Kolmapäev, 24. oktoober 2018
Isamaalised lubadused ja neist arusaamine rongbussi näitel.
Miks ja kuidas ei liigu Pärnu rongi asendusbussi sõiduplaani teema?
Ehk poliitilise suunitluse tõttu? Teame, et Isamaa Erakonna poolt on
suurim vastuseis eeltasutud bussitranspordile ja selle käigus selle
erakonna poliitikud, eesotsas Helir-Valdor Seederiga ja tema kiiluvees
Andres Metsoja, Igor Taro jpt, on korduvalt rõhutanud, et tähtsaim on
liine optimeerida, siduda, pakkuda reisijatele paremaid ja mugavamaid
võimalusi. Kuidas nendest korduvatest ütlustest aru saadakse? Mina saan
küll aru, et need jutud on õiged ja tõesed. Mis sest, et parimaid
tulemusi saab vaid koos eeltasutud bussiliiklusega. Kuid viimase vastu
oli just isamaa Erakond (nendega koos lõõritas ka Reformierakond).
Sealhulgas oli vastu ka Raplamaal asja otsustamisel Kehtna Vallavolikogu
esimees. Ning teadaoleval samal teemal, otsustamiste ja rahajagamise
küsimuses esitas hiljuti eelnõu just Andres Metsoja. Nii et
eelteadmisena on selge, et Isamaa Erakonna poolt on palju aktiivset
tegevust. Kuid kas see jõuab ka jutust kaugemale? Kas nad ISE ikka
saavad mida tähendavad nende ideed ja sõnad ühistranspordi KORRALDAMISE
koha pealT? Vist mitte, sest mitte keegi neist ei ole kordagi minule
teadaolevalt tulemustele orienteeritud tegevusega silma paistnud!
Rongi asendusbussi sõiduplaani teeb PÜTK. Pärnumaal, kus ka asja veavad
eeltasutud süsteemi vastased. Tulemuseks on nõrk, olusid mittearvestav
ja asjatundmatult koostatud hädatapuplaan! Et midagi oleks, aga et see
ei toimiks ja võimalusel aja jooksul "tõestaks", et paremat polegi ja
sureks oma loomulikku surma?
Koostasin sõiduplaani kavandi, mis tõepoolest arvestab Isamaa Erakonna ideede ja mõtetega. Eesmärgiks optimeerida liine võimalikult väikeste kuludega, aga maksimaalse kasumlikkusega, sh olemasolevate killustunud liinide ühildamisega. Lisaks, arvestanud ka sellega, et võidaks võimalikult paljude asulate inimesed ja seega, sõiduplaan pakuks neile tänases päevas parimaid tulemusi. Parimad, mugavamad ja optimaalsemad tulemused, nagu soovinud "vastased" Isamaa erakonnast!
Koostasin sõiduplaani kavandi, mis tõepoolest arvestab Isamaa Erakonna ideede ja mõtetega. Eesmärgiks optimeerida liine võimalikult väikeste kuludega, aga maksimaalse kasumlikkusega, sh olemasolevate killustunud liinide ühildamisega. Lisaks, arvestanud ka sellega, et võidaks võimalikult paljude asulate inimesed ja seega, sõiduplaan pakuks neile tänases päevas parimaid tulemusi. Parimad, mugavamad ja optimaalsemad tulemused, nagu soovinud "vastased" Isamaa erakonnast!
Millised on tulemused? PÜTK-i juht Andrus Kärpuk tõdeb vaid, et "raha
anti vaid kolme bussi jaoks". Andres Metsoja asja sisut rääkides hiilib
kõrvale. Kehtna vallast ei ole siiani saanud ühtegi asjalikku vastust,
kuigi neid puudutab see sõiduplaan vaat et enim. Kehtna, Eidapere,
Järvakandi, Kehtna kool. Viimane siis eriliselt oluline ka teiste
piirkondade, Pärnumaa, Viljandimaa jm jaoks, sest just nende õpilase
õpivad Kehtnas. Kui palju kuulas PÜTK Kehtna valda, kas üldse kuulas ja
kas valda üldse huvitab TEGELIKKUSES ühistransport?
Rapla vallaga pole minule teadaolevalt PÜTK mingeid arutelusid pidanud.
Mida teeb Maanteeamet? Laseb asjadel isevoolu teed minna?
Uue sõiduplaani käikuminekuni on jäänud veidi üle kuu aja...
Pühapäev, 21. oktoober 2018
Rakke - buss ja rong
Aga tore, et Vägevale enne rongi jõudsin. Plaan oli võimalusel ka Rakkest läbi hüpata.
Rongi tulekust andis aimu juba rongile autoga vastutulija.
Ajutine projekt, kino rongides.
Siin siis ongi hea näide bussi- ja rongijaama sobimatusest. Eesti
Raudtee ei teinud isegi ülekäiku mitte ja ümberistumisteks on bussijaam
liiga kaugel. Tasemel toimimiseks. Muidugi võivad siin isegi ülekäigu
puhul segada liikumist mõni seisev kaubarong, kuigi selliseid nüüd vähe.
Seepärast on selge, et bussijaama plats peaks jääma "Pargi &Sõida"
parklaks, bussipeatus tuleks aga tuua jaamahoone taha. Ruumi siin on ja
kui vaja, saaks ehk ka laiendada. Autod saaks jaama taha sõita vaid
"Suudle & Sõida" süsteemi järgi. Kas aga Väike-Maarja valda see
huvitab?
Ja kogu bussiliikluse siiasuunamine pole ju probleem, sest on ju peatus
Rakke Jaam juba olemaski!? On muuseas väga hea tunne teada, et siingi
peatuse nimi "standardiseeritud"!
Ka siin on sõiduplaan perroonil. Mõnda aega tagasi Elroni sõnul
otsitakse paremaid võimalusi, aga .... miks nii lihtsa asja puhul
aastaid otsitakse, kui juba enne uute perroonide tulekut sai sellest
korduvalt räägitud, kuidas tuleb midagi teha?
1. nov mõningad muudatused sõiduplaanides ja õnneks ongi toodud jaama
juurest läbi nt liin 12 Rakke - Koeru - Aruküla. Tõsi, praeguse
rongiplaani järgi ümberistumiseks vaid 1 min. Seni see buss jaama ei
läbinud, nii et iseenesest väga kiiduväärt tegu. Kas aga Elron teab, mis
ajal see rong 210 tulevikus sõitmas?Muide, praeguse bussijaamani
rahuliku kõnniga 5 min, aga.... Rakke - Lasinurme- Salla - Rakke jõuabki
kohale 5 min enne Tartu rongi väljumist. Ning .... ei peatu Rakke
Jaamas, vaid rongile tuleb tulla bussijaamast ringiga.
Ka õhtul on Rakke Jaam - Koeru liin täiesti olemas. Isegi Tartu poolt
tulles on üks võimalus Koeru sõita. Kuid üldiselt on sellest vähe ja
sidumisi peaks olema rohkem
Hädakorral saaks ju ka platsi laiendada? Tuua bussid jaama juurde "teiselt poolt puud"?
Üllatusega aga avastasin üksjagu palju lagunevaid kive perroonil.
Muidugi läks Rakkest Rakveresse suunduv buss minema enne rongi.
Aga oleks aeg ehk ministeeriumid siia üle tuua? Üks valitsuslinnak,
innovatiivne ja äge, siia ehitada!? Vägeva kõlab ju vägevalt?
Liigub ka turismibusse.
Kas tuleb Jõgeval siia bussipeatus?
Tallinna. Vaja veel Kiltsis ära käia. Seal bussipeatus ümber nimetamata,
aga mingi seotus bussidega on. Näiteks liin 59 saabub enne ja väljub
pärast rongi. Või siis mingil kellaajal sõidab peale saabumist Aaveresse
ja saabub tagasi peale rongi tulekut, nii et saab Väike-Maarjasse
sõita. Väga tore!
Kui palju raha aga siia, mittetöötava süsteemi alla maetud?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar