Pühapäev, 7. aprill 2019
Olustvere - Suure-Jaani - Esku - Suure-Jaani
Plaan siis näha ära Suure-Jaani uus ujula. Ja seda loomulikult ühistranspordi abiga. Olustveresse tulin rongiga ja bussipeatusesse paarsada meetrit minna. Kahjuks ei vaevunud tollane vald ehitama uut bussipeatust kui perrooni ehitati. Pole see paarsada meetrit muidugi suur kaugus, kuid sisuliselt ei saa nüüd ristümberistumisi teha, seda enam, et buss peaks siis keset maanteed seisma. Üllatusega aga sain teada, et kui nädalavahetusel nihutati bussi 10 min hiljemaks, et saaks rongilt ümber istuda, siis tööpäevadel mitte. Milles põhjus?
Muidugi, nüüd tuleks see ära teha ja nii, et peale Võhma bussijaam13. 30 buss saabuks ja 13. 36 väljuks peatusest Võhma Jaam. Peatusest, mida veel ei ole, aga varsti on. Siis olekski buss Võhma bussijaamas sisuliselt 13. 40 ja ümber istuda saaks vajadusel ka Olustveres.
Igal juhul tore, et peatuse VÕHMA JAAM tekitamine käsile võetud!
Muidugi on Põhja-Sakala vallas rohkemgi asju, mis vajavad muutmist. Needsamad Põltsamaa bussid peaks sõitma Puhu Ristini. Ning rohkem liine ka Võhma ja Põltsamaa vahel ühildama. Või on tõesti sõitjaid hommikul 6. 15 Võhmast Kõosse? Seda ajal kui Põltsamaal samamoodi tühi (?) buss sõidab Eskuni? Olen üpris kindel, et kui need kulgeks Puhu Risti - Võhma ja vastupidi, võiks sõitjaid rohkem olla ja peaasi, hommikused ja õhtused (osa) liinidest ei oleks tühjad! Seda enam, et Phu Rist tähendab ühendusi Tartuga ja seda ei saa ühegi kandi, isegi mitte küla jaoks, mõttetuks pidada. Nii ka Võhma - Pilistvere bussid Puhu Ristini.
Muidugi oleks parim kui oleks liinid SUURE-JAANI - VÕHMA JAAM - PÕLTSAMAA - JÕGEVA JAAM.
(Eelmises teemas juttu ka Järvamaa liinidest ja seostest Põhja-Sakala vallaga)
Suure-Jaani - Võhma bussid peaks pikendama sisuliselt läbi Imavere Paideni, ühendades need liinid siis omavahel ja üksiti muidugi ka Võhma Jaam peatuses rongidega (saabudes enne ja väljudes peale rongi peatumist. Või vähemalt jõudma Järvamaaga kokkuleppele, et Imavere bussid sõidaks Võhma Jaam peatuseni.
Vaatan ja imestan - liin 37 Suure-Jaanist 6. 15 Põltsamaale võimaldab küll Olustvere Raudteejaamas (tulevikus siis Olustvere Jaam) rongile istuda, aga Võhmasse jõuab 2 minutit enne Tallinna minevat rongi? Ja kõik kohalikud ju teavad, kui kaugel on bussijaam rongijaamast? Kui ka see jõuaks paar min varem Jaama, 6. 44, ning väljuks jaamast 6. 50, saaks ju ka Viljandist tulija ümber istuda? Mis siis, et umbes samal ajal läheb otsebuss Viljandist Põltsamaale. Seda enam, et kas viimati ei võiks otsebuss hiljemgi minna? Aga peab meeles pidama, et ega sihtpunkt ei pruugi olla ainult Põltsamaa vaid ka muud kohad, mis bussi teele jäävad.
Liin 52 Võhmas 9. 00, täpselt samal ajal kui rong, aga ümber istuda ei saa! Naljakas endile ei tundu? Ma oleks ka Suure-Jaanis puhates tahtnud minna otse Tallinna rongile, aga võta näpust! Pidin sõitma hoopis Viljandisse ja sealt siis bussijaamast raudteejaama.Ehk saaks ka õhtuse 59 varasemaks tuua? Väljumisega Võhma Jaam 19. 40? Või hoitaksegi neid ebamugavatel aegadel, et ei peaks nõudeliinina sõitma? Ja 21. 30 ka võimalusel pool tundi hilisemaks, ootamaks Võhmas Tallinnast tuleva ekspressi ära?
