Thursday, February 13, 2014
Rongiga maale.
**************************************************************
Monday, February 17, 2014
Reaalsed reisijad.
Kohe Reporteris tulemas uudiseid rongiliiklusest. Ometi kummitab üks asi hiljutises artiklis.
STOP! RONG!
http://tartu.postimees.ee/2699280/ekspressrongid-alustasid-tallinna-ja-tartu-vahel-kasvuga
Ma pole meediasõdur mingist firmast. Kuid kindlasti on mul oma arvamus. Ja kõige rohkem häirib mind ekslik info. Mis teitavad ekslikke arusaamu avalikus ruumis. Mis omakorda põhjustavad meediasõja. Ja väga palju negatiivseid arvamsui. Usun, et nüüdseks leidub väheseid, kes süüdistavad mingeid kallutatud jõudusid ja mõistavad, et kogu see meediakära tuli oskamatust suhtlemisest, ignoreerimisest, asjatundmatusest...
Ei hakka praegu vanu eksimusi ja vigu meelde tuletama, need siingi kirjas. Ja neid meeldetuletuseks liiga palju. Lubadus mitte tõsta hindu, kõikide Tartu rongide peatumine Aegviidus, rongide ületäituvuse eiramine, mittevastamine suhtlemisvõrgustikes, tohutu kahju põhjustamine tänu suutmatusele organiseerida piletimüüki, mittearusaamine regionaalpoliitikast ja effektiivsest majandamisest, kodanikuühiskonna mittekaasamine jne jne.
On midagi muutunud? On! Elroni juhatuse esimees jt õppinud vigu mõistma, paremini suhtlema. Natuke.
On või? Mille järgi seda lubadust antakse? Kas samamoodi laest, nagu seda, et rongide kokkupõrkeid põtradega juhtub üks kord aastas? Miks ma rongiga sõites näen jäneseid? Mitte neid, kes tööle soovisid tulla, vaid neid, kes ikka pikk-kõrvadena sõidavad? Kui suur üldse oli see "kasulik promo"? Kardan, et mitte enam tuhandeid, vaid lausa kümneid tuhandeid eurosid? Miks nii arvan?
Sest sulaselgelt kasvanud reisijate arv eelmise aasta jaanuariga võrreldes! Artiklis räägitakse küll vaid ühest liinist, miks reporter rohkem ei uurinud? See selleks. Kuid reisijate arv kasvanud ka Aegviidu suunal. Seega ei ole selline tulemus loogiline. Kiirrongide reisijate arv kasvanud osalt ka tänu sellele, et need kõik sõidavad nüüd igapäevaselt. Tavarongides üheks reisijate arvu languse põhjuseks mõnede peatuste kadumine, samas ei oleks tohtinud selliseid numbreid üldse esile visata ilma viiteta Tallinn-Aegviidu lõigule!
Probleem aga ei ole lahenenud, seega on numbrid vägagi valed. Liiga palju on olnud sõitjaid, kes isegi Tapani sõites pole saanud pileteid osta. Ja rohkem kui üks kord. Ei maksa arvata, et info selle kohta ei liigu. Piisavalt. Jäneseid palju ka teistel liinidel. Kõigele lisaks on veel üks probleem. Juba Edela aegadel päris tihti valetati sõidupikkust. Tuldi Tallinnast, öeldi Sakust. Kui teenindaja sel ajal jõudis. Öeldi Kohilani või Jõhvini. Sõideti Raplani või Narvani. Ja kindlasti ei ole ka see arv vähenenud. Väga mugav on ju Ülemiste asemel öelda Tapa? Ka selle probleemi mitteteadmine või eitamine toob kaasa kahjusid.
Nii et on aeg tunnistada endale kogu reaalsust! Vaid siis on võimalik midagi paremaks muuta.
Tänavu jaanuaris müüs Elron Tallinna-Tartu tavarongireisidele 15 148 piletit ja ekspressireisidele 26 018 piletit. Võrreldes 2013. aasta jaanuariga, mil reisirongiliiklust korraldas veel Edelaraudtee, müüs Elron selle aasta esimeses kuus tavarongides 4362 piletit vähem.
Piletimüüki aeglustab ka kassade kaotamine ja erinevad süsteemid. Lisaks veel praegune sõidukaartide levitamine, sest seegi alguses võtab aega. Pealegi oli Edela rongides teenindajaid rohkem, tehti perroonimüüki jne. Nii suurt reisijate arvu langust võiks seletada muidugi ka Lagedi, Aruküla ja Raasiku peatuste kaotamisega. Kahjuks ei suuda ka siin Elron viga tunnistada ja kuni uue sõiduplaanini vähemalt osades rongides need taastada. Rääkimata sellest muidugi kui Narva rongi kahe võrra vähema peatumisega kiirrongiks kuulutamisega...
See muidugi tore! Aga mis edasi? Võib juba arvata, mis saab edasi.Reporteris lubatakse juba Stadlereid Riia - Tartu liinile! Mil moel? Eraldi Tallinn - Tartu ja Tartu - Riia? Senise taseme puhul see poleks ime! Kuigi sulaselge nonsenss! Kindlasti nõuab teema väga põhjalikke arutelusid, mitte senist stambiga lajatamist. Kui palju aga on siis lootust teistel liinidel sõiduvõimaluste paranemiseks kui osa koosseise suundub Riiga? Ma ei hakkagi rääkima praegu sõiduplaanist kui sellisest, sest eeldada võib taas vale lähenemist - peatuste valikut jms.
Nii et paraku on tegemist ikka veel suhteliselt sisutühja infoga.
Sebe kaubamärgi all tegutsev osaühing Eesti Buss oma piletimüügiandmeid avaldama ei soostunud, kuid firma juhatuse liige Tõnu Ruusamäe nentis, et jaanuaris on bussisõitjate arv vähenenud nii Tallinna-Tartu, Tallinna-Pärnu, Tallinna-Narva kui ka Tallinna-Viljandi liinil.
Seda mullitamist ei maksa aga väga tõsiselt võtta! Bussifirmad pigem suhteliselt paindumatud olnud. Koostööst keeldunud. Ning loomulikult on nende piletite hindades palju õhku. Osalt ka tänu kohatisele liigsele tihedusele ehk siis äraspidisele konkurentsile kui ka soovimatusele peatuste lisamiseks. Ehk siis "armumisele" ekspressidesse. Sama viga muide osaliselt ka Elronis.
Õppida, õppida, õppida....
Thursday, February 27, 2014
Diletantide lubadused.
Oi kui tihti räägiti Elektriraudteel sellest, et Raplast hakkab uute rongide tulekul Tallinna saama iga tunni tagant! Kus need lubajad nüüd on?Ma ei hakka rääkimagi sellest, et minu (erinevalt Elronist - asjatundliku) kriitika pärast sain ma vastu päid-jalgu paljudelt "teadjatelt".
http://www.edel.ee/images/uploads/file/Infra/LG%20kava%202014-2015%20Model%205%2027_02_14(1).pdf
Milline siis näeb välja soliidne sõiduplaan?
Muide, asjagi pole ka lubadusest saada 51 minutiga Raplasse kõigi peatustega. Ega Viljandi ekspressidest. Ning Pärnu Maavalitsuse jaoks pole oluline Keava. Kui keavalaste jaoks vast on. Viljandist rääkimata. Sõidetakse ju sinnakanti kooligi.
Kes aga Kasemetsas, Viliverest, Lohult või Hagudist sinnakanti tahab peab tund aega Rapla raudteejaamas kaubanduskeskusi külastama, nagu elroonlastel kombeks soovitada
Aegviidu suuna peale ma ei taha enam mõeldagi...
Paraku jätan ma nüüd enamuse svigadest ja võimalustest neid parandada, avalikkuse ette toomata!. Oma suppi peab ikka ise sööma!
Elroni lehel saab aga teada, et neile väljakutsed inimestest tähtsamad...
http://blog.elron.ee/2013/10/2014-aasta-soiduplaanist.html
teisipäev, 22. oktoober 2013
2014. aasta sõiduplaanist
2014. aasta saab olema oluline aasta reisirongide sõiduplaanide osas.Uued rongid on juba toomas kiiremad sõiduajad elektrirongide liikluspiirkonda Harjumaal ning alates 1. jaanuarist toimub see teatud osas ka ülejäänud Eestis. Lõplikult võetakse uued, kiiremad sõiduajad kasutusele 2014. aasta maikuu lõpust.
Oluline on rõhutada, et antud tähtaeg tuleneb asjaolust, kus 1. juunist hakkab kehtima täiesti uus rongide liiklusgraafik Eestimaa raudteedel ja siis on Elronil võimalus 100% ettevõetavaid plaane realiseerida.
Lisaks kiiremale ühendusajale kasvab selgelt ka reisirongide väljumiste arv Eestis. Kui elektrirongide puhul toimub mahu kasv juba 1. jaanuarist viisil, kus on võimaldatud Paldiski, Riisipere ja Aegviidu liinide ühendamist Tallinnaga iga tunni aja tagant mõlemas suunas ning Keila-Tallinn lõigu tipptunni väljumiste arvu kasvatamist neljale väljumisele tunnis mõlemas suunas,
siis diiselrongide puhul on 2014. aasta maikuu lõpuks Tartu liinil sisse seatud igapäevaselt toimiv kord, kus Tallinna suunas väljub rong iga 2 tunni järel. Sama siis ka vastupidi.
Viljandi liinil on toimuvad väljumised iga 3 tunni järel.
Samuti on Elron koostöös Rapla- ja Järvamaaga otsustanud pikendada kõik tänased Lelle rongid Türini, parandades nii veelgi Järva maakonna ühenduskvaliteeti pealinnaga.
Üks tähtsamaid ja ka huvitavamaid väljakutseid vedajale on aga ümberistumisvõimaluste korraldamine. Elron näeb, et alates 2014. maikuu lõpust on Eesti reisirongide liiklus korraldatud muuhulgas ka viisil, kus:
- Igalt Narva-Tallinn rongilt saab Tapa jaamas ümber istuda Tartu suunas sõitvale rongile &igale Tallinn-Narva rongile saab Tartust tulevalt rongilt ümber istuda Tapa jaamas
- Iga Tartu ja Narva rongiga on Aegviidu jaama kaudu seotud elektrirong. Nii on võimalik elektrirongilt istuda diiselrongi ja vastupidi, andes nii võimaluse ka Harjumaa idasuuna väiksematest peatuskohtadest (nt Kulli, Raasiku jne.) liikuda rongiga Narva ja Tartu suunas.
- Igalt Riia-Valka rongilt pääseb edasi Valga-Tartu-Tallinn rongile &
igale Valka-Riia rongile pääseb Tallinn-Tartu-Valga rongilt. - Iga Valga-Tartu ja Tartu-Koidula rong on Tartu jaama kaudu seotud Tartu ekspressrongiga. Nii on võimalik Valga ja Koidula suuna inimestel kiirelt pääseda Tallinna ja vastupidi.
- Lelle-Pärnu lõigul liigub eraldi rong, mis teostab ette- ja äravedu Viljandi rongile Lelle jaamast.
***********************************
Sunday, March 2, 2014
Nägemused.
Mind ausalt öeldes paneb tõsiselt üllatuma. Ja samas kurvastab.Viimastel aastatelolen päris palju uurinud, vaielnud, lugenud, suhelnud. Ühistranspordi rolli üle. Ja asi ei ole hea! Riik teeb ka nüüd mingeid miinimumnõudeid vastavalt mingi koha asustusele jne. Kas need nõuded on aga inimlikud?
Küla, kuni 100 elanikku. Midagi umbes sellist tähendab, et on vaja bussiühendust mingi tõmbekeskusega kaks korda päevas. Kellaaeg oluline? Jääb tunne, et ei ole. Tähtis on näidata paberil hoolivust! Mis see kaasa toob? Selle, et maalt kaob peale apteegi, postkontori, pangaautomaadi, kooli, ....elukoha, töökoha....elu!
Kurvastamapanevalt palju on just linnades neid, kes näevad ainult iseennast. Esimeste hulgas muidugi tallinnlased, siis järgneb tartlaste ja pärnakate vägikaikavedu , edasi juba natuke väiksemate kaklus. Vikerraadios oli saade uuest sõiduplaanist ja seal oli imehästi näha, kui enesekesksed me oleme. Kas võtame sellest õppust? Oh ei, tõstame veelgi häält ja nõuame! Uute, mugavate rongidega elu parandamist! Ma ei räägi praegu sellest, et paranemine tähendab tööd paljudes asjades ja et uued rongid üksi ei anna midagi. Vaid sellest, et me kiidame eelkõige nende kiirust. Ja soovimegi, et nad viiks meid linnutiivul Tallinnast...kuhugi suurlinna! Meil neid pole, aga mis siis, ikkagi näeme, et tunnise vahega Tartusse kihutavad rongid toovad õnne me õuele! Ei too, saage ükskord aru! Ma pole sellise hea liikluse vastu, aga Tallinna ja Tartu vahel on veel 25 peatust. Peaks veel olema vähemalt 2. Tartust edasi Valgani veel 11 peatust. Koidulani veel 15. Võru suunda ma praegu ei puuduta.
Aga ometi soovib üks osa inimestest ainult meeletut kihutamist Tallinnast Tartusse!? Ja te arvate, et see ongi normaalne? Ei, see on esimene Eesti! Teiste Eestit te näha ei soovi...
Rakke, üks suur asula liinil, on olnud pikka aega nagu peksupoiss. Kiirrongid, eriti nädalavahetusel, kihutasid mööda. Neid inimesi ei huvitanud Edelaraudtee ega MKM. Nüüd siis riigifirma tüüri juures, aga olukord sama. Tegelikult hullemgi! Kuidas on võimalik tagada suurematele linnadele kõva samm edasi, väiksemad kohad jätta aga sinnasamusessegi auku? Kuidas me isegi ei püüa nende elu paremaks teha?
Me võime korrutada kasvõi miljoni Eestimaa elanikuga võidetavad 10 minutit kuskil liinil. See aga ei tähenda muud kui kõrgelt sülitamist suurele osale neist miljonist!
Vaidlus ühe väikelinna ja pealinna bussiliikluse üle viib sinnasamasse. Nähakse vaid oma soove sõita algusest lõppu või heal juhul kuhugi vahepeale. Soov tagada selle käigus võimalus ka mujale, kasvõi ümberistumise toel, toob kaasa küsimuse? Miks seda vaja on? Miks meid üldse siia vaja on? Miks meil üldse kodu vaja on? Kuidas saavad tuhanded inimesed üldse nii küsida?
Aegviidu, turismipärl! Palju ilusaid, renoveeritud ja värvitud maju. Aga näha ka elu langust! Aitaks ehk ikka iga kandi jalule?
Kui me seda aga ei mõista, jääme lõpuks ilma kõigest sellest...
Tundidepikkune paus rongiliikluses, kas see aitab kaasa Jäneda imelise kompleksi arengule? Ikka, autosid palju ja nii see rikkus tuleb riigile, bensiiniaktsiisist...
***************************************
http://blog.elron.ee/2014/03/kuidas-uued-rongid-uleoo-kuulsaks-said.html
Kuid alustagem algusest. Me suurim viga seisnes selles, et meil ei olnud objektiivset ülevaadet, kas rongireisijad teavad eesolevate muudatuste suurusest. Me ise mõtlesime ratsionaalselt, et 1. jaanuarist toimub Eesti reisirongiliikluses vaid pelk operaatorivahetus ning uue aasta esimesel hommikul hakkavad reisijaid vedama uued, mugavamad ja kiiremad rongid. Valmistasime ette tehnilised protsessid ning vastavad tegevuskavad. Pea kogu oktoobri- ja novembrikuu käisime kohtumas kohalike väljaannete, omavalitsustega ning tegime ka tutvustussõite rongidega. Need ettevõtmised olid väga osavõturohked ning jätsid meile mulje, et suures plaanis on kodanikel arusaadav eesoleva muudatuse suurus ja ulatus. Kuid läks hoopis teisiti.
Kas on õpitud?
Ei paista!
Kus on kõik tehtud vead siin "analüüsis"?
Vigu tehti tohutult. Alates sellest, et loobuti spetsialistide kaasamisest ja lõpetades sellega, et seesama artikli autor andis ju varem väga palju ja erinevaid lubadusi. Ise raudteest midagi piisavalt teadmata. Olgu siis 10-min intervallplaanid, palju kiirronge, rongide sõiduajad jne. Rääkimata sellest, et siiani pole suutnud aru saada, mis on ümberistumised ja kuidas neid rakendada. Sellega tuuakse kaasa tohutult ebamugavusi tuhandetele reieijatele, rääkimata piletitulu vähenemisest. Jah, üldine reisijate arv kasvab kindlasti, aga võrreldes kilometraazhikasvuga ei pruugi asjad nii head näida.
Tore kui käiakse kohtumas. Kahju aga kui reisijaid kuulda ei võeta.
Aga kuidas saab muljet kujundada mõnede kohtumiste järgi? Ning kas siis reisijad hoopis need, kes millestki aru ei saa??? No nii suur muudatus, aga keegi ei taha seda mõista?
Pilti reaalsest elust võinuks püüda ikka süvitsi otsida. Sõita vahel kaasa vanade rongidega erinevatel liinidel, käia rongis ringi ning õppida! Rääkida reisijatega ja vanade raudteehuntidega, kellel silmaring laiem.
Loomulikud ootused ju???
Elron ISE lubas kiireid sõite ja et hinnad ei tõuse! ISE lubasite mugavaid ronge, kus on nüüd see piir mugavuse ja ülimugavuse vahel? Elroni endi lubadused just tekitasid suuri ootusi! Miks oli vaja pidevalt rääkida asjadest, mida ei jaga?
Kui nüüd punktide kaupa peamine välja tuua, siis olime ülemineku küll põhjalikult läbi mõelnud ja planeerinud, kuid siiski realiseerusid mõned ootamatud riskid, mis tegid meid kergesti rünnatavaks. Keerukaim ja suurim tõrge tekkis piletimüügisüsteemis (mille käivitamiseks oli meil aega 6 tundi), mis ei töötanud avapäevadel ootuspäraselt. Samuti oli meil probleeme kodulehega, mis lakkas kohati töötamast, kuna päringute arv sellele kasvas kordades.
Kuigi mõlemad probleemid said lahenduse järgneval päeval, oli kahju juba tehtud. Ma ei usu tänagi, et suuremas mahus (ja seega kallim) IT-tugi oleks neid probleeme ära hoidnud, ent kindlasti oleksime pidanud sarnaselt pankadele jt. asutustele oma kliente päevi varem teavitama, et aastavahetuse järel võib esimestel päevadel esineda tõrkeid IT-süsteemide seadistamiste tõttu. Neid tõrkeid lahendades olime ju alati näoga kliendi poole – ehk otsused olid kliendi huvides (tasuta sõit tõrgete korral jne).
Ahah!Kus oli see põhjalik läbimõtlemine? Ei hakka siin kõike üles lugema, aga võiks rääkida reisijate teavitamisest, kassade kaotamisest ja veel sajast "pisiasjast". Ning kas siin ei oleks paslik rääkida sellest "turundusest", mille tõttu pileteid jäid paari kuu jooksul tuhandetele reisijatele müümata?
Ka esimeste päevade kohatine ületäituvus paaril tipptunni reisil oli tegelikult prognoositud, kuid selle kohene esilekerkimine mitte. Olime kavandanud rongide pikendamised koolivaheaja lõppu, mil meile järgmised rongikoosseisud ka üle anti, ent reisijate huvi osutus suuremaks juba avapäeval. Kahjuks polnud meil sel hetkel võimalik istekohtade nõudlust rahuldada puuduvate koosseisude tõttu. Tänaseks on seegi probleem lahendumas - oleme tootjafirmalt saanud ennetähtaegselt kätte mitu uut rongi, millega on ka tipptunniväljumisi pikendanud.
Kui oli kõik nii hästi prognoositud, miks ei suudetud õppida reisijatega suhtlema? Miks keerutati ja süüdistati teisi meediasõja tekitamises? Kas tõesti pole Elektriraudtee aegadest mingit aimu sellest, et ka aasta esimestel päevadel sõidetakse väga palju? Ahjaa, see ju omane meediasõja tekitaja liinidel, mitte elektrirongide areaalis! Selline "vabandus" näitab eriti hästi, et ei mingit "tagantjärele tarkust", ikka veel jääb sellest vajaka.
Siin tuleb meelde veel seegi, kuis koolitusel räägiti Edela töötajatele, et "te pole näinudki, millised on täis rongid..."?
Tundub, et ka vanu asju mäletatakse valesti. Rööbasbussidest räägiti rohkem ikka Lõuna-Eesti kohaliku liiklusega seoses ja kohati oleks see praegugi mõeldav. Rääkimata näiteks sellest, et õhtuti pelae 22-te saaks Riisiperesse vm. Tasuks lugeda omi "asjatundlikke" vastuseid ja arvamusi oma FB lehel...
Mustvalget hinnagut on muidugi raske anda, tehti ju teisest küljest tohutult tööd! Ometi, asjad pole ikka veel paika loksunud! Mis saab suvel, kui tulevad uued probleemid? Kui palju ikkagi oli eelnevate "uuringute" puhul tegemist spetsialistidega? Kes teadsid midagi üle-eestilisest liiklusest?
Miks "uuringud" ei näinud vajadust korraliku puhveti järele, mis ometi siiani olnud populaarne? Suhtumine inimestesse riigiettevõttes selline?
Usun siiski, et avalikkus tajub, et oleme tõrgete lahendamisel tõsiselt pingutanud - osa neist ongi tänaseks lahendatud ning ülejäänud leiavad lahenduse lähinädalatel. Igatahes, rongid on uued ja suurem osa igapäevasõitjatest väga rahul. Ka mitmed lugupeetud inimesed, sh Mihhail Lotman ja peaminister Andrus Ansip on kinnitanud: rongisõidul on täiesti uus tase.
Ma loodan, et nii nagu elektrirongide tulek valiti mitmes omavalitsuses aas ta teoks, saame ka diiselrongide puhul aasta lõppedes oma seinale riputada sarnaseid aukirju.
Millisele seinale? Ka sealkandis, kus reisijate sõiduvõimalused halvenevad? Ikkagi päris räige rääkida auhindadest, kas see ongi eesmärk? Auhinnatud saab ikka tõsine tegija, mitte ei tiksu need seinale selle eest, et lihtsalt rohkem ronge liigub!
Tihedam sõiduplaan muidugi kasvatab sõitjate arvu, hea sõiduplaan teeks seda veelgi rohkem! Rääkimata sellest kui oleks rohkem sõidusoodustusi.
Paraku on siin kindlasti ka riigi eeskuju. Halvas mõttes. Perede toetamiset räägitakse, ajaloo säilitamisest räägitakse ja paljustki veel. Elron aga justkui riigi peegel ja paljuski on see väga kõver peegelpilt...
8 comments:
- AnonymousMarch 23, 2014 at 9:57 AM
Veel Elroni lubadusi
Reply
http://blog.elron.ee/2013/10/2014-aasta-soiduplaanist.html
*Igalt Riia-Valka rongilt pääseb edasi Valga-Tartu-Tallinn rongile &
igale Valka-Riia rongile pääseb Tallinn-Tartu-Valga rongilt.
1) viimane rong saabub Riiast Valgasse 21:26, st Elron oleks valmis käiku panema õhtuse rongi Tartusse väljumisega ~21:40 ja saabumisega ~22:10, seega sõidab edasi Talinna ja jõuab sinna ~00:00
- uues sõiduplaanis aga sellist rongi ei ole, kuigi võiks teenindada ju kahevaguniline rong?!
2) esimene rong Valgast Riiga läheb 5:10, seega peaks Elroni rong väljuma Tartust ~3:30 ja Tallinnast siis ~1:30
- ka sellist rongi ei ole
Ilmselt ei viitsinud Elron Läti firma kodulehte avadagi, et sellised lubadused välja annab - vaevalt, et Elronil mingisuguse öörongi plaani on olnud. Tänud, Anonüümus!
Reply
No mis sa teed ära, kui oled harjunud mõtlemata ainult suust välja ajama!?
Niisamuti lubati ka Aegviidus ümberistumisi kõikide Tartu rongidega!?
Tartu suunal peaks aga kindlasti olema liiklus ka kella 10 paiku, see paus on kurjast. Ehk saanuks selleks olla päevane Põlva või Valga kiirrong!?- AnonymousApril 2, 2014 at 10:19 AM
Elroni asendusvedu aga teenindab peatusi "valikuliselt", eriti kagusuunas.. Ootan oraval rongi.. ei tule, aga ei tule ka buss.. Isegi Tartu linnas ei viitsita Aardla ja Kirsi peatustes vajadusel reisijaid peale korjata/väljuda lasta..
Reply
http://elron.ee/asendusvedu/ Nõus, Anonüümus!
Reply
Paraku olen ka seda teemat puudutanud rohkem kui kord. Asenduspeatuste süsteem, tähistamine, vastavad kaardid busijuhtidele ja vagunisaatjatele - see kõik pidanuks juba valmis olema. Mul jääb vaid tõdeda, et taas kord on mul õigus. Mis parata, kui mõnelegi see kohale ei jõua.
Aitäh, et teema taas kord üles tõstsid.Näh, nüüd kustustasin kogemata kommentaari. Igatahes on imelik, kui kõik sassus . Kui ikka kiirrong ei peatu Keavas, kuidas siis asendusbuss peatub? Miks erinevad peatused Türi ja Viljandi asendusbussidel. Täielik hoolimatus ja asjatundmatus.
ReplyVõrreldav teema nüüd siin. Just selles mõttes, et järjekordselt kõik läbi mõtlemata. Huvitav, mille eest küll palka saadakse?
http://tallinncity.postimees.ee/2754580/fotod-suletud-trammiliine-asendav-buss-tekitab-palju-segadust*********************************************************
Saturday, May 10, 2014
Loksutab endiselt, aga paika ei loksu...
Elronil kasvuaeg!Aga miks ikka pole suudetud asju paika loksutada? Endiselt jäävad tuhanded, ehk lausa kümned tuhanded, eurod saamata?
Endiselt makstakse ilmaasjata teenustasusid majutuse eest, samas kui töötajad puhkavad kui silgud karbis?
Endiselt peavad Tartu vedurijuhid ja paljud teenindajad sõitma tööle autoga riigi teisest otsast?
Endiselt ei saada aru, et juunikust kehtiv sõiduplaan ei kõlba kuhugi?
Andmed Statistikaameti lehelt!
http://pub.stat.ee/px-web.2001/Dialog/Saveshow.asp
TS1421: SÕITJATEVEDU RAUDTEEL --- Aasta, Näitaja ning Kuu | |
---|---|
Kasvavalt kokku | |
1993 | |
Sõitjad, tuhat | 16 696 |
Märkus: Kasvavalt kokku on summeeritud ainult andmebaasis esitatud andmed. |
See arv aastal 1993!
Märts:
TS1421: SÕITJATEVEDU RAUDTEEL --- Aasta, Näitaja ning Kuu | |
---|---|
Märts | |
1993 | |
Sõitjad, tuhat | 1 437 |
Märkus: Kasvavalt kokku on summeeritud ainult andmebaasis esitatud andmed. |
Märts 2014
TS1421: SÕITJATEVEDU RAUDTEEL --- Aasta, Näitaja ning Kuu | |
---|---|
Märts | |
2014 | |
Sõitjad, tuhat | 462 |
Märkus: |
SÕITJATEVEDU RAUDTEEL (KUUD)
Kasvavalt kokku Jaanuar Veebruar Märts
1991
Sõitjad, tuhat 15 900 1 325 1 150 1 100
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 1 273 000 109 600 100 100 91 300
1992
Sõitjad, tuhat 15 760 1 620 1 480 1 380
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 952 800 116 300 90 000 85 400
1993
Sõitjad, tuhat 16 696 1 826 1 409 1 437
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 722 411 75 583 60 900 62 548
1994
Sõitjad, tuhat 11 493 1 032 1 067 1 180
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 537 153 43 258 44 495 48 300
1995
Sõitjad, tuhat 8 602 763 601 690
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 408 223 33 890 29 007 32 444
1996
Sõitjad, tuhat 6 714 538 491 624
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 308 685 23 588 21 965 30 564
1997
Sõitjad, tuhat 5 604 507 411 461
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 261 864 21 253 16 645 19 941
1998
Sõitjad, tuhat 6 710 514 502 533
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 236 311 18 450 16 118 17 706
1999
Sõitjad, tuhat 6 709 508 483 561
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 237 957 17 620 16 188 18 809
2000
Sõitjad, tuhat 7 267 526 570 607
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 260 542 18 241 23 686 20 700
2001
Sõitjad, tuhat 5 478 578 516 428
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 182 375 19 858 17 479 13 281
2002
Sõitjad, tuhat 5 187 412 385 420
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 177 693 13 034 11 910 13 770
2003
Sõitjad, tuhat 5 066 388 366 392
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 181 452 12 581 11 988 13 722
2004
Sõitjad, tuhat 5 272 399 394 449
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 192 484 13 902 13 786 15 348
2005
Sõitjad, tuhat 5 138 391 356 390
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 246 951 18 061 16 221 18 499
2006
Sõitjad, tuhat 5 301 407 367 419
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 255 861 18 674 16 764 19 426
2007
Sõitjad, tuhat 5 436 428 391 455
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 271 735 20 395 18 633 21 388
2008
Sõitjad, tuhat 5 284 420 406 436
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 274 432 20 569 20 242 22 162
2009
Sõitjad, tuhat 4 886 406 367 393
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 249 446 19 926 18 503 20 178
2010
Sõitjad, tuhat 4 803 379 352 409
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 247 900 19 109 18 224 20 791
2011
Sõitjad, tuhat 4 736 367 336 398
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 241 309 18 767 17 172 20 288
2012
Sõitjad, tuhat 4 416 385 350 385
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 235 821 18 499 16 848 19 172
2013
Sõitjad, tuhat 4 215 317 299 323
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 224 859 16 313 15 849 17 679
2014
Sõitjad, tuhat 1 235 388 385 462
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 60 034 18 178 19 590 22 266
1.2
SÕITJATEVEDU RAUDTEEL (KUUD)
Aprill Mai Juuni Juuli
1991
Sõitjad, tuhat 1 300 1 325 1 175 1 500
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 102 000 101 500 100 000 111 000
1992
Sõitjad, tuhat 1 310 1 440 1 020 1 100
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 71 600 80 400 75 100 76 800
1993
Sõitjad, tuhat 1 666 1 356 1 323 1 654
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 59 062 61 827 60 359 73 622
1994
Sõitjad, tuhat 1 051 1 047 1 029 985
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 42 867 47 749 44 900 55 561
1995
Sõitjad, tuhat 719 792 864 719
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 34 361 36 342 42 567 34 361
1996
Sõitjad, tuhat 466 597 608 632
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 080 26 659 29 821 31 606
1997
Sõitjad, tuhat 353 425 467 508
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 16 482 21 208 24 701 27 491
1998
Sõitjad, tuhat 544 619 634 592
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 17 792 20 754 23 372 24 316
1999
Sõitjad, tuhat 566 598 556 589
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 18 412 20 019 21 726 23 600
2000
Sõitjad, tuhat 584 638 615 620
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 18 075 21 900 23 600 24 549
2001
Sõitjad, tuhat 410 455 432 451
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 12 696 14 166 15 939 16 652
2002
Sõitjad, tuhat 446 485 451 461
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 13 998 15 741 16 856 17 632
2003
Sõitjad, tuhat 410 448 431 446
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 13 778 15 365 16 798 17 846
2004
Sõitjad, tuhat 464 521 446 447
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 15 827 17 946 17 431 18 413
2005
Sõitjad, tuhat 403 442 421 443
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 18 179 20 131 20 826 23 746
2006
Sõitjad, tuhat 421 472 462 465
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 19 486 21 806 22 646 24 714
2007
Sõitjad, tuhat 457 485 482 477
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 136 23 138 25 496 25 123
2008
Sõitjad, tuhat 442 481 446 465
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 259 24 277 24 295 25 906
2009
Sõitjad, tuhat 407 442 399 413
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 20 423 22 141 21 282 20 570
2010
Sõitjad, tuhat 411 439 400 399
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 20 866 22 125 21 416 21 867
2011
Sõitjad, tuhat 396 426 402 389
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 19 783 21 130 21 180 20 658
2012
Sõitjad, tuhat 383 404 371 360
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 19 171 20 661 21 603 21 171
2013
Sõitjad, tuhat 311 363 345 356
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 16 842 19 194 19 492 20 245
2014
Sõitjad, tuhat .. .. .. ..
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km .. .. .. ..
1.3
SÕITJATEVEDU RAUDTEEL (KUUD)
August September Oktoober November
1991
Sõitjad, tuhat 1 100 1 325 1 500 1 600
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 98 000 100 200 119 800 121 700
1992
Sõitjad, tuhat 1 210 1 200 1 380 1 320
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 65 000 63 700 80 500 71 400
1993
Sõitjad, tuhat 1 480 1 220 1 184 1 033
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 66 400 55 100 52 321 45 389
1994
Sõitjad, tuhat 1 039 926 799 676
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 51 500 44 300 40 394 37 865
1995
Sõitjad, tuhat 897 775 636 559
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 45 532 34 005 29 147 28 008
1996
Sõitjad, tuhat 654 574 546 487
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 30 339 24 376 23 423 21 305
1997
Sõitjad, tuhat 518 489 494 459
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 28 857 21 465 22 553 19 590
1998
Sõitjad, tuhat 595 592 551 511
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 581 20 002 18 931 17 849
1999
Sõitjad, tuhat 584 589 572 550
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 400 20 600 20 099 18 127
2000
Sõitjad, tuhat 645 641 630 581
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 23 643 21 844 22 048 19 900
2001
Sõitjad, tuhat 457 478 463 430
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 15 510 15 207 14 567 13 747
2002
Sõitjad, tuhat 449 456 439 411
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 16 760 15 381 14 451 13 854
2003
Sõitjad, tuhat 447 477 449 417
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 17 135 16 235 15 484 14 972
2004
Sõitjad, tuhat 480 433 437 405
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 17 618 14 766 15 656 15 098
2005
Sõitjad, tuhat 469 488 477 434
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 23 783 22 865 22 473 20 735
2006
Sõitjad, tuhat 478 478 466 448
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 23 818 22 489 21 957 21 734
2007
Sõitjad, tuhat 475 471 471 440
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 24 686 22 864 22 999 22 840
2008
Sõitjad, tuhat 456 471 462 416
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 24 650 23 442 23 823 21 466
2009
Sõitjad, tuhat 431 441 420 398
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 787 21 651 21 491 20 359
2010
Sõitjad, tuhat 421 412 416 389
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 21 851 20 202 21 157 19 401
2011
Sõitjad, tuhat 424 413 419 398
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 21 316 20 081 20 980 19 613
2012
Sõitjad, tuhat 366 363 375 356
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 20 799 19 469 20 086 19 510
2013
Sõitjad, tuhat 362 375 371 409
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 19 595 18 963 18 944 21 125
2014
Sõitjad, tuhat .. .. .. ..
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km .. .. .. ..
1.4
SÕITJATEVEDU RAUDTEEL (KUUD)
Detsember
1991
Sõitjad, tuhat 1 500
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 117 800
1992
Sõitjad, tuhat 1 300
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 76 600
1993
Sõitjad, tuhat 1 108
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 49 300
1994
Sõitjad, tuhat 662
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 35 964
1995
Sõitjad, tuhat 587
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 28 559
1996
Sõitjad, tuhat 497
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 959
1997
Sõitjad, tuhat 512
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 21 678
1998
Sõitjad, tuhat 523
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 18 440
1999
Sõitjad, tuhat 553
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 20 357
2000
Sõitjad, tuhat 610
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 356
2001
Sõitjad, tuhat 380
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 13 273
2002
Sõitjad, tuhat 372
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 14 306
2003
Sõitjad, tuhat 395
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 15 548
2004
Sõitjad, tuhat 397
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 16 693
2005
Sõitjad, tuhat 424
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 21 432
2006
Sõitjad, tuhat 418
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 347
2007
Sõitjad, tuhat 403
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 22 037
2008
Sõitjad, tuhat 382
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 21 341
2009
Sõitjad, tuhat 368
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 20 135
2010
Sõitjad, tuhat 376
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 20 891
2011
Sõitjad, tuhat 368
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 20 341
2012
Sõitjad, tuhat 318
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 18 832
2013
Sõitjad, tuhat 384
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km 20 618
2014
Sõitjad, tuhat ..
Sõitjakäive, tuhat sõitja-km ..
Kasvavalt kokku on summeeritud ainult andmebaasis esitatud andmed.
***********************************
Monday, September 2, 2013
Oh kooliaeg, oh kooliaeg....
Thursday, March 14, 2013
Innovatiivne ühistransport.
10 comments:
- AnonymousMarch 15, 2013 at 6:40 AM
Kas Pääsküla ja Padula vahele tuleks teine tee ehitada? Või vähemalt Laagrini?
ReplyDelete - AnonymousMarch 19, 2013 at 5:51 AM
Laagri jaama oleks väga oluline laiendada.
ReplyDelete
Pääsküla lähedale tulevad bussid küll. Aga Pärnu maanteel käib ainult 27. Vabaduse puiestee pole küll väga kaugel, aga ikkagi. Ja seal kohas (Raba peatus) peatub küll 18, aga mitte pikamaabusse.
Laagri jaam oleks teede suhtes suurepärases kohas. 14, 18, 27 ja 10 saavad seal kõik kokku, 14 ja 10 lõpetavad, Vana-Pääsküla peatuses peatub ka massiliselt pikamaabusse. Hea paras plats raudtee ja maantee vahel, kus praegu bensiinijaam ja tehnoülevaatus on - mahub raudteejaam ja bussijaam ära, aga liiga kaugeks ei jää.
Võiks teha Laagri jaama linnarongide lõppjaamaks, mida praegu Pääsküla jaam on, ja panna kiirrongid ka seal peatuma.
(Urda on vähem sobiv. Natuke ruumi ju on Maksimarketi ja Rimi vahel platsidel. Aga Laagrini käib vaid 18 ja Laagrist Urdani pole kõnniteedki. Ammu oleks vaja olnud see ehitada, ja 18 ka pikendada Maksimarketis ümber pöörama. Aga isegi siis pole ta nii soodne, kui Laagri). - AnonymousMarch 20, 2013 at 12:12 AM
Kui Pääskülast Laagrini oleks 2 teed, ja Laagri jaamas 3 nagu Pääskülaski, kas oleks tõsine probleem Laagri jaamast Pääsküla depoosse tagurdada?
ReplyDelete - AnonymousMarch 21, 2013 at 6:20 AM
Keegi peab ju lõpp-peatuses rongi otsast otsani läbi käima - vaguneist ja peldikuist leitud reisijad välja viskama (perroonile, surnuks külmuma?). Edelaraudtee rongid nagunii pööravad Balti jaamas ringi, ja neil on Tallinn-Väikese depoosse veel pikem maa.
ReplyDelete
Kuidas praegu Edelaraudtee ainujuhid Balti jaamas ronge tühjendavad ja pööravad? Tegemist on tupikteedega ja juht marsib ühest otsast teise ning sõidab depoosse. Laagris asub aga jaamadevahel ja seal omad tingimused, kuidas üldse tohib sõita vaid "poolele jaamavahele" ning sealt tagasi pöörduda. Liialt aeganõudev.
ReplyDelete
Pealegi segaks seal ikkagi teiste rongide liiklust, kui sõiduplaan tihe ja ka Pääskülas tuleks enne depoosse minekut taas kord kabiini vahetada.
Laagrisse muidugi vaevalt, et 3 teed tehakse.- AnonymousMarch 23, 2013 at 1:20 PM
Kui juba teist teed ehitama hakatakse... Väidetavalt olla olemasolevad elektripostid Laagris paigaldatud arvestusega (1980ndatel) et teine tee tuleb. Kus teise tee koht on?
ReplyDelete See nõuab ka uut silda. Nüüd ka uued postid pandud või pannakse, nii et ma ei oskagi öelda, kas ja kuidas perspektiiviga arvestatud.
Monday, June 10, 2013
Tegelikult tahaks väga teada, kes otsustasid, millised rongid tellida? Ja kas nad ikka rongiga olid varem sõitnud? Selles mõttes, et olid natuke kursis ka eluga väljaspool kabinetti? Muidugi, ega tavaliselt ei räägita midagi enne kui asi teoks saanud, seega pole ma kursis, ehk saab kõikides peatustes olema kohvik või kiosk vms!?
Kuigi EVR Pressiesindaja arvates tullakse jaama 2-3 min enne rongi väljumist, siis selliseid arvamusi ei tasu tõsiselt võtta.
Millegipärast räägitakse igal pool ainult sellest, et Tallinnast (Ülemistelt, pange tähele, see uus lähenemine!) Tartusse saab kahe tunniga. Ekspressrongiga, muideks. Loodan, et see ei tähenda lollust, kus vahepeatused ära koristatakse... Kui aga pead kõigi peatustega rongiga sõitma Valka või Piusale või Võrru? Kas see sõit pole pikavõitu? Et kõht võib tühjaks minna?
Siin pean ära mainima ka selle, et uue sõiduplaani kvaliteeti mul usku ei ole. Sealhulgas ei tasu tõenäoliselt loota ka seda, et Tartu kiirrongide asemel vähemalt osaliselt oleksid Valga, Elva, Võru või Koidula kiirrongid. Kardan, kardan seda uut sõiduplaani, esimesi märke on juba ammu näha ja ettepanekutest aru ei saada....
Aga puhveti suhtes oleks praegu veel võimalik midagi ette võtta. Jah, läheb maksma küll, aga eks lolluste eest peamegi maksma! Kiirkorras tuleb tellida lisavagunid ning nende abil muuta kõik rongid rohkem kui 2-vagunilisteks. Lisavagun peaks olema n.ö. baarvagun, kus oleks ruumi ka ratastele. Seda enam, et need 2-vag jäävad kitsaks ka Kagu-Eestis. Muidugi juhul, kui sõiduplaan ja hinnad inimlikud...
Muide, kas Kitseküla platvormid lastakse "alla"?
Diiselrongidel kestavad katsetused augustini ja liinidele pannakse need 1. jaanuarist. Siis võtab Elektriraudtee liinid Edelaraudteelt üle. "Alates uuest aastast on Elektriraudtee AS ainus riigisisest reisirongiliiklust korraldav ettevõte. Seda tehakse uute elektri- ja diiselrongidega. Need on täiesti identsed. Tavasilmale vahet ei ole," räägib Kaareste.
Vedurijuht Priit: kõik on uues rongis teisiti
"Kõik on teisiti. Elektrilised peeglid ja..." ei leia vedurijuht Priit kohe sõnugi, kuidas uut masinat kirjeldada. "Vanal rongil pidi olema juhiabi, kes vaatas, et inimesed uste vahele ei jääks. Aga nüüd on süsteem, mis ei lase ustel kinnigi minna, kui seal keegi vahel on. Nagu liftidel," kirjeldab rongijuht.
"Püsikiirusehoidja," ütleb habemega vedurijuht pisut mõeldes veel, mis meeldib. Seda vanadel rongidel ei olnud.
Kui sõitu alustada, peab juht puutetundlikul ekraanil koodi sisse tippima. See on vedurijuhi võti, mis nimeliselt ära märgib, kes rongi rooli (rooli rongil muidugi pole) istus.
Rongi pidurisüsteem on teistpidi kui teistel õhkpiduritel – et pidurdada, lastakse õhk süsteemist välja. "See on selleks, et kui rong pooleks läheb, siis tõmbab hädapiduri automaatselt peale."
Tippkiiruse peal (120 km/h) saab uue rongi 500 meetriga pidama. Vana rong jäi sellise hoo pealt seisma heal juhul kilomeetriga.
Tallinnast Tartusse kahe tunniga
Rongi maksimaalkiirus on 160 km/h. "Ostsime teadlikult sellised. Praegu on maksimaalne lubatud kiirus AS Eesti Raudtee teedel 120 km/h (Rapla–Tallinna lõigul, Hagudi kandis 100 km/h), aga ostsime kiiremad, sest rongide kasutusiga on lepingu järgi 30 aastat ja me usume, et kiirused raudteel investeeringuid tehes kasvavad," seletab Kaareste.
120ga saavad sõita ka praegused diiselrongid, aga uued rongid hoiavad tänu paremale kiirendusele ja pidurdusele suurt kiirust kauem. Ekspressrong peaks Ülemistelt Tartusse sõitma kahe tunniga.
Tore, et vähemalt sel aastal me ei hüppa. Ja ka mitte järgmisel. Küll tahaks loota, et soodustusi paremini läbi mõeldakse.
Kippu ega kõppu pole aga kuulda kaugrongidest. Riiga ja kaugemalegi. Peterburi midagi käib, aga see on nagu on.
Muide, Kiviõli loodab omale ka turiste ida poolt, GoRail aga ei saa aru, et selleks peaks seal ka peatuma. Juba eelmisel aastal paluti, uus sõiduplaan pidanuks peatuse tekitama, aga loomulikult läheb sellest aru saamiseks tunduvalt kauem. Aga see juba teine teema...
Uste avamisel tekitatakse uste ette soojaõhukardinad, mis takistavad külmal õhul rongi pääsemist. Sissepääsu alas tekitatakse ka ülerõhk – kui uksed avanevad, ei tule külm sisse. Uste ees on põrandaküte.
9 comments:
- AnonymousJune 10, 2013 at 2:57 AM
No tõesti, kes istub Piusa rongis I klassi? Kas see, kes tuleb peale siis, kui mujal kohti enam pole? Sellele liinile ei saa kahte rongi kokku ka panna, sest sel juhul peaks esimeses rongis olema kõik, kes soovivad piimapukkidest väljuda ja teises Põlva, Veriora ja Koidula inimesed.. Ja vaevalt, et see "süsteem" selgeks selgeks saaks ja omaks võetaks.
ReplyDelete - AnonymousJune 12, 2013 at 12:54 AM
Millisel kellaajal oleks kasulikum Tallinn-Valga kiirrongi pidada käimas?
ReplyDelete - AnonymousJune 13, 2013 at 2:02 AM
Miks Riia rongile istuda, mitte Riiga sõita?
ReplyDelete
Tallinnas on küsimus selles, mis kellaks jõuda Balti või Ülemiste jaama (järsku peaks kiirrongil ka Kitseküla peatus olema?). Varahommikused väljumised eelmises sõiduplaanis (praegust ei viitsi võrgust kokku otsima hakata, kui mul toimetamine pooleli) olid 6:30 Valka, 7:53 Tartu, 6:56 Pärnu, 7:43 Viljandi, 6:15 Aegviitu, 5:48 Paldiskisse, 7:00 Riisiperre... Ja Täistunni Ekspress alustab ka 7:00 - 9:25 on Tartus.
Oletame, et 6:45 Tallinnast, 6:52 Kitsekülast ja 6:56 Ülemistelt ei väljuks mitte piimarong saabumisega Tartu 9:49 - seda ka vaja, aga see võiks muul ajal olla - vaid kiirrong. Siis 8:56 Tartus, nii 9:56 Valgas, ja edasi Riiga, saabumisega u. 12. Ja õhtul mingi Tartu-Tallinn kiirrongina tagasi. Kas oleks vajalik? Kindlasti vajalik. Ja tegelikult peaks olema nii, et piimarong väljub siiski enne kiirekat, seda enam, et kindlasti leidub ka inimesi, kes vahepealsetest peatustest tahaks kaugemale sõita, lihtsalt Tartus läheks kiirekas piimarongist mööda.. Ja muide, ka kiirekalt oleks hea Tartus aeglasele istuda, sest miks peaksin Pukka sõitmiseks Tallinnast piimarongiga loksuma? Igal juhul võidaksid paljud.
ReplyDelete- AnonymousJune 16, 2013 at 2:46 AM
Ahah.
ReplyDelete
Kui palju Flirtide parem kiirendus piimarongi aega Tallinn-Tartu lühendaks? Samade olemasolevate peatustega? - AnonymousJune 17, 2013 at 12:46 AM
Kui oletada, et piimarong suudaks sõita Tallinn-Tartu ajaga 2:30, ja kiirrong 2:00, siis on loogiline, et kiirrong peab Tallinnast väljuma u. 35 minutit peale piimarongi - et Tartu jaamas saabub piimarong 5 minutit enne kiirrongi ja ootab seal kiirrongi ära.
Oletades, et 6:30 Tallinnast väljumine kõlbab piimarongile (2012/2013 nii oli) on siis piimarongi saabumine Tartu 9:00 ja kiirrongil 9:05.
Kas sobiks rahvale?
Monday, June 10, 2013
Tegelikult tahaks väga teada, kes otsustasid, millised rongid tellida? Ja kas nad ikka rongiga olid varem sõitnud? Selles mõttes, et olid natuke kursis ka eluga väljaspool kabinetti? Muidugi, ega tavaliselt ei räägita midagi enne kui asi teoks saanud, seega pole ma kursis, ehk saab kõikides peatustes olema kohvik või kiosk vms!?
Kuigi EVR Pressiesindaja arvates tullakse jaama 2-3 min enne rongi väljumist, siis selliseid arvamusi ei tasu tõsiselt võtta.
Millegipärast räägitakse igal pool ainult sellest, et Tallinnast (Ülemistelt, pange tähele, see uus lähenemine!) Tartusse saab kahe tunniga. Ekspressrongiga, muideks. Loodan, et see ei tähenda lollust, kus vahepeatused ära koristatakse... Kui aga pead kõigi peatustega rongiga sõitma Valka või Piusale või Võrru? Kas see sõit pole pikavõitu? Et kõht võib tühjaks minna?
Siin pean ära mainima ka selle, et uue sõiduplaani kvaliteeti mul usku ei ole. Sealhulgas ei tasu tõenäoliselt loota ka seda, et Tartu kiirrongide asemel vähemalt osaliselt oleksid Valga, Elva, Võru või Koidula kiirrongid. Kardan, kardan seda uut sõiduplaani, esimesi märke on juba ammu näha ja ettepanekutest aru ei saada....
Aga puhveti suhtes oleks praegu veel võimalik midagi ette võtta. Jah, läheb maksma küll, aga eks lolluste eest peamegi maksma! Kiirkorras tuleb tellida lisavagunid ning nende abil muuta kõik rongid rohkem kui 2-vagunilisteks. Lisavagun peaks olema n.ö. baarvagun, kus oleks ruumi ka ratastele. Seda enam, et need 2-vag jäävad kitsaks ka Kagu-Eestis. Muidugi juhul, kui sõiduplaan ja hinnad inimlikud...
Muide, kas Kitseküla platvormid lastakse "alla"?
Diiselrongidel kestavad katsetused augustini ja liinidele pannakse need 1. jaanuarist. Siis võtab Elektriraudtee liinid Edelaraudteelt üle. "Alates uuest aastast on Elektriraudtee AS ainus riigisisest reisirongiliiklust korraldav ettevõte. Seda tehakse uute elektri- ja diiselrongidega. Need on täiesti identsed. Tavasilmale vahet ei ole," räägib Kaareste.
Vedurijuht Priit: kõik on uues rongis teisiti
"Kõik on teisiti. Elektrilised peeglid ja..." ei leia vedurijuht Priit kohe sõnugi, kuidas uut masinat kirjeldada. "Vanal rongil pidi olema juhiabi, kes vaatas, et inimesed uste vahele ei jääks. Aga nüüd on süsteem, mis ei lase ustel kinnigi minna, kui seal keegi vahel on. Nagu liftidel," kirjeldab rongijuht.
"Püsikiirusehoidja," ütleb habemega vedurijuht pisut mõeldes veel, mis meeldib. Seda vanadel rongidel ei olnud.
Kui sõitu alustada, peab juht puutetundlikul ekraanil koodi sisse tippima. See on vedurijuhi võti, mis nimeliselt ära märgib, kes rongi rooli (rooli rongil muidugi pole) istus.
Rongi pidurisüsteem on teistpidi kui teistel õhkpiduritel – et pidurdada, lastakse õhk süsteemist välja. "See on selleks, et kui rong pooleks läheb, siis tõmbab hädapiduri automaatselt peale."
Tippkiiruse peal (120 km/h) saab uue rongi 500 meetriga pidama. Vana rong jäi sellise hoo pealt seisma heal juhul kilomeetriga.
Tallinnast Tartusse kahe tunniga
Rongi maksimaalkiirus on 160 km/h. "Ostsime teadlikult sellised. Praegu on maksimaalne lubatud kiirus AS Eesti Raudtee teedel 120 km/h (Rapla–Tallinna lõigul, Hagudi kandis 100 km/h), aga ostsime kiiremad, sest rongide kasutusiga on lepingu järgi 30 aastat ja me usume, et kiirused raudteel investeeringuid tehes kasvavad," seletab Kaareste.
120ga saavad sõita ka praegused diiselrongid, aga uued rongid hoiavad tänu paremale kiirendusele ja pidurdusele suurt kiirust kauem. Ekspressrong peaks Ülemistelt Tartusse sõitma kahe tunniga.
Tore, et vähemalt sel aastal me ei hüppa. Ja ka mitte järgmisel. Küll tahaks loota, et soodustusi paremini läbi mõeldakse.
Kippu ega kõppu pole aga kuulda kaugrongidest. Riiga ja kaugemalegi. Peterburi midagi käib, aga see on nagu on.
Muide, Kiviõli loodab omale ka turiste ida poolt, GoRail aga ei saa aru, et selleks peaks seal ka peatuma. Juba eelmisel aastal paluti, uus sõiduplaan pidanuks peatuse tekitama, aga loomulikult läheb sellest aru saamiseks tunduvalt kauem. Aga see juba teine teema...
Uste avamisel tekitatakse uste ette soojaõhukardinad, mis takistavad külmal õhul rongi pääsemist. Sissepääsu alas tekitatakse ka ülerõhk – kui uksed avanevad, ei tule külm sisse. Uste ees on põrandaküte.
9 comments:
- AnonymousJune 10, 2013 at 2:57 AM
No tõesti, kes istub Piusa rongis I klassi? Kas see, kes tuleb peale siis, kui mujal kohti enam pole? Sellele liinile ei saa kahte rongi kokku ka panna, sest sel juhul peaks esimeses rongis olema kõik, kes soovivad piimapukkidest väljuda ja teises Põlva, Veriora ja Koidula inimesed.. Ja vaevalt, et see "süsteem" selgeks selgeks saaks ja omaks võetaks.
ReplyDelete - AnonymousJune 12, 2013 at 12:54 AM
Millisel kellaajal oleks kasulikum Tallinn-Valga kiirrongi pidada käimas?
ReplyDelete - AnonymousJune 13, 2013 at 2:02 AM
Miks Riia rongile istuda, mitte Riiga sõita?
ReplyDelete
Tallinnas on küsimus selles, mis kellaks jõuda Balti või Ülemiste jaama (järsku peaks kiirrongil ka Kitseküla peatus olema?). Varahommikused väljumised eelmises sõiduplaanis (praegust ei viitsi võrgust kokku otsima hakata, kui mul toimetamine pooleli) olid 6:30 Valka, 7:53 Tartu, 6:56 Pärnu, 7:43 Viljandi, 6:15 Aegviitu, 5:48 Paldiskisse, 7:00 Riisiperre... Ja Täistunni Ekspress alustab ka 7:00 - 9:25 on Tartus.
Oletame, et 6:45 Tallinnast, 6:52 Kitsekülast ja 6:56 Ülemistelt ei väljuks mitte piimarong saabumisega Tartu 9:49 - seda ka vaja, aga see võiks muul ajal olla - vaid kiirrong. Siis 8:56 Tartus, nii 9:56 Valgas, ja edasi Riiga, saabumisega u. 12. Ja õhtul mingi Tartu-Tallinn kiirrongina tagasi. Kas oleks vajalik? Kindlasti vajalik. Ja tegelikult peaks olema nii, et piimarong väljub siiski enne kiirekat, seda enam, et kindlasti leidub ka inimesi, kes vahepealsetest peatustest tahaks kaugemale sõita, lihtsalt Tartus läheks kiirekas piimarongist mööda.. Ja muide, ka kiirekalt oleks hea Tartus aeglasele istuda, sest miks peaksin Pukka sõitmiseks Tallinnast piimarongiga loksuma? Igal juhul võidaksid paljud.
ReplyDelete- AnonymousJune 16, 2013 at 2:46 AM
Ahah.
ReplyDelete
Kui palju Flirtide parem kiirendus piimarongi aega Tallinn-Tartu lühendaks? Samade olemasolevate peatustega? - AnonymousJune 17, 2013 at 12:46 AM
Kui oletada, et piimarong suudaks sõita Tallinn-Tartu ajaga 2:30, ja kiirrong 2:00, siis on loogiline, et kiirrong peab Tallinnast väljuma u. 35 minutit peale piimarongi - et Tartu jaamas saabub piimarong 5 minutit enne kiirrongi ja ootab seal kiirrongi ära.
Oletades, et 6:30 Tallinnast väljumine kõlbab piimarongile (2012/2013 nii oli) on siis piimarongi saabumine Tartu 9:00 ja kiirrongil 9:05.
Kas sobiks rahvale?
Miks nii palju viriseda? Jätab tüüpilise parteis ja valitsuses kibestunud inimese mulje. Ja kas ei tasuks oma mõtteid kirja panna lühidalt, mitte kilomeetripikkuse kirjatükiga, mille puhul lõppu jõudes on algus juba meelest läinud?
ReplyHulk kaebusi on põhjendatud.
Reply1) Lilleküla jaama on vaja, kõigile suundadele
2) Suletud vagun keskel on muidugi tõsine probleem
3) Hommikul Tallinna jõudmine väiksematest peatustest - selleks peaks rong nagu sihtima küll
4) Teadustamise segadus. Kuna remont ikka käib, siis kallis infotelefon on sigadus.
Jne.
Tänud!
ReplyVahel on lühikesest kirjatükist vähem kasu,peab ju tihti elementaarset lahti seletama. Kuigi olen nõus siiski, et vahel jällegi pikka teksti lugedes kipub algus meelest minema.
Valitsuses ja poliitikas mingil määral pettunud küll. Kui aga ise oleksid mõne aasta jooksul olnud väga tihedas kirjavahetuses ning näed kui visalt asjad muutuvad ning sõnad ja teod erinevad... Ometi oleks tihtipeale abiks juba seegi kui tõsiselt näidatakse valmidust midagi muuta! Kui aga omas valdkonnas mõndagi väikest asja oled rääkinud kümme aastat ja rohkemgi...? No kaua võib? Kas kõige kannatlikumalgi ei viskaks üle? Lihtsalt pettumuse taga on kindlasti mitte ainult minul vaid väga paljudel just selline ...tõrjuv suhtumine ja tühipaljad sõnakõlksud!
Need neli punkti tõesti olulisemad kui kõrvaltvaadates võib tunduda!
http://www.elektriraudtee.ee/images/content/raudteepeatused.jpg ehk Koogiste ikkagi jääb?
Replytänud!
Tahaks loota! Kuid viimase info järgi siitpoolt seda ehitama ei hakata. Vähemalt esialgu.
Küll aga kaob ära Vaeküla, mis algselt oli plaanis, selle asemel aga Sõmerut ei ehitata. Nagu ka Vorbuse, Energia ja Kalevi. Kuigi kohalikud ja omavalitsused seda ammu soovinud. See ongi see, kuidas meil inimestest tegelikult hoolitakse....
Iga hinna eest jätta midagi vajalikust tegemata!