Taas Kärdlasse ja tagasisõit.
Teisel
päeval taas aeg Kärdlasse sõita ja seekord ma ei plaaninud sõita edasi,
Luidjale või kuhugi. Palavust ju natuke oli ja seetõttu oli mõte
korrakski ennast vette kasta.
TS laevad aga annab teada 23.07, et võimalusel sõitke bussiga!
Vallalehel on selle uudise pealkiri "Hiiumaale saab - Ootame Sind"! TS
Laevadel on muidugi hea sellist plära soovitada, neid ju ei huvitu, kas bussile üldse saab!
Mandri
ja Hiiumaa vahel sõidavad täna jätkuvalt Tiiu ja Leiger – reedel toimib
parvlaevaliiklus Hiiumaa suunal täiesti tavapäraselt.
Laupäeva
hommikust esmaspäeva hilisõhtuni sõidavad Hiiumaa liinil Leiger ja
Regula. Vaatamata muudatustele saab Hiiumaale jätkuvalt tulla ja
Hiiumaalt minna – keegi ei pea sõitu ära jätma.
Kui
e-pileteid ei ole enam saadaval, siis on pileteid võimalik osta
sadamakassast. Kui jätad auto sadamasse ja reisijapiletit veebist osta
ei saa, siis suundu kassase.
Autoga
ja broneeringuta sadamasse tulles tasub siiski arvestada tavapärasest
pikema ooteajaga. TS Laevad kedagi kaile ootama ei jäta ning vajadusel
teeb lisareise, et kõik soovijad pääseksid mandrilt Hiiumaale ja
vastupidi.
TS Laevad soovitab võimalusel reisida auto asemel liinibussiga.
Käinas
tasub ööbida küll, kui vähegi rahulikumat piirkonda tahta. Praegu vist
küll ujula ei töötanud, aga mingil ajal seegi plussiks.
Siin me oleme!?
Näe, isegi bussiaknast ei saa rahulikult pildistada, et hiidlane ette ei tuleks!
Taas mõni sõitja lisaks, kuigi buss üsna tühi.
Kärdlas
tiir tehtud, aga et homseks lubati tormi, siis otsustasin Tallinna ära
sõita. Ei taha mitte laeval kõikuda ja öökida, mis parata. Mõnus oli
küll ja heameelega jäänuks kauemaks. Mõtlesin, mis siin ikka. Kobin
bussi peale ja sõidan. Kuigi ausalt oleks tahtnud, et Hiiumaa vallas
oleks selle ajani natukenegi ennast liigutatud ja nõutud
Transpordiametilt tuge. Ratas ju sõitis ka autuga mööda Eestimaad ja
lubas igal pool, et endiselt eeltasutud bussid, endiselt tegeletakse ja
arendatakse ning et kõikjal head ühistransporti väga vaja! Kuid Taavi
Aas jääb vist isegi Simsonile alla - ta ei suuda midagi head ära teha.
Juba mitu aastat!
Ja nii oleksingi tahtnud sõita kohaliku liiniga
Heltermaale ja Rohukülast siis teise liiniga rongile. (Tegelikult pole
selle parve ajal isegi Rohukülast ühtegi bussi Haapsallu). Nii pidin
leppima kommertsliiniga.
Aga
ei ole see nii lihtne! Tallinnani vabu kohti pole. Võinuks ju minna ka
kohaliku liiniga või nagu läksin, sellesamaga Haapsaluni. Kuid pole ju
mandril Rohuküla - Haapsalu - Turba Jaam liine! Rong on nii lähedal ja
samas ei saa kätte, sest maakonnapiire ületavaid liine ei suuda
kohalikud poliitikud ette näha, mätas on ju nii madal! Haapsalu linn jt
on omalt sama kohmakad ja käpardlikud nagu Hiiumaa vald! PEÜTK-st ma ei
räägigi.
Seega,
Haapsaluni vaid ja et pole sugugi kindel nagu sealt võiks kahele
hilisemale bussile saada, peab jääma ööbima. Võib olla viimases ehk ka
olnuks kohti, aga nii kaua ma ringi kooberdada ei tahtnud. Ning kui
selgus, et ööbimiseks ülihea pakkumine....
Küsimus Transpordiametile ja vastus:
Lisabusse on kohe vaja selliseid, mis igas piirkonnas ka kohalikele sõiduvõimalusi parandaks. Te enda tegemata töö ju?
Miks lisabusse praamidele sõidutada?
Miks mitte käivitada Hiiumaal bussidega 4× päevas ringliin?
Miks
sõidutada lisabusse MÕLEMALT saarelt Tallinnani kui sama raha eest
saaks 2×rohkem busse Virtsust ja Rohukülast Turba Jaamani? Järgmisel
aastal Risti Jaamani, sh ekspressidele?
Miks
ei võiks needsamad kohalikud bussid mõlemalt saarelt tuua parvele
lisaks Tallinna sõitjatele ka need, kes soovivad sõita Pärnusse vm?
Rohuküla- Virtsu - Pärnu? Läbi Türi Tartusse, kus ka viletsad ühendused?
Rohepööre a la Transpordiamet? On teil valdkonnast mingit aimu, et suudate vastata?
· Vasta · 6 p tagasi · Muudetud
Autor
Transpordiamet
Neeme
Sihv Transpordiamet paraku maakonnaliine tellida ei saa. Aga idee on
suurepärane. Sellega tasuks pöörduda kohaliku vallavalitsuse poole, kuna
maakonnaliine tellivad vallad ja kohalikud ühistranspordikeskused.
· Vasta · 5 p tagasi
Neeme Sihv
Transpordiamet
tänud. Ja vallad soovitavad pöörduda ÜTK-de poole? Kes siis lõpuks
juhib ühistranspordi arenguprotsesse? Valdades ei saada aru, ÜTK-d ei
saa aru....? Hiidlased raiuvad kui rauda, et kõik hästi!
Kärdla:
Tallinnani
vabu kohti pole. Võinuks ju Kärdlast minna ka kohaliku liiniga või nagu
läksin, sellesamaga Haapsaluni. Kuid pole ju mandril Rohuküla -
Haapsalu - Turba Jaam liine! Rong on nii lähedal ja samas ei saa kätte,
sest maakonnapiire ületavaid liine ei suuda kohalikud poliitikud ette
näha, mätas on ju nii madal! Haapsalu linn jt on omalt sama kohmakad ja
käpardlikud nagu Hiiumaa vald! PEÜTK-st ma ei räägigi.
Vallad
ei saa/ei oska/ei taha ju tellida (maakonna)piire ületavaid liine? Hea
kui nad midagi teispool valla piiregi üldse märkavad, rääkimata siis
maakonnapiiridest. Turbast sõidavad bussid Ellamaale, Ristilt sõidavad
Haapsallu, vahe on olematu, ametniku tugitooli jagu!? Nagu krd lasteaed!
FB-s jagati infot:
27.07.2021
Lisareisid Triigi-Sõru liinil 30.07 ja 01.08
Reisiparvlaev
Soela teostab lisareisid 30.07 ja 01.08 liinil Sõru-Triigi kell 13:30
ja Triigi-Sõru 14:30. Seoses lisareiside teostamisega võib esineda
hilinemisi järgnevates graafikujärgsetes väljumistes, eeldatavalt kuni
30 minutit.
Ehk on ikka kohalikes ametnikes viga?
Kommentaar:
Läksid
kui soojad saiad. aastaid on asjaosalised rääkinud, et üle 4 reisi ei
jõua, sinna vahele ka et pole tarvis teile ju. Tegelikkuses nüüd selgub
et jõuab 5 reisi küll ja need lisareisid täitusid väga kiiresti. Kui
veel lisada arvutus, et umbes 50 % keskmise täituvuse juures on reis
kasumis, siis jääb tõesti arusaamatuks, miks see Sõru Triigi nii valus
teema on pidevalt.....
Ülimalt
huvitav! Räägin ka aastaid, aga.... "pole vaja ja kõik hästi? Nüüd
tuleb aga välja, et mujalgi "pole vaja" ja taas vallavanem ei suuda
vastata? Ehk ikka uusi poliitikuid ja ametnikke Hiiumaal vaja?
Haapsalu
inimesedki käivad Hiiumaal puhkamas ja tahaks paremaid ning sagedamaid
ühendusi, õhtul ehk isegi hilisemal ajal. Aga ei morjenda see
poliitikuid.
Ka Käinas oli neid, kes bussile soovisid, aga nägid vaid trääsa.
Ja
need valevorstid, kes (esimesest teemast tõin ma nad poollõõpides
mängu), kes Hiiumaal raiuvad kui rauda, et bussiliiklusega kõik korras?
Nad ei suuda isegi ühelegi küsimusele vastata! Muide, ka vallavalitsus
ei suuda ühtegi argumenti ümber lükata, lihtsalt vaikitakse! Sealhulgas
vallavanem.
Lisan siia 2020. aastal tehtud etetpaneku koos täiendava sõiduplaaniga Rohuküla - Turba - Tallinn
Küll oli aga hea meel, et Käinas ühtekomateist paremaks saab, seda oli hea näha.
Suuremõisas
lisandus ka reisijaid, segadust ka kohanumbritega (mitmel inimestel
samade kohanumbritega piletid), aga vähemalt oli selge, et parveni veab
välja. Hea autosõitjatele muidugi, et Tiiu sõidab tänagi (neljapäeval),
mahuvad peale. Kohalikud bussid ei pea ju mahtuma, piisaks sellest, kui
saaks iga parve puhul Heltermaalt peale kõmpida ja Rohukülast taas
bussile.
Kohalik
liin siin ringi hiiliski, aga mõni hiidlane raiub nagu rauda, et
sõitjaid pole. Muidugi, krt, põle, kui mandril ei saa edasi ei Turba,
Tartu, Rapla, Pärnu ega ühelgi muul suunal!!! Samalt praamil polnud
isegi Rohuküla - Haapsalu bussi vastas!
Tagasivaade Suuremõisale.
Mõnusad vaated.
Heltermaale
jäetakse ka autosid, aga taas küsimus, kuidas Rohukülast edasi!? On`s
poliitikud siis nii autousku, et rohkemat näha ei suuda või ei viitsita
tööd teha?
Muidugi on mõnel inimesel teine auto teisel pool. Muidugi
saab hädakorral ka mõne kohaliku bussiga Haapsallu ja seal Haapsalu -
Tallinn bussile ehk istuda. Aga kellel neid asju nii keeruliseks on vaja
teha?
Muidugi
on praeguse ja varasemate valitsuste tegematajätmine ka see, et lasti
vanad laevad mujale müüa ja ei ostetud suuremat reserviks.
Kui bussiliiklus oleks paika pandud korralikult, ei saaks Heltermaal nii väikse bussiga hakkamagi!
Puit läheb!
Seekord mahtusid õnneks kõik autod parvele.
Kui
olid pikad järjekorrad, nuriseti, et moottorratturid panid kõigist
mööda ja miks tagasi ei saadetud. Aga üldiselt suudetakse neid
liiklusvahendeid ka "nurkadesse" sokutada ja tore ongi, kui vähemalt
nemad ei pea pikas järjekorras seisma?
Ilm oli mõnus ja nauditi kõrgeimal tekil sõitmist.
Kõht oli täis, aga kiirema lahkumise tõttu pidin midagigi kohalikku siit kaasa ostma.
Söögid tunduvad siin aga üpris head olema.
Kühmnokkade punt lasi aga farvaatrist kiiremalt jalga.
06.02.22
Lisan siia paar kommentaari, mis eriti hästi iseloomustab arusaamu. Ma arvan, et üpris palju ametnikke just nii asju vaatavadki, ainuke küsimus on - kuidas te oma ametikohale saite?
Urve ReimannRohukülas võiks küll iga laeva vastus buss olla ,et sealt edasi pääseks Haapsallu ja Tallinna,kõigil ei ole autot istumise all,aga liikuda on vaja
Erki KallasUrve Reimann kellel reaalselt liikuda vaja,see omab autot. Neid tühje busse 1-2 inimesega küll ja veel. Laevadel sõites joonistub pilt hästi,palju jala minejaid on.
Urve ReimannErki Kallas kui Rohukülast edasi ei saa,siis ei ole ju mõtet liikuda,on ainult hommikune varjant,sest õhtuse bussiga sõites,ei pääse TAllinnast enam edasi,kuna hilisemad väljumised on ära võetud praktiliselt.Suvel on sõitjaid kindlasti palju.
Neeme SihvErki Kallas olete vallavalitsuse või miski muu ametnik? Te arusaam täpselt selline, sp ka asjad ei arene.
Reisijate arvu üle ei saa mitte kuskil otsustada selle üle, mis on vaid selle, mis oleks kui asjad paigas on. See on sama hea kui lugeda reisijaid N. Peatuses, kus buss/rong ei peatu.
Kindlasti on ka siit neid, kes tahaks rongile saada ja kohalik liin saaks seda pakkuda.
Ehk
peaks hakkama kahjutasu küsima, kui selgub, et busse pole millega edasi
sõita? Ei oska siin majas keegi sellega tegeleda? Siis küsige, krt
Piisab praegu Palivere suuna busside pikendamisest vajalikel aegadel
Turba Jaamani, varsti juba ainult Risti Jaamani! Ja muidugi, mitte
lihtsalt pikendamisest vaid ikka Rohukülast alates. Sealt suunast
sõidetaks ju otsebussiga ka Uuemõisani? Täiesti loogiline lähenemine.
Posti tänava remont edeneb tasapisi.
Siin tänav aga korras ja ehk niipea siin ka rappimiseks ei lähe.
Busse uhab aga nii et vähe pole!
Aga näe, Hiiumaale õppima kutsuvad küll!
Hm, busside puudust ei paista siin ka olevat!
Häh, välja on parem vaadata.
Ja nagu plaanitud, Turba! Küll tasulise, mitte eeltasutud bussiga ja küll mitte Turba Jaama.
Väike jalutuskäik kulub ära.
Muide, endiselt ei suuda Elron varahommikust rongi Turbani sõidutada.
Pole ma ainuke rongile mineja.
Turba
on saanud hea arengutõuke, tipp-poliitikud aga, et mitte liiga kiiresti
raudteed taastada, pakkusid välja, et vaja ka analüüsida mõju. Nemad
analüüsivad? Milleks demonstreeritakse enda pealiskaudsust?
Siit sõitis kunagi kirtsarööpmeline, turbarappa.
Ja ikka pole Eesti Raudtee suutnud tööga peale hakata!
Ja jõudiski lõpule seiklusrikas (mere)reis!
Kuid
ikkagi ootan endiselt vastuseid ja selgitusi Hiiumaa vallalt, Läänemaa
KOV-idelt, PEÜTK-lt ja MKM-ilt. Mida loomulikult ei tulegi....
**********************
03.08.
Hiljuti
sõitis Urmas Paet Hiiumaale ja ütles, et edasi kohaliku bussiga sõitis
üksi ja POLE HÄDA MIDAGI! Tõsi, Paet on sellest erakonnast, kes jättis
Rohuküla raudtee taastamise unarusse ja siiani seda ei soovi! Samast
erakonnast, kes täna riiki juhib ning mitte grammigi ei tee asjade
paremaks muutmiseks! Meheraas pidanuks eputamise asmel hoopis tõstatama
probleemi, MIKS ON BUSS TÜHI! Kuid see ei sobi erakonna agendaga -
suruda peale autostumist!
Hiiumaa
inimeste esindajate inimlik palve, et vähemalt eeloleval
nädalavahetusel oleks praamiühendus Hiiumaaga tavapärane, põrkus vastu
bürokraatlikku tuimust.
See,
et Hiiumaal on tulemas kõige külalisterohkem nädalavahetus aastas ei
huvita neid, kelle pädevuses on praamiliiklust korraldada. Eesotsas
majandusministriga.
Juba kaks nädalavahetust on Hiiumaal praamile saamise ooteaeg veninud kuni kaheksatunniseks. Ja see jätkub.
Hiiumaa
ettevõtjate kahju on suur, sest nii mõnedki on pika järjekorra hirmus
tühistanud varem kavandatud Hiiumaa-reisi koos majutuse ja muude
teenustega. Rääkimata sellest, et kuni kaheksatunnine ooteaeg polegi
inimlikult aktsepteeritav.
Selles
olukorras oli Hiiumaa juhtide ettepanek, et vähemalt ühel
nädalavahetusel laabuks praamiühendus enam-vähem normaalselt, mõistlik
ja inimlik, arvestades, et senisel kahel nädalavahetusel oli prioriteet
ühendus Muhu- ja Saaremaaga. Seda küünilisem on otsus see ettepanek
tagasi lükata ning ka suve kõige külalisrohkemal nädalavahetusel jätta
Hiiumaa ettevõtjad ja kõik hiidlased kehva olukorda.
Sel
majandusministri otsusel pole ainult majanduslik hind Hiiumaa
ettevõtetele, vaid ka sõnum kõigile hiidlastele, et isegi teie
kompromissi otsiv tagasihoidlik soov ei loe. Eesti riigivõim ei tohiks
nii käituda. Eriti Eesti väiksemate ja pealinnast kaugemate piirkondade
suhtes.
PS Lõppude lõpuks on ülim aeg hankida veel üks parvlaev, et praegune olukord varsti jälle ei korduks.
*****************************
Kuigi
jutt sisuliselt õige, siis ei saa võtta tõsiselt jutupaunikuid, kes ei
saa või ei taha aru saada ja muuta! Sest miks siis Reformierakond riigi
tüüri juures lubab ÜHELE OSAPOOLELE IGAL NÄDALAVAHETUSEL KÄRU KEERATA?
Midagi RE 17 aastat siiski arendas - sedasama bürokraatlikku tuimust!
FB:
Hiiumaa üks liidritest:
Ei
ole vaja ümber nurga juttu ajada. Mis su konkreetne probleem on ja kas
oled selle vallale edasi andnud kirjalikult? Kui jah, siis kas oled
vastuse saanud? Kui oled ja ei ole vastust saanud, lasen kohe
kontrollida
Mis
siin öelda? Saada kiri või ära saada, kui ei taheta, pole ka mingit
kasu. Ja tuletan meelde, kõik need ettepanekud on kordi olnud FB-s,
sealsamas gruppides, kus needsamad arvamusliidrid neid näevad. Neilt ka
küsitud. Et aga ISE huvi ei tunta, ei näita minu taset vaid nende omi.
ISE peab tahtma midagi muuta! Seda enam, et ise tahetakse valituks küll
osutuda, olla pildil ja prominent. Kohaliku elu edendaja!
*************************************************
Tänase seisuga pole öelda muud:
Rohkem
või vähem on paljudes kommentaarides tõde ja asjalikkust. Kuid
aeg-ajalt ka postitusi, kus püütakse viidata saarlastele. Küll seda, et
nemad ei pea kogu aeg eelisseisundis olema (õige kah, võrdsus
tähendanuks ehk nädalavahetusi kordamööda Regulaga!
Kuid
ka seda, et saarlased pangu lisabusse sõitma. Miks seda aga ise ei
taheta teha? Sõru lisabussid oli vaid üks väike erand, mis üldiselt
midagi ei muutnud?
Kui
ma eeldan Hiiumaal paremat bussiliiklust, siis heideti mulle ette, miks
ma Saaremaalt seda ei eelda. Muidugi eeldan! Mõlemal saarel on aastaid
bussiliiklus hooletusse jäetud ja sellega soodustatud autokasutuse
kasvu! See on ühistranspordi reegel ja fakt.
Paremad
reservid? Loomulikult, Regula kõrval või asemel pidanuks ostetama veel
üks laev, kasvõi Leedolt! Sama vähe tuntakse vajadusi nagu ka
rongiliikluses. Juba enne porgandeid ütlesin, et diiselronge on vaja
minim 23-24, muretseti 18. Ütlesin, et Balti jaamas teid vähe, vastati,
et nende arvutuste järgi piisab. Nüüd ehitatakse juurde. Jne jne.
Kristi Linkov mainis, et aasta-aastalt kasvab parvede kasutajate arv! Loomulikult, selle nimel ju ka saartel tööd tehakse.
Aga
kus on saartel tehtud töö bussiliikluse parandamiseks? Oleks pea
aastataguste ettepanekute järgi talitatud, olnuks täna kaks asja :
a) saartele tulijate arv oleks VEEL suurem
b) Autosid oleks parvedele tänaste sõitjate hulgast olnud vähem!
Mõlemad
aidanuks midagigi muuta! Just eriolukorras eriti! Nii et suuresti on
süü ka omavalitsustel, püütagu seda eitada või mitte märgata!
Lisada
võib, et "õnneks" juhtus õnnetus enne valimis. Nüüd saab üks osapool
näidata, et hästi on oma saare eest seistud, teine aga, kui
kangelaslikult peetakse läbirääkimisi. Läbirääkimised tulevad aga siis
kui töö on tegemata!
Mulle
meeldis kui lahedal kuskil vist vallavanem teatas, kuidas seistakse
ühistranspordi eest! Puhas VALE, seistakse autode eest, parved on siin
vaid vahend.
*************
08.08
Lisada
tasub veel täiendavat infot. Hiiumaal ikkagi on bussisõitjaid ja kaks
tõestust. Esiteks oli Hiiu Lehes lugu hiljuti käiku pandud bussist, Lux
Express ja sellest, et piletid välja müüdud.
Teiseks teatas ka hiiumaa.ee, et:
Arvestades
suviselt usinat liikumist mandri ja Hiiumaa vahel on sel reedel, 6.
augustil Rohukülast kell 19 väljuval parvlaeval vastas maakonnaliini
buss 635B Kärdla-Heltermaa-Käina-Kärdla.
Buss
väljub Kärdlast kell 19.50, Heltermaalt 20.30. Käinast 20.50 ja jõuab
Kärdlasse 21.15, sõit on kõigile reisijaile tasuta. Sõiduõiguse annab
valideerimiskaart või bussijuhilt saadav nullpilet.
Seega
ikkagi usinalt sõidetakse? Ja mis on järeldus? Hiidlaste endi tegemata
töö, et ENNE pole püütud tagada inimlikke ja normaalseid võimalusi!
Muidugi, nagu öeldud, ka mandri poolt mökud vastas, õigemini polegi
midagi vastas! Rohuküla - Haapsalu buss ei lähe arvesse, see pole
ühistransport vaid läänlaste ja PEÜTK ühine "linnuke".
Lisabussi aeg nüüd küll juba möödanik, edasi püütakse vallavalitsuses taas talveuneks valmistuma hakata.
*******************
Ei taha ka selle artikli puhul eraldi lugu teha, mõttekam on ikkagi seotud asjad koos hoida.
Sisuga
olin väga põnevil tutvuma, esmalt aga ajas lausa naerma, sest Egeli
Raudmäe jaoks on kõik ametikohad sassis nagu Kört-Pärtli särk. See
näitab selgelt ära taas, kui vilets on ikkagi meie ajakirjanike tase.
sama saab aimu ka muuga tutvudes. Ometi on selliste lugude lugemisest
kasu, sest ka poliitikute/ametnike väljaütlemiste järgi saab paljustki
aimu.
Seda, kuidas kohalikke muresid nähakse ja tähtsustatakse sõltub
vaatenurgast. On loomulik, et murekohad on pooltel erinevad. Praegune
vallavanem Reili Rand leiab, et peamised Hiiumaa probleemid on seotud
sotsiaalsete teemadega. Tema sõnul peab vald tegelema sellega, et
püsielanike arv oleks languse asemel pigem tõusuteel. Sellele aitavad
Ranna sõnul kaasa näiteks töökohtade loomine ja avalikke teenuste
kättesaadavuse parendamine.
Reili Rand ongi praegu
puhkusel just seetõttu, et kohalike elanike arv kasvab. Tõdemused on aga
üldsõnalised, eks seegi ole vaatenurga küsimus.
Praamigraafik
on aga just selle vaatenurga küsimus. On ülihea, et aasta ringi nüüd
tihedam liiklus, kuid pole imekspandav, et Eesti mees suudab "mõelda
vaid ühele asja korraga". Seda tõestab praegune vallavanema kohusetäitja
Hergo Tasuja, kes näeb graafiku tihendamise koha pealt n.ö. võitu vaid
kaubavedamises. See, et nii saaks hoopis rohkem kohaliku elaniku jaoks
pakkuda ka reisiveos, ei suuda näha ei tema ega vist mitte keegi. Peale
hr Kokovkini ehk, kes hiljuti kogemata sedagi mainis.
Antti
Leigri aga on pehmo ja eks seda põhjusta mingil määral ka see, et tegu
majandusministri erakonnakaaslasega. Ei saa ju ometi kritiseerida, eriti
kuna ka majandusminister ise ei jaga avalikust bussiliinivõrgust ja
selle toimimisest midagi. Kui Leigri ka teaks võiks ju ta KE esindajana
midagi muuta, aga vist ei tea. Ma mõnel korral küsimusi küsinud,
asjalikke vastuseid pole või pole üldse mingit arvamust. Ega teadmisi.
Kohalikele
täielikku eesõigust praamile pääsuks ei saa aga anda, kuigi mõni
kohalik nii mõtleb. Turism ON hiiumaa jaoks rohkem kui oluline ja kui
natuke peeglisse vaadata, siis on osal kohalikest rohkem või vähematel
kordadel võimalusel ka auto koju või sadamasse jätta. Olukorrad on väga
erinevad, aga kohvrite tarimisest vm ei maksa siinkohal rääkida, küsimus
põhimõttelises suhtumises.
Kuid rõhutan,
see eeldab mandripoolset korrastatud ühendust ja kui on päevas 6 parve,
siis peab olema mandril vastas bussid ka kuuel korral. Tallinna suunal
aastaringi. teistel suundadel piisab ehk olenevalt aastaajast 3-4
korrast.
Kas
sellest saab aru ka Aivar Viidik? Vaadates tema kirjutatut või vastamat
jätmist arvan, et ei saa! Viidik tahaks näha ka volikogu istungitel
mõlemalt poolt rohkem mõistmist. Ehk on liiga vähe tööd tehtud, kui
millegagi volikogusse tullakse? Hea idee ja lahenduse korral peaks ju
mõistmine ludinal tulema?
Valimised tulekul?
Erinevate erakondade jaoks on võimule saades olulised erinevad
asjad ja tegurid. Antti Leigri toob välja, et Keskerakonna eesmärk peale
valimisi on tagada teha, et viimase nelja aasta jooksul tehtud suured
investeeringud kannaks vilja ja et allüksused ei peaks ebaõnnestumiste
tõttu enda eelarveid kärpima. Reili Rand toob välja, et
Sotsiaaldemokraatliku erakonna jaoks on oluline, et Hiiumaa säiliks
elupaigana konkurentsis ja selleks tuleb tegeleda pideva elukeskkonna
arenguga. Aivar Viidingu sõnul tuleks Reformierakonna meelest lisaks
sotsiaalsete probleemide lahendamisele tegeleda ka valla
võimustruktuuride töökorraldusega, et Hiiumaa vallajuhtimine oleks
paremini korraldatud.
Hea
lugeda sellest veidi pikemaltki. Sotsid arvavad, et neid usaldatakse
inimestena ja eelmised valimised seda näitasidki. Seega, ehk peaks
SDE-st lahkuma? Kui praegu reitingute järgi nii saarel kui üldse sotside
toetus madal, sisi on ju erakondlikult nende puhu liikmelisus pigem
kahjuks? Hea inimene, lahku SDE-st ja võid saada hoopis rohkem hääli?
Üllatuslikult on vähemalt sõnades sotsid päris tihti juhtunud avalduma
häid mõtteid. MÕNES valdkonnas.
Leigri ja KE loodetavasti erilist
toetust ei saa, sest viimane aasta-paar on nende tõsiseltvõetavust
kõvasti kahandanud. Kõige muu (nagu valitsuse lõhkumine jm) kõrval saab
aimu, et ise nad ÜT valdkonnastoetavad pigem raiskavaid lahendusi nagu
RB, suured loodusressursse raiskavad projektid jm.
Viidik
eelistab Reformierakonna nimekirja ja küllap peab silmas tulevikus taas
Riigikogusse pääsemist, mitte niivõrd kohalikku elu. Ehk ongi parem,
sest nagu näha, reaalse elu arusaam on nõrguke ja peab lootma ehk ei
jõuagi kõrgemale-kaugemale?
Paraku, kohalike puhul EKRE või
teiste suhtes ei oska ma midagi öelda. Regionaalpoliitika pole kahjuks
EKRE puhul ka just asi, mida nad väga mõistaks ja millest hoolib?
************
17.08
Aleksander Kelder küsis:
miks
ikkagi peaks keegi eelistama Tallinnast Rohukülla saamiseks bussile
rong+buss varianti (arvestame tavalise inimese, mitte
ühistranspordifanaatikuga)?
Vastasin: lihtsalt sp et
* vahel pole kohti
* et on matkajaid
* et paari päevaga kohtasin inimesi, kel hetkel polnud autot ja nad sõidaks
* et kellegi jaoks oluline sääst
* et keegi tahab Keilasse, Nõmmele jm
* et ühe-kahe valiku asemel päevas on 5-6 valikut
* et saab sõita kogu ringilt Heltermaa - Kärdla - Luidja - Emmaste - Käina - Heltermaa ringil ja kordi päevas.
* et saab ka hilja õhtul ja hommikul vara
* et saab ka Taeblasse, Paliveresse, Ristile
* et tihenevad sõiduvõimalused Hiiumaalgi
* et rong viib Balti jaama ja kogu liinil rohkem peatusi ehk sihtkohale lähemal....
* et on kohti ( ka kohtusin Hiiumaal) kuhu ei saa ka Tallinna Bussijaamast, Balti jaamast ümber istudes saaks*
* et erinevate gruppide puhul saab autota tulla või sadamasse jötta jt jääb autode jaoks oarvel rohkem kohti.
* et reisijate arvud kasvavad
* et kõik ei sõida vaid Tallinnast
Aleksander:
sa ikka küsimust lugesid? Tallinn, Rohuküla, buss vs rong+buss...
Vastasin:
Püha Hiiumaa Kits!
Sellele ma vastasingi ja tõin hunniku põhjuseid välja! Ma arvasin, et midagigi ühistranspordist jagad!?
;Kui
palju ÜLDSE sõidab busse Tallinn - Rohuküla? Millistes peatustes need
peatuvad? Kas Rohuküla asemel väljuvad Hiiumaa ja Vormsi parved nüüd
kuskilt mujalt? Eesti ei ole ainult Tallinn!
**********************
22. 02. 2022.
Lisan siia veel ühe huvitava mõttevahetuse. Leigri (KE).
Aira TossNo
Antti Leigri
on veel lihtsalt nii noor mees, tema ei tea mida tähendab see tunne kui
oma lapsed ja lapselapsed peavad sellist hinda maksma siinsete
sugulaste külastamiseks. Minu oma võsukesel on pealinnas küll täitsa hea
sissetulek ning ega see pilet ju ostmata ei jää, aga ma ei saa tõesti
aru miks on Eesti riigis nii, et minu lapselapsel on minu juurde
jõudmine oluliselt kallim kui tema teise Pärnus elava vanaema juurde
jõudmine. Aga veelkord,
Antti Leigri on veel noor inimene, ta ei saa vanade inimeste muredest aru.
Antti LeigriAira Toss
Kiirbuss- sõidab iga päev, hind normaalne, ei pea sadamas ootama, saab
teha laeval õlle, hoiab keskkonda ja saab ka magada sõidu ajal. Lennuk-
kiire värk, selle pileti hind pole tõusnud.
Ole ikka positiivne!
Aira TossAntti Leigri
mina ise kasutan kiirbussi Tallinasse sõiduks küll, tõesti hea ja
mugav, õlle joomist siiski pole veel harrastanud. Ma siiski ei ole
märganud et kiirbussis väga väikelastega sõidetakse. Ma ei tea kas Sina
bussi kasutad, aga kui juhtud kasutama, siis palun vaata missugused
turvameetmed seal on. Kas sobivad pisipõnnidele ?
Antti LeigriAira Toss
kui lähed järsku suurest pildist detailseks, siis turvameetmed on ka
ninde pisipõnnide enda tarvis, lisaks on kindlasti tülikas sõita
kiirbussis 10mine jahikoeraga (eeskirjades väikeloom) või viia Hiiumaalt
pagasina 13 ruumi küttepuid, mille vanavanematelt sai odavamalt, kui
mandrilt ostes.
Aira TossAntti Leigri ma ei saa nüüd Su kommentaarist hästi aru. Alles kiitsid kiirbussi , aga mis siis nüüd ? Enam ei kiidagi.
Aira TossAntti Leigri
kiirbussi kohta üks tähelepanek veel. Tallinnast väljub see enne
tööpäeva lõppu, seega töötavatele inimesteel see Hiiumaa külastamiseks
eriti sobiv transpordivahend just ei ole.
Aira TossAntti Leigri
see on Sul hea küsimus. Sellised küsimused on demagoogia klassika. Sa
ju saad ise ka väga hästi aru, et kiirbuss peabki väljuma enne tööpäeva
lõppu , muidu lihtsalt ei jõua kella 19.00 praamile. Seega - miks ma
peaks tegema ebamõistlikke ettepanekuid?
Andres RaudseppAira Toss Ei tea mis päev see täna küll on aga juba teist korda pean sinu jutule vahele segama.
Uurisin põhiseadust ja selgus, et seal on küll juttu võrdsest
kohtlemisest, kuid seda, et Hiidlane peab kiirbussiga jõudma 19.00
laevale, ma ei leidnud! Mis näiteks takistab bussi väljumist Tallinnast
kell 03.00 öösel? Kui on nõudlus, siis peab olema pakkumine.
Neeme J. SihvAntti Leigri
te olete vist endiselt Keskerakonnas? Ja minu teada Ratas, kui Hiiumaal
käis, rääkis tasuta bussiliikluse olulisusest ja eesmärkidest selle
parandamiseks. Ta vist ise küll ei sõida, ei joogid bussi ega ilma
jookideta? Te siis sõidate?
Sest
buss kord päevas on naljanumber, sellest mitte rääkida on märgiline
muidugi. Eriti kui räägitakse vanavanemate sõitudest või külastamisest.
Küttepuude jutt läks aga juba üpris seosetuks. Kas KE jagab jälle küttepuid sadamas?
Aga
ennetaks küsimust, kas olen ettepaneku teinud (mine tea, vastata kunagi
ei taha, aga äkki küsitegi), et olen küll. Ja just nimelt
ratsionaalsusest lähtuvalt. Muide, kui Aira tahakski hilisema bussiga
tulla, mis muide pole üldsegi ebamõistlik, siis Haapsalustki hiljem ei
tule ju busse hilisemale praamile?
Aga
jah, miks armastate erakonnas bravuurselt esineda, lubada ja samas
valetada? Lubadus, et ka hiidlased saaks Tallinnas tasuta sõita, on ju
täitmata? Peresid väärtustate ka, aga perepiletit ju praamil (ka autoga
sõites) ei ole? Lastega pole bussis just mugav sõita, rongi toomisega
aga venitate?
Ja millised ettepanekud tehtud? Teate ju küll, aga miks ei kommenteeri? Oleks ju hea võimalus näidata, et hoolite?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar