Blogiarhiiv

reede, 3. detsember 2021

Kaja Kallas ja tasuta transport, Tamsar ja peale seda saab otsida vaid valgust pimedal ajal, Kadriorus kõndimas. Sept 2018

 

Kolmapäev, 19. september 2018

Kaja Kallas annab teada, et RE valitsus tööd ei tee!


Täna andis Kaja Kallas teada, et seni pole RE tööd teinud!

Tsitaat:

 Reformierakonna juht Kaja Kallas ütles Postimehele antud intervjuus resoluutselt, et tasuta ühistransport on täiesti mõttetu raha raiskamine, mistap lõpetaks Reformierakond taas võimule saades selle ära ja kaaluks liinivõrgu korrastamist.

 http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/kadri-simson-naitab-kaja-kallase-ideele-punast-tuld-kuni-keskerakond-on-voimul-jaab-tasuta-uhistransport-alles?id=83701369

Siin polegi muud öelda, et kui peale rohkem kui 10 aastat valitsuse eesotsas olnud RE pole tegelenud liinivõrgu korrastamisega (mida me kõik näemegi!), siis  nüüd järsku kaaluks? Muide, ka Haapsalu raudtee taastamist RE lubas kaaluda! Aga nagu me teame, teemaga hakkas tegelema alles Keskerakond. Olgugi, et neilgi mitmeid halbu visioone, aga erinevalt Reformierakonnast on neil vähemalt mõni hea asi ette näidata!
 
 

Reformierakonna juht Kaja Kallas ütles Postimehele antud intervjuus resoluutselt, et tasuta ühistransport on täiesti mõttetu raha raiskamine, mistap lõpetaks Reformierakond taas võimule saades selle ära ja kaaluks liinivõrgu korrastamist.

Teatavasti oli tasuta ühistransport keskerakondlasest majandus- ja taristuministri Kadri Simsoni idee, mis tal õnnestus ka rakendada. Täna märkis ta Delfile, et Reformierakonnale meeldib jääda kinni loosungisse "Tasuta ühistransport" ja ei süveneta töösse, mida on tehtud. "Liinivõrgu tihendamiseks on valitsus tänavu ette näinud 3,3 miljonit eurot. Seega kokku lisandub enam kui kolm miljonit uut liinikilomeetrit. Need lisavahendid liinide tihendamiseks on sel aastal samas mahus kui seni leiti möödunud 14 aasta jooksul kokku. Lisaks arendame nõudepõhist ühistransporti, et sõita oleks võimalik ka inimestel, kes elavad tõesti hõredaltasustatud paikades," selgitas ta ja viitas ka reisijate arvu kasvule. "Näiteks augustis tehti tasuta bussiliinidel iga päev 10 000 sõitu enam kui aasta tagasi sama ajal."

On selge, et valimised on ukse ees ja parteid tulevad välja eri lubadustega. Kas teie hinnangul on võimalik seegi, et teatud juhul Keskerakond oleks nõus loobuma tasuta ühistranspordist, et valitsusliit moodustada? "Kaja Kallas ei soovinud ju kaotada ainult tasuta sõitu õigust maakonnaliinidel, vaid vähendada ka reisirongide dotatsiooni. Ma pean sellist lähenemist valeks ja minu toetust selline võimuliit ei saa, kes asub lammutama kasutajate seas aina populaarsemaks muutuvat ühistransporti," märkis Simson ja tõi näiteks, et igapäevaselt 25 kilomeetri kaugusel tööl käiv inimene võidab sellest ligi 800 eurot aastas.

"Meie eesmärk on ühistranspordisüsteemi arendada, mitte seisu halvemaks muuta ning algatusi tagasi pöörata. Senikaua kui Keskerakond on võimul, jääb tasuta ühistransport alles!"

Vastuseks omakorda Simsoni kommentaarile sõnas Kaja Kallas Delfile, et pole üllatav, kui Keskerakonna valitsus kaitseb enda ainsat saavutust, millele õnnestus tasuta silt külge kleepida. "Kui eesmärk on anda ühistranspordile raha juurde, et panna sõitma rohkem busse, siis ei tohiks samal ajal mingil juhul süsteemist piletiraha välja võtta. Meie arvame, et seda raha tuleks samuti kasutada liinivõrgu täiendamiseks, et inimesed jõuaksid kooli või tööle just sellel ajal, kui seda vaja on," arutleb ta.

 "Maakondliku ühistranspordiga reisijad ei nimeta uuringutes piletihinda kunagi esimese probleemiga, Kadri Simson asus aga just seda lahendama. Meie seisukoht on, et valitsuse vead tuleb parandada ja tasuta maakondlik ühistransport kuulub nende hulka."

 

Kolmapäev, 19. september 2018

Vanad laulud on head, aga mitte Tamsari omad!


Eestlased on siinmail elanud u 11000 aastat! Tänu Billingeni katastroofile. Nüüd püütakse meid juhtida hoopis hullema katastroofini! Ja selleni võib mitme variandi puhul viia veel üks! Või vähemalt tõhusalt kaasa aidata!


Loo kõrval on välja toodud mõned punktid Tööandjate Keskliidu Manifestist. Omamoodi huvitav on see, et nii seda kui Toomas Tamsari intervjuud pealiskaudselt lugedes võib jääda mulje, et tegemist edumeelse asjaga! Ja eks natuke seda selles loos ongi! Näiteks võib punktidest välja noppida, et TKL peab vajalikuks õpetajate palga tõstmist, seadma oma "rahvavarvu ja inimesed ning nende kestliku arengu kõigest muust tähtsamaks,  ning et inimeste tuleviku väljavaated sõltuvad enim haridusest ja õpioskustest". Kõik ju õige? Aga kui lugeda hoolega? Siis avastad hoopis peenema demagoogia! 
Järgmisena loedki, et "Tööturg põleb. Selle leevendamiseks tuleb kaotada kõikide spetsialistide (keskmisest kõrgemat palka saavate töötajate) sisserände piirarv...". Aga orjatööjõu sisserände piirarv? Muidugi, pole paha, kui meile tõepoolest tulevad mõningad head spetsialistid. Sellised, kes tõesti siia maale tahavad tulla! Eriti sellised, kes saavad aru, et röövkapitalism takistab paljude selliste töötajate initsiatiivi rakendamist. Kuid piirarvu kaotamine tähendab lihtsama vastupanu teed minemist ja see pole TKL puhul midagi imestamisväärset!
Kui me peame oluliseks õpetajaid ja õppimist ning õppimisvõimet, siis miks me ei püüagi ise endi hulgast õpetada selliseid spetsialiste?  Intervjuus küsib Vilja Kiisler, kas TKL püüab enim jutule saada RE-ga. Tamsar:

See, et Reformierakonna seisukohad on meile kõige lähedasemad, on normaalne ja paratamatu. Poliitikud on meie kõige olulisem sihtrühm. Aga me ei taha ainult näpuga näidata valitsuse või poliitikute peale, et miks te juba seda või teist ei ole ära teinud. See oleks jällegi vastandumine, ja see ei ole mõistlik. Majanduse arengu põhiküsimustes on palju sellist, mida tööandjad saavad ise ära teha, ning palju sellist, mida töötajad ja valijad peavad ise mõistma. Kuni arvatakse, et riik või tööandjad vastutavad selle eest, et inimesed elavad õiget või head elu, seni see asi ei tööta.

Nojah, RE-st oli ju ka kuulsa ütluse "uue kollektiivlepinguseaduse korral jooksevad tööandjad tormi kollektiivlepingute sõlmimiseks AÜ-dega" autor! Aga huvitav tõde siin siiski koorub - tõde, et RE ongi kõige töötajavaenulikum erakond! Muidu vast seda ei ütlekski, aga teades, kui vähe tähendab tegelikkuses TKL jaoks töötaja, tulebki tõde välja öelda!
Aga jah, töötajad ja ka valijad peavadki rohkem MÕISTMA! Ehk mõistavadki!? Kuid suur osa tööandjatest ei mõista, et sageli on just NEMAD ISE suurimad arengu, efektiivsuse ja tööviljakuse pidurid!


Te kohtusite enne manifesti valmimist kõigi erakondadega, tõsi?
Kohtusime kõigiga, välja arvatud üks erakond.
Miks EKRE teiega läbi ei rääkinud?
Ei leidnud aega või… ma ei oskagi vastata. Me tegime kõigile ettepaneku vestelda ja kõik parteid olid sellest huvitatud, aga EKRE käest me vastust ei saanud.

Siin vahepeal tekib arusaamatus, mida mõtlesid konservatiivid? Kui TKL on eelkõige liberaalsuse toetaja (?), siis miks ei püüa konservatiivid asju enda poole kallutada? Kas EKRE on töötajate eestseisja või puudub neil piisav tase olla tööandjatele juhtiv partner?


Kuidas te kavatsete ühiskonnas oma liberaalsete väärtuste asjus jutu peale saada, kui ühiskond muutub aina konservatiivsemaks?
Inimeste konservatiivsus on sageli tingitud sellest, et neil on liiga vähe informatsiooni. Kui neil on rohkem infot, siis saavad nad asjadest teistmoodi aru. Kui küsida, kas tahate, et riik annaks teile rohkem raha, siis vastatakse: muidugi. Aga kui küsida, kas tahate, et riik annaks rohkem raha, aga teie lapsed ja lapselapsed maksavad selle kõrgete maksudega kinni, siis hakkavad inimesed teistmoodi mõtlema.
Aga konservatiivseks muutumine on toimunud igal pool Euroopas. Poliitikud on hästi aru saanud sellest, et on kaks emotsiooni, mis hääli toovad: hirm ja viha. Ja sellised poliitikud ei paku ühiskonna arenguks pikaajalisi lahendusi, vaid pakuvadki hirmu ja viha, ja saavad hääled.

Huvitav, raha peal väljas olevad kohavad ja pollid räägivad ka sama juttu? Samas ei suuda nad ise kunagi seda infot anda ega konkreetselt ka küsimustele vastata? Tegelikkuses on konservatiivsuse põhiallikas usaldamatuse kasv! Kui ikka liberaalid petavad, pikalt ja kaua, usaldust, siis inimene muutubki konservatiivseks ja ettemõtlevaks. Mitte ei lase elus liugu pohuistlikult liberaalselt! Küll aga teevad seda tööandjad. (Ma ei räägi kaugeltki kõigist, kuid neid on palju). Muidugi on aga Tamsari jutus siin ka kübeke kibedat tõtt: konservatiivid ei suuda pakkuda pikaajalisi lahendusi suuresti. Sest konservatiividest ta ju püüabki rääkida, kuigi infot on inimestel juba üksjagu, et saada aru tõest, viha külvavad siiski liberaalidest "sallijad".


Samasugune vana laul on sotsiaalmaksu jagamine töötaja ja tööandja vahel, kaua võib?
Mõnda laulu tulebki väga kaua laulda. Probleem on selles, et meie tööinimesed ei tea üldse, palju nende eest makse makstakse.

Ma usun ka, et paljud veel ei tea. Aga kas tööandjad teavad, kui palju nende endi mugavus ja ükskõiksus (mis pidavat takistamagi Eestit muutumaks erksaks, tõhusaks ja usaldavaks) meile maksma läheb? Kuidas ükskõiksus ja rahaahnus sunnivad meid ehitama maksumaksja raha eest mõttetult suuri infraobjekte ja seda ajal, kus tööandjad kulutavad tohutult rahalisi ja loodusressursse mõttetuteks vedudeks teedel? Tamsar tahaks ju ka aina tunneleid, suuri maanteid ja raudteid!? Või samadel ajenditel loovad tööandjad aina uusi töötajaid nõudvaid ettevõtteid, kui reaalsuses neid ettevõtteid mitmes valdkonnas ongi juba liiga palju! Mõistlikum lähenemine tähendaks ju, et tööturg "kustuks visinal" ja vabanevad töötajad, nii nadi minimaalpalgaga kui üle keskmise teenivad oleks tööjõuturul saadaval ja neid ei peaks massiliselt "sisse vedama". Ei ühte ega teist! Vähe sellest, kasvaks tööviljakus, demagoogidest ettevõtjate ja poliitikute sõnutsi suurim palgatõusu takistus! Kuigi kõhklusi siin ju on. Kui need üle keskmise teenivad spetsialistid ei suuda (mitte ainult meil vaid ka sageli välisfirmades) aga mõista, milles seisneb meie ebaefektiivsus, siis ... mis neist kasu on?

Seda viimast lõiku võiks veel pikalt jätkata! Kuid on selge, et paljuski orjapidaja mentaliteediga ettevõtjate esindusparteid meid edasi ei vii. Kindlalt tagasi vaid. Kõiki, ehk vaid suurettevõtjad lähevad nende vooluga kaasa. Edasi...
 
 

Neljapäev, 20. september 2018

Valgus kõnnib Kadriorus 2018





Et tramm oli täis, sai kohe aru, et "midagi toimub"!



Ainult pildid ei ütle suurt midagi, hea muusikaga oli nauding teine!











Kuugi kõndis Kadriorus.







































Tallinn aga võiks olla öösel palju ilusam, kui valgus kõnniks majadega, mitte ei elaks me sellistel tänavatel koos külma tänavavalgustusega. Ja raha kokkuhoid ilusama linna loomiseks oleks üüratu!


Tulin trammilt Põhja Puiestee peatuses, tahtsin näha, kuidas valgus kõnnib ka ELA-s. Aga näe, maja üks külg oli hoopis pime! Seda enam tundsin, et mul õigus.







2 kommentaari:

  1. Kadriorus ikka mega värvide mäng, nii ilus, tahaks ka minna kohale.
    Ma pole sinna üritusele mitu aastat saanud.

    Vasta
  2. Tänud!
    Oli vahva küll.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar