Lelle ehitamise. See küll vähe tõenäoline, kuid iial ei tea ju. Platvormi ehitamine sinna külge tähendab, et kitsarööpmeline sealt sõita ei saa. Äkki teeks platvormi teisele küljele, sinna, kus terviserada ja piisavalt ruumi korraliku ootekoja või mille iganes jaoks? Ei, mõistus ei võta ja kuulda kedagi ka ei võta...

2. Enne puhkust kirjutasin ettekande selle kohta, et reisijate teavitamine väljumisest Kärus vaid ühest vagunist jääb hiljaks kui seda teeb vaid vedurijuht. Ja ka siis, kui seda teeb vagunisaatja. Need, kes palju "teinud" - nimetanud vagunisaatja ümber klienditeenindajaks - seda aga ei mõista. Ja ei mõista ka kuude, aastate ega sajandite jooksul midagi õppida! Lootuses, et mõistakse õpetamist, lisasin juurde, et on vaja infot selle kohta (eesti ja inglise keeles) igas peatuses. Et on vaja sama infot igas vagunis stendil. Ning et iga sellise rongi väljumise eest liinil olevatest jaamadest on vaja teavitada ka valjuhääldi kaudu. Iseenesest nii lihtne! Kuid leidub keegi, kes seda ei mõista. Isegi kodulehele ei pane seda infot! Nii võibki lapsevankriga ema mõnes teises vagunis teha valikuid. Kui saab varem teada, ronib vankriga mõnes vahepealses peatuses maha ja lidub esimesse vagunisse, paanikas ja kartes maha jääda! Või hiljem teada saades, otsida pääseteed - kutsuda keegi autoga vastu Türile vms. 

Ja tulen ma puhkuselt tagasi - kõik on samamoodi! Ning proua, kes hommikul peale tahtis tulla, jooksis tagant ettepoole ja näitas mulle rusikat!!! Äkki oleksin pidanud kättemaksuks ta maha jätma? Ehk tõesti, äkki siis midagi võetaks ette? Ei jätnud, sest tean, et ei võeta, sest...

3. Raplas hakatakse peatee platvormi uuendama. Tehti ajutine piimapukk teise tee juurde ning pandi meile üles info, et VEDURIJUHT PEAB KORDUVALT TEAVITAMA MÕNE RONGI PUHUL VÄLJUMISEST ÜHEST UKSEST! RAPLAS, KUS VÄLJUJAID VÕIB HALVIMAL (VÕI HOOPISKI PARIMAL?) JUHUL OLLA ÜLE SAJA!?
Noh, eeldame, et need rongid, mis selle piimapuki juures peatuvad, pole kõige suurema täituvusega. Jäävad mõned peale või maha, kirjutavad kaebuse ja....midagi muutub? Ei muutu ju! Sest aastate jooksul olnud sarnaseid jamasid sadu, pidevalt kaevatud,kuid ikka jätkame oma ettevõtte maine täistegemist!? Mitte mina vaid need, kes aru ei saa! Muidugi tembeldatakse süüdi ikka teised. Mina ja teised.

Muide, püüdsin leida üht artiklit, mida suht hiljuti lugesin ja kus kirjeldatakse spetsialisti poolt, kuis igasugustes tegematajätmistes on süüdi juhtide olematu tase. Mitte veduri- või auto- või bussijuhtide, vaid ikka juhtide. Muidugi tihti süüdi ka need juhid, aga kala mädaneb peast! Kahju, et ei leia, hea artikkel oli...

Raplas tuleb südamega raudteelane ja paneb kaaslasegi tööle, et reisijaid teistest vagunitest elusalt ja tervelt maha aidata. Tuleb südamega vedurijuht, abi või vagunisaatja ja teeb sama. Ei tule aga südamega juht, sest....selliseid pole!? See, kes arvab, et teeb ettekirjutuse, mida vedurjuhid peaks tegema, kuid ei mõista mitte grammigi reaalset elu!? Sest mingil põhjusel, ma ei tea siiani, millisel, kuid mingil põhjusel ta ei saa aru! Ta ei saa aru, et pisikene informeerimine, mõned a4 lehed, väike jutuke valjuhäädist võib muuta olematuks kellegi vigastuse. Muuta olematuks kellegi paanikahetked. Muuta olematuks kaebused ja maine languse. Ettevõtte, ühistranspordi või riigi. Ta ei mõista!

Esimest korda elus ütlesin otse välja, et ma ei kavatse reisijaid teavitada, enne kui ei tehta seda, millest alguses kirjutasin. Ja millest aru saamiseks on aega olnud mitte minuteid, vaid aastaid! Paar aastat tagasi saadeti meid, vedurijuhte ja vagunisaatjaid, meeskonnatöö koolitusele. Ei olnud seal ei neid zirke ega kunne ega rongisõprade blogi loojaid! Kes tegelikult räägivad küll midagi, kuid ei mõista raudtee kõrval ka mitte midagi meeskonnatööst. Koolitus muide oli väga põnev ja kasulik, iseaasi kui paljud seda mõista suutsid. Üks põhjus, miks vingus näoga sellistele koolitustele vaadatakse, ongi see, et tegelikkuses teatakse, et saatjad ise ei jaga midagi!. Täiesti mõistetav ju!?

4. Noh, tulin ma nüüd esimesest sõidust peale puhkust. FB, sõber, kes kõike teab, ütles mõned päevad tagasi, et Kitseküla uus platvorm avatakse 9. augustil. S.o siis täna. Eile teavitasin kahtlustustest õhtul ülemust. Selgus, et meie firmas ei tea sellest keegi midagi. Mis seal ikka, seda, et riik ei tea mida teeb, et ehk riigiettevõte ei tea mitte midagi, ennegi olnud sadu juhtumeid. Aga kuidas on võimalik, et e-riigis peale tuhandeid kogemusi ikka veel ei jõua info sinna kuhu vaja? Täna hommikul nägin uue platvormi ääres seismas Aegviidu uut ja mugavat linnalähirongi. Uurisin, meie omad ei tea ikka midagi. Taevane õnn, et hommikul seal enamasti vaid VÄLJUTAKSE ning keegi ehk rongist maha ei jää! Aga mis saab õhtupoole? Helistasin jälle peale seda kui seisin rattaga (mitte sellega, mis varastati ja mida firma ei kompenseeri, kuid mis saadi kergelt kätte just nende tegematajätmiste tõttu) Kitsekülas ja ootasin järjekordset diiselrongi. Vehkisin häbelikult nagu häbelik tumm leilis ja ennäe imet! Rong peatuski! Ma ei peagi kaebust kirjutama! Sest jõudis vedurijuhi hea reageeringu tõttu seisma jääda uue platvormi ääres, mitte selle, mida juba lõhuti. Kus keegi võinuks piirete puudumise tõttu oma kondid murda...  Muide, peatus osalt seepärast, et vagunisaatja ütles vedurijuhile: Küsi selle hullu käest (kes platvormil seisab ehk mina), see kindlasti teab!!!.... Ühesõnaga helistasin ja ikka on hinges kartus, et õhtul võib jama tulla! Sest selles bürokraatlikus riigis selge üks! Ei tohi peatuda turvalises peatuses kui puudub PABER ja seda isegi siis kui vana platvorm juba uude prügipõletusjaama hakitult viidud! No täna siiski loodan, et mõistetakse ja uuritakse....

Igaks juhuks, kui keegi juhtub lugema, siis panen siia viite!



Nool näitab kuhugi!

Tuleb järgida õigeid jalakesi, siis jõuad ka rongile! See, kes midagi minema viib, näitab, et seal pole midagi!!!

Kuskil jäi info toppama. Ja need, kes nägid, aga ei mõistnud või lihtsalt ükskõiksuset midagi ei öelnud...no mis teha nendega? Kas ükski vedurijuht teavitas ülemusi? Oh ei! Kui kritiseerida ükskõikseid, olgu või kolleege, siis mõni nõderam, selle asemel, et midagigi mõista, räägib tsunftitundest. Et kolleegide peale ei hauguta! Kui aga selliste tõttu kümned ja sajad inimesed paanikas või kannatavad muul moel? Või võetakse tööle Est 1243 firmasse Personaalijaam? Ja kui ei mõista?

Minu siinne jutt muidugi mõttetu. Sest mitte miski ei tõesta, et avariide vm puhul kui annad infot, mingisugustki, ja suhtud reisijatesse inimlikult, et sel juhul kaebused jäid ära inimliku lähenemise tõttu. Mitte levi puudumise või palavuse või viitsimatuse tõttu. Või et vagunisaatja ei saanud sõimata tänu sellele, et reisijatele mingigi info sai antud. Seda mõistab südamega vagunisaatja kuid mitte reaalsest elust irdunud juht. Aga tühja sellest, palju olulisem on, et vagunisaatjal (ja reisijal) oleks kergem. Mitte juhil, kelle jaoks on reisija vaid rahakott! Ja Zirk, kelle kabinetis on konditsioneer, kuid, kes ei mõista, et vedurijuht on tänulik kõige odavama hiina ventika üle! Zirk, kellest hüüdlauseid kirjutatud Suurtele Plankudele, ei mõista üldse, et on olemas sajad inimesed, kes ta heaks töötavad. Kuid kellele ta vee peale tõmbab, midagi mõistmata!? Sest töötajatega koos olles magas ta süldikausis, prillid lömmis!? Ning hiljem, aasta töötaja väljakuulutamisel, tuli ta lavale andma auhinda oma tublile töötajale, kes jalga lasi!? Küsiti, kas kaine? Zirk, va tola, midagi mõistmata, vastas, et kaine..... Soliidsed prillid, kuid olematu mõistus!

Ikka olen mõelnud, miks asjad ei toimi. Ja hiljuti sain selge arusaamise.
Kunagi oli depoos puhkeruum, kus oli 6 voodit. Elu oli kergem, muru rohelisem ning bürokraatia nõukas oli prostam kui EL-is. Magati, puhati ennast välja ja riik õitses. Vahel sõideti läbi punasest foorist, aeti rongid kummuli ja ei tea mida veel. Tuli kapitalistide riik, töötajat ekspluateeritakse, uus TLS, pardateenistus ja palju muud toredat. Rongid käivad ikka külili, hukkuvad tuhanded, kuid juhid on uhked Eesti üle!
Vedurijuhid on tänu aü-le saanud midagi inimlikumat. Näiteks puhkame nüüd ühes toas kahekesi kui veab. Või kui abi ära koondati, siis lausa üksi toas. Üks tuhandeid reisijaid teenindanud vedurijuht lootis ikka, et tööandja raha kokkuhoiuks ööbiks ühes toas vagunisaatjaga... Ei läinud õnneks!

Kuid, milles on probleem? Teises firmas on PUHKEruumiks ubrik, kus magavad kolm-neli vedurijuhti. Või vagunisaatjat. PUHKAVAD! Et teenidada rongi ja tuhandeid reisijaid puhanult. Millest lähtub ametnik? Ta leiab, et kui esimese ja viimase magamatulija ning esimese ärkaja ajavahe on priske, siis nii võibki. Heast südamest ta mõtlebki, et ongi piisav mingist kellast mingi kellani magamine. Kuid ta ei mõista, mis on magamine. Kui juht uinub kell 20, õndsas usus, et ärkab kell 05.00, siis.... Ametnik ongi see, kes kunagi pole maganud 6-ses toas. Tema hea süda luges küll kokku tunnid, kuid ei tea, et viimasena tulev ööbija kell 23 ajab ära magusa une kõigil teistel! Ning uuesti magamajäämine sõltub:
*aina sagenevatest äikesetormidest
*uneprobleemidest
*palavusest (pole ventilaatorit!), sääskedest (pole sääsevõrku), 
*külmast (pole radiaatorit)...
*peeretamisest (juba Toots peeretas toa täis ja Lesta ja/vöi Kippel ei saand magada).
*muredest (mida pole, sest oleme uhked Eesti üle).
*halbadest  ülemustest (kes sind närvi ajanud).....
 ...........

Siin ongi tõde. Kui ei ole tööga peensusteni kursis, ei saa ka juhtida. Küllap peaks elementaarsegi mõistmiseks vähemalt ühe kuu töös "sees" olema. Või vähemalt omama erilist kujutlusvõimet....


No ma ei hakka üles lugema tuhandeid probleeme. See, kes oskab mõista, mõistab. See, kes palgatud tööle Ja muide, priske palga eest, aga midagi ei mõista.....

Minu sügav uni tuleb peale üht ja esimest tööpäeva, mis närve ei hoidnud!

Aga tore oli näha, et rongidega sõidetakse!

Ja mahutakse.
Ning miski tundus tuttav! Pole kohtunud, kuid....asjalikud inimesed jäävad kuskilt meelde. Ehk saatest Kapital? Igatahes, head matkamist! Ja mõnigi väike repliik Maanteeametist ning seosest Äripäeva artikliga palju mõistetavam, isegi peale hetkelist kohtumist! See ehk näitabki, et rohkem on vaja teineteisemõistmist. Kuid kindlasti ei võtaks mina tööle neid, kes kõlavalt rääkida oskavad, vaid pigem neid, kes asjalikult kuskil, isegi peldikuseinal midagi öelnud!

Pikk jutt, s...t jutt, nagu ütleb ETK! Aga eks ta õige ole. Hea pilt aga ütleb rohkem kui tuhat sõna!


Kiirusepedede ikoon?

Kuhu läheb see reisija? Või see, kes hetkeks hilines ning hiljem pidi paar tundi magama Eestimaises suvises päevas?....
 
 ...ahh, ega nagunii erispetsialistid mõista....


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar