Teisipäev, 15. jaanuar 2019
Soomusrong Jõgeval.
Teisipäev, 15. jaanuar 2019
Südamega asja juures, RK kandidaadid Jõgevamaal?
Mati Kepp töötab Jõgeva linnavalitsuses, varasemalt olnud Torma
vallavanem ja Mustvee linnapea. Kas sõitnud ka bussiga ja rongiga? Või
plaanib nüüd sõita, kui Toompeale pääseb? Miks aga Jõgeva ja Mustvee
vaheline liiklus (Torma kaasa arvatud) ei ole ka täna selline nagu
peaks? Miks ei tegeleta tegelikkuses ühistranspordi arendamisega?
Mainekujundus tööülesannete hulgas? Milline on maine, kui
nädalavahetusel peaaegu üldse busse ei sõida?
Üks esimesi asju, ja ka lihtsamaid, mida tuleb ära teha, on bussipeatus
siin. Igati mugav on paneelmajadest siin busside peale minna. Kas on aga
vaja? Jah on, sest inimesed kohapeal nii soovivadki, tellivad nüüdki
peatumist.
Muidugi, kui Palamuse ja Sadala suundade bussid hakkaks Jõgevale sõitma
ringiga, läbi linna, siis kaob võimalus siia peatust teha. Kuid
mõistlikum oleks ikkagi sõita neil bussidel peale bussijaama läbimist
saabudes läbi linna, teise serva? Ja väljudes siis alustada linna
teisest servast?
Kõnnitee siin hädine, aga vähemalt on olemas.
Rongiliiklus on Jõgeva oluline pluss. Tõsi, muu raudteeäärse Jõgevamaa
jaoks see nii hea ei ole. Siiani pole taastatud Kalevi peatust. Vaja
oleks ka Tooma peatust rongidele. Kaareperes on peatuvate rongide vahel
päevasel ajal liiga pikk paus.
Aivar Kokk, Riigikogu liige ja tegev majanduskomisjonis. Kuidas
töötegemine edeneb? Tabiveres ühe kiirrongi peatumisest pole kõssugi?
Miks ei ole siiani igapäevaselt 4 korda päevas bussiliine Jõgeva -
Palamuse - Kuremaa - Palamuse - Elistvere Mõis - Äksi (keskus) -
Tabivere Jaam? See on ju teada, et selline bussiliin on võimalik ja
vägagi mõttekas, arvestades muuhulgas sedagi, et Palamuselt ja Kuremaalt
on ühendus Tartuga ääretult vilets? Või ei ole? Ja nädalavaehtseti on
bussiliiklus Jõgevamaal piisav?
Või ehk peaks Riigikogus (valitsuses?) tõstatama küsimus ühtse
üleriigilise ÜTK tekitamisest, sest piirkondlikud ei ole kompetentsed?
Või olete "tõeline isamaalane", vastu eeltasutud bussiliiklusele ja
toetate "... enne oleks vaja parandada bussivõrku..." nagu erakonna
põhiväiteks pidevalt olnud on? Miks siis midagi tehtud ei ole peale
üksikute näidete?
Ohoh, ometi laupäevasel päeval palju reisijaid? Ei, need inimesed
lähevad soomusrongi vaatama. Ja seda vaatama tuldi kas jala või ...
autoga. Hiljem Palamusele sõitnud tillukeses bussis polnud lõhnagi
sellest, et rahvas oleks vaatama tulnud. Tõsi, tellitud buss pidi sealt
viima pühapäeval hoopis Kaareperesse vaatama. Tore seegi, et mõningate
ürituste puhul buss on. Nagu ka ujulabuss laupäeviti. Aga ehk võiks
seegi olla ametlikus sõiduplaanis ja väljuda peale rongi saabumist?
Bussijaamaga on aga mureks, eriti praeguste sõiduplaanide juures, et
vahemaa rongipeatuseni on suhteliselt suur. Ehk võiks vähemalt saabuvad
bussid peatuda ülekäigu juures?
Muide, olemas on ka bussiliinid Jõgeva - Jõgeva Alevik - Jõgeva. Kas
aga sellisel eraldi liinil on ikka mõtet? Ehk võiks need olla mõne teise
liini "sees"? Või ka näiteks nii, et Siimusti suunale minevatest
bussidest osa sõidakski kõigepealt läbi Aleviku (tehes peatuse ka
eespool mainitud Tähe tänava lähistel) ja siis läbi Jõgeva suunduda
Siimusti peale? Saaksid ju ka aleviku inimesed paremad võimalused?
Janek Mäggi ja Aare Olgo - miks asjad ei edene Jõgevamaal? Isegi mitte
siis kui olla Riigikogus või lausa minister? Üritustel kohalkäimises ei
piisa ju?
Päris hea, Aivo Lill!
Valimisprogrammist:
1)Ära ole egoist, vaid kui pakud mingeid lahendusi, siis need olgu kõigi
inimeste soove arvestavad. 2)Hangi endale oma ala parimad spetsialistid
nõuandjateks, et välja pakutud ideed oleksid väga kõrgel
professionaalsel tasemel. 3)Tõmba enda ideedega kaasa nii palju asjast
huvitatud inimesi kui suudad.
Kui aga Tallinnas olete saavutanud paljude ideede täideviimise, siis mil
moel muuta keskkonda Jõgevamaal? Selles valimisprogrammis ma küll
sõnagi Jõgevamaa elu edendamise kohta välja ei loe? "Üle Eesti" on küll
sees, hea seegi.
Ka siia, ringtee taha oleks vaja bussipeatust Jõgeva Tee. Aleviku elanike jaoks, kuna enamus busse alevikku ei läbi?
Siinne sõiduplaan põhimõtteline, aga kõik vajalikud põhjendused olemas.
Bussiliinid vähemate peatustega, arvestatud tänase kehtiva sõiduplaaniga. Käigus igapäevaselt.
(peatused Tähe (uus, Jõgeva linnas), Jõgeva Tee, (uus), Kuremaa,
Änkküla, Palamuse, Luua, Kaiavere, Elistvere Mõis, Äksi (praegune Keskus
peatus Äksis), Äksi Kirik (praegune Äksi), Tabivere, Tabivere Jaam
(praegu peatus puudub)).
Jõgeva -Tabivere Jaam välj. 8. 10. (rong 210 ja 011)
Tabivere Jaam - Jõgeva välj. 9. 10 (peatuma peab rong 013)
Jõgeva - Tabivere Jaam välj. 9. 50. (rong 010)
Tabivere Jaam - Jõgeva 11. 50
(Peatuma peab 012, aja kokkuhoiuks võib sel liinil Kuremaale sissesõidu ära jätta, et jõuda Jõgeval rongile 015)
Jõgeva - Tartu Jaam välj. 14. 40 (rong 015)
(saabumine Tartu Jaama 16.10, Äksist Tabiveresse ei sõida. Rong 019 väljub 16.25).
Tartu Jaam - Jõgeva v. 16. 20 (saabub rong 212)
(Jõgevale 17.50, väljub rong 215)
Jõgeva - Tabivere Jaam v. 17.00 (rong 016)
(Jõgeva - Kuremaa - Palamuse - Luua - Tabivere Jaam, saab. 17.35, rongile 215)
Tabivere Jaam - Jõgeva v. 17.50 (rong 215)
(Jõgevale jõuab 18.50, rongidele 018 ja 061)
Näete, saab ju?
Nädalavahetuse bussiliikluse parandamisega peab siiski alustama
ettevaatlikult. Kui ka saata korraga liinidele palju busse, siis ei
pruugi ikkagi olla sõitjaid. Kuid alustama peab ja kiiresti. Kasvõi juba
selleks, et näha ära sõitjate arv talvel. Kindlasti tuleb eeldada, et
kui mingil suunal busse L ja P käivitada, siis peab seda tagama
minimaalselt 3-4 korda päevas. Sest sõitjad tulevad vaid siis, kui neil
on valikuvõimalusi ka tagasisõiduks. Mida esmalt on vaja teha, ongi
mainitud liin, sest see läbib paljusid olulisi kohti ja samas ühendab ka
rongidega. Teine vajadus on 3-4 korda päevas Jõgeva - Mustvee -
Avinurme liini järele, võimalikult hästi seotuna kommertsbusside ja
rongidega
Vooremaa ongi ilus!
Kas rongidega seotud uued bussiliinid? Muidugi mitte! Miks?
Siia tahaks veel vaatama tulla, lähemalt seda puhkekohta.
Oleks meil paljudes bussipeatustes ebaotstarbekate putkade või üldse
tühja koha asemel selliseid majakesi, oleks ka rattamatkajatel head
kohad puhkamiseks või halva ilma eest varjumiseks. Võimalikust
teeäärsest müügikohast selliste juures rääkimata.
Palamusel on aga nii ilu kui valu. Muuseum saanud uue peahoone. Kuid näha on ka lagunevaid või kasutuseta hooneid.
Kas aga on see normaalne, et riigi rahastusega kohtadesse peab sõitma
autoga? Ühistranspordist oleme siis edukalt ära võõrutatud? Kelle poolt?
Ikka nende erakondade poolt, kes läbi aegade võimul olnud! Kas nüüd
peaks uskuma nendesamade erakondade kandidaate ja poliitikuid üldse, et
üheks eesmärgiks on vigade parandamine?
Punsli õli pole ma siiani proovida saanud....
Lennuk tuleb kuu juurest?
Seda, et bussid seisavad sageli tundide kaupa, on palju räägitud.
Bussijuhile tiksub ka sellest mõni sent, aga seisev buss maaelu ei
edenda!
Muide, murepilved on üleval, et bussijuht ei ole noorte hulgas popp. Ehk
aitaks see, kui bussijuhid mitmel pool saaks sõita õhtuse liiniga oma
koju väiksemas kohas ja hommikul alustada sealt? Muidugi eeldab see
rohkem kui ühe bussijuhi elamist sellistes kohtades, kuid plussiks on
nii see, et kohati jäävad ära hommikused keskusest väljuvad liiniosad,
mida enamasti tühjalt sõidetakse ning see, et bussijuht ei pea oma
autoga sõitma tööle!?Muidugi võimalik see seal, kus hommikuti sõitjaid pole. Kas Jõgevalt Tormasse esimese bussiga sõidetakse? Kas Tormas elab bussijuhte?
Muide, tuli järsku meelde, et ka Jõgevamaal on vaja peatuste nimesid muuta. Mil moel saab võõras aru, milline peatus on Laiuse lossivaremete juures? Jõgevast peaks saam Jõgeva Jaam, nagu ka Vägevast Vägeva Jaam. Sama lugu siis ka Tabivere Jaamaga, kus veel polegi peatust. Äksi peatuse nimi keskuses peakski aga olema Äksi. Nii et võtke eeskuju Saue vallast!
Ikka kohalikku ka! Tootsteele OÜ kotletid tõsiselt head ja ka pasteet täiesti söödav!
Marika Tuus-Laul ja Peeter Ernits - kas võtate asju südamega?
Väga nadi bussiliiklus puhkepäeviti!
Kindlasti oleks aga sõitjaid rohkem, kui suudetaks busse rongidega
siduda. Muide, buss, millega Palamusele sõitsin, väljus 18 min enne
rongi saabumist. Tagasi saabusime Jõgevale ca 10 min peale rongi
väljumist....
No tule taevas appi!
No küll on nüüd kamp kokku aetud? Reformierakond, suurim süüdlane maaelu
halvenemises? Sest võimul oldi ju pikka aega ja täna ei oska neist
keegi vigu tunnistada? Raivo Meitus, volikogu esimees oskab? Valdo
Randpere, mida on ta teinud Jõgeva- ja Tartumaa heaks? Ja teised?
Kas ikka loeb? Olete ju rajult Võru raudtee vastu? Miks uskuda, et teises kohas elu edendada soovite?
Kui palju siis laristati selle peale raha? Ja nagu näha, siis muu info
tuleb liimiga kuhugi plätserdada? Miks ei võetud varem kuulda, kuidas
asju tuleb teha?
Jõgeval meeldib mulle aga üpris hea haljastus. Väga mõnus talvine tunne oli.
Seisavad?
Kas tõesti võib kaduda ka liin 165? Ehk prooviks kommertsvedaja hoopis
liine paremaks muuta? Kui see ja mõni teinegi aga kaob, siis seda enam
on põhjust ehitada kiiresti välja Tooma rongipeatus!
Kuigi sel päeval oli ilm nadivõitu, siis Mustveesse otsustasin ikkagi sõita.
Teadmiseks, buss väljus 11. 00, rongid lähiaegadel 9. 41 ja 11. 33. Miks?
Tagasi tulla oli plaan 13. 00 või 14.35 bussiga. Esimene saabunuks
Jõgevale 14. 00, rong Tallinna väljub 13. 55. Teine, olenevalt
koolivaheajast jm, aga saabub Jõgeval kas 1-2 min enne mõlema suuna
rongide väljumist või hoopis mõni minut peale ronge. Miks?Muide, Avinurme on Jõgeva maakonnas, aga miks ei võiks siis Mustvee bussid sõita otse Avinurme - Mustvee - Jõgeva? Saaks ju lisada mõne bussid päeva jooksul, muidugi igapäevaselt, sest pühapäeviti tuleb Mustveest Jõgeval ainult ÜKS buss!? Miks? On ju ebanormaalne seegi, et on buss, mis jõuab Avinurmest Mustveesse kl 8. 06 ja Jõgeval sõitev buss on 6 min varem ära sõitnud? Mis toimub ja miks keegi neid asju märgata ega mõista ei taha? Kas see on meelega tegutsemine põhimõtete vastu? Oma inimeste ja riigi vastu?
Laiusel bussipeatus Sootaga?
Kui sõidaks vaatama
siis kuidas teada, mis peatusega tegu?
Milline bussipeatus asub ordulinnuse varemete juures?
Kuuldavasti hea söögikoht. Kui kord ordulinnuse juurde lähen, siis
plaanin sealt teise bussiga ka seda kohta külastada. Tõsi,
nädalavahetusekl seda vist teha ei saa, bussiliiklus ju vilets? Miks?
Kui palju on Eestis Kooli bussipeatuseid? Kas need kohad on ilma nimedeta?
Aga hoolimata nadist ilmast, on vaated ikka ilusad!
Ja sõitjaid oli ka paljudest vahepeatustest. Eks eeltasutud süsteem aita ka paljuski kaasa!
Kus nüüd on märke üles lajatatud! Kohalikud aga tegelesid teeotsa lumest puhtaks tegemisega. Sahk lükkas täis?
Aga ehk peaks olema suuremaid bussitaskuid, pikemate aeglustus- ja
kiirendusradadega ning parkimiskohtadega? Ning oleks need märgid ehk
info neis kohtades kokku koondatud? Kas rea märkide jälgimisega
tähelepanu liigselt ei haju?
Kuhu saaks siis ka selle kaardi panna? Kes oli see keenjus, kes selle siia, varestele ja koertele vaatamiseks paigutas?
Et siis mida teeb ühistranspordi heaks ära Urmas Kruuse, kes pole
seisnud Tartus sellegi eest, et vaksalis peatuks maakonnabussid? Et
vaksalist saaks rongide ajal bussiga normaalselt kesklinna ja ERM-i? Et
linnalähipiirkonda tuleks rohkem rongipeatusi? Kus on Tallinn-Riia
korralik rongiliiklus, mis pidanuks juba aastaid tagasi käivitatud
olema? Mis on RE-st kasu Jõgeval, Mustvees jm? Jne jne.
Milline erakond aga suudaks ETV+ asemel luua Eestit reklaamiva
telekanali? Et kõikjal saaks turist "pidevat rünnakut" sellest, mis on
meil head? Pole leidnud ühegi erakonna poolt seda toetavaid arvamusi.
Endiselt oli Mustvees restoranis hea toit ja soodsa hinnaga morss!
Naturaalsest Rõngu mahlast! Miks enamus söögikohti ei soovi soodsamat
jooki pakkuda?
Plakatite vahelt saab minna aga veetorni ja endise jaamahoone juurde.
Kui aga sõidab poliitik, siis ikka autodega?
Peeter Ernits - mida ära teinud ja mida teeks?
Kas peipsiveerde tuleb kunagi ka spa?
Võib olla aga peaks kandidaadid käima labidatega ülekäikudelt lund ära
rookimas? Et inimesed ikka turvaliselt liikuda saaks? Liiklusohutus
pidavat ju oluline olema?
Kas vahel saanidega ka sõidetakse? Kui muidugi puhkajaid siia talvel
üldse satub. Või on need mõeldudki vaid kalameeste vedamiseks?
Kõhuli lumevallile? Või saaks info ikkagi koondada rohkem kokku ja
tagada ka ligipääsu? Miks meil ikka veel tehakse asju linnukese pärast?
Külastasin ka kaalumuuseumi. Äge!
Tänud, et sain kirikusse sisse, Kultuurikeskusest võeti lahkesti ühendust. Aitäh!
Siia sõitis kunagi kitsarööpmeline. Millal meil hakatakse kuskil seda taastama? Muuseumi potentsiaal on ju ääretu?
Mustvee bussijaamas ehk siis poe eesosas kohviautomaat. Asi, mida võiks olla paljudes peatustes.
Keeruline aru saa, mida pakutakse?
Eeltasutud bussiliikluse vastased ja valdkonda mittearendavad poliitikud? Veenake mind siis ümber, kui eksin?
On isu kalasupi järele....
Ilm on karm ja siin mõistetav, et sõiduaegade planeerimisel peab jätma
korraliku varu. Ometi on ka Jõgevamaal liine, mille sõiduplaanid on
liiga kiired.
Kiirustamine aga head vahel ei too...
Hea aga kui on ka külapoode veel alles! Eeltasutud bussiliiklus võib
küll kergelt isegi nende vastu töötada, aga samas saame me ise sõidus
olles neid poode ka toetada. Peaasi, kui sellised oleksid hea kuulsusega
just erinevate väiketootjate toodangu pakkumisega. Küll siis ka
peatutakse. Eriti veel, kui suvel ka poe ees erinevaid asju müüdaks.
Ilm pole aga naljaasi. Pidurdamise hilisemaks jätmine võib vabalt viia sind mõne reka ette... (Sülitan kolm korda üle õla)
Maal on siiski kohati ka töökohti, aga on ka lagunevaid maju...
Omaette murekohaks on ka sõiduplaanid, mis erinevatel nädalapäevadel
erinevad. Aga saate lisaks ka ise veenduda, kui vähe on bussiliiklust
nädalavahetuseti. Riiklikest pühadest ma ei räägi üldse, siis istu
kodus...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar