Blogiarhiiv

reede, 3. detsember 2021

Isamaalised lubadused ja Rakke - buss ja rong. Okt 2018

 

Kolmapäev, 24. oktoober 2018

Isamaalised lubadused ja neist arusaamine rongbussi näitel.


Miks ja kuidas ei liigu Pärnu rongi asendusbussi sõiduplaani teema?

Ehk poliitilise suunitluse tõttu? Teame, et Isamaa Erakonna poolt on suurim vastuseis eeltasutud bussitranspordile ja selle käigus selle erakonna poliitikud, eesotsas Helir-Valdor Seederiga ja tema kiiluvees Andres Metsoja, Igor Taro jpt, on korduvalt rõhutanud, et tähtsaim on liine optimeerida, siduda, pakkuda reisijatele paremaid ja mugavamaid võimalusi. Kuidas nendest korduvatest ütlustest aru saadakse? Mina saan küll aru, et need jutud on õiged ja tõesed. Mis sest, et parimaid tulemusi saab vaid koos eeltasutud bussiliiklusega. Kuid viimase vastu oli just isamaa Erakond (nendega koos lõõritas ka Reformierakond). Sealhulgas oli vastu ka Raplamaal asja otsustamisel Kehtna Vallavolikogu esimees. Ning teadaoleval samal teemal, otsustamiste ja rahajagamise küsimuses esitas hiljuti eelnõu just Andres Metsoja. Nii et eelteadmisena on selge, et Isamaa Erakonna poolt on palju aktiivset tegevust. Kuid kas see jõuab ka jutust kaugemale? Kas nad ISE ikka saavad mida tähendavad nende ideed ja sõnad ühistranspordi KORRALDAMISE koha pealT? Vist mitte, sest mitte keegi neist ei ole kordagi minule teadaolevalt tulemustele orienteeritud tegevusega silma paistnud!

Rongi asendusbussi sõiduplaani teeb PÜTK. Pärnumaal, kus ka asja veavad eeltasutud süsteemi vastased. Tulemuseks on nõrk, olusid mittearvestav ja asjatundmatult koostatud hädatapuplaan! Et midagi oleks, aga et see ei toimiks ja võimalusel aja jooksul "tõestaks", et paremat polegi ja sureks oma loomulikku surma?

Koostasin sõiduplaani kavandi, mis tõepoolest arvestab Isamaa Erakonna ideede ja mõtetega. Eesmärgiks optimeerida liine võimalikult väikeste kuludega, aga maksimaalse kasumlikkusega, sh olemasolevate killustunud liinide ühildamisega. Lisaks, arvestanud ka sellega, et võidaks võimalikult paljude asulate inimesed ja seega, sõiduplaan pakuks neile tänases päevas parimaid tulemusi. Parimad, mugavamad ja optimaalsemad tulemused, nagu soovinud "vastased" Isamaa erakonnast!

Millised on tulemused? PÜTK-i juht Andrus Kärpuk tõdeb vaid, et "raha anti vaid kolme bussi jaoks". Andres Metsoja asja sisut rääkides hiilib kõrvale. Kehtna vallast ei ole siiani saanud ühtegi asjalikku vastust, kuigi neid puudutab see sõiduplaan vaat et enim. Kehtna, Eidapere, Järvakandi, Kehtna kool. Viimane siis eriliselt oluline ka teiste piirkondade, Pärnumaa, Viljandimaa jm jaoks, sest just nende õpilase õpivad Kehtnas. Kui palju kuulas PÜTK Kehtna valda, kas üldse kuulas ja kas valda üldse huvitab TEGELIKKUSES ühistransport?

Rapla vallaga pole minule teadaolevalt PÜTK mingeid arutelusid pidanud.

Mida teeb Maanteeamet? Laseb asjadel isevoolu teed minna?

Uue sõiduplaani käikuminekuni on jäänud veidi üle kuu aja...

 

 

 

Pühapäev, 21. oktoober 2018

Rakke - buss ja rong


Aga tore, et Vägevale enne rongi jõudsin. Plaan oli võimalusel ka Rakkest läbi hüpata.



Rongi tulekust andis aimu juba rongile autoga vastutulija.



Ajutine projekt, kino rongides.




Siin siis ongi hea näide bussi- ja rongijaama sobimatusest. Eesti Raudtee ei teinud isegi ülekäiku mitte ja ümberistumisteks on bussijaam liiga kaugel. Tasemel toimimiseks. Muidugi võivad siin isegi ülekäigu puhul segada liikumist mõni seisev kaubarong, kuigi selliseid nüüd vähe. Seepärast on selge, et bussijaama plats peaks jääma "Pargi &Sõida" parklaks, bussipeatus tuleks aga tuua jaamahoone taha. Ruumi siin on ja kui vaja, saaks ehk ka laiendada. Autod saaks jaama taha sõita vaid "Suudle & Sõida" süsteemi järgi. Kas aga Väike-Maarja valda see huvitab?
Ja kogu bussiliikluse siiasuunamine pole ju probleem, sest on ju peatus Rakke Jaam juba olemaski!? On muuseas väga hea tunne teada, et siingi peatuse nimi "standardiseeritud"!



Ka siin on sõiduplaan perroonil. Mõnda aega tagasi Elroni sõnul otsitakse paremaid võimalusi, aga .... miks nii lihtsa asja puhul aastaid otsitakse, kui juba enne uute perroonide tulekut sai sellest korduvalt räägitud, kuidas tuleb midagi teha?




























1. nov mõningad muudatused sõiduplaanides ja õnneks ongi toodud jaama juurest läbi nt liin 12 Rakke - Koeru - Aruküla. Tõsi, praeguse rongiplaani järgi ümberistumiseks vaid 1 min. Seni see buss jaama ei läbinud, nii et iseenesest väga kiiduväärt tegu. Kas aga Elron teab, mis ajal see rong 210 tulevikus sõitmas?Muide, praeguse bussijaamani rahuliku kõnniga 5 min, aga.... Rakke - Lasinurme- Salla - Rakke jõuabki kohale 5 min enne Tartu rongi väljumist. Ning .... ei peatu Rakke Jaamas, vaid rongile tuleb tulla bussijaamast ringiga.

Ka õhtul on Rakke Jaam - Koeru liin täiesti olemas. Isegi Tartu poolt tulles on üks võimalus Koeru sõita. Kuid üldiselt on sellest vähe ja sidumisi peaks olema rohkem





















Hädakorral saaks ju ka platsi laiendada? Tuua bussid jaama juurde "teiselt poolt puud"?






Üllatusega aga avastasin üksjagu palju lagunevaid kive perroonil.


Muidugi läks Rakkest Rakveresse suunduv buss minema enne rongi.


Aga oleks aeg ehk ministeeriumid siia üle tuua? Üks valitsuslinnak, innovatiivne ja äge, siia ehitada!? Vägeva kõlab ju vägevalt?










Liigub ka turismibusse.




Kas tuleb Jõgeval siia bussipeatus?




Tallinna. Vaja veel Kiltsis ära käia. Seal bussipeatus ümber nimetamata, aga mingi seotus bussidega on. Näiteks liin 59 saabub enne ja väljub pärast rongi. Või siis mingil kellaajal sõidab peale saabumist Aaveresse ja saabub tagasi peale rongi tulekut, nii et saab Väike-Maarjasse sõita. Väga tore!






Kui palju raha aga siia, mittetöötava süsteemi alla maetud?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar