Neljapäev, 28. märts 2019
Svipsis arvamusliidrid tuleb raudteest eemale hoida!
Kes on svipsis või lausa lakku täis? Kas ajakirjanik, linnavalitsuse ja
ministeeriumi ametnikud või hoopis "Saksamaa ettevõtete ETC Gauff
Mobility GmbH ja Institut für Bahntechnik GmbH ning Taani
konsulteerimisfirma COWI A/S inimesed"?
Väga visalt ilmub kirjutisi, kus avaldatakse lähemaid fakte meie raudtee
tulevasest lipulaevast! On neid, kes väidavad, et varasemad analüüsid
pole tõsiseltvõetavad, on neid, kes arvavad, et just sellist raudteed me
vajame nagu õhku!
Ma tegelikult ei oskagi öelda, kas selliseid lugusid lugedes peaks olema kurb, hüsteeriliselt naerma või võtma kaika?
Tekst on seda "väärt", et seda tutvustada! Punasena!
Pärnu
linnavalitsuse teate kohaselt on Rail Balticu maakonnaplaneeringutes
Eestis peale Rapla kavandatud kümme kohalikku peatust: Häädemeeste,
Kilksama, Tootsi, Kaisma, Järvakandi, Kohila, Kurtna, Saku, Luige ja
Assaku.
Siinkohal me ei tohi unustada, et kohalikke peatuste ehitamist ei rahasta EL ja väidetavalt läheks üks peatus maksma 10 MILJONIT! Mitte seeklit vaid eurot! Ja jutt on peatustes, mis enamjaolu asuvad inimtühjades kantides. Ning veel, kogu Pärnu raudtee tühjad rongid ei suuda mõtlema panna, et inimestest mööda ei sõideta ja hõredat liiklust ei korraldata?
Siinkohal me ei tohi unustada, et kohalikke peatuste ehitamist ei rahasta EL ja väidetavalt läheks üks peatus maksma 10 MILJONIT! Mitte seeklit vaid eurot! Ja jutt on peatustes, mis enamjaolu asuvad inimtühjades kantides. Ning veel, kogu Pärnu raudtee tühjad rongid ei suuda mõtlema panna, et inimestest mööda ei sõideta ja hõredat liiklust ei korraldata?
Kiirrongiga
kuluks Pärnust Riiga jõudmiseks tund, Riia lennujaama 1:10,
Panevėžysesse 1:57, Kaunasesse 2:36, Vilniusesse 2:56 ja Varssavisse
6:05.
12 peatusega regionaalrong sõidaks Pärnust Tallinna 1:13ga, 24 peatusega regionaalrong Tallinnast Riia lennujaama 3:07ga.
Praegu ei hakka pikemalt peatuma sellel, et ka kiirusega kuni 160 km/h oleks sõiduaeg täiesti normaalne! Ja ka taskukohane. Nii palju taskukohane, et võiks isegi lapsed maale vanaema juurde saata või üldse võtta sõitmine ette siis, kui lihtsalt tahtmine tekib. RB kohaliku liikluse puhul aga kaob selleks igasugune mõte. Isegi töölesõitmiseks. Sest selleks on vaja tihedat sõiduplaani (ja muidugi ka hindu, mis kutsuks autost loobuma!). Muide, hind Pärnu bussideski on ka täna see, mis sunnib igapäevaselt sõites ikkagi auto valima.
Nojah, võib olla aastaid tagasi kui neid prognoose tehti, meie ametnikud veel ei teadnud, millest sõltub reisijate arv ja milline liiklustihedus on mõttekas. Tänaseks peaks see juba tarkuseks iseenesest olema, sest muutused ja erinevused nii rongi- kui bussiliikluses üle Eesti peaks ju midagi õpetama?
On aga selge, et odav see sõidulõbu RB-l olema ei saa ning ega pole suurt mõtet ka kohalike rongidega sel raudteel sõita. Ja ei hakatagi sõitma, kui ka kohalik liiklus tuleks. Sest peab ikka lakku täis olema, silmini, et selliseid prognoose teha või nii mõista turunõudlust!
Praegu ei hakka pikemalt peatuma sellel, et ka kiirusega kuni 160 km/h oleks sõiduaeg täiesti normaalne! Ja ka taskukohane. Nii palju taskukohane, et võiks isegi lapsed maale vanaema juurde saata või üldse võtta sõitmine ette siis, kui lihtsalt tahtmine tekib. RB kohaliku liikluse puhul aga kaob selleks igasugune mõte. Isegi töölesõitmiseks. Sest selleks on vaja tihedat sõiduplaani (ja muidugi ka hindu, mis kutsuks autost loobuma!). Muide, hind Pärnu bussideski on ka täna see, mis sunnib igapäevaselt sõites ikkagi auto valima.
Nojah, võib olla aastaid tagasi kui neid prognoose tehti, meie ametnikud veel ei teadnud, millest sõltub reisijate arv ja milline liiklustihedus on mõttekas. Tänaseks peaks see juba tarkuseks iseenesest olema, sest muutused ja erinevused nii rongi- kui bussiliikluses üle Eesti peaks ju midagi õpetama?
On aga selge, et odav see sõidulõbu RB-l olema ei saa ning ega pole suurt mõtet ka kohalike rongidega sel raudteel sõita. Ja ei hakatagi sõitma, kui ka kohalik liiklus tuleks. Sest peab ikka lakku täis olema, silmini, et selliseid prognoose teha või nii mõista turunõudlust!
Kiirrongid Varssavisse ja Vilniusesse hakkaks Pärnut esialgu läbima kaheksa ja hiljem 12 korda päevas.
Päevaste reisirongide kõrval sisaldab esialgne sõiduplaan üht öörongi Varssavisse ja Berliini.
Ma küll lõõbin, et keegi on svipsis, aga tegelikult on artiklis tegu lihtsalt eksitava sõnastusega. Küll aga jätab see lugejale vale mulje, sest tegelikult on planeeritud 4, kümmekonna aasta pärast võib olla 6 rongi KUMMASKI suunas, loost aga jääb mulje, et neid on 2 korda rohkem!
Kas aga öörongid sõidavad vaid ühes suunas või hakkavad need sõitma (teksti järgi 1 rong öösel) üleöö vaheldumisi? Küllap tegelikkuses on mõeldud ühte rongi kummaski suunas, aga kui juba ühes kohas tuuseldatakse numbrid segamini, siis .... kaine peaga ei julge milleski kindel olla!
Ma küll lõõbin, et keegi on svipsis, aga tegelikult on artiklis tegu lihtsalt eksitava sõnastusega. Küll aga jätab see lugejale vale mulje, sest tegelikult on planeeritud 4, kümmekonna aasta pärast võib olla 6 rongi KUMMASKI suunas, loost aga jääb mulje, et neid on 2 korda rohkem!
Kas aga öörongid sõidavad vaid ühes suunas või hakkavad need sõitma (teksti järgi 1 rong öösel) üleöö vaheldumisi? Küllap tegelikkuses on mõeldud ühte rongi kummaski suunas, aga kui juba ühes kohas tuuseldatakse numbrid segamini, siis .... kaine peaga ei julge milleski kindel olla!
Regionaalronge
on Pärnu ja Tallinna vahel planeeritud neli, Pärnu ja Riia lennujaama
vahel samuti neli korda päevas. Regionaalrongide tunnikiiruseks on
kavandatud kuni 200 kilomeetrit.
Aga kui eeldada, et siiski olid ka prognoosijad kained, siis siinset lugedes tekib jälle üpris kõva kahtlus! Esmalt ei saa nüüd kindel olla, kas 4 rongi KOKKU või mõeldakse 4 rongi kummaski suunas? Tegelikult, ega suurt vahet ei olegi. Sest vähemalt saab sellest kõigest aimu, et planeerijatest mitte kedagi ei huvita, kas sellel raudteel MINGIGI MÕTE olemas on! Nii kindlalt aimu, et isegi suurim RB pooldaja peaks küsima neilt tegelastelt, millal kaineks saadakse? Sest peale pikka napsitamist peaks tänaseks juba ka mõni kaine hetk olema ja see peaks tähendama et igal osalisel õudusest juuksed püsti tõusevad, peast kinni haaratakse ja küsitakse (kassi)ahastuses: "MIDA MA TEINUD OLEN???"
Kas olete aga kohanud neist kedagi seda tegemas või vähemalt nende sõnu lugemas? Sest kui konkreetselt Pärnu peatuse puhul võib veel arvata, et 8 rongi kummaski suunas (ehk siis 16 kokku) oleks mingi minimaalne vajadus ja minimaalne variant sellest, mis võiks reisijates ka huvi äratada, siis 4 kohalikku rongi PÄEVAS mõlemas suunas, kui see ka juhtuks, oleks kuritegelik maksumaksja raha kulutamine (rongide ost, tühjalt sõitminejm)!
Või on meil tõesti mõni kaine otsustusprotsessis osaleja, kes arvabki, et nii korraldataksegi ühistransporti?
Aga kui eeldada, et siiski olid ka prognoosijad kained, siis siinset lugedes tekib jälle üpris kõva kahtlus! Esmalt ei saa nüüd kindel olla, kas 4 rongi KOKKU või mõeldakse 4 rongi kummaski suunas? Tegelikult, ega suurt vahet ei olegi. Sest vähemalt saab sellest kõigest aimu, et planeerijatest mitte kedagi ei huvita, kas sellel raudteel MINGIGI MÕTE olemas on! Nii kindlalt aimu, et isegi suurim RB pooldaja peaks küsima neilt tegelastelt, millal kaineks saadakse? Sest peale pikka napsitamist peaks tänaseks juba ka mõni kaine hetk olema ja see peaks tähendama et igal osalisel õudusest juuksed püsti tõusevad, peast kinni haaratakse ja küsitakse (kassi)ahastuses: "MIDA MA TEINUD OLEN???"
Kas olete aga kohanud neist kedagi seda tegemas või vähemalt nende sõnu lugemas? Sest kui konkreetselt Pärnu peatuse puhul võib veel arvata, et 8 rongi kummaski suunas (ehk siis 16 kokku) oleks mingi minimaalne vajadus ja minimaalne variant sellest, mis võiks reisijates ka huvi äratada, siis 4 kohalikku rongi PÄEVAS mõlemas suunas, kui see ka juhtuks, oleks kuritegelik maksumaksja raha kulutamine (rongide ost, tühjalt sõitminejm)!
Või on meil tõesti mõni kaine otsustusprotsessis osaleja, kes arvabki, et nii korraldataksegi ühistransporti?
Rongide
väljumissageduse prognoos põhineb eeldataval reisijate nõudlusel, mida
võeti arvesse Rail Balticu liiklusgraafiku koostamisel aastateks
2026–2056. Kava on kokku pannud konsortsium: Saksamaa ettevõtted ETC
Gauff Mobility GmbH ja Institut für Bahntechnik GmbH ning Taani
konsulteerimisfirma COWI A/S.
Rongide ajagraafikut välja töötades lähtuti turunõudlusest.
Millisest turunõudlusest? Sisuliselt OLEMATUST nõudlusest, mille puhul peaks aga kohe tekkima ka otsustajate peas küsimused!? Aga iseenesest on selline artikkel tõesti kasuks, et lugeja saaks loobuda viimsestki optimismi terakesest ja saaks mõista, et Ansip, Kallas ja ka Simson jt hetkel, s.t. isegi täna, ise aru ei saa mida nad teevad! Kuidas me siiski maksumaksjatena üldse saame uskuda, et nad on millekski võimelised, millekski suuremaks kui RB, nimelt RIIGI JUHTIMISEKS?
Muidugi jääb ka mainitud välismaalaste suhtes õhku küsimus, kas nad üldse kunagi suutnud midagi asjalikku ära teha? Või millise pudeli põhjast on nad "leidnud" teadmised transpordi ja üldse Eesti kohta? Mitu promilli peab olema pidevalt sees, kui isegi rohkem kui 30 aasta pärast eeldatakse vaid 6 (7) kiirrongi mõlemas suunas? Kaheteelisel, suure teekiirusega elektrifitseeritud raudteel? Õigustades oma analüüsis sellise raudtee ehitamist?
Ja nii aitavadki need vähesedki numbritega lood mõista, et kuna pole ka KAUPASID piisavalt, puudub sellise raudtee planeerimisel igasugune mõte. Ainuke mõte on, anda suurtegijatele miljardeid millegi tegemiseks, vaid linnukese ja taskussevoolava raha nimel!
Millisest turunõudlusest? Sisuliselt OLEMATUST nõudlusest, mille puhul peaks aga kohe tekkima ka otsustajate peas küsimused!? Aga iseenesest on selline artikkel tõesti kasuks, et lugeja saaks loobuda viimsestki optimismi terakesest ja saaks mõista, et Ansip, Kallas ja ka Simson jt hetkel, s.t. isegi täna, ise aru ei saa mida nad teevad! Kuidas me siiski maksumaksjatena üldse saame uskuda, et nad on millekski võimelised, millekski suuremaks kui RB, nimelt RIIGI JUHTIMISEKS?
Muidugi jääb ka mainitud välismaalaste suhtes õhku küsimus, kas nad üldse kunagi suutnud midagi asjalikku ära teha? Või millise pudeli põhjast on nad "leidnud" teadmised transpordi ja üldse Eesti kohta? Mitu promilli peab olema pidevalt sees, kui isegi rohkem kui 30 aasta pärast eeldatakse vaid 6 (7) kiirrongi mõlemas suunas? Kaheteelisel, suure teekiirusega elektrifitseeritud raudteel? Õigustades oma analüüsis sellise raudtee ehitamist?
Ja nii aitavadki need vähesedki numbritega lood mõista, et kuna pole ka KAUPASID piisavalt, puudub sellise raudtee planeerimisel igasugune mõte. Ainuke mõte on, anda suurtegijatele miljardeid millegi tegemiseks, vaid linnukese ja taskussevoolava raha nimel!
2 kommentaari:
Tänud!
Teadmised leitakse elust, tööst, suhtlemisest, lugemisest, uurimisest.
Võib-olla aga ei tähenda midagi, on vaja natukenegi ette kujutada. Ning raudtee ei tehta mõnekümne "võib-olla inimese" jaoks!
Kolmapäev, 20. märts 2019
Krt, mida ametnikud teevad või täpsemini, mida ei tee?
Millega sõita?
Teen jätkuvalt ettepanekuid ÜTK-dele, KOV-idele jt. Sest ma
a) ei poolda halba tööd või töötulemusi
b) olen veendunud, et maksumaksja raha peab kulutama otstarbekalt ja põhjendatult
c) olen veendunud, et meie tuleviku ja kekkonna nimel peame säästlikult ja targalt käituma
d) tean, et mul on paljudes asjades õigus
e) ei näe argumenteeritud põhjendusi ega selgitusi, et oleksin kuidagi eksiteel
f) veendun, kontrollin, suhtlen, uurin
g) oman ühes valdkonnas selget loohilist mõtlemist
jne.
Toon veel põhjusi?
Võrdluseks minevikust:
Aastate jooksul tegin pidevalt tööga seonduvaid raporteid, ohutuse nimel
näiteks raudteel valgusfooride nähtavuse suhtes. Tol perioodil oli ligi
90% valgusfooride nähtavusi (amortisatsioon, määrdumine, kokkuhoid jm
põhjustel) alla igasuguste normide. Korduvalt püüti vastu vaielda,
selgitades, et nii ei ole. MITTE ÜKS ÜLEMUS EI JULGENUD TULLA SÕITU
KAASA, ET VEENDA MIND EKSIMISES! Et 200 m kauguselt nähtav foorituli on
tegelikult nähtav 1000 m kauguselt jms. Sest oli selge, et ma ei
eksinud!
Täna:
Vaid üksikud ametnikud on julgenud ausalt ja avameelselt (natuke)
suhelda. Tõsi, osa neist püüdes veenda, et on objektiivseid takistusi
jm. Ning soovides, et "peaks olema mõistvam". Olengi, kui on põhjust!
Ongi, bürokraatlikke ja muid takistusi. Enamus aga ei julge isegi mitte
vastata! Miks? Ma ei tea. Ehk sellepärast, et ei teata asjade seoseid
või et ei peaks omale tulevikuks lisatööd tekitama või et boss ei poolda
liigset tegutsemist ja tahet või et .... Ei tea! Kas see kõik õigustab
vanal moel jätkamist?
Võrdlus minevikust:
Kui soovitati mind ühes asutuses lahkuva ametniku asemele, ütles boss,
et "ta ei soovi hakata tegelema seaduste muutmiste jms". Et ehk ei
soovita liigset tööd?
Mina, Eesti riigi kodanikuna, küsin lihtsaid andmeid nagu reisijate arv
bussiliinide kaupa. Andmeid, mis peakski olema avalikus andmebaasis
pidevalt nähtavad, nii et neid küsimagi ei pea!
Kogu info ja ettepanekud vaadatakse läbi, kuid palume teil mõista,
kui eelmisel aastal oli sõitjate
arv n miljonit, siis nendele inimestele süsteemi ülesehituse ja
toimimise selgitamise koolitused ning põhjendused meie tegevuste ja
otsuste kohta ei ole mõistlik ootus, lähtudes sellest, mis on ettevõtte
põhiülesanne ja eesmärgid.
Mis see on? Kas kodanikuühiskonna kaasamine ei eelda hoopis muud?
Elementaarset tulemust, et maksumaksja palgal töötavad ametnikud
vastupidi, just esitaks piisavalt konkreetseid ülevaateid, millest oma
tegevuses lähtutakse, et saavutada parimad võimalikud tulemused? Kas
lähteülesanded ja tegutsemine ei peaks viimagi selleni, et põhiülesanded
ja eesmärgid sisalduvad lühikeses tõdemuses:
"Põhiülesanne ja eesmärgid on säästlikult, kaasaegselt ja maksimaalselt
osapoolte vajadusi rahuldavalt korraldada ühistransporti"? Kas üldse
peaks rohkem n miljonit sõitjat "koolitama"? (Kuigi tegelikult on tegu
ikkagi sõidukordadega, sest n miljonit erinevat sõitjat meie
ühistranspordis ei ole mingiski piirkonnas võimalik).
Jah, põhjendused siis, kui tekivad kahtlused tegemiste otstarbekuses ja mõttekuses, peavadki avalikult olemas olema!
Keskus(t)e töötajad on Eestis kõrgelt hinnatud spetsialistid!? Kelle
poolt, muide, hinnatud?Spetsialistid, kelle töötulemuste puhul tekivad
väga sagedasti põhjendatud küsimused, miks ei ole arvestatud
maksimaalselt kõigi seostega igas olukorras? Spetsialistid, kelle puhul
ka aasta peale ÜTK-de loomist (enne seda aastaid või aastakümneid paljud
neist MV-des jm samal alal) on kohati tulemuseks, et isegi mitme kuu
jooksul ei ole mingis maakonnas tehtud mitte ühtegi liinimuudatust???
Sorri, nii tööd ei tehta! Võtke või jätke, minul oleks sellises olukorras häbi!!! Hoolimata bürokraatlikest vm takistustest, mis kahtlemata on meil ühiskonnas olemas! Meil kõigil on onud pikki aastaid aega õppida ja näha, mõista ja leida, kuidas asju teha! Ja kuidas suhelda!
Sorri, nii tööd ei tehta! Võtke või jätke, minul oleks sellises olukorras häbi!!! Hoolimata bürokraatlikest vm takistustest, mis kahtlemata on meil ühiskonnas olemas! Meil kõigil on onud pikki aastaid aega õppida ja näha, mõista ja leida, kuidas asju teha! Ja kuidas suhelda!
Siinjuures anname teada, et edaspidi vaatame läbi kõik teie ettepanekud, nii nagu see on toimunud
seni, kuid teavitame teid puuduvast vastamise kohustusest selgitustega eraisikutele oma tegevuste kohta.
Miks ma ei usu sellesse? Kui mõnelgi juhul on selgunud, et
ettepanekutesse mõnel pool isegi ei süvenetud? Või kui leian info
järjekordse muudatuse kohta, kus selgub, et buss sõidab minema
enam-vähem samal ajaühikul kui saabub rong vms?
Kas see on töö või mis see täpsemalt on? Kas tööd peab tegema vaid tegemise pärast või peaks tõsisemalt suhtuma? Kas ja millistel bussiliinidel ja rongides on tehtud koolitusi ametnikele? Reaalsusest lähtuvaid koolitusi? Kui palju ametnikud lihtsalt kontrollsõite teevad või ka bussijuhte kuulavad? Miks ÜTK-d kardavad, kes rohkem, kes vähem, asjatundjate kriitikat plaanide ja tehtu kohta? Miks lubab MKM ÜTK-del eirata märkusi tehtu kohta?
Näited:
Alates 01.03.2019 jõustuvad muudatused Raplamaa avalikel bussiliinidel 2, 2k, 5, 7, 7k, 10, 13 ja 15.
Sõiduplaanid on nähtavad www.peatus.ee alates 23.02.2019.
Liin 2 Rapla – Kabala Liini on muudetud kiiremaks, peatus Metsküla edaspidi ainult ettetellimisel.
Liin 2k Rapla – Raikküla – Purku – Kabala – Raadiku - Rapla Liini on muudetud kiiremaks, peatused Loe ja Polgu ainult ettetellimisel.
Liin 5 Rapla – Kaiu – Kuimetsa - Vahastu Muudetud on õhtuse reisi väljumisaega Raplast, uus aeg 18.25. Õhtul ei sõida buss enam läbi Vaopere.
(Minu märkus: Endiselt ei alusta buss Rapla Jaamast!)
Liin 7 Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini väljumisaegu aegu on muudetud varasemaks, et oleks võimalik Tallinna rongile minna. Lisatud on Rapla raudteejaama peatus.
(Minu märkus: Liin leitav peatus.ee-s mitte Kuimetsa vaid Kuimetsa Rahvamaja sisestamisega.
Kuimetsa suunalt liinilt 7 saab tõesti Rapla Jaamas (praeguse nimega Rapla Raudteejaam) istuda Tallinna rongile).
Liin 7k Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini on muudetud kiiremaks, muutunud on ajad peatustes.
(Minu märkus: Liin 7K endiselt ei pööra Raplast väljudes Jaama sisse ja sõidab mööda mõned minutid enne rongi saabumist!)
Liin 10 Rapla – Juuru – Järlepa – Kohila – Hageri - Pihali Liinil on muudetud õhtuse reisi väljumisaega Raplast (uus aeg 16.45) ja tagasisuunal Kohilast (uus aeg 18.25).
(Minu märkus: ÜTK jätkab kiusu, buss sõidab endiselt käbi Ridaküla, kuigi reisijaid pole ning ei alusta raudteejaamast. Puudu jääb vaid mõni minut!
Liin 13 Kohila – Hageri – Aespa - Kohila Kell 17:45 väljumine Kohila raudteejaama peatusest on lükatud 10 min hilisemaks, uus aeg on 17.55 . Muudatus on tehtud, et oleks võimalik Tallinna rongilt Hageri ja Aespa poole ümberistuda.
Liin 15 Rapla – Kodila – Varbola - Pajaka Rapla raudteejaamast alustavad ja seal lõpetavad reisid sõidavad Mahlamäe kaudu- lisanduvad peatused Kesklinna, Mahlamäe, Välja. Muutunud on ajad peatustes.
(Minu märkus: Tore, et saab ka linna sees bussile! Küll aga väljub Kodila suunale buss 7 min enne Viljandist saabuvat rongi, Tallinna suunalt tulles saab ümber istuda, aga "ooteaja tõttu tuleb burksi süüa"!
Hommikul Kodilast tulles saab ümber istuda Tallinna rongile)
Liin 18 Rapla – Kohila Liini väljumisaega Raplast ja Kohilast on muudetud mõned minutid hilisemaks. Raplast väljub buss kell 16.05 ja Kohilast kell 16.35.
(Minu märkus: Ei oota Kohila Jaamas ära rongi saabumist!, väljub 6 min varem!
Rapla jaamast ei alusta ega võta peale Viljandist saabuva rongi reisijaid, küll aga kolistab läbi Ridaküla. Kohila jaamas aga ei jõua napilt Tallinna rongile! Varem sai Kohilas bussile, kohalikud teadisd, Põhja-Eesti ÜTK ei tea? Või ei taha, et saaks maale?
Kas tõesti ei saanud teha paremini?)
RAPLAMAA - SÕIDUPLAANID
SAAB KÜLL! Sõpradele jagamiseks!
Alates 11.02.2019 jõustuvad muudatused Raplamaa avalikel bussiliinidel 15, 17 ja 19. Sõiduplaanid on nähtavad www.peatus.ee alates 06.02.2019.
Liin 15 Rapla – Kodila – Varbola - Pajaka
Liinil on muudetud väljumisaegu peatustes. Hommikuse 07:05 Pajakast väljumise lõpp-peatus on viidud Rapla raudteejaama, pealelõunane väljumine Rapla- Pajaka alustab Rapla raudteejaama peatusest kell 16.00.
Minu märkus. Tallinna poolt tulevalt rongilt tuleb siiski tükk aega oodata ja maa poolt tuleva rongi saabumist buss ära ei oota, vajaka jääb 10 min)
Liin 17 Rapla – Kehtna – Lellapere – Vastja - Rapla
Liinil on muudetud väljumisaegu peatustest. Pealelõunasele väljumisele on lisatud Rapla raudteejaama peatus.
15. 10 väljumisega jaamast bussile ümberistumine Tallinn - Rapla rongilt 267
Liin 19 Rapla – Seli-Koigi
Liini on muudetud kiiremaks, muutunud on ajad peatustes.
Hagudis rongilt 265 lõunasele bussile jõudmine kahtlane, aega 2 min. Tagasisuunas jõuab 10. 26 Hagudisse jõudvalt bussilt rongile 266 Rapla - Tallinn, 14. 06 jõudvalt bussilt aga Türi - Tallinn rongile aega vaid 1 min. Hagudi Jaama bussid sisse ei pööra!
Asjatundjad, kes ei tunne piirkondasid? Viimane näide KÕIGE ISELOOMULIKUM! Kaks korda sõidab buss Hagudi peatuses samal ajal kui rong, ümberistumised mitte MINGIT PIDI EI OLE VÕIMALIKUD! Põhjendatud?
Kas see on töö või mis see täpsemalt on? Kas tööd peab tegema vaid tegemise pärast või peaks tõsisemalt suhtuma? Kas ja millistel bussiliinidel ja rongides on tehtud koolitusi ametnikele? Reaalsusest lähtuvaid koolitusi? Kui palju ametnikud lihtsalt kontrollsõite teevad või ka bussijuhte kuulavad? Miks ÜTK-d kardavad, kes rohkem, kes vähem, asjatundjate kriitikat plaanide ja tehtu kohta? Miks lubab MKM ÜTK-del eirata märkusi tehtu kohta?
Näited:
Alates 01.03.2019 jõustuvad muudatused Raplamaa avalikel bussiliinidel 2, 2k, 5, 7, 7k, 10, 13 ja 15.
Sõiduplaanid on nähtavad www.peatus.ee alates 23.02.2019.
Liin 2 Rapla – Kabala Liini on muudetud kiiremaks, peatus Metsküla edaspidi ainult ettetellimisel.
Liin 2k Rapla – Raikküla – Purku – Kabala – Raadiku - Rapla Liini on muudetud kiiremaks, peatused Loe ja Polgu ainult ettetellimisel.
Liin 5 Rapla – Kaiu – Kuimetsa - Vahastu Muudetud on õhtuse reisi väljumisaega Raplast, uus aeg 18.25. Õhtul ei sõida buss enam läbi Vaopere.
(Minu märkus: Endiselt ei alusta buss Rapla Jaamast!)
Liin 7 Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini väljumisaegu aegu on muudetud varasemaks, et oleks võimalik Tallinna rongile minna. Lisatud on Rapla raudteejaama peatus.
(Minu märkus: Liin leitav peatus.ee-s mitte Kuimetsa vaid Kuimetsa Rahvamaja sisestamisega.
Kuimetsa suunalt liinilt 7 saab tõesti Rapla Jaamas (praeguse nimega Rapla Raudteejaam) istuda Tallinna rongile).
Liin 7k Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini on muudetud kiiremaks, muutunud on ajad peatustes.
(Minu märkus: Liin 7K endiselt ei pööra Raplast väljudes Jaama sisse ja sõidab mööda mõned minutid enne rongi saabumist!)
Liin 10 Rapla – Juuru – Järlepa – Kohila – Hageri - Pihali Liinil on muudetud õhtuse reisi väljumisaega Raplast (uus aeg 16.45) ja tagasisuunal Kohilast (uus aeg 18.25).
(Minu märkus: ÜTK jätkab kiusu, buss sõidab endiselt käbi Ridaküla, kuigi reisijaid pole ning ei alusta raudteejaamast. Puudu jääb vaid mõni minut!
Liin 13 Kohila – Hageri – Aespa - Kohila Kell 17:45 väljumine Kohila raudteejaama peatusest on lükatud 10 min hilisemaks, uus aeg on 17.55 . Muudatus on tehtud, et oleks võimalik Tallinna rongilt Hageri ja Aespa poole ümberistuda.
Liin 15 Rapla – Kodila – Varbola - Pajaka Rapla raudteejaamast alustavad ja seal lõpetavad reisid sõidavad Mahlamäe kaudu- lisanduvad peatused Kesklinna, Mahlamäe, Välja. Muutunud on ajad peatustes.
(Minu märkus: Tore, et saab ka linna sees bussile! Küll aga väljub Kodila suunale buss 7 min enne Viljandist saabuvat rongi, Tallinna suunalt tulles saab ümber istuda, aga "ooteaja tõttu tuleb burksi süüa"!
Hommikul Kodilast tulles saab ümber istuda Tallinna rongile)
Liin 18 Rapla – Kohila Liini väljumisaega Raplast ja Kohilast on muudetud mõned minutid hilisemaks. Raplast väljub buss kell 16.05 ja Kohilast kell 16.35.
(Minu märkus: Ei oota Kohila Jaamas ära rongi saabumist!, väljub 6 min varem!
Rapla jaamast ei alusta ega võta peale Viljandist saabuva rongi reisijaid, küll aga kolistab läbi Ridaküla. Kohila jaamas aga ei jõua napilt Tallinna rongile! Varem sai Kohilas bussile, kohalikud teadisd, Põhja-Eesti ÜTK ei tea? Või ei taha, et saaks maale?
Kas tõesti ei saanud teha paremini?)
RAPLAMAA - SÕIDUPLAANID
SAAB KÜLL! Sõpradele jagamiseks!
Alates 11.02.2019 jõustuvad muudatused Raplamaa avalikel bussiliinidel 15, 17 ja 19. Sõiduplaanid on nähtavad www.peatus.ee alates 06.02.2019.
Liin 15 Rapla – Kodila – Varbola - Pajaka
Liinil on muudetud väljumisaegu peatustes. Hommikuse 07:05 Pajakast väljumise lõpp-peatus on viidud Rapla raudteejaama, pealelõunane väljumine Rapla- Pajaka alustab Rapla raudteejaama peatusest kell 16.00.
Minu märkus. Tallinna poolt tulevalt rongilt tuleb siiski tükk aega oodata ja maa poolt tuleva rongi saabumist buss ära ei oota, vajaka jääb 10 min)
Liin 17 Rapla – Kehtna – Lellapere – Vastja - Rapla
Liinil on muudetud väljumisaegu peatustest. Pealelõunasele väljumisele on lisatud Rapla raudteejaama peatus.
15. 10 väljumisega jaamast bussile ümberistumine Tallinn - Rapla rongilt 267
Liin 19 Rapla – Seli-Koigi
Liini on muudetud kiiremaks, muutunud on ajad peatustes.
Hagudis rongilt 265 lõunasele bussile jõudmine kahtlane, aega 2 min. Tagasisuunas jõuab 10. 26 Hagudisse jõudvalt bussilt rongile 266 Rapla - Tallinn, 14. 06 jõudvalt bussilt aga Türi - Tallinn rongile aega vaid 1 min. Hagudi Jaama bussid sisse ei pööra!
Asjatundjad, kes ei tunne piirkondasid? Viimane näide KÕIGE ISELOOMULIKUM! Kaks korda sõidab buss Hagudi peatuses samal ajal kui rong, ümberistumised mitte MINGIT PIDI EI OLE VÕIMALIKUD! Põhjendatud?
aga vaadake, võib-olla need kohad ei jää enam inimtühjaks kui on olemas regulaarne rongiühendus. umbes sama teema nagu jalgrattateede mitte ehitamine sest rattaga sõitjaid pole. ehitage ja tulevad. samad lood kaubaga. lisaks on alati võimalus ekstra motiveerida kaubavedusid suunduma raudteele teede ja õhu säästmise ning liiklusohutuse nimel. on ju raudteed pidi palju efektiivsem vedada, iseäranis kui vaja läbida kõiki kolme balti riki.
Vastaaga see: "Või millise pudeli põhjast on nad "leidnud" teadmised transpordi ja üldse Eesti kohta?" - ja teie millise pudeli põhjast?