Muidugi on siin peamurdmist, sest ega bussi aegluse tõttu pole lihtne mõlemas, Võhmas ja Olustveres, ümberistumist tagada, aga kas see alati ka vajalik? Saab ju ka Võhmast sõita Suure-Jaani?
Omaette teema on ka see, miks Suure-Jaani - Kaansoo suuna bussid järjekordselt ei ole ühendatud Olustvere jaamaga? Miks peavad bussid alustama ja lõpetama tingimata keskuses? Mis on Eestis probleemiks, et ei saada aru sellise süsteemi vildakuses? Oleks ju loomulik, et näiteks Kaansoost tulev buss sõidaks Olustvere Jaamani, tagaks ümberistumise rongile, ootaks selle rongi ära ja sõidaks Suure-Jaani tagasi kasvõi Olustverest läbi sõites? Üks liin, aga tagaks MITUTPIDI sõiduvõimalused? Või siis sõidakski mainitud Puhu Rist - Võhma - Suure-Jaani buss osaliselt ka Kaansooni?
Kindlasti on sel juhul vaja ka ootekoda jaama juurde, eeskuju võiks võtta ootekojast Suure-Jaanis. Eks tulevikus peakski bussijaam Võhmas ümber kolima perrooni juurde, aga nimi jääks - Võhma Jaam.
Olustvere jaama juures aga nautisin ilusat ilma ja ilusaid maju.
Vana pood (tõenäoliselt) aga maha jäetud.
Ja allee Olustveres suunas on muidugi võimas!
Tore oli ka näha, et kergliiklusteid siin ikka on üksjagu. Ning oli ka väiksemates peatustes reisijaid.
Suure-Jaani jättis aga esimesest hetkest mulje kui linnast, kus aeg on justnagu kunagi seisma jäänud. Heas mõttes. Oli kuidagi hoopis kodusem, kui need, kus raskelt raha ja uusi ehitisi.
Väga lahe ootekoda! Väiksemas formaadis võiks neid ka mujal olla, sobiks hästi ka matkajatele puhkepausideks või halva ilma eest varjumiseks. Isegi hädakorral ehk ööbimiseks.
Aga aeg oli edasi sõita. Ja oli ka ümberistujaid teiselt bussilt. Nii et sõidetakse küll, kui a(s)jad sobivad!
Olustveressegi oleks sõitjaid Võhmast, kui busside ja rongide ajad sobiks. Kahtlemata.
Ilm oli aga imeilus ja nii sai ka ilusaid vaateid eriliselt nautida.
Pühapäev, 7. aprill 2019
Suure-Jaani ja Vana Postimaja majutus.
Suure-Jaani meeldiv linnake. Võib olla sellepärast, et siin aeg teatud mõttes nagu seisma jäänud?
"Arturi Juures". Plaanis oli siia sööma minna. Aga kõigepealt läksin tuba võtma.
"Vana Postimaja" majutuskoht aga imeline!Palkseinad üksi on juba midagi väärt!
Praad oli maitsev ja ka morssi sai! Vähe suurem võinuks ports ehk olla, ägisema ei pannud, kuid kõhu sai siiski täis.
Uus veekeskus on aga väikelinna kohta ülikõva sõna! Hinnakujundus võiks siiski olla teistsugune, täiskasvanutele ehk veidi kallimgi, peaasi, et peredele oleks 50% soodustust! Ja ehk võiks olla 3-tunnise võimaluse kõrval ka veidi soodsam 1,5-tunnine?
Aga selge, et sellised asjad on väikelinnade jaoks üliolulised. Ja kui tulla veel ööbima, siis see kant sobib puhkuseks küll.
Aga selge, et sellised asjad on väikelinnade jaoks üliolulised. Ja kui tulla veel ööbima, siis see kant sobib puhkuseks küll.
Varahommikust jalul, aga imeilus vaikne õhtu ja ei saa ju jätta välja minemata!
Idüll?
Ja kus linnas veel nurmkanad ringi kõnnivad?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar