Kuigi bussiliikluse kohal tumedad pilved, ei tohi loobuda asjade analüüsimisest. Kui teil vaja sõita Võrumaal bussiga ükskõik mis suunas, siis milline peatus Võru linnas teie jaoks maakonnaliinidel kõige sobivam ja olulisem?
122 votes
51 votes
35 votes
19 votes
18 votes
15 votes
14 votes
11 votes
7 votes
2 votes
Olen südamest tänulik inimestele kaasalöömise eest! Küsimus teadlikult veidi umbmäärane, sest on hea teada, milliseid peatusi kasutatakse täna ja kasutataks tulevikus. Siis, kui kõik maakonnaliinid peatuks ka kuskil mujal linnas kui ainult bussijaam. Hea, et Võrus võib maakonnaliinidega ka linna sees sõita, samal ajal ei sõida linna sees mitte kõik liinid.
Loomulikult oli esimesel kohal Bussijaam, sest see ongi paljude jaoks justkui ainus peatus ja oma roll siin ka kommertsliinidel. See on harjumus, see on teadmine. Ametnikele ja muidugi ka ÜTK-st mõtteaineks, et on ka teisi peatusi ja statistika ju näitab neile nende kasutatavust. Praegustes oludes, kus suur osa busse neis ei peatugi pole aga see statistika päris tõene. Seega, igasugune loogika ütleb, et ka teistel liinidel kasutataks kõige loomulikumat - PEATUSI, MIS ASUVAD KODU, TÖÖKOHA VÕI MIS IGANES SIHTKOHA PUHUL sobivaimas kohas. Mitte keegi ei väljuks "vales" peatuses, olgu selleks või hetke popim, Bussijaa, kui buss viiks ta talle sobivamasse peatusesse. Ometi, siiani ei tee ametnikud seda märkamagi, ammugi siis mõistma!
Tulemusi analüüsides tuleb veidi andmeid kohandada (mitte võltsida oma soovi järgi). On siiski ka takistusi, mis ei lase täiuslikumaid tulemusi saada, nt Võru - Tartu puhul ei olegi ju sisuliselt maakondlikku liiklust ja ÜTK ametnikud hoiavad pöialt, et kommerts täielikult ära ei kaoks. Käia tööl Tartus bussidega on tegelikult vahemaana üle piiri, eriti kui bussiliiklust polegi ja/või tuleb maksta arvestatav summa kommertsliinidel. Ka Võru - Põlva on avalik liinivõrk väga vilets ning unustada ei tohi, et olgu Võru pealegi "väike, kõik käe-jalajuures linn", on tegelikult bussijaamast üpris kauge maa paljudesse kohtadesse. Kui palju sõidetakse Vastseliinast või mujalt bussiga Võrru, kui need bussid sõidaks peatumata läbi linna Bussijaamani?
Mõnda aega tagain saatsin taas samateemalise pöördumise ka ÜTK-sse, aga vastust ei ole ja selle juht Sander Saar on piisavalt tõestanud, et nemad pole ei riigi ega inimeste jaoks vaid ollakse probleemid enda kaelast ära lükanud omavalitsuste marionetid. Palk on peamine! Muidugi pole lootagi mingitki huvi ka Võru linnapealt, kelel jaoks pole oluline rohelus ega bussid vaid ametikoht! Ja isegi kui töökohad kõrvale jätta võiks ka veidi kauem sõitev maakonnaliin olla hea tiheduse korral arvestatav vahend mingiteks sõitudeks Tartuni ja ka seal rongile istumiseks. Eriti neil aegadel, kui kommertsbusse pole.
Kui eeldasin ehk veidi optimistlikult vajadust maakonnaliine pikendada (Põlva, Tartu, Sõmerpalu) suundadel LÄBI linna, siis küsitluse järgi piisaks pikendamisest läbi KESKLINNA Turu peatuseni. Või ka Nöörimaani? Tänud, Raili Sule täiendamise eest!
Muidugi puudub siin suur osa pensionäride jt arvamustest, sest ega nemad internetti väga kasuta. Küll aga on just nemad need, kes Turu jm peatusi kasutavad. Kui seda võimaldatakse muidugi.
Kas ÜTK ja millal hakkab arvestama inimeste vajadusi, jääb teadmata. Eriti kui neid ei huvita isegi busside täituvus ja nende mokaotsast hala võimaliku liinide kadumise suhtes teadjaid ei veena. Kui Võru on ja jääb igal juhul oma üpris imepärase olemuse tõttu, siis ametnike ükskõiksus maapiirkondade suhtes head ei tõota. Kaovad postkontorid jm osalt elu muutumise ja osalt ametnike tõttu, kaob kord ka halvasti korraldamise tõttu tasuta ühistransport. Tänu ametnikele, kes seni õilmitsevad maksumaksja palgal.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